Walczący

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

15nq3ur.jpg

Typ Walczący - Jest to typowo fizyczny typ Pokemonów oraz jeden z najsilniejszych. Istnieje ich 46, więc nie są zbyt popularne. Jak sama nazwa wskazuje te Pokemony nastawione są na atak i tutaj wiodą prym. Typ walczący jest super efektywny na aż 5 innych typów, co plasuje go w czołówce za Ziemnymi. Niestety mają jedną trudną do skorygowania wadę. Słabe statystyki specjalnej obrony powodują, że trudno się im przeciwstawić typowi psychicznemu, na który są podatne. Także typ walczący nie trafi nigdy Ducha, lecz jest na to częściowa rada*. W drugiej generacji wprowadzono ruch Foresight, który usuwa odporność duchów na ataki fizyczne. W kolejnej generacji służy temu także Odor Sleuth i umiejętność "Scrappy", którą posiada np Kangaskhan*. Co ciekawe istnieje kilka ataków specjalnych o typie walczącym, chociaż zazwyczaj dostępne są tylko dla legend.
Najciekawszymi i najmocniejszymi atakami tego typu są Superpower, Hi Jump Kick, DynamicPunch, Cross Chop, Close Combat, Final Gambit, Revenge, Jump Kick, Hammer Arm, Focus Punch, Focus Blast .



* Efektywność ataków:


* Odporności pokemonów:

Super efektywne (2x):


Mało efektywne (0,5x):


Brak efektu (0x):

Nietykalne (0x):

---

Odporne (0,5x):


Podatne (2x):





* Spis ataków walczących:


Posunięcie Typ Kategoria Moc Celność Efekt
Brick Break 75 100 Po trafieniu 30% szansy na zmniejszenie Obrony i Specjalnej Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%).
Circle Throw 60 90 Atak o priorytecie -6.
Close Combat 120 100 Po trafieniu obniża Obronę i Specjalną Obronę używającego o 1 poziom (5%).
Counter - 100 Po użyciu kontruje ostatni atak przeciwnika, ale tylko wtedy gdy zadał nam obrażenia i jeśli był to atak fizyczny. Moc tego ataku jest 1.5-2 razy większa od mocy ostatniego ataku fizycznego przeciwnika. Atak o priorytecie -5.
Cross Chop 100 80
Double Kick 30 100 Pokemon atakuje 2 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie.
Drain Punch 75 100 Po trafieniu leczy 40% z zadanych obrażeń. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Dynamic Punch 100 50 Po trafieniu otępia przeciwnika.
Focus Punch 150 90 Atak o priorytecie 6.
Force Palm 60 100 Po trafieniu 20% szans na sparaliżowanie przeciwnika.
Hammer Arm 100 90 Po trafieniu zmniejsza szybkość używającego o jeden poziom (5%).
High Jump Kick 130 90 Jeśli nie trafi zadaje obrażenia zwrotne w postaci 25% od aktualnego zdrowia używającego.
Jump Kick 100 95 Jeśli nie trafi zadaje obrażenia zwrotne w postaci 15% od aktualnego zdrowia używającego.
Karate Chop 50 100
Low Kick 50 100 Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika.
Low Sweep 60 100 Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%).
Mach Punch 40 100 Atak o priorytecie 1.
Power-Up Punch 40 100 Po trafieniu podnosi atak używającego o jeden poziom (5%).
Revenge 120 100 Atak o priorytecie -4.
Reversal - 100 Moc zależna od zdrowia używającego. Przy 100% - 20, przy 4% - 200.
Rock Smash 40 100 Po trafieniu 50% szans na obniżenie Obrony przeciwnika.
Rolling Kick 60 85 Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika.
Sacred Sword 90 100
Seismic Toss 50 100
Sky Uppercut 85 90
Storm Throw 80 100
Submission 80 80 Po trafieniu używający otrzymuje 25% obrażeń zwrotnych.
Superpower 120 100 Zmniejsza Atak i Obronę używającego o 1 poziom (5%).
Triple Kick 25 90 Pokemon atakuje do 3 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie.
Vital Throw 70 1000 Zawsze trafia. Atak o priorytecie -1.
Wake-Up Slap 60 100 Zadaje podwójne obrażenia gdy przeciwnik śpi.
Aura Sphere 90 1000 Zawsze trafia.
Final Gambit 250 1000 Po trafieniu używający otrzymuje 50% obrażeń zwrotnych. Zawsze trafia.
Focus Blast 120 70 Po trafieniu 10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom (5%).
Secret Sword 85 100
Vacuum Wave 40 100 Atak o priorytecie 1.
Bulk Up - 100 Zwiększa Atak i Obronę używającego o jeden poziom (5%).
Detect - 100 Po użyciu chroni używającego przed większością ataków, przez jedna rundę. Atak o priorytecie 4.
Quick Guard - 100 Zwiększa Obronę i Specjalną Obronę używającego o 1 poziom (5%). Atak o priorytecie 3.







Lista pokemonów walczących:


Pokemony typowo :


Pokemony o pierwszym typie :


Pokemony o drugim typie :

> KANTO

> JOHTO

> HOENN

> SINNOH

> UNOVA

> KANTO
> JOHTO
> HOENN

> SINNOH

> UNOVA

> KANTO

> JOHTO

> HOENN

> SINNOH

> UNOVA