Basculin: Różnice pomiędzy wersjami
(Poprawienie odporności) |
(poprawka aby wyswietlalo sie zdjecie sh) |
||
Linia 20: | Linia 20: | ||
Czerwony= | Czerwony= | ||
{{Strona Pokemona | {{Strona Pokemona | ||
− | |NazwaPokemona=Basculin | | + | |NazwaPokemona=Basculin | ID_wrostek=2 |
|Atak=5 | |Atak=5 | ||
|Obrona=4 | |Obrona=4 | ||
Linia 67: | Linia 67: | ||
Niebieski= | Niebieski= | ||
{{Strona Pokemona | {{Strona Pokemona | ||
− | |NazwaPokemona=Basculin | | + | |NazwaPokemona=Basculin | ID_wrostek=3 |
|Atak=5 | |Atak=5 | ||
|Obrona=4 | |Obrona=4 |
Wersja z 23:24, 25 mar 2022
#549 Lilligant | #550 Basculin (Lista Pokemonów) | #551 Sandile |
Basculin
|
Zwykły |
Shiny |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Basculin
|
Zwykły |
Shiny |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Wygląd i zachowanie
Ciała niebieskiej oraz czerwonej formy są takie same. Mają zielone, okrągłe ciało zwężające się z tyłu na płetwie ogonowej w trapez. Gruby, czarny pasek zakrywa górną część ciała od ust do ogona, a białe płetwy grzbietowe z czterema występami przypominają kolce. Ich dolna szczęka wystaje przed ich górne szczęki, z małym wgłębieniem w pobliżu krawędzi swego ujścia. Obie formy posiadają trzy czarne kropki po obu stronach ciała, za ich płetwą piersiową.
Główną różnicą pomiędzy formami tego Pokemona jest kolor paska, który oddziela czarną i zieloną część ciała. Obie formy Basculin mają płetwy w tym samym miejscu, jedną na górze przed ogonem, jedną poniżej korpusu przed ogonem oraz dwie po bokach. Dodatkowo czerwono ubarwiony Basculin ma postrzępione płetwy przypominające trójzęby, podczas, gdy błękitny Basculin ma gładkie płetwy dookoła. Czerwony Basculin ma okrągłe, czerwone oczy, a niebieski Basculin ma wąskie, niebieskie oczy.
Obie formy Basculina są niezwykle wrogo nastawione, zwłaszcza w kierunku do ich przeciwnej formy. Generalnie zaczynają walczyć jak tylko się zobaczą. Jednak w rzadkich przypadkach, jedna forma może płynąć wraz z ławicą drugiej formy. Basculiny są często jedzone przez ludzi, ponieważ ich mięso smakuje wyśmienicie.
Posunięcia
Posunięcie | Typ | Kategoria | Min lvl | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|
Thrash | 1 | 120 | 100 | Pokemon atakuje 2-3 razy po czym używający popada w otępienie (lub gdy spudłuje). Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. Działanie ataku jest od razu przerywane jeśli Pokemon zostanie oszołomiony, zamrożony, otępiony, uśpiony lub sparaliżowany. | ||
Flail | 1 | 20 | 100 | Moc zależna od pozostałej ilości zdrowia używającego. Przy 100% zdrowia jest to moc 20, ale już przy 4% zdrowia - 200. | ||
Tail Whip | 1 | - | 100 | Po trafieniu zmniejsza Obronę przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Tackle | 1 | 50 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Water Gun | 1 | 40 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Uproar | 4 | 90 | 100 | Chroni przed zaśnięciem jakiegokolwiek Pokemona w trakcie działania (blokuje przez to działanie Rest). Pokemon atakuje do 3 razy, przerywa działanie jeśli spudłuje lub przez inne efekty takie same jak przy Thrash (ale nie otępia po zakończeniu). Blokada zaśnięć przestaje działać wraz z zakończeniem ruchu. | ||
Headbutt | 7 | 70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na Oszołomienie przeciwnika. | ||
Bite | 10 | 60 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Aqua Jet | 13 | 40 | 100 | Atak o priorytecie 1. | ||
Chip Away | 16 | 70 | 100 | Atakuje korzystając z obrony i uników broniącego po naliczeniu bonusów startowych (ignoruje wzmocnienia stat ) | ||
Take Down | 20 | 90 | 85 | Po trafieniu używający otrzymuje 25% obrażeń zwrotnych. | ||
Crunch | 24 | 80 | 100 | Po trafieniu 20% szans na zmniejszenie Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Aqua Tail | 28 | 90 | 90 | Zadaje obrażenia. | ||
Double-Edge | 36 | 120 | 100 | Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych. | ||
Scary Face | 41 | - | 100 | Zmniejsza Szybkość przeciwnika o 2 poziomy (10%). | ||
Final Gambit | 50 | 250 | 1000 | Pokemon odbiera sobie 10% życia i zadaje przeciwnikowi obrażenia w wielkości 10% jego obecnego życia. |
Dostępne TM
Posunięcie | Typ | Kategoria | Min lvl | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|
TM 6 Toxic | 15 | - | 90 | Atak sam w sobie nie zadaje obrażeń, lecz ma dwa stopnie - zatrucia oraz zatrucia śmiertelnego, które zadaje podwójne obrażenia w stosunku do tego pierwszego. Zawsze trafia, gdy zostanie użyty przez trującego Pokemona. | ||
TM 8 Body Slam | 37 | 85 | 100 | Jeśli wcześniej (nieważne jak dawno temu) przeciwnik użył Minimize, to Body Slam zawsze trafi i podwaja moc. Posiada 30% szans na paraliż przeciwnika. | ||
TM 9 Take Down | 36 | 90 | 85 | Po trafieniu używający otrzymuje 25% obrażeń zwrotnych. | ||
TM 10 Double-Edge | 46 | 120 | 100 | Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych. | ||
TM 11 Bubble Beam | 24 | 65 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zmniejszenie szybkości przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
TM 12 Water Gun | 10 | 40 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 13 Ice Beam | 42 | 90 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zamrożenie przeciwnika. | ||
TM 20 Rage | 10 | 20 | 100 | Jeśli po tym ataku, w tej samej rundzie Pokemon otrzyma obrażenia - zwiększy Atak o jeden poziom. | ||
TM 31 Mimic | 15 | 1 | 100 | Uczy się ostatniego posunięcia przeciwnika i używa go do końca walki (zamiast Mimic). | ||
TM 32 Double Team | 1 | - | 100 | Zwiększa Unik używającego o 1 poziom (5%). | ||
TM 34 Bide | 15 | - | 1000 | Czeka przez 2 tury (tura użycia, następna, w trzeciej uderza) i zadaje tyle samo obrażeń co w tym czasie otrzymał plus 40% (czyli obrażenia mnożone przez 1.4) | ||
TM 39 Swift | 25 | 60 | 1000 | Zawsze trafia. | ||
TM 40 Skull Bash | 44 | 130 | 100 | Ładuje się w pierwszej rundzie i zwiększa obronę używającego o jeden poziom. Atakuje w drugiej rundzie. | ||
TM 44 Rest | 45 | - | 100 | Leczy 40% aktualnego zdrowia pokemona oraz ma 100% szans na usunięcie statusów (poparzenie, trucizna, paraliż). Po użyciu Rest, Pokemon śpi rundę, po czym w drugiej budzi się i używa następnego ataku. | ||
TM 51 Headbutt | 25 | 70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na Oszołomienie przeciwnika. | ||
TM 52 Curse | 15 | - | 100 | Po użyciu działanie tego ataku jest zależne od tego, jakiego typu Pokemon go używa. Jeśli a) duch - Pokemon odbiera sobie 25% obecnego HP. Przeciwnik zostaje przeklęty i co turę, przez 3 tury, traci ilość życia równą 40% tego ile odjął sobie atakujący Pok. Czyli w sumie 120%. b) inny typ niż duch - obniżamy swoją szybkość, ale podwyższamy Atak i Obronę o 1 poziom (5%). | ||
TM 59 Snore | 15 | 50 | 100 | Ruch dojdzie do skutku jedynie kiedy zostanie użyty podczas snu. Jeśli ruch jest następny w kolejności po rundzie, w której Pokemon zasnął, zostanie on wykonany. Wykonanie ruchu nie przedłuża czasu trwania snu. | ||
TM 60 Icy Wind | 18 | 55 | 95 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
TM 61 Protect | 10 | - | 100 | Chroni używającego przed oberwaniem ruchem fizycznym lub specjalnym w następnej rundzie.. Atak o priorytecie 4. | ||
TM 62 Rain Dance | 15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Deszcz. | ||
TM 64 Endure | 15 | - | 100 | Przez 2 rundy nie można powalić Pokemona bezpośrednim atakiem (efekt znika po zablokowaniu pierwszego ruchu). | ||
TM 65 Frustration | 15 | 60 | 100 | Moc zależna od przywiązania używającego. Moc 1 na 100% przywiązania oraz 102 na 0% (minusowe również 102). | ||
TM 68 Return | 15 | 60 | 100 | Moc wynosi 2 plus procent przywiązania Pokemona (maksymalnie 102). | ||
TM 76 Attract | 5 | - | 100 | Po trafieniu wprowadza przeciwnika w stan zakochania. Zakochanie trwa 2 tury, podczas których Pokemon ma 50% na zaatakowanie. Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. | ||
TM 82 Swagger | 10 | - | 90 | Po udanym użyciu zwiększa Atak przeciwnika o 2 poziomy (10%) ale także go otępia. | ||
TM 83 Sleep Talk | 8 | - | 100 | Jeśli Pokemon śpi podczas użycia tego ruchu (został uśpiony w tej samej rundzie przed użyciem tego ruchu lub ruch jest następny w kolejce), zostanie wybrany jeden z pozostałych ruchów i użyty podczas snu. Wykonanie ruchu nie przedłuża trwania snu. Nie wszystkie ruchy mogą być wybrane do użycia (odpadają ruchy wielorundowe i inne zmieniające ruch). | ||
TM 100 Hail | 15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Grad. | ||
TM 108 Facade | 30 | 70 | 100 | Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy użytkownik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie. | ||
TM 109 Secret Power | 30 | 70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na losowy efekt: podpalenie, zmniejszenie szybkości, obniżenie Specjalnego Ataku, paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie Szybkości, obniżenie Celności o 1 poziom (5%) u przeciwnika. | ||
TM 116 Zen Headbutt | 35 | 80 | 90 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
TM 125 Uproar | 40 | 90 | 100 | Chroni przed zaśnięciem jakiegokolwiek Pokemona w trakcie działania (blokuje przez to działanie Rest). Pokemon atakuje do 3 razy, przerywa działanie jeśli spudłuje lub przez inne efekty takie same jak przy Thrash (ale nie otępia po zakończeniu). Blokada zaśnięć przestaje działać wraz z zakończeniem ruchu. | ||
TM 126 Aqua Tail | 35 | 90 | 90 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 127 Bounce | 30 | 85 | 85 | W pierwszej turze następuje ładowanie ataku, użytkownik wznosi się do góry i uzyskuje odporność na wszelkie ataki przeciwnika. W drugiej turze posyła właściwe obrażenia. Po trafieniu 30% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
TM 129 Endeavor | 30 | - | 35 | Obniża życie przeciwnika do tej samej wartości procentowej, jaką posiada używający Pokemon. Jeśli posiadamy więcej życia, ruch kończy się niepowodzeniem. Ruch nie może trafić Pokemona z poziomem wyższym niż używający. Zadziała na przeciwników z poziomem niższym lub tym samym. | ||
TM 136 Brine | 45 | 65 | 100 | Jeśli przeciwnik ma mniej niż 50% życia zadajemy mu podwójne obrażenia. | ||
TM 141 Will-O-Wisp | 45 | - | 85 | Po trafieniu podpala przeciwnika. | ||
TM 148 Avalanche | 40 | 60 | 100 | Atak o priorytecie -4. Jeśli otrzymaliśmy obrażenia w tej turze (tylko bezpośrednie, klątwa i obrażenia od stanów nie są uwzględniane) podwajamy moc ataku. | ||
TM 151 Captivate | 5 | - | 100 | Obniża atak specjalny przeciwka o dwa poziomy (10%). Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. | ||
TM 154 Natural Gift | 40 | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 165 Superpower | 45 | 120 | 100 | Zmniejsza Atak i Obronę używającego o 1 poziom (5%). | ||
TM 179 Round | 35 | 60 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
TM 215 Confide | 20 | - | 1000 | Obniża Specjalny atak przeciwnika o jeden poziom (5%). Działa pomimo użycia przez przeciwnika Protect czy Detect. |
Ewolucje
Basculin |
Basculin |
Powrót do Listy Pokemonów |