Walczący
|
Typ Walczący - Jest to typowo fizyczny typ Pokemonów oraz jeden z najsilniejszych. Istnieje ich 46, więc nie są zbyt popularne. Jak sama nazwa wskazuje te Pokemony nastawione są na atak i tutaj wiodą prym. Typ walczący jest super efektywny na aż 5 innych typów, co plasuje go w czołówce za Ziemnymi. Niestety mają jedną trudną do skorygowania wadę. Słabe statystyki specjalnej obrony powodują, że trudno się im przeciwstawić typowi psychicznemu, na który są podatne. Także typ walczący nie trafi nigdy Ducha, lecz jest na to częściowa rada*. W drugiej generacji wprowadzono ruch Foresight, który usuwa odporność duchów na ataki fizyczne. W kolejnej generacji służy temu także Odor Sleuth i umiejętność "Scrappy", którą posiada np Kangaskhan*. Co ciekawe istnieje kilka ataków specjalnych o typie walczącym, chociaż zazwyczaj dostępne są tylko dla legend.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x):
|
Podatne (2x): |
* Spis ataków walczących: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|
Arm Thrust | 15 | 100 | Pokemon atakuje 2-5 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. | ||
Aura Sphere | 80 | 1000 | Zawsze trafia. | ||
Brick Break | 75 | 100 | Znosi efekt Reflect i Light Screen nawet jak nie trafi. | ||
Bulk Up | - | 100 | Zwiększa Atak i Obronę używającego o jeden poziom (5%). | ||
Circle Throw | 60 | 90 | Atak o priorytecie -6. | ||
Close Combat | 120 | 100 | Po trafieniu obniża Obronę i Specjalną Obronę używającego o 1 poziom (5%). | ||
Counter | - | 100 | Po użyciu kontruje ostatni atak przeciwnika, ale tylko wtedy gdy zadał nam obrażenia i jeśli był to atak fizyczny. Zadaje 1.5 raza więcej obrażeń, które przeciwnik zadał ostatnim atakiem fizycznym (ignoruje obronę, STAB). Atak o priorytecie -5. | ||
Cross Chop | 100 | 80 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. | ||
Detect | - | 100 | Po użyciu zablokuje następny, niestatusowy ruch przeciwnika. Atak o priorytecie 4. | ||
Double Kick | 30 | 100 | Pokemon atakuje 2 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. | ||
Drain Punch | 75 | 100 | Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Dynamic Punch | 100 | 50 | Po trafieniu otępia przeciwnika. | ||
Final Gambit | 250 | 1000 | Pokemon odbiera sobie 10% życia i zadaje przeciwnikowi obrażenia w wielkości 10% jego obecnego życia. | ||
Flying Press | 100 | 95 | Ruch jest typu walczącego jednak zadaje obrażenia jakby był typu walcząco-latającego. W związku z tym odporność przeciwnika na typ walczący będzie zmodyfikowana aby to odzwierciedlić, nie zadziałają też np. Płyty użyte przez przeciwnika. Ruch otrzymuje STAB jedynie od Pokemona walczącego. | ||
Focus Blast | 120 | 70 | Po trafieniu 10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Focus Punch | 150 | 90 | Pokemon przygotowuje się do ataku na początku tury (priorytet 6) i jeśli nie zostanie uderzony bezpośrednim atakiem przeciwnika, to atak wykonuje się na koniec tej samej tury. | ||
Force Palm | 60 | 100 | Po trafieniu 20% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Hammer Arm | 100 | 90 | Po trafieniu zmniejsza szybkość używającego o jeden poziom (5%). | ||
High Jump Kick | 130 | 90 | Jeśli nie trafi zadaje obrażenia zwrotne w postaci 25% od aktualnego zdrowia używającego. | ||
Jump Kick | 100 | 95 | Jeśli nie trafi zadaje obrażenia zwrotne w postaci 15% od aktualnego zdrowia używającego. | ||
Karate Chop | 50 | 100 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. | ||
Low Kick | 50 | 100 | Im przeciwnik cięższy tym otrzyma większe obrażenia. | ||
Low Sweep | 65 | 100 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Mach Punch | 40 | 100 | Atak o priorytecie 1. | ||
Power-Up Punch | 40 | 100 | Po trafieniu podnosi atak używającego o jeden poziom (5%). | ||
Quick Guard | - | 100 | Po użyciu zablokuje następny ruch przeciwnika o priorytecie wyższym niż 0. Feint niszczy jego efekt. Atak o priorytecie 3. | ||
Revenge | 60 | 100 | Atak o priorytecie -4. Jeśli otrzymaliśmy obrażenia w tej rundzie moc podwaja się | ||
Reversal | - | 100 | Moc zależna od zdrowia używającego. Przy 100% - 20, przy 4% - 200. | ||
Rock Smash | 40 | 100 | Po trafieniu 50% szans na obniżenie Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Rolling Kick | 60 | 85 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Sacred Sword | 90 | 100 | Zadaje obrażenia na podstawie obrony przed naliczeniem do niej bonusów i uników. Nie ignoruje jednak efektu Reflect. | ||
Secret Sword | 85 | 100 | Bazuje na specjalnym ataku używającego i na obronie przeciwnika. Aktywuje Mirror Coat i jest zależny od Light Screen. | ||
Seismic Toss | 50 | 100 | Moc zależna od poziomu używającego. Np. 20 poziom = 20 mocy. | ||
Sky Uppercut | 85 | 90 | Trafia Pokemony w trakcie Fly, Bounce czy Sky Drop. | ||
Storm Throw | 60 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Submission | 80 | 80 | Po trafieniu używający otrzymuje 25% obrażeń zwrotnych. | ||
Superpower | 120 | 100 | Zmniejsza Atak i Obronę używającego o 1 poziom (5%). | ||
Triple Kick | 10 | 90 | Moc pierwszego ataku to 10, drugiego 20, a trzeciego 30. Wszystkie ataki odbywają się w jednej turze, pudło przerywa serię | ||
Vacuum Wave | 40 | 100 | Atak o priorytecie 1. | ||
Vital Throw | 70 | 10000 | Zawsze trafia. Atak o priorytecie -1. | ||
Wake-Up Slap | 70 | 100 | Jeśli przeciwnik śpi zadajemy 2x większe obrażenia i budzimy go. |
Lista pokemonów walczących:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS |
> KANTO > SINNOH > UNOVA |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS |