Wodny

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

30kpw07.jpg

Typ Wodny - Najliczniejsza grupa Pokemonów wliczając wszystkie sześć generacji. Ich przedstawicieli jest aż 124. To pokazuje jak woda jest ważna dla Ziemi i jak dużo obszaru ona zajmuje. Pokemony te zazwyczaj są niezłe w obronie i ataku, a także pożyteczne. Każdy doświadczony trener powinien posiadać takowego w swojej drużynie, by przeciwstawić się Pokemonom ognistym, kamiennym, ziemnym czy stalowym. Dzięki powiązaniu z Pokemonami lodowymi - mogą nauczyć się tego typu ataków, by pokonać Pokemony trawiaste, które na wodę są odporne. Niektóre wodne Pokemony potrafią uczyć się ognistych ataków (Gyarados, Slowking czy Octillery). Nawet Magikarp potrafi nauczyć się latającego Bounce, chociaż on sam jest najsłabszym Pokemonem tego typu. Prawdziwym wyzwaniem dla Pokemona wodnego jest Pokemon elektryczny. Tego typu ataki są super efektywne przeciwko nim, więc Pokemon wodny nie może się przed nimi za bardzo bronić.
W I generacji wprowadzono już jeden z najsilniejszych wodnych ataków - Hydro Pump. Wodne Pokemony startery z każdego regionu mogą dodatkowo nauczyć się Hydro Cannon o mocy 150. Inne silne wodne ataki to Brine oraz Water Spout



* Efektywność ataków:


* Odporności pokemonów:

Super efektywne (2x):

Mało efektywne (0,5x):

Brak efektu (0x):

---

Nietykalne (0x):

---

Odporne (0,5x):


Podatne (2x):





* Spis ataków wodnych:


Posunięcie Typ Kategoria Moc Celność Efekt
Aqua Jet 40 1000 10% szans na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz celności i uników.
Aqua Tail 90 90 -
Clamp 35 85 Więzi przeciwnika na 4-5 rund
Crabhammer 90 90 -
Dive 80 100 Atak dwurundowy. W pierwszej użytkownik nurkuje i jest praktycznie nietykalny - w drugiej zadaje obrażenia.
Razor Shell 75 95 50% szans na zmniejszenie obrony przeciwnika o jeden poziom.
Waterfall 80 100 -
Brine 110 100 -
Bubble 20 100 10% szans na zmniejszenie szybkości przeciwnika o 1 poziom.
BubbleBeam 65 100 10% szans na zmniejszenie szybkości przeciwnika o 1 poziom.
Hydro Cannon 150 70 W drugiej turze odpoczywa regenerując siły.
Hydro Pump 120 80 -
Muddy Water 95 85 30% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o jeden poziom.
Octazooka 65 85 50% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o jeden poziom.
Splash 10 80 -
Water Gun 40 100 -
Water Pulse 60 100 20% szans na otępienie przeciwnika.
Water Spout 150 100 -
Whirlpool 35 85 Więzi przeciwnika na 4-5 rund i zadaje obrażenia równe 16% jego zdrowia. Jeśli przeciwnik użył Dive. zadaje 2x większe obrażenia.
Aqua Ring 0 100 Regeneruje 30% aktualnego zdrowia używającemu.
Withdraw 0 100 Zwiększa obronę używającego o jeden poziom.






Lista pokemonów wodnych:


Pokemony typowo :


Pokemony o pierwszym typie :


Pokemony o drugim typie :

> KANTO

> JOHTO

> HOENN

> SINNOH

> KANTO

> JOHTO

> HOENN

> SINNOH

> KANTO

> JOHTO
> HOENN

> SINNOH