Subkategorie Ruchów: Różnice pomiędzy wersjami
(→KO) |
|||
Linia 4: | Linia 4: | ||
== KO == | == KO == | ||
[[Ruchy KO]] | [[Ruchy KO]] | ||
− | [[Fissure]] | + | |
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Fissure]] | ||
+ | | [[Horn Drill]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Sheer Cold]] | ||
+ | | [[Guillotine]] | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
Zasady dotyczące tych ruchów: | Zasady dotyczące tych ruchów: | ||
* ich maksymalna celność wynosi 40% | * ich maksymalna celność wynosi 40% | ||
* posiadanie więcej niż jednego na jednym Pokemonie znacznie zmniejsza ich moc | * posiadanie więcej niż jednego na jednym Pokemonie znacznie zmniejsza ich moc | ||
− | |||
== Z odpoczynkiem == | == Z odpoczynkiem == |
Wersja z 18:21, 30 gru 2020
Subkategorie - jest to nieformalny podział ruchów na różne grupy. Niektóre efekty ruchów czy przedmiotów mogą działać lub nie działać na poszczególne grupy ruchów. Aby uniknąć powtarzania ich przy każdym z tych ruchów/przedmiotów, listy subkategorii znajdziecie na tej stronie. Uwaga! Nie mylcie tego z kategorią ruchu. Kategorie ruchów są nadal tylko trzy, czyli fizyczny, specjalny oraz statusowy. Te poniżej służą po prostu zgrupowaniu ruchów dla przejrzystości.
KO
Fissure | Horn Drill |
Sheer Cold | Guillotine |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- ich maksymalna celność wynosi 40%
- posiadanie więcej niż jednego na jednym Pokemonie znacznie zmniejsza ich moc
Z odpoczynkiem
Ruchy które uderzają w jednej rundzie ale Pokemon musi odpocząć w następnej rundzie:
Blast Burn | Frenzy Plant | Giga Impact |
Hydro Cannon | Hyper Beam | Roar of Time |
Rock Wrecker |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First
Ładowane
Ruchy które przygotowują atak w jednej rundzie, a atakują dopiero w następnej:
Bounce | Dig | Dive |
Fly | Freeze Shock | Ice Burn |
Phantom Force | Razor Wind | Shadow Force |
Skull Bash | Sky Attack | Sky Drop |
Solar Beam |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First
Podwójna aktywacja
Ruchy które są wykonywane w dwóch częściach w tej samej rundzie - zazwyczaj pierwsza część ma ujemny priorytet: Focus Punch
Seryjne
Ruchy które atakują raz w rundzie, ale mogą być użyte kilka razy pod rząd:
Petal Dance | Thrash | Rollout |
Ice Ball | Spiky Shield | Uproar |
Bide |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First
Ochronne
Ruchy które całkowicie blokują ofensywny ruch przeciwnika:
Detect | Endure | King's Shield |
Protect | Spiky Shield | Quick Guard |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- szansa zadziałania efektu tych ruchów zmniejsza się jeśli Pokemon ma więcej niż jeden z nich na raz