Dzicz Kanto

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


----
REGION KANTO
generacja: I
ilość lokacji: 8


KANTO - usytuowana na wschód od Johto oraz na południe od Sinnoh, jest pierwszą krainą, która pojawiła się w grze Pokelife oraz w znanej nam serii anime. Miejscowym Profesorem i przewodnikiem młodych trenerów jest Profesor Oak, szanowany ekspert w dziedzinie badań nad Pokémonami. Miasta tego regionu noszą swoje nazwy od panującej w nich kolorystyki (Viridian, Lavender, etc.) jednak jedynym miastem, które jest atrakcyjne dla trenerów pokemon jest Opuszczone Miasto. Tutejszymi starterami są Bulbasaur, Charmander i Squirtle. Każdy z młodych trenerów, ktory pragnie rozpocząć przygodę z pokemonami musi udać się do laboratorium profesora po kartę trenera oraz po swojego startera i pokedex. Bez tych przedmiotów trenowanie pokemonów jest niemożliwe. Profesor Oak odwiedza również inne regiony aby móc w nich rekrutować kolejne rzesze zdolnych i walecznych Szkoleniowców.


Odznaki Regionu








Liderzy Sal pokemon








Pierwsza Generacja Pokemonów, która zamieszkuje te tereny liczy sobie 151 gatunków. Wszystkie Pokemony, które przynależą do tego regionu możemy znaleźć na stronie pokedexu: Lista Pokemonów Kanto

Istnieje również 49 specjalnych maszyn technicznych (TM) pozwalających uczyć Pokemony ataków, których w większości nie nauczyłyby się w inny sposób wprowadzonych w tym regionie. Ich pełną listę możemy znaleźć tutaj: Lista TM.

W dziczy możemy natknąć się na dzikie pokemony spotykane jednak tylko do 80 poziomu (wyjątkiem są shiny Pokemony spotykane zawsze na poziomach zbliżonych do naszego poziomu trenera).

Koszt polowania w dziczy to 5 punktów akcji (wyjątkiem są Góry, w których koszt wyprawy poza walką z trenerem wynosi 12pa). Nie zawsze jednak napotkamy za 1-wszym razem pokemona. W dziczy możemy zdobyć doświadczenie pokonując pokemona oraz go złapać. Oprócz spotkania pokemona możemy w dziczy natknąć się na inne wydarzenia, które różnią się między sobą zależnie, od tego w którą partię dziczy się wybierzemy. Możemy tu zdobyć osiągnięcia, których nie można nabić w żadnym innym regionie a mianowicie Osiągnięcia Kanto. Podstawowym osiągnięciem jest Kolekcja Kanto. Im więcej mamy złapanych różnych gatunkowo pokemonów z tego regionu, tym szansa na złapanie kolejnego pokemona (niezależnie od gatunku!) jest wyższa.




POKEMONY STARTERY DOSTĘPNE DO WYBORU W KANTO



Bulbasaur




Squirtle




Charmander




JAKICH POKEMONÓW NIE MOŻNA ZŁAPAĆ W DZICZY?

W dziczy można spotkać wszystkie pokemony z pierwszej generacji wraz z ich ewolucjami. Te pokemony jednak nie są możliwe do złapania (tylko do spotkania). Trzeba je zdobyć inną drogą, bądź są niemożliwe do zdobycia:

W JAKI SPOSÓB DOSTAĆ SIĘ DO KANTO:

W każdym regionie istnieją sieci połączeń komunikacyjnych z innymi regionami. Możemy między nimi swobodnie podróżować o ile stać nas na kupno biletu. W grze jest wiele środków transportu i obsługują one wszystkie regiony w zależności od tego, które rozwiązanie logistyczne jest optymalne przy danej krainie.

Do zdobycia w inny sposób

Legendy (brak możliwości spotkania):

Pokemony o specyficznej ewolucji:

Weedle Express obsługuje trasę Johto - Kanto - Johto. Bilety możesz nabyć w pokesklepie [koszt 650.000 ¥]. Rozkład kursów:

10, 20 i 30 dzień każdego miesiąca,
godzina 3.30

S.S Aqua obsługuje trasę Hoenn - Kanto - Hoenn. Bilety możesz nabyć w pokesklepie [koszt 650.000 ¥]. Rozkład kursów:

4, 14 i 24 dzień każdego miesiąca,

godzina 3.30
Sterowiec obsługuje trasę Sinnoh - Kanto - Sinnoh. Bilety możesz nabyć w pokesklepie [koszt 950.000 ¥]. Rozkład kursów:

3, 13 i 23 dzień każdego miesiąca,

godzina 3.30


MIEJSCA, KTÓRE MOŻNA ODWIEDZIĆ:



Łąka - Miejsce pełne kwiatów i trawy, w którym można znaleźć jagody. Jest to najlepsze miejsce dla młodych trenerów pokemon. Znajdują się tu głównie pokemony typu robakowy i trawiastego, ale można też spotkać poki ogniste.

Wskazówka: Na łąkę ze względu na brak negatywnych wydarzeń, najczęściej chodzą początkujący trenerzy. Można znaleźć tu jagody, jednak pod względem ich ilości łąka ustępuje miejsca innym dziczom.



Las - Miejsce pełne drzew. Można tu również znaleźć takie rzeczy jak jagody. Królują tu poki latające, robaki, oraz normalne.

Wskazówka: W lesie znajduje się mnóstwo jagód, jednak nie znajdziemy tu tych zmieniających statystyki. Mimo że często można zgubić drogę to ilość owoców w pełni rekompensuje stracone punkty akcji.



Wybrzeże - Spokojny brzeg morza. Możemy chodzić tu na przechadzki wraz ze swoimi pokemonami. Często spotykamy różne pokemony. Królują tu gatunki typu wodnego.

Wskazówka: Na wybrzeżu często możemy natknąć się na drogocenne perły, które możemy sprzedać udając się do miasta. Podobnie jak na łące nie znajdziemy tu negatywnych wydarzeń.


Morze - Część bezkresnego oceanu. Miejsce to jest domeną poków wodnych. Można znaleźć tu ambrę, która jest bardzo dużo warta w mieście.

Wskazówka: Udając się na morze musimy pamiętać o naszym stanie portfela: po pierwsze musimy mieć yeny potrzebne na wynajem kutra, a po drugie musimy liczyć się z tym, że łatwo wpaść w sztorm i stracić część swoich oszczędności.


Góry - Ogromne masywy górskie, wśród których kryją się malownicze doliny. Spotka się tu głównie poki rodzaju skalnego, ziemnego jak i walczącego. Ze względu na trudne ukształtowanie terenu potrzebujemy więcej siły aby poruszać sie po tych rejonach.

Wskazówka: Chodząc po górach możemy natrafić na źródło regenerujące nam 25pa. Dodatkowo góry są jedynym rejonem w Kanto z rzadkimi rodzajami jagód zmieniającymi statystyki.

  • W tej dziczy walka z trenerem zabiera 5 PA


Jaskinie - Ciemne, ponure jaskinie. Bez latarki nie ma nawet co myśleć o wyruszeniu tu. Pamiętaj również, że latarka zużywa baterie. Królują tutaj pokemony typu mrok i duch, jak również trucizna, bądź kamień.

Wskazówka: Część trenerów chodzi tutaj ze względu na występowanie dwóch pokemonów, z których możemy uzyskać ewolucyjne przedmioty: Gengara i Golema. Poza tym podczas tutejszych wypraw, można zarobić na wydobytych minerałach.


Opuszczone Miasto - Mroczne i ukryte w dalekim zakątku świata miasto. Aby tam trafić musisz posiadać mapę, bez niej nie masz nawet co wyruszać.

Wskazówka: Podczas podróży po mieście możemy natknąć się na wiele pozostawionych bądź zgubionych przez innych trenerów przedmiotów. Najcenniejszymi z nich są puszki napoju energetycznego.


Safari - Miejsce pełne pokemonów wszelkich rodzajów. Pojawiają się tu pokemony których nie można spotkać nigdzie indziej, oraz te które są uważane za "powszechne" na niektórych wyprawach. Teren safari jest czynny tylko od Piątku (godz. 17:30) do Niedzieli (godz. 22:30)

Wskazówka: Będąc na safari możemy znaleźć drogocenne TM'y.

  • W tej dziczy walka z trenerem zabiera 5 PA
---


PRZEDMIOTY REGIONALNE DOSTĘPNE DO KUPIENIA W POKESKLEPIE:

Kilof

Latarka

Baterie

Kompas

Zestaw Wspinaczkowy

Amulet Żeglarza

Strój Safari

Mapa






CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE ZARÓWNO ANIME JAK I GRY:



W pierwszej generacji nie ma żadnego pokemona typu mrok. Pokemony z tym typem pojawiły się dopiero w kolejnym regionie.


W Anime główny bohater Ash rozpoczynając swą przygodę, nie mógł wybrać żadnego z podstawowych starterów ponieważ się spóźnił. Oak miał jednak jeszcze jednego pokemona - Pikachu.



Kanto to kraina, która w rzeczywistości została stworzona na wzór regionu Kantō znajdującego się w środkowej części Japonii.



Liderzy pierwszych dwóch salek (Brock i Misty) przez długi czas podróżowali razem z głównym bohaterem Ashem. Byli najlepszymi przyjaciółmi.


POKEMONY W DZICZY, KTÓRE MOŻNA ZŁAPAĆ:
  • #1 Bulbasaur
  • #2 Ivysaur
  • #3 Venusaur
  • #4 Charmander
  • #5 Charmeleon
  • #6 Charizard
  • #7 Squirtle
  • #8 Wartortle
  • #9 Blastoise
  • #10 Caterpie
  • #11 Metapod
  • #12 Butterfree
  • #13 Weedle
  • #14 Kakuna
  • #15 Beedrill
  • #16 Pidgey
  • #17 Pidgeotto
  • #18 Pidgeot
  • #19 Rattata
  • #20 Raticate
  • #21 Spearow
  • #22 Fearow
  • #23 Ekans
  • #24 Arbok
  • #25 Pikachu
  • #27 Sandshrew
  • #28 Sandslash
  • #29 Nidoran
  • #30 Nidorina
  • #32 Nidoran
  • #33 Nidorino
  • #37 Vulpix
  • #41 Zubat
  • #42 Golbat
  • #43 Oddish
  • #44 Gloom
  • #46 Paras
  • #47 Parasect
  • #48 Venonat
  • #49 Venomoth
  • #50 Diglett
  • #51 Dugtrio
  • #52 Meowth
  • #53 Persian
  • #54 Psyduck
  • #55 Golduck
  • #56 Mankey
  • #57 Primeape
  • #58 Growlithe
  • #60 Poliwag
  • #61 Poliwhirl
  • #63 Abra
  • #64 Kadabra
  • #66 Machop
  • #67 Machoke
  • #69 Bellsprout
  • #70 Weepinbell
  • #72 Tentacool
  • #73 Tentacruel
  • #74 Geodude
  • #75 Graveler
  • #77 Ponyta
  • #78 Rapidash
  • #79 Slowpoke
  • #80 Slowbro
  • #81 Magnemite
  • #82 Magneton
  • #83 Farfetchd
  • #84 Doduo
  • #85 Dodrio
  • #86 Seel
  • #87 Dewgong
  • #88 Grimer
  • #89 Muk
  • #90 Shellder
  • #92 Gastly
  • #93 Haunter
  • #95 Onix
  • #96 Drowzee
  • #97 Hypno
  • #98 Krabby
  • #99 Kingler
  • #100 Voltorb
  • #101 Electrode
  • #102 Exeggcute
  • #104 Cubone
  • #105 Marowak
  • #106 Hitmonlee
  • #108 Lickitung
  • #109 Koffing
  • #110 Weezing
  • #111 Rhyhorn
  • #112 Rhydon
  • #113 Chansey
  • #114 Tangela
  • #115 Kangaskhan
  • #116 Horsea
  • #117 Seadra
  • #118 Goldeen
  • #119 Seaking
  • #120 Staryu
  • #122 Mr.Mime
  • #123 Scyther
  • #124 Jynx
  • #125 Electabuzz
  • #126 Magmar
  • #127 Pinsir
  • #128 Tauros
  • #129 Magikarp
  • #130 Gyarados
  • #131 Lapras
  • #137 Porygon