Shiftry
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
#274 Nuzleaf | #275 Shiftry (Lista Pokemonów) | #276 Taillow |
Shiftry
|
![]() Zwykły |
![]() Shiny |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Wygląd i zachowanie
Shiftry jest tajemniczym pokemonem żyjącym na czubkach rosłych drzew datowanych na tysiące lat. Wytwarza przerażające wichury używając swoich wachlarzy. Duże wachlarze tego Pokemona są zdolne wytworzyć wiatr o prędkości 30 metrów na sekundę. Zmiata on wszystko na swojej drodze. Shiftry wybiera przeważnie ciche życie głęboko w lesie.
Posunięcia
Posunięcie | Typ | Kategoria | Min lvl | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|
Pound | ![]() |
![]() |
start | 40 | 100 | Zadaje obrażenia. |
Fake Out | ![]() |
![]() |
start | 40 | 100 | W pierwszej rundzie walki 100% na oszołomienie przeciwnika, poza tym 10% na oszołomienie. Atak o priorytecie 3. |
Leaf Tornado | ![]() |
![]() |
start | 65 | 90 | Po trafieniu 50% szansy na zmniejszenie Celności przeciwnika o 1 poziom (5%). |
Nasty Plot | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Zwiększa Specjalny Atak używającego o dwa poziomy (10%). |
Sucker Punch | ![]() |
![]() |
start | 70 | 100 | Zadziała tylko wtedy, kiedy w danej rundzie używający go Pokemon zaatakuje pierwszy oraz przeciwnik ma zaatakować ruchem nie statusowym. Atak o priorytecie 1. |
Payback | ![]() |
![]() |
start | 50 | 100 | Podwójna moc, jeśli atakujemy jako drudzy |
Leaf Blade | ![]() |
![]() |
start | 90 | 100 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
Extrasensory | ![]() |
![]() |
start | 80 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
Air Cutter | ![]() |
![]() |
start | 60 | 95 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
Astonish | ![]() |
![]() |
start | 30 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
Nature Power | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Zmienia się w inne posunięcie w zależności od miejsca, w którym się przebywa.Tri Attack - Liga, Sale Liderów Pokemon, Opuszczone Miasto, Nawiedzona Wieża, Dolina Wiatraków, Reliktowy Zamek Lava Plume - Wulkan Hydro Pump - Wybrzeże, Morze, Jezioro, Głębina, Potrójny Staw, Strzelisty Most, Lazurowa Zatoka Energy Ball - Łąka, Las, Safari, Równina, Puszcza, Park Narodowy, Alejka Spacerowa, Ogród, Gęsty Zagajnik, Ranczo, Wiejski Most, Francuski Labirynt, Mroczna Gęstwina, Przyjazne Safari Psychic - Cudowny Most Earth Power - Góry, Ruiny Miasta, Pustynia, Opuszczona Elektrownia, Wielkie Bagna, Most Sieci Metra Power Gem - Jaskinie, Meteorytowa Góra, Koronny Szczyt, Jaskinia Elektrokamieni, Lustrzana Grota Ice Beam - Pustynia Lodowa, Most Zwodzony Driftveil, Oszroniona Pieczara |
Sunny Day | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Przywołuje pogodę - Ostre Słońce |
Tackle | ![]() |
![]() |
start | 40 | 100 | Zadaje obrażenia. |
Synthesis | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona. W trakcie Ostrego Słońca leczy o 33%, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej o 25%. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. Efekty leczące w walce są zmniejszane jeśli Pokemon posiada więcej niż jeden efekt leczący. |
Swagger | ![]() |
![]() |
start | - | 85 | Po udanym użyciu zwiększa Atak przeciwnika o 2 poziomy (10%) ale także go Dezorientuje. |
Rollout | ![]() |
![]() |
start | 25 | 90 | Pokemon atakuje 1-5 razy z rzędu - raz na rundę, zaczynając od mocy 25, po czym następne moce ataku wynoszą 45, 65, 85, 120. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. Moc się podwaja po użyciu Defense Curl. Seria jest przerywana jeśli Pokemon spudłuje lub powali innego Pokemona. Jeśli pokemon użył wcześniej Ice Ball ten ruch nie zostanie wykonany. |
Feint Attack | ![]() |
![]() |
start | 60 | 10000 | Zawsze trafia. |
Explosion | ![]() |
![]() |
start | 250 | 100 | Po trafieniu używający traci 20% obecnego życia. |
Harden | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Zwiększa Obronę używającego o 1 poziom (5%). |
Razor Leaf | ![]() |
![]() |
start | 55 | 95 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
Growth | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Zwiększa Atak i Specjalny Atak używającego o 1 poziom (5%) lub w trakcie Ostrego Słońca o 2 poziomy (10%) |
Mega Drain | ![]() |
![]() |
start | 40 | 100 | Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. Efekty leczące w walce są zmniejszane jeśli Pokemon posiada więcej niż jeden efekt leczący. |
Absorb | ![]() |
![]() |
start | 20 | 100 | Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. Efekty leczące w walce są zmniejszane jeśli Pokemon posiada więcej niż jeden efekt leczący. |
Hurricane | ![]() |
![]() |
start | 110 | 70 | Po trafieniu 30% szansy na Zdezorientowanie przeciwnika. Trafia w przeciwnika podczas Fly, Bounce, Sky Drop. W trakcie Ostrego Słońca celność spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie. |
Leaf Storm | ![]() |
![]() |
44 | 130 | 90 | Po użyciu obniża Specjalny Atak używającego o 2 poziomy (10%). |
Dostępne TM
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|
TM 3 Swords Dance | ![]() |
![]() |
- | 100 | Zwiększa Atak używającego o 2 poziomy (10%). |
TM 5 Mega Kick | ![]() |
![]() |
120 | 75 | Zadaje obrażenia. |
TM 6 Toxic | ![]() |
![]() |
- | 90 | Atak sam w sobie nie zadaje obrażeń, lecz ma dwa stopnie - zatrucia oraz zatrucia śmiertelnego, które zadaje podwójne obrażenia w stosunku do tego pierwszego. Zawsze trafia, gdy zostanie użyty przez trującego Pokemona. |
TM 8 Body Slam | ![]() |
![]() |
85 | 100 | Jeśli wcześniej (nieważne jak dawno temu) przeciwnik użył Minimize, to Body Slam zawsze trafi i podwaja moc. Posiada 30% szans na paraliż przeciwnika. |
TM 15 Hyper Beam | ![]() |
![]() |
150 | 90 | W drugiej rundzie odpoczywa regenerując siły. |
TM 22 Solar Beam | ![]() |
![]() |
120 | 100 | W pierwszej rundzie ładuje energię a w drugiej posyła właściwe obrażenia. W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w drugiej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60. |
TM 28 Dig | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Atak dwurundowy. W pierwszej użytkownik zakopuje się pod ziemię i jest praktycznie nietykalny - w drugiej zadaje obrażenia. Magnitude, Fissure i Earthquake zadają podwójne obrażenia gdy jesteśmy zakopani. Dodatkowo jeśli rundę wcześniej użyto Lock-On albo Mind Reader to będziemy trafieni w fazie podziemnej. |
TM 32 Double Team | ![]() |
![]() |
- | 100 | Zwiększa Unik używającego o 1 poziom (5%). |
TM 36 Self-Destruct | ![]() |
![]() |
200 | 100 | Po trafieniu używający traci 17% obecnego życia. |
TM 39 Swift | ![]() |
![]() |
60 | 1000 | Zawsze trafia. |
TM 44 Rest | ![]() |
![]() |
- | 100 | W pierwszej rundzie leczy 25% aktualnego zdrowia pokemona oraz (jeśli pokemon dalej śpi pod koniec kolejnej rundy i nie wykonuje wtedy ataku np. Sleep Talk) leczy o kolejne 20% zdrowia z rundy, w której Rest został użyty. Dodatkowo ma 100% szans na usunięcie statusów (poparzenie, trucizna, paraliż). Po użyciu Rest, Pokemon śpi rundę, po czym w drugiej budzi się i używa następnego ataku. Efekty leczące w walce są zmniejszane jeśli Pokemon posiada więcej niż jeden efekt leczący. |
TM 47 Explosion | ![]() |
![]() |
250 | 100 | Po trafieniu używający traci 20% obecnego życia. |
TM 48 Rock Slide | ![]() |
![]() |
75 | 90 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
TM 55 Psych Up | ![]() |
![]() |
- | 1000 | Kopiuje zmiany poziomów statystyk, i modyfikuje swoje staty na podstawie tego. Np. jeśli przeciwnik zwiększył sobie atak o 6 poziomów, a gracz o 4 poziomy, psych up to skopiuje i doda sobie te 2 poziomy ataku. Będzie również kopiował negatywne zmiany poziomów statystyk. |
TM 57 Sunny Day | ![]() |
![]() |
- | 100 | Przywołuje pogodę - Ostre Słońce |
TM 59 Snore | ![]() |
![]() |
50 | 100 | Ruch dojdzie do skutku jedynie kiedy zostanie użyty podczas snu. Jeśli ruch jest następny w kolejności po rundzie, w której Pokemon zasnął, zostanie on wykonany. Wykonanie ruchu nie przedłuża czasu trwania snu. |
TM 60 Icy Wind | ![]() |
![]() |
55 | 95 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 61 Protect | ![]() |
![]() |
- | 100 | Po użyciu zablokuje następny, niestatusowy ruch przeciwnika. Atak o priorytecie 4. Szansa na zadziałanie efektu ruchu jest zmniejszana o -5% za każde skuteczne zablokowanie ruchu. Inne ruchy ohronne (Protect, Detect, Endure, Quick Guard, Spiky Shield, King's Shield, Baneful Bunker) dzielą tą samą szansę zadziałania efektu. Dodatkowo jeśli Pokemon posiada więcej niż jeden ruch ochronny, minimalna szansa na zadziałanie (równa 50%) jest dzielona przez 2 za każdy ruch ochronny ponad pierwszy. |
TM 63 Giga Drain | ![]() |
![]() |
75 | 100 | Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. Efekty leczące w walce są zmniejszane jeśli Pokemon posiada więcej niż jeden efekt leczący. |
TM 64 Endure | ![]() |
![]() |
- | 100 | Przez 2 rundy nie można powalić Pokemona bezpośrednim atakiem (efekt znika po zablokowaniu pierwszego ruchu). Szansa na zadziałanie efektu ruchu jest zmniejszana o -5% za każde skuteczne przetrwanie ataku. Inne ruchy ohronne (Protect, Detect, Endure, Quick Guard, Spiky Shield, King's Shield, Baneful Bunker) dzielą tą samą szansę zadziałania efektu. Dodatkowo jeśli Pokemon posiada więcej niż jeden ruch ochronny, minimalna szansa na zadziałanie (równa 50%) jest dzielona przez 2 za każdy ruch ochronny ponad pierwszy. |
TM 65 Frustration | ![]() |
![]() |
50 | 100 | Moc zależna od przywiązania używającego. Moc 1 na 100% przywiązania oraz 102 na 0% (minusowe również 102). |
TM 68 Return | ![]() |
![]() |
50 | 100 | Moc wynosi 2 plus procent przywiązania Pokemona (maksymalnie 102). |
TM 69 Shadow Ball | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na obniżenie Specjalnej Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 76 Attract | ![]() |
![]() |
- | 100 | Po trafieniu wprowadza przeciwnika w stan zakochania. Zakochanie trwa 2 rundy, podczas których Pokemon ma 50% na zaatakowanie. Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. |
TM 77 Thief | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Jeśli Pokemon nie posiada przedmiotu, po trafieniu kradnie przedmiot przeciwnika. Skradziony przedmiot wraca do właściciela na koniec Tury (z wyjątkiem Lepkiego Kolca i Celu Pierścieniowego). Nie może ukraść Mega Kamienia. |
TM 82 Swagger | ![]() |
![]() |
- | 85 | Po udanym użyciu zwiększa Atak przeciwnika o 2 poziomy (10%) ale także go Dezorientuje. |
TM 83 Sleep Talk | ![]() |
![]() |
- | 100 | Jeśli Pokemon śpi podczas użycia tego ruchu (został uśpiony w tej samej rundzie przed użyciem tego ruchu lub ruch jest następny w kolejce), zostanie wybrany jeden z pozostałych ruchów i użyty podczas snu. Wykonanie ruchu nie przedłuża trwania snu. Nie wszystkie ruchy mogą być wybrane do użycia (odpadają ruchy wielorundowe i inne zmieniające ruch). Obrażenia zadane ruchem podczas Sleep Talk będą zmniejszone o 15%. |
TM 90 Low Kick | ![]() |
![]() |
70 | 100 | Im przeciwnik cięższy tym otrzyma większe obrażenia. |
TM 98 Bullet Seed | ![]() |
![]() |
25 | 100 | Pokemon atakuje 2-5 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. |
TM 103 Brick Break | ![]() |
![]() |
75 | 100 | Znosi efekt Reflect, Light Screen i Aurora Veil nawet jak nie trafi. |
TM 105 Rock Tomb | ![]() |
![]() |
60 | 95 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 106 Aerial Ace | ![]() |
![]() |
60 | 1000 | Zawsze trafia. |
TM 108 Facade | ![]() |
![]() |
70 | 100 | Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy użytkownik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie. |
TM 109 Secret Power | ![]() |
![]() |
70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na specjalny efekt. Efekt jest zależny od Dziczy w której odbywa się walka. Każda Dzicz ma przypisany jeden efekt z następujących: Podpalenie, Paraliż, Uśpienie, Zamrożenie, obniżenie Ataku przeciwnika o 1 poziom (5%), obniżenie Sp Ataku przeciwnika o 1 poziom (5%), obniżenie Szybkości przeciwnika o 1 poziom (5%), obniżenie Celności przeciwnika o 1 poziom (5%). Poza Dziczami wybranym efektem jest Paraliż. |
TM 127 Bounce | ![]() |
![]() |
85 | 85 | W pierwszej rundzie następuje ładowanie ataku, użytkownik wznosi się do góry i uzyskuje odporność na wszelkie ataki przeciwnika. W drugiej rundzie posyła właściwe obrażenia. Po trafieniu 30% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. |
TM 133 Focus Blast | ![]() |
![]() |
120 | 70 | Po trafieniu 10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 134 Energy Ball | ![]() |
![]() |
90 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 135 False Swipe | ![]() |
![]() |
40 | 100 | Ten atak nie może zadać ciosu kończącego walkę, ponieważ zawsze zostawia przeciwnika z 1 HP. |
TM 137 Fling | ![]() |
![]() |
1 | 100 | Pokemon rzuca trzymany przedmiot. Moc ataku jest zależna od tego, jakim przedmiotem rzucił i pozostaje na całą walkę. Niektóre przedmioty dodają efekty specjalne (moc oraz efekty opisane na stronie przedmiotu). Po skutecznym użyciu Fling Pokemon nie trzyma już żadnego przedmiotu i może zdobyć nowy. Pokemon nie rzuci drugim przedmiotem. |
TM 142 Silver Wind | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie wszystkich statystyk używającego o 1 poziom (5%) oprócz Celności i Uników. |
TM 144 Payback | ![]() |
![]() |
50 | 100 | Podwójna moc, jeśli atakujemy jako drudzy |
TM 145 Giga Impact | ![]() |
![]() |
150 | 90 | W drugiej rundzie odpoczywa regenerując siły. |
TM 151 Captivate | ![]() |
![]() |
- | 100 | Obniża atak specjalny przeciwka o dwa poziomy (10%). Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. |
TM 152 Dark Pulse | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
TM 153 X-Scissor | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 154 Natural Gift | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 156 Grass Knot | ![]() |
![]() |
70 | 100 | Zadaje obrażenia zależnie od wagi przeciwnika - im cięższy tym większe obrażenia. |
TM 163 Seed Bomb | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 178 Low Sweep | ![]() |
![]() |
65 | 100 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 179 Round | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 186 Embargo | ![]() |
![]() |
- | 100 | Po trafieniu blokuje efekty przedmiotu trzymanego przeciwnika na 5 rund. Blokada nie działa na Mega Kamienie. |
TM 187 Retaliate | ![]() |
![]() |
70 | 100 | Jeśli zostanie użyty w pierwszej rundzie po padnięciu poprzedniego Pokemona, moc podwaja się (nawet jeśli nie trafi). Przed każdym następnym użyciem moc spada o 20, aż do bazowego 70. |
TM 195 Snarl | ![]() |
![]() |
55 | 95 | Po trafieniu zmniejsza specjalny atak przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 208 Foul Play | ![]() |
![]() |
95 | 100 | Obrażenia zadawane obliczane sa na podstawie ataku fizycznego przeciwnika. |
TM 210 Heat Wave | ![]() |
![]() |
95 | 90 | Po trafieniu 10% szansy na podpalenie przeciwnika. |
TM 212 Nature Power | ![]() |
![]() |
- | 100 | Zmienia się w inne posunięcie w zależności od miejsca, w którym się przebywa.Tri Attack - Liga, Sale Liderów Pokemon, Opuszczone Miasto, Nawiedzona Wieża, Dolina Wiatraków, Reliktowy Zamek Lava Plume - Wulkan Hydro Pump - Wybrzeże, Morze, Jezioro, Głębina, Potrójny Staw, Strzelisty Most, Lazurowa Zatoka Energy Ball - Łąka, Las, Safari, Równina, Puszcza, Park Narodowy, Alejka Spacerowa, Ogród, Gęsty Zagajnik, Ranczo, Wiejski Most, Francuski Labirynt, Mroczna Gęstwina, Przyjazne Safari Psychic - Cudowny Most Earth Power - Góry, Ruiny Miasta, Pustynia, Opuszczona Elektrownia, Wielkie Bagna, Most Sieci Metra Power Gem - Jaskinie, Meteorytowa Góra, Koronny Szczyt, Jaskinia Elektrokamieni, Lustrzana Grota Ice Beam - Pustynia Lodowa, Most Zwodzony Driftveil, Oszroniona Pieczara |
TM 213 Power-Up Punch | ![]() |
![]() |
40 | 100 | Po trafieniu podnosi atak używającego o jeden poziom (5%). |
TM 215 Confide | ![]() |
![]() |
- | 1000 | Obniża Specjalny atak przeciwnika o jeden poziom (5%). Działa pomimo użycia przez przeciwnika Protect czy Detect. |
TM 225 Brutal Swing | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 227 Hidden Power | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Typ jest zależny od wyjściowych statystyk Ataku i SpAtaku Pokemona (przyrosty + natura + szkolenie + jagody). Dodawane są ostatnie cyfry obu ataków i Pokemon otrzymuje typ odpowiadający tej liczbie od 1 (Normalny) do 18 (Wróżkowy). W przypadku zera, ruch staje się ruchem Normalnym. Typ tego ruchu nie może być zmieniony przez żaden inny efekt. |
TM 230 Throat Chop | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Nie pozwala przeciwnikowi użyć ruchów bazujących na dźwięku przez 1-2 rundy (jeśli Throat Chop będzie pierwszym ruchem w rundzie, wtedy na 2, bo zablokuje też użycie statusu przeciwnika w tej samej rundzie). |
TM 231 Defog | ![]() |
![]() |
- | 1000 | Zmniejsza celność przeciwnika o 1 poziom. Usuwa z obu stron pola walki pułapki oraz niweluje efekt terenu. Usuwa z przeciwnika efekty ruchów Reflect, Safeguard, Mist, Light Screen. Zamienia pogodę Mgła na Czyste Niebo |
TM 233 Air Slash | ![]() |
![]() |
75 | 95 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
TM 234 Amnesia | ![]() |
![]() |
- | 100 | Zwiększa Specjalną Obronę używającego o 2 poziomy (10%). |
TM 235 Assurance | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Jeśli przeciwnik otrzymał już w rundzie jakiekolwiek (bezpośrednie lub nie) obrażenia moc podwaja się. |
TM 237 Beat Up | ![]() |
![]() |
25 | 100 | Moc ruchu wynosi 3.5 * przyrost Ataku każdego aktywnego Pokemona gracza. W walkach pojedynczych jest brany pod uwagę tylko Pokemon z tym ruchem. W walkach 6v6 moc zwiększają również Pokemony gracza, które jeszcze nie weszły do walki. |
TM 262 Grassy Terrain | ![]() |
![]() |
- | 1000 | Pokrywa pole walki trawiastym terenem na 5 rund. Tylko jeden teren może być aktywny w danym czasie. Podczas trwania tego efektu:uziemione Pokemony regenerują 6% obecnego zdrowia co rundę; moc ruchów trawiastych uziemionych Pokemonów jest większa o 30%; Bulldoze, Magnitude i Eartquake mają moc zmniejszoną o 50%; zmienia się efekt Nature Power i Secret Power |
TM 267 Hurricane | ![]() |
![]() |
110 | 70 | Po trafieniu 30% szansy na Zdezorientowanie przeciwnika. Trafia w przeciwnika podczas Fly, Bounce, Sky Drop. W trakcie Ostrego Słońca celność spada o 50%, a w trakcie Deszczu ma pewne trafienie. |
TM 271 Leaf Blade | ![]() |
![]() |
90 | 100 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
TM 272 Leaf Storm | ![]() |
![]() |
130 | 90 | Po użyciu obniża Specjalny Atak używającego o 2 poziomy (10%). |
TM 280 Nasty Plot | ![]() |
![]() |
- | 100 | Zwiększa Specjalny Atak używającego o dwa poziomy (10%). |
TM 291 Revenge | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Atak o priorytecie -4. Jeśli otrzymaliśmy obrażenia w tej rundzie moc podwaja się |
TM 296 Screech | ![]() |
![]() |
- | 85 | Po trafieniu obniża Obronę przeciwnika o 2 poziomy (10%). |
TM 297 Solar Blade | ![]() |
![]() |
125 | 100 | W pierwszej rundzie ładuje energię a w drugiej posyła właściwe obrażenia. W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w drugiej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60. |
Nauczyciel Ruchów
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|
Swords Dance | ![]() |
![]() |
- | 100 | Zwiększa Atak używającego o 2 poziomy (10%). |
Mega Kick | ![]() |
![]() |
120 | 75 | Zadaje obrażenia. |
Headbutt | ![]() |
![]() |
70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na Oszołomienie przeciwnika. |
Body Slam | ![]() |
![]() |
85 | 100 | Jeśli wcześniej (nieważne jak dawno temu) przeciwnik użył Minimize, to Body Slam zawsze trafi i podwaja moc. Posiada 30% szans na paraliż przeciwnika. |
Double-Edge | ![]() |
![]() |
120 | 100 | Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych. |
Low Kick | ![]() |
![]() |
70 | 100 | Im przeciwnik cięższy tym otrzyma większe obrażenia. |
Mimic | ![]() |
![]() |
1 | 100 | Uczy się ostatniego posunięcia przeciwnika (musi być wykonane w tej samej rundzie przed użyciem tego ruchu) i używa go do końca walki (zamiast Mimic). |
Defense Curl | ![]() |
![]() |
- | 100 | Zwiększa Obronę używającego o 1 poziom (5%). Podwaja moc ataków Rollout i Ice Ball, działa na całą walkę. |
Swift | ![]() |
![]() |
60 | 1000 | Zawsze trafia. |
Explosion | ![]() |
![]() |
250 | 100 | Po trafieniu używający traci 20% obecnego życia. |
Snore | ![]() |
![]() |
50 | 100 | Ruch dojdzie do skutku jedynie kiedy zostanie użyty podczas snu. Jeśli ruch jest następny w kolejności po rundzie, w której Pokemon zasnął, zostanie on wykonany. Wykonanie ruchu nie przedłuża czasu trwania snu. |
Mud-Slap | ![]() |
![]() |
20 | 100 | Po trafieniu zmniejsza Celność przeciwnika o jeden poziom (5%). |
Icy Wind | ![]() |
![]() |
55 | 95 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). |
Giga Drain | ![]() |
![]() |
75 | 100 | Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. Efekty leczące w walce są zmniejszane jeśli Pokemon posiada więcej niż jeden efekt leczący. |
Endure | ![]() |
![]() |
- | 100 | Przez 2 rundy nie można powalić Pokemona bezpośrednim atakiem (efekt znika po zablokowaniu pierwszego ruchu). Szansa na zadziałanie efektu ruchu jest zmniejszana o -5% za każde skuteczne przetrwanie ataku. Inne ruchy ohronne (Protect, Detect, Endure, Quick Guard, Spiky Shield, King's Shield, Baneful Bunker) dzielą tą samą szansę zadziałania efektu. Dodatkowo jeśli Pokemon posiada więcej niż jeden ruch ochronny, minimalna szansa na zadziałanie (równa 50%) jest dzielona przez 2 za każdy ruch ochronny ponad pierwszy. |
Rollout | ![]() |
![]() |
25 | 90 | Pokemon atakuje 1-5 razy z rzędu - raz na rundę, zaczynając od mocy 25, po czym następne moce ataku wynoszą 45, 65, 85, 120. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. Moc się podwaja po użyciu Defense Curl. Seria jest przerywana jeśli Pokemon spudłuje lub powali innego Pokemona. Jeśli pokemon użył wcześniej Ice Ball ten ruch nie zostanie wykonany. |
Swagger | ![]() |
![]() |
- | 85 | Po udanym użyciu zwiększa Atak przeciwnika o 2 poziomy (10%) ale także go Dezorientuje. |
Fury Cutter | ![]() |
![]() |
40 | 95 | Uderza za 40, moc podwaja się przy każdym użyciu. Aż do 160, jeśli spudłuje spada do 40 |
Sleep Talk | ![]() |
![]() |
- | 100 | Jeśli Pokemon śpi podczas użycia tego ruchu (został uśpiony w tej samej rundzie przed użyciem tego ruchu lub ruch jest następny w kolejce), zostanie wybrany jeden z pozostałych ruchów i użyty podczas snu. Wykonanie ruchu nie przedłuża trwania snu. Nie wszystkie ruchy mogą być wybrane do użycia (odpadają ruchy wielorundowe i inne zmieniające ruch). Obrażenia zadane ruchem podczas Sleep Talk będą zmniejszone o 15%. |
Synthesis | ![]() |
![]() |
- | 100 | Leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona. W trakcie Ostrego Słońca leczy o 33%, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej o 25%. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. Efekty leczące w walce są zmniejszane jeśli Pokemon posiada więcej niż jeden efekt leczący. |
Twister | ![]() |
![]() |
40 | 100 | Trafia z podwójną mocą Pokemony w trakcie Fly, Bounce i Sky Drop. Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
Psych Up | ![]() |
![]() |
- | 1000 | Kopiuje zmiany poziomów statystyk, i modyfikuje swoje staty na podstawie tego. Np. jeśli przeciwnik zwiększył sobie atak o 6 poziomów, a gracz o 4 poziomy, psych up to skopiuje i doda sobie te 2 poziomy ataku. Będzie również kopiował negatywne zmiany poziomów statystyk. |
Knock Off | ![]() |
![]() |
65 | 100 | Wytrąca trzymany przedmiot przeciwnika, usuwając go całkiem z walki. Zwiększa swoją moc do 97 po wytrąceniu. Nie może wytrącić Mega Kamienii ani Gwiazdy Życzeń. |
Air Cutter | ![]() |
![]() |
60 | 95 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
Bounce | ![]() |
![]() |
85 | 85 | W pierwszej rundzie następuje ładowanie ataku, użytkownik wznosi się do góry i uzyskuje odporność na wszelkie ataki przeciwnika. W drugiej rundzie posyła właściwe obrażenia. Po trafieniu 30% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. |
Tailwind | ![]() |
![]() |
- | 100 | Podwaja Szybkość używającego w następnej rundzie. |
Sucker Punch | ![]() |
![]() |
70 | 100 | Zadziała tylko wtedy, kiedy w danej rundzie używający go Pokemon zaatakuje pierwszy oraz przeciwnik ma zaatakować ruchem nie statusowym. Atak o priorytecie 1. |
Dark Pulse | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
Seed Bomb | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Zadaje obrażenia. |
Defog | ![]() |
![]() |
- | 1000 | Zmniejsza celność przeciwnika o 1 poziom. Usuwa z obu stron pola walki pułapki oraz niweluje efekt terenu. Usuwa z przeciwnika efekty ruchów Reflect, Safeguard, Mist, Light Screen. Zamienia pogodę Mgła na Czyste Niebo |
Ominous Wind | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz Celności i Uników o jeden poziom (5%). |
Foul Play | ![]() |
![]() |
95 | 100 | Obrażenia zadawane obliczane sa na podstawie ataku fizycznego przeciwnika. |
Throat Chop | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Nie pozwala przeciwnikowi użyć ruchów bazujących na dźwięku przez 1-2 rundy (jeśli Throat Chop będzie pierwszym ruchem w rundzie, wtedy na 2, bo zablokuje też użycie statusu przeciwnika w tej samej rundzie). |
Grassy Glide | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Jeśli aktywny jest Trawiasty Teren, ruch ten zwiększy swój priorytet o +1 po udanym użyciu. |
Lash Out | ![]() |
![]() |
75 | 100 | Jeśli używający miał zmniejszony poziom dowolnej statystyki w tej samej rundzie, moc ruchu wzrośnie do 150. |
Ewolucje
![]() |
> 14 lvl |
![]() |
> 40 lvl Roślinny Okruch |
![]() |
Seedot | Nuzleaf | Shiftry |
Powrót do Listy Pokemonów |