Subkategorie Ruchów: Różnice pomiędzy wersjami
(Dopisanie subkategorii ruchów dźwiękowych, pięściowych i gryzących) |
|||
Linia 111: | Linia 111: | ||
Zasady dotyczące tych ruchów: | Zasady dotyczące tych ruchów: | ||
* szansa zadziałania efektu tych ruchów zmniejsza się jeśli Pokemon ma więcej niż jeden z nich na raz | * szansa zadziałania efektu tych ruchów zmniejsza się jeśli Pokemon ma więcej niż jeden z nich na raz | ||
+ | |||
+ | == Dźwiękowe == | ||
+ | |||
+ | Ruchy bazujące na dźwięku: | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Boomburst]] | ||
+ | | [[Bug Buzz]] | ||
+ | | [[Chatter]] | ||
+ | | [[Clanging Scales]] | ||
+ | | [[Confide]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Disarming Voice]] | ||
+ | | [[Echoed Voice]] | ||
+ | | [[Grass Whistle]] | ||
+ | | [[Growl]] | ||
+ | | [[Heal Bell]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Howl]] | ||
+ | | [[Hyper Voice]] | ||
+ | | [[Metal Sound]] | ||
+ | | [[Noble Roar]] | ||
+ | | [[Parting Shot]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Perish Song]] | ||
+ | | [[Relic Song]] | ||
+ | | [[Roar]] | ||
+ | | [[Round]] | ||
+ | | [[Screech]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Shadow Panic]] | ||
+ | | [[Sing]] | ||
+ | | [[Snarl]] | ||
+ | | [[Snore]] | ||
+ | | [[Sparkling Aria]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Supersonic]] | ||
+ | | [[Uproar]] | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | == Pięściowe == | ||
+ | |||
+ | Ruchy polegające na uderzeniach pięściami: | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Bullet Punch]] | ||
+ | | [[Comet Punch]] | ||
+ | | [[Dizzy Punch]] | ||
+ | | [[Double Iron Bash]] | ||
+ | | [[Drain Punch]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Dynamic Punch]] | ||
+ | | [[Fire Punch]] | ||
+ | | [[Focus Punch]] | ||
+ | | [[Hammer Arm]] | ||
+ | | [[Ice Hammer]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Ice Punch]] | ||
+ | | [[Mach Punch]] | ||
+ | | [[Mega Punch]] | ||
+ | | [[Meteor Mash]] | ||
+ | | [[Power-Up Punch]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Plasma Fists]] | ||
+ | | [[Shadow Punch]] | ||
+ | | [[Sky Uppercut]] | ||
+ | | [[Thunder Punch]] | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | == Gryzące == | ||
+ | |||
+ | Ruchy polegające gryzieniu: | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Bite]] | ||
+ | | [[Crunch]] | ||
+ | | [[Fire Fang]] | ||
+ | | [[Hyper Fang]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Ice Fang]] | ||
+ | | [[Poison Fang]] | ||
+ | | [[Psychic Fangs]] | ||
+ | | [[Thunder Fang]] | ||
+ | |- | ||
+ | |} |
Wersja z 23:26, 18 lip 2022
Subkategorie - jest to nieformalny podział ruchów na różne grupy. Niektóre efekty ruchów czy przedmiotów mogą działać lub nie działać na poszczególne grupy ruchów. Aby uniknąć powtarzania ich przy każdym z tych ruchów/przedmiotów, listy subkategorii znajdziecie na tej stronie. Uwaga! Nie mylcie tego z kategorią ruchu. Kategorie ruchów są nadal tylko trzy, czyli fizyczny, specjalny oraz statusowy. Te poniżej służą po prostu zgrupowaniu ruchów dla przejrzystości.
Spis treści
KO
Fissure | Horn Drill |
Sheer Cold | Guillotine |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- ich maksymalna celność wynosi 40%
- posiadanie więcej niż jednego na jednym Pokemonie znacznie zmniejsza ich moc
Z odpoczynkiem
Ruchy które uderzają w jednej rundzie ale Pokemon musi odpocząć w następnej rundzie:
Blast Burn | Frenzy Plant | Giga Impact |
Hydro Cannon | Hyper Beam | Roar of Time |
Rock Wrecker |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First
Ładowane
Ruchy które przygotowują atak w jednej rundzie, a atakują dopiero w następnej:
Bounce | Dig | Dive |
Fly | Freeze Shock | Ice Burn |
Phantom Force | Razor Wind | Shadow Force |
Skull Bash | Sky Attack | Sky Drop |
Solar Beam |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First
Podwójna aktywacja
Ruchy które są wykonywane w dwóch częściach w tej samej rundzie - zazwyczaj pierwsza część ma ujemny priorytet:
Focus Punch |
Seryjne
Ruchy które atakują raz w rundzie, ale mogą być użyte kilka razy pod rząd:
Petal Dance | Thrash | Rollout |
Ice Ball | Outrage | Uproar |
Bide |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First
Ochronne
Ruchy które całkowicie blokują ofensywny ruch przeciwnika:
Detect | Endure | King's Shield |
Protect | Spiky Shield | Quick Guard |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- szansa zadziałania efektu tych ruchów zmniejsza się jeśli Pokemon ma więcej niż jeden z nich na raz
Dźwiękowe
Ruchy bazujące na dźwięku:
Pięściowe
Ruchy polegające na uderzeniach pięściami:
Gryzące
Ruchy polegające gryzieniu:
Bite | Crunch | Fire Fang | Hyper Fang |
Ice Fang | Poison Fang | Psychic Fangs | Thunder Fang |