Wodny
|
Typ Wodny - Najliczniejsza grupa Pokemonów wliczając wszystkie sześć generacji. Ich przedstawicieli jest aż 137. To pokazuje jak woda jest ważna dla Ziemi i jak dużo obszaru ona zajmuje. Pokemony te zazwyczaj są niezłe w obronie i ataku, a także pożyteczne. Każdy doświadczony trener powinien posiadać takowego w swojej drużynie, by przeciwstawić się Pokemonom ognistym, kamiennym, ziemnym czy stalowym. Dzięki powiązaniu z Pokemonami lodowymi - mogą nauczyć się tego typu ataków, by pokonać Pokemony trawiaste, które na wodę są odporne. Niektóre wodne Pokemony potrafią uczyć się ognistych ataków (Gyarados, Slowking czy Octillery). Nawet Magikarp potrafi nauczyć się latającego Bounce, chociaż on sam jest najsłabszym Pokemonem tego typu. Prawdziwym wyzwaniem dla Pokemona wodnego jest Pokemon elektryczny. Tego typu ataki są super efektywne przeciwko nim, więc Pokemon wodny nie może się przed nimi za bardzo bronić.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x): |
Podatne (2x): |
* Spis ataków wodnych: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|
Aqua Jet | 40 | 100 | Atak o priorytecie 1. | ||
Aqua Ring | - | 100 | Leczy po 6.25% obecnego zdrowia co rundę, przez 4 rundy (zaczynając od rundy PO użyciu ataku). Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Aqua Tail | 90 | 90 | Zadaje obrażenia. | ||
Brine | 65 | 100 | Jeśli przeciwnik ma mniej niż 50% życia zadajemy mu podwójne obrażenia. | ||
Bubble | 40 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zmniejszenie szybkości przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Bubble Beam | 65 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zmniejszenie szybkości przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Clamp | 35 | 85 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. | ||
Crabhammer | 100 | 90 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. | ||
Dive | 80 | 100 | Atak dwurundowy. W pierwszej użytkownik nurkuje i jest praktycznie nietykalny - w drugiej zadaje obrażenia. Surf i Whirlpool zadają podwójne obrażenia, gdy przeciwnik jest zanurzony. Dodatkowo jeśli rundę wcześniej użyto Lock-On albo Mind Reader to będziemy trafieni w fazie podwodnej. | ||
Hydro Cannon | 150 | 90 | W drugiej rundzie odpoczywa regenerując siły. | ||
Hydro Pump | 110 | 80 | Zadaje obrażenia. | ||
Liquidation | 85 | 100 | 20% szans na obniżenie obrony przeciwnika o 1 poziom(5%). | ||
Muddy Water | 90 | 85 | Po trafieniu 30% szansy na zmniejszenie Celności przeciwnika o jeden poziom (5%). | ||
Octazooka | 65 | 85 | Po trafieniu 50% szansy na zmniejszenie Celności przeciwnika o jeden poziom (5%). | ||
Origin Pulse | 110 | 85 | Zadaje obrażenia. | ||
Rain Dance | - | 100 | Przywołuje pogodę - Deszcz. | ||
Razor Shell | 75 | 95 | Po trafieniu 50% szans na zmniejszenie Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Scald | 80 | 100 | Zadaje obrażenia i ma 30% szans na podpalenie przeciwnika. Dodatkowo zawsze odmraża używającego go Pokemona oraz odmraża przeciwnika jeśli go trafi. | ||
Sparkling Aria | 90 | 100 | Jeśli przeciwnik jest podpalony, leczy go z tego statusu. | ||
Steam Eruption | 110 | 95 | Po trafieniu 30% szansy na podpalenie. Odmraża Pokemona przy użyciu. | ||
Surf | 90 | 100 | Zadaje obrażenia, moc 2x większa jeśli trafi w Pokemona używającego Dive. | ||
Waterfall | 80 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Water Gun | 40 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Water Pledge | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Water Pulse | 60 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na otępienie przeciwnika. | ||
Water Shuriken | 15 | 100 | Pokemon atakuje 2-5 razy. Każdy atak ma osobną szanse na trafienie. | ||
Water Sport | - | 1000 | Pokrywa pole walki wodą, zmniejszajac siłe ognistych ruchów wszystkich Pokemonów o 50%. Efekt pozostaje przez 5 rund. | ||
Water Spout | 150 | 100 | Moc zaczyna od 150, zmniejsza się wraz ze zmniejszaniem zdrowia używającego. | ||
Whirlpool | 35 | 85 | Po trafieniu więzi przeciwnika w wodnej pułapce przez 4-5 rund. Zadaje podwójne obrażenia, gdy przeciwnik jest zanurzony. | ||
Withdraw | - | 100 | Zwiększa Obronę używającego o 1 poziom (5%). |
Lista pokemonów wodnych:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO
> JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS > ALOLA |
> KANTO
> JOHTO > HOENN
> SINNOH > UNOVA > KALOS > ALOLA |
> KANTO > JOHTO > SINNOH > UNOVA > ALOLA |