Normalny: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 5: Linia 5:
 
</td>
 
</td>
 
<td align="left" style="vertical-align:center;">
 
<td align="left" style="vertical-align:center;">
'''Typ Normalny''' - Ten typ jest drugim najpowszechniejszym typem w całej serii Pokemon - zaraz za wodnymi. Ich grupa liczy aż 97 osobników. Typ ten można nazwać "domyślnym" z tej racji, że Pokemony tutaj zawarte nie kwalifikują się do żadnego innego typu. Pokemony normalne zazwyczaj przypominają zwierzęta bądź bajkowe stworki (jak np. wróżki). Większość tego typu Pokemonów nie posiada drugiego typu - czasami jednak jest to latający, a pojedyncze okazy posiadają typ psychiczny, wodny, trawiasty czy walczący. Spora liczba Pokemonów tego typu posiada dużą ilość zdrowia i obrony, czasem ataku fizycznego. Tabela efektywności jest najkrótsza z możliwych (o czym poniżej), co czyni ich bardzo przydatnymi w drużynie. Jeśli potrzebujemy Pokemona, który zna wodne ataki, a który nie jest podatny na elektryczność (jak wszystkie wodne), to typ normalny z nauczonym wodnym [[TM]] będzie idealny. Normalny typ nie może zranić Ducha*, jeśli nie użyje przed tym ruchu [[Foresight]] bądź [[Odor Sleuth]].  
+
'''Typ Normalny''' - Ten typ jest drugim najpowszechniejszym typem w całej serii Pokemon - zaraz za wodnymi. Ich grupa liczy aż 97 osobników. Typ ten można nazwać "domyślnym" z tej racji, że Pokemony tutaj zawarte nie kwalifikują się do żadnego innego typu. Pokemony normalne zazwyczaj przypominają zwierzęta bądź bajkowe stworki (jak np. wróżki). Większość tego typu Pokemonów nie posiada drugiego typu - czasami jednak jest to latający, a pojedyncze okazy posiadają typ psychiczny, wodny, trawiasty czy walczący. Spora liczba Pokemonów tego typu posiada dużą ilość zdrowia i obrony, czasem ataku fizycznego. Tabela efektywności jest najkrótsza z możliwych (o czym poniżej), co czyni ich bardzo przydatnymi w drużynie. Jeśli potrzebujemy Pokemona, który zna wodne ataki, a który nie jest podatny na elektryczność (jak wszystkie wodne), to typ normalny z nauczonym wodnym [[TM]] będzie idealny. Normalny typ nie może zranić Ducha, jeśli nie użyje przed tym ruchu [[Foresight]] bądź [[Odor Sleuth]].  
 
<br/>Dostępność ataków jest powalająca - około 200 posunięć tego typu. Zaczynając od najmocniejszych [[Explosion]], [[Self-Destruct]],[[Giga Impact]], [[Hyper Beam]], [[Last Resort]] , po mocne [[Wring Out]], [[Skull Bash]], [[Mega Kick]], [[Double-Edge]], [[Thrash]], [[Egg Bomb]] oraz bardzo słabe jak [[Constrict]], [[Bind]] czy [[DoubleSlap]]. Unikatowe są dwa ataki tego typu [[Guillotine]] oraz [[Horn Drill]], które miażdżą mocą kulejąc przy celności.
 
<br/>Dostępność ataków jest powalająca - około 200 posunięć tego typu. Zaczynając od najmocniejszych [[Explosion]], [[Self-Destruct]],[[Giga Impact]], [[Hyper Beam]], [[Last Resort]] , po mocne [[Wring Out]], [[Skull Bash]], [[Mega Kick]], [[Double-Edge]], [[Thrash]], [[Egg Bomb]] oraz bardzo słabe jak [[Constrict]], [[Bind]] czy [[DoubleSlap]]. Unikatowe są dwa ataki tego typu [[Guillotine]] oraz [[Horn Drill]], które miażdżą mocą kulejąc przy celności.
 
</td>
 
</td>

Wersja z 13:50, 12 kwi 2017

1.png

Typ Normalny - Ten typ jest drugim najpowszechniejszym typem w całej serii Pokemon - zaraz za wodnymi. Ich grupa liczy aż 97 osobników. Typ ten można nazwać "domyślnym" z tej racji, że Pokemony tutaj zawarte nie kwalifikują się do żadnego innego typu. Pokemony normalne zazwyczaj przypominają zwierzęta bądź bajkowe stworki (jak np. wróżki). Większość tego typu Pokemonów nie posiada drugiego typu - czasami jednak jest to latający, a pojedyncze okazy posiadają typ psychiczny, wodny, trawiasty czy walczący. Spora liczba Pokemonów tego typu posiada dużą ilość zdrowia i obrony, czasem ataku fizycznego. Tabela efektywności jest najkrótsza z możliwych (o czym poniżej), co czyni ich bardzo przydatnymi w drużynie. Jeśli potrzebujemy Pokemona, który zna wodne ataki, a który nie jest podatny na elektryczność (jak wszystkie wodne), to typ normalny z nauczonym wodnym TM będzie idealny. Normalny typ nie może zranić Ducha, jeśli nie użyje przed tym ruchu Foresight bądź Odor Sleuth.
Dostępność ataków jest powalająca - około 200 posunięć tego typu. Zaczynając od najmocniejszych Explosion, Self-Destruct,Giga Impact, Hyper Beam, Last Resort , po mocne Wring Out, Skull Bash, Mega Kick, Double-Edge, Thrash, Egg Bomb oraz bardzo słabe jak Constrict, Bind czy DoubleSlap. Unikatowe są dwa ataki tego typu Guillotine oraz Horn Drill, które miażdżą mocą kulejąc przy celności.



* Efektywność ataków:


* Odporności pokemonów:

Super efektywne (2x):

---

Mało efektywne (0,5x):

Brak efektu (0x):

Nietykalne (0x):

Odporne (0,5x):

---

Podatne (2x):





* Spis ataków normalnych:


Posunięcie Typ Kategoria Moc Celność Efekt
Barrage 15 85 Pokemon atakuje 2-5 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie.
Bind 15 85 Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia.
Body Slam 85 100 Po trafieniu 30% szansy na sparaliżowanie przeciwnika.
Chip Away 70 1000 Po trafieniu podnosi Atak używającego o 1 poziom (5%). Zawsze trafia.
Comet Punch 18 85 Pokemon atakuje 2-5 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie.
Constrict 10 100 Po trafieniu 10% szansy na obniżenie szybkości przeciwnika o 1 poziom (5%).
Covet 60 100 -
Crush Claw 75 95 Po trafieniu 50% szans na obniżenie Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%).
Dizzy Punch 70 100 Po trafieniu 20% szansy na otępienie przeciwnika.
Double Hit 35 90 Pokemon atakuje 2 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie.
Double Slap 15 85 Pokemon atakuje 2-5 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie.
Double-Edge 120 100 Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych.
Egg Bomb 100 75 -
Endeavor - 100 Obniża HP przeciwnika do wartości liczbowej jaką my posiadamy. Jeśli posiadamy więcej życia, ruch kończy się niepowodzeniem.
Explosion 250 1000 Po trafieniu używający otrzymuje 50% obrażeń zwrotnych. Zawsze trafia.
Extreme Speed 80 100 Atak o priorytecie 2.
Facade 70 100 Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy użytkownik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie.
Fake Out 40 100 Atak o priorytecie 3.
False Swipe 60 100 Ten atak nie może zadać ciosu kończącego walkę, ponieważ zawsze zostawia przeciwnika z 1 HP.
Feint 60 100 Po trafieniu 30% szans na obniżenie obrony i specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom (5%). Atak o priorytecie 2.
Flail - 100 Moc zależna od pozostałej ilości zdrowia używającego. Przy 100% zdrowia jest to moc 20, ale już przy 4% zdrowia - 200.
Frustration 60 100 Moc zależna od przywiązania używającego. Im niższe, tym mocniejszy staje się ten atak. Jest to kontratak do Return.
Fury Attack 15 85 Pokemon atakuje 2-5 razy w ciągu rundy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie.
Fury Swipes 18 80 Pokemon atakuje 2-5 razy w ciągu rundy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie.
Giga Impact 150 90 W drugiej rundzie odpoczywa regenerując siły.
Guillotine 1000 30 Zadaje bardzo duże obrażenia.
Head Charge 120 100 Obrażenia zwrotne - 25% od zadanych obrażeń przeciwnikowi.
Headbutt 70 100 Po trafieniu 30% szansy na Oszołomienie przeciwnika.
Horn Attack 65 100 -
Horn Drill 1000 30 Zadaje bardzo duże obrażenia.
Hyper Fang 80 90 Po trafieniu 10% szansy na Oszołomienie przeciwnika.
Last Resort 140 50 -
Mega Kick 120 75 -
Mega Punch 80 85 -
Natural Gift 80 100 -
PayDay 40 100 -
Pound 40 100 -
Present 40 90 Zadaje obrażenia. Atakuje zróżnicowanym typem (losuje spośród wszystkich typów). 30% szans na atak o mocy 40, 40% szans na atak o mocy 80 i 10% szans na atak o mocy 120. Jest też 20% szans na uleczenie przeciwnika mocą 60.
Quick Attack 40 100 Atak o priorytecie 1.
Rage 20 100 Po trafieniu zwiększa Atak używającemu o 1 poziom (5%).
Rapid Spin 30 100 Zadaje obrażenia. Po trafieniu uwalnia z pułapek narzuconych przez przeciwnika: Fire Spin, Bind, Clamp, Wrap, Whirlpool, Sand Tomb i Magma Storm.
Retaliate 70 100 -
Return 60 100 Im Pokemon używający ma większe przywiązanie, tym ten atak staje się mocniejszy.
Scratch 40 100 -
Secret Power 70 100 Po trafieniu 30% szansy na losowy efekt: paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie Szybkości, obniżenie Celności o 1 poziom (5%) u przeciwnika.
Self-Destruct 200 1000 Po trafieniu używający otrzymuje 30% obrażeń zwrotnych. Zawsze trafia.
Skull Bash 100 100 Zwiększa Obronę używającego o 1 poziom (5%).
Slam 80 75 -
Slash 70 100 -
Spike Cannon 20 85 Pokemon atakuje do 5 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie.
Stomp 65 100 Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika.
Super Fang 65 90 -
Tackle 50 100 -
Tail Slap 25 85 Pokemon atakuje 2-5 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie.
Take Down 90 85 Po trafieniu używający otrzymuje 25% obrażeń zwrotnych.
Thrash 120 100 Pokemon atakuje 2-3 razy po czym używający popada w otępienie (lub gdy spudłuje). Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. Działanie ataku jest od razu przerywane jeśli Pokemon zostanie oszołomiony, zamrożony, otępiony, uśpiony lub sparaliżowany.
Vice Grip 55 100 -
Wrap 15 90 Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia.
Boomburst 140 100 -
Echoed Voice 40 1000 Po trafieniu zwiększa specjalny atak używającego o 2 poziomy (10%). Zawsze trafia.
Hyper Beam 150 90 W drugiej rundzie odpoczywa regenerując siły.
Hyper Voice 90 100 -
Judgment 100 100 -
Razor Wind 80 100 -
Relic Song 75 100 Po trafieniu 10% szans na uśpienie przeciwnika.
Round 60 100 -
Sonic Boom 40 90 -
Swift 60 1000 Zawsze trafia.
Techno Blast 120 100 -
Tri Attack 80 100 Po trafieniu 20% szansy na podpalenie, zamrożenie lub sparaliżowanie przeciwnika.
Trump Card 80 100 -
Uproar 90 100 -
Wring Out 120 100 -
Acupressure - 50 Zwiększa wszystkie statystyki pokemona o pół poziomu (2,5%).
Attract - 100 Po trafieniu wprowadza przeciwnika w stan zakochania.
Belly Drum - 100 Zwiększa Atak używającego o 6 poziomów (30%), ale jednocześnie tracimy (w teorii) 50% zdrowia. Atak jednorazowy.
Captivate - 100 Obniża atak specjalny przeciwka o dwa poziomy (10%).
Confide - 1000 Obniża Specjalny atak przeciwnika o jeden poziom (5%).
Conversion - 100 Zamienia nasz typ, na taki jakim zostaliśmy ostatnio trafieni przez przeciwnika.
Conversion 2 - 100 Zamienia nasz typ, na odporny na ostatni atak, którego użył przeciwnik.
Defense Curl - 100 Zwiększa Obronę używającego o 1 poziom (5%).
Disable - 100 Blokuje ostatni użyty przez przeciwnika atak na kilka rund.
Double Team - 100 Zwiększa Unik używającego o 1 poziom (5%).
Endure - 100 Zmniejsza otrzymywane obrażenia o 30% w następnej rundzie. Atak o priorytecie 3.
Flash - 100 Obniża celność przeciwnika o 1 poziom (5%).
Focus Energy - 100 Zwiększa Atak i Specjalny Atak używającego o 1 poziom (5%).
Foresight - 100 Usuwa odporność duchów na ataki typu normalnego oraz walczącego. Dodatkowo zwiększa celność używającemu o 1 poziom (5%).
Glare - 90 Po trafieniu paraliżuje przeciwnika.
Growl - 100 Po trafieniu obniża atak przeciwnika o jeden poziom (5%).
Growth - 100 Zwiększa Atak i Specjalny Atak używającego o 1 poziom (5%).
Harden - 100 Zwiększa Obronę używającego o 1 poziom (5%).
Heal Bell - 100 Leczy wszystkie zmiany stanów (tj paraliż, zamrożenie, podpalenie).
Howl - 100 Zwiększa Atak używającego o 1 poziom (5%).
Leer - 100 Zmniejsza Obronę przeciwnika o 1 poziom (5%).
Lock-On - 100 Po użyciu zwiększa Celność używającemu o 20-30% co użycie.
Lovely Kiss - 50 Jeśli trafi, po użyciu usypia przeciwnika.
Lucky Chant - 100 Zwiększa Obronę, Specjalną Obronę i Celność używającego o 1 poziom (5%).
Metronome - 100 Losuje i używa jednego ataku ze wszystkich dostępnych.
Milk Drink - 100 Leczy 25% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Mimic 1 100 Uczy się ostatniego posunięcia przeciwnika i używa go do końca walki (zamiast Mimic).
Mind Reader - 100 Zwiększa Celność używającego o sześć poziomów (30%).
Minimize - 100 Zwiększa Uniki używającego o dwa poziomy (10%).
Morning Sun - 100 Leczy 25% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Noble Roar - 100 Zmniejsza Atak oraz Specjalny Atak przeciwnika o jeden poziom(5%).
Play Nice - 1000 Zmniejsza Atak przeciwnika o jeden poziom(5%). Zawsze trafia, nawet jeśli przeciwnik użyje Protect.
Protect - 100 Po użyciu używający nie otrzyma obrażeń w następnej rundzie. Atak o priorytecie 4.
Psych Up - 100 Kopiuje pozytywne efekty dodanych statystyk przeciwnika na używającego.
Recover - 100 Leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Refresh - 100 Leczy nałożone stany na używającego tj: paraliż, otępienie. Podobne do Heal Bell i Aromatherapy.
Safeguard - 100 Po użyciu chroni używającego przed atakami zmieniającymi stan: paraliż, otępienie itd.
Scary Face - 100 Zmniejsza Szybkość przeciwnika o 2 poziomy (10%).
Screech - 85 Po trafieniu obniża Obronę przeciwnika o 2 poziomy (5%).
Sharpen - 100 Zwiększa Atak używającego o 1 poziom (5%).
Shell Smash - 100 Obniża Obronę i Specjalną Obronę używającego o 1 poziom (5%), a w zamian zwiększa Atak, Specjalny Atak i Szybkość o 2 poziomy (10%).
Sing - 50 Po trafieniu usypia przeciwnika.
Slack Off - 100 Leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Smokescreen - 100 Zmniejsza Celność przeciwnika 1 poziom (5%).
Soft-Boiled - 100 Leczy 25% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Supersonic - 55 Po trafieniu otępia przeciwnika.
Swagger - 90 Po udanym użyciu zwiększa Atak przeciwnika o 2 poziomy (10%) ale także go otępia.
Sweet Scent - 100 Zmniejsza Uniki przeciwnika o 1 poziom (5%).
Swords Dance - 100 Zwiększa Atak używającego o 2 poziomy (10%).
Tail Whip - 100 Po trafieniu zmniejsza Obronę przeciwnika o 1 poziom (5%).
Tickle - 100 Po trafieniu zmniejsza Atak i Obronę przeciwnika o 1 poziom (5%).
Transform - 100 Używający przemienia się w pokemona przeciwnika używając jego ataków.
Wish - 100 Leczy 30% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Work Up - 100 Zwiększa Atak oraz Specjalny Atak używającego o 1 poziom (5%).
Yawn - 50 Po trafieniu usypia przeciwnika.





Lista pokemonów normalnych:


Pokemony typowo :


Pokemony o pierwszym typie :


Pokemony o drugim typie :

> KANTO

> JOHTO

> HOENN

> SINNOH

> UNOVA

> KANTO

> JOHTO

> HOENN

> SINNOH

> UNOVA

> KANTO
> JOHTO
> HOENN
> SINNOH
> UNOVA