Trawiasty

Z PokeLife Pokedex
(Przekierowano z Trawa)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Typ Trawiasty - Typ trawiasty jest typem specjalnym, który często czerpie moc z przyrody oraz rozsiewa nasiona. Potrafi odzyskiwać zdrowie, a także nakładać wiele efektów: sen, paraliż czy zatrucie. Jest to dosyć liczna grupa z 100 przedstawicielami gatunku. Jest to też jeden z najsłabszych typów ofensywnych jaki znamy. Nie ma zbyt wielu efektywności, ale za to większość typów jest na niego odpornych (wliczając własny typ do tego). Ataki trawiaste z reguły są słabe, a te mocne, powodują negatywne efekty używającemu i stąd są dosyć ryzykowne. Pokemony trawiaste zmieniają się pod wpływem pogody. Poważne problemy sprawiają im Pokemony ogniste i lodowe, a odporne są na wodne i elektryczne - które to z kolei mogą tą odporność ominąć stosując Signal Beam czy Ice Beam. Podsumowując, największymi zaletami trawiastych Pokemonów są: możliwość regeneracji zdrowia oraz nakładanie wielu efektów powodujących u przeciwnika niemożność atakowania.
Najsilniejszymi atakami z tego typu są: Bullet Seed, Frenzy Plant, Leaf Storm, Petal Dance, Seed Flare, SolarBeam, Wood Hammer i Power Whip.



* Efektywność ataków:


* Odporności pokemonów:

Super efektywne (2x):

Mało efektywne (0,5x):



Brak efektu (0x):

---

Nietykalne (0x):

---

Odporne (0,5x):


Podatne (2x):






* Spis ataków trawiastych:


Posunięcie Typ Kategoria Moc Celność Efekt
Absorb 20 100 Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Aromatherapy - 100 Leczy używającego, kiedy dotknięty jest np. paraliżem, jest otruty itp. Podobne działanie do Heal Bell.
Bullet Seed 25 100 Pokemon atakuje 2-5 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie.
Cotton Guard - 100 Po udanym użyciu zwiększa Obronę używającego o 3 poziomy (15%).
Cotton Spore - 100 Zmniejsza szybkość przeciwnika o 2 poziomy (10%).
Energy Ball 90 100 Po trafieniu 10% szansy na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom (5%).
Frenzy Plant 150 90 Atak dwurundowy. W pierwszej rundzie zadaje obrażenia, w drugiej odpoczywa.
Giga Drain 75 100 Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Grassy Terrain - 1000 Pokrywa pole walki trawiastym terenem na 5 rund. Tylko jeden teren może być aktywny w danym czasie. Podczas trwania tego efektu:uziemione Pokemony regenerują 5% obecnego zdrowia co rundę; moc ruchów trawiastych uziemionych Pokemonów jest większa o 50%; Bulldoze, Magnitude i Eartquake mają moc zmniejszoną o 50%; zmienia się efekt Nature Power i Secret Power
Grass Knot 20 100 Zadaje obrażenia zależnie od wagi przeciwnika - im cięższy tym większe obrażenia.
Grass Pledge 80 100 Zadaje obrażenia.
Grass Whistle - 50 Po trafieniu usypia przeciwnika.
Horn Leech 75 100 Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Ingrain - 100 Leczy po 6.25% aktualnego zdrowia Pokemona (zaczynając od rundy po użyciu ataku). Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Leafage 40 100 Zadaje obrażenia.
Leaf Blade 90 100 Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom.
Leaf Storm 130 90 Po użyciu obniża Specjalny Atak używającego o 2 poziomy (10%).
Leaf Tornado 65 90 Po trafieniu 50% szansy na zmniejszenie Celności przeciwnika o 1 poziom (5%).
Leech Seed - 90 Po użyciu co rundę zabiera przeciwnikowi ok. 3-5% zdrowia i regeneruje tyle używającemu.
Magical Leaf 60 1000 Zawsze trafia.
Mega Drain 40 100 Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Needle Arm 60 100 Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika.
Petal Blizzard 90 100 Zadaje obrażenia.
Petal Dance 120 100 Pokemon atakuje 2-3 razy po czym używający popada w otępienie. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie.
Power Whip 120 85 Zadaje obrażenia.
Razor Leaf 55 95 Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom.
Seed Bomb 80 100 Zadaje obrażenia.
Seed Flare 120 85 Po trafieniu ma 40% szans na obniżenie Specjalnej Obrony przeciwnika o dwa poziomy (10%).
Sleep Powder - 50 Po trafieniu usypia przeciwnika.
Solar Beam 120 100 W pierwszej rundzie ładuje energię a w drugiej posyła właściwe obrażenia. W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w drugiej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60.
Solar Blade 125 100 W pierwszej rundzie ładuje energię a w drugiej posyła właściwe obrażenia. W trakcie Ostrego Słońca atak nie wymaga ładowania w drugiej rundzie. W trakcie Deszczu, Burzy Piaskowej, Gradu i Mgły moc spada do 60.
Spiky Shield - 1000 Po użyciu zablokuje następny, niestatusowy ruch przeciwnika. Jeśli zablokowany ruch jest kontaktowy, atakujący otrzyma obrażenia równe 10% jego obecnego zdrowia.
Spore - 50 Po trafieniu usypia przeciwnika.
Strength Spore - 100 Obniża atak przeciwnika o 1 poziom(5%). Następnie leczy użytkownika o wartość ataku przeciwnika.
Stun Spore - 75 Po trafieniu paraliżuje przeciwnika.
Synthesis - 100 Leczy 25% aktualnego zdrowia Pokemona. W trakcie Ostrego Słońca leczy o 30%, a w trakcie Deszczu, Gradu i Burzy Piaskowej o 20%. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Trop Kick 70 100 Zmniejsza atak przeciwnika o 1 poziom(5%).
Vine Whip 45 100 Zadaje obrażenia.
Wood Hammer 120 100 Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych.






Lista Pokemonów trawiastych:


Pokemony typowo :


Pokemony o pierwszym typie :


Pokemony o drugim typie :

> KANTO

> JOHTO

> HOENN

> SINNOH

> UNOVA

> KALOS

> ALOLA

> KANTO

> JOHTO

> HOENN

> SINNOH

> UNOVA

> KALOS

> ALOLA

> KANTO

> JOHTO

> HOENN

> SINNOH

> UNOVA

> KALOS

> ALOLA