Mroczny
|
Typ Mroczny - Typ mroczny został wprowadzony wraz z rozpoczęciem drugiej generacji. Aktualnie ich liczba wynosi 45. W japońskiej wersji ten typ nazywany jest "złym" co podkreślają wpisy w pokedexie na temat poszczególnych Pokemonów. Właśnie natura i reputacja Mrocznych Pokemonów jest z reguły zepsuta. Ataki tego typu są złowieszcze - polegają na gryzieniu, kąsaniu, miażdżeniu bądź kradzieży (np przedmiotów czy statystyk). Dziwnym wyjątkiem spośród mrocznych Pokemonów jest Absol, który zazwyczaj stara się pomagać ludziom, kiedy następuje kataklizm. Mroczne ataki z reguły mają użyteczne dodatkowe efekty, a same są niezwykle skuteczne. Zdecydowana ich większość jest atakami fizycznymi, więc naszego mrocznego Pokemona warto trenować w tym kierunku. Sam typ nie ma wielu odporności i efektywności, ale trzeba podkreślić, że Mrok ma pełną odporność na Pokemony psychiczne.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x): |
Podatne (2x): |
* Spis ataków mrocznych: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Assurance | ![]() |
![]() |
100 | 100 | |
Beat Up | ![]() |
![]() |
85 | 100 | |
Bite | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
Crunch | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Po trafieniu 20% szans na zmniejszenie Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). |
Feint Attack | ![]() |
![]() |
60 | 1000 | Zawsze trafia. |
Fling | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Po trafieniu 30% szans na oszołomienie. |
Foul Play | ![]() |
![]() |
95 | 100 | |
Knock Off | ![]() |
![]() |
20 | 100 | |
Night Slash | ![]() |
![]() |
70 | 1000 | Zawsze trafia. |
Payback | ![]() |
![]() |
120 | 100 | |
Punishment | ![]() |
![]() |
160 | 100 | |
Pursuit | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Jeśli jesteśmy szybsi niż przeciwnik moc zwiększa się do 80. Atak o priorytecie 7. |
Sucker Punch | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Atak o priorytecie 1. |
Thief | ![]() |
![]() |
40 | 100 | Po trafieniu leczy 25% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. |
Dark Pulse | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
Memento | ![]() |
![]() |
200 | 100 | Po trafieniu zmniejsza Atak i Specjalny Atak przeciwnika o jeden poziom (5%). Po trafieniu używający otrzymuje 50% obrażeń zwrotnych. |
Night Daze | ![]() |
![]() |
85 | 95 | Po trafieniu 40% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o 1 poziom (5%). |
Snarl | ![]() |
![]() |
55 | 95 | Po trafieniu zmniejsza specjalny atak przeciwnika o 1 poziom (5%). |
Dark Void | ![]() |
![]() |
- | 50 | Po trafieniu usypia przeciwnika. |
Fake Tears | ![]() |
![]() |
- | 100 | Obniża specjalną obronę przeciwnika o 2 poziomy (10%). |
Flatter | ![]() |
![]() |
- | 100 | Podnosi specjalny atak przeciwnika o 1 poziom (5%) oraz go otępia. |
Hone Claws | ![]() |
![]() |
- | 100 | Zwiększa Atak oraz Celność używającego o 1 poziom (5%). |
Nasty Plot | ![]() |
![]() |
- | 100 | Zwiększa Specjalny Atak używającego o dwa poziomy (10%). |
Quash | ![]() |
![]() |
- | 100 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o dwa poziomy (10%). |
Lista pokemonów mrocznych:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO > HOENN > SINNOH > UNOVA |
> KANTO > HOENN > SINNOH > UNOVA |
> KANTO > HOENN > SINNOH > UNOVA |