Subkategorie Ruchów: Różnice pomiędzy wersjami
(dodanie ruchów do kategorii dźwiękowe oraz gryzące) |
|||
(Nie pokazano 8 wersji utworzonych przez 3 użytkowników) | |||
Linia 4: | Linia 4: | ||
== KO == | == KO == | ||
[[Ruchy KO]] | [[Ruchy KO]] | ||
− | [[Fissure]] | + | |
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Fissure]] | ||
+ | | [[Horn Drill]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Sheer Cold]] | ||
+ | | [[Guillotine]] | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
Zasady dotyczące tych ruchów: | Zasady dotyczące tych ruchów: | ||
* ich maksymalna celność wynosi 40% | * ich maksymalna celność wynosi 40% | ||
* posiadanie więcej niż jednego na jednym Pokemonie znacznie zmniejsza ich moc | * posiadanie więcej niż jednego na jednym Pokemonie znacznie zmniejsza ich moc | ||
− | |||
== Z odpoczynkiem == | == Z odpoczynkiem == | ||
Linia 33: | Linia 41: | ||
== Ładowane == | == Ładowane == | ||
− | Ruchy które przygotowują atak w jednej rundzie, a atakują dopiero w następnej: [[Bounce]] | + | Ruchy które przygotowują atak w jednej rundzie, a atakują dopiero w następnej: |
+ | |||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Bounce]] | ||
+ | | [[Dig]] | ||
+ | | [[Dive]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Fly]] | ||
+ | | [[Freeze Shock]] | ||
+ | | [[Ice Burn]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Phantom Force]] | ||
+ | | [[Razor Wind]] | ||
+ | | [[Shadow Force]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Skull Bash]] | ||
+ | | [[Sky Attack]] | ||
+ | | [[Sky Drop]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Solar Beam]] | ||
+ | |} | ||
Zasady dotyczące tych ruchów: | Zasady dotyczące tych ruchów: | ||
* nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. [[Sleep Talk]] lub [[Me First]] | * nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. [[Sleep Talk]] lub [[Me First]] | ||
− | |||
== Podwójna aktywacja == | == Podwójna aktywacja == | ||
− | Ruchy które są wykonywane w dwóch częściach w tej samej rundzie - zazwyczaj pierwsza część ma ujemny priorytet: [[Focus Punch]] | + | Ruchy które są wykonywane w dwóch częściach w tej samej rundzie - zazwyczaj pierwsza część ma ujemny priorytet: |
− | + | {| class="wikitable" | |
+ | |- | ||
+ | | [[Focus Punch]] | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
== Seryjne == | == Seryjne == | ||
Linia 54: | Linia 86: | ||
|- | |- | ||
| [[Ice Ball]] | | [[Ice Ball]] | ||
− | | [[ | + | | [[Outrage]] |
| [[Uproar]] | | [[Uproar]] | ||
|- | |- | ||
Linia 67: | Linia 99: | ||
{| class="wikitable" | {| class="wikitable" | ||
|- | |- | ||
+ | | [[Baneful Bunker]] | ||
| [[Detect]] | | [[Detect]] | ||
| [[Endure]] | | [[Endure]] | ||
+ | |- | ||
| [[King's Shield]] | | [[King's Shield]] | ||
− | |||
| [[Protect]] | | [[Protect]] | ||
− | |||
| [[Quick Guard]] | | [[Quick Guard]] | ||
|- | |- | ||
+ | | [[Spiky Shield]] | ||
|} | |} | ||
Zasady dotyczące tych ruchów: | Zasady dotyczące tych ruchów: | ||
* szansa zadziałania efektu tych ruchów zmniejsza się jeśli Pokemon ma więcej niż jeden z nich na raz | * szansa zadziałania efektu tych ruchów zmniejsza się jeśli Pokemon ma więcej niż jeden z nich na raz | ||
+ | |||
+ | == Dźwiękowe == | ||
+ | |||
+ | Ruchy bazujące na dźwięku: | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Boomburst]] | ||
+ | | [[Bug Buzz]] | ||
+ | | [[Chatter]] | ||
+ | | [[Clanging Scales]] | ||
+ | | [[Confide]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Disarming Voice]] | ||
+ | | [[Echoed Voice]] | ||
+ | | [[Grass Whistle]] | ||
+ | | [[Growl]] | ||
+ | | [[Heal Bell]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Howl]] | ||
+ | | [[Hyper Voice]] | ||
+ | | [[Metal Sound]] | ||
+ | | [[Noble Roar]] | ||
+ | | [[Parting Shot]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Perish Song]] | ||
+ | | [[Relic Song]] | ||
+ | | [[Roar]] | ||
+ | | [[Round]] | ||
+ | | [[Screech]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Shadow Panic]] | ||
+ | | [[Sing]] | ||
+ | | [[Snarl]] | ||
+ | | [[Snore]] | ||
+ | | [[Sparkling Aria]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Supersonic]] | ||
+ | | [[Uproar]] | ||
+ | | [[Clangorous Soul]] | ||
+ | | [[Clangorous Soulblaze]] | ||
+ | | [[Overdrive]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Eerie Spell]] | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | == Pięściowe == | ||
+ | |||
+ | Ruchy polegające na uderzeniach pięściami: | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Bullet Punch]] | ||
+ | | [[Comet Punch]] | ||
+ | | [[Dizzy Punch]] | ||
+ | | [[Double Iron Bash]] | ||
+ | | [[Drain Punch]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Dynamic Punch]] | ||
+ | | [[Fire Punch]] | ||
+ | | [[Focus Punch]] | ||
+ | | [[Hammer Arm]] | ||
+ | | [[Ice Hammer]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Ice Punch]] | ||
+ | | [[Mach Punch]] | ||
+ | | [[Mega Punch]] | ||
+ | | [[Meteor Mash]] | ||
+ | | [[Power-Up Punch]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Plasma Fists]] | ||
+ | | [[Shadow Punch]] | ||
+ | | [[Sky Uppercut]] | ||
+ | | [[Thunder Punch]] | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | == Gryzące == | ||
+ | |||
+ | Ruchy polegające gryzieniu: | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Bite]] | ||
+ | | [[Crunch]] | ||
+ | | [[Fire Fang]] | ||
+ | | [[Hyper Fang]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Ice Fang]] | ||
+ | | [[Poison Fang]] | ||
+ | | [[Psychic Fangs]] | ||
+ | | [[Thunder Fang]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Fishious Rend]] | ||
+ | | [[Jaw Lock]] | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | == Proszkowe == | ||
+ | |||
+ | Ruchy proszkowe: | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Cotton Spore]] | ||
+ | | [[Magic Powder]] | ||
+ | | [[Poison Powder]] | ||
+ | | [[Powder]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Rage Powder]] | ||
+ | | [[Sleep Powder]] | ||
+ | | [[Spore]] | ||
+ | | [[Stun Spore]] | ||
+ | |- | ||
+ | |} | ||
+ | |||
+ | == Taneczne == | ||
+ | |||
+ | Ruchy taneczne: | ||
+ | {| class="wikitable" | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Aqua Step]] | ||
+ | | [[Clangorous Soul]] | ||
+ | | [[Dragon Dance]] | ||
+ | | [[Feather Dance]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Fiery Dance]] | ||
+ | | [[Petal Dance]] | ||
+ | | [[Quiver Dance]] | ||
+ | | [[Revelation Dance]] | ||
+ | |- | ||
+ | | [[Swords Dance]] | ||
+ | | [[Teeter Dance]] | ||
+ | | [[Victory Dance]] | ||
+ | |- | ||
+ | |} |
Aktualna wersja na dzień 18:40, 6 cze 2024
Subkategorie - jest to nieformalny podział ruchów na różne grupy. Niektóre efekty ruchów czy przedmiotów mogą działać lub nie działać na poszczególne grupy ruchów. Aby uniknąć powtarzania ich przy każdym z tych ruchów/przedmiotów, listy subkategorii znajdziecie na tej stronie. Uwaga! Nie mylcie tego z kategorią ruchu. Kategorie ruchów są nadal tylko trzy, czyli fizyczny, specjalny oraz statusowy. Te poniżej służą po prostu zgrupowaniu ruchów dla przejrzystości.
Spis treści
KO
Fissure | Horn Drill |
Sheer Cold | Guillotine |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- ich maksymalna celność wynosi 40%
- posiadanie więcej niż jednego na jednym Pokemonie znacznie zmniejsza ich moc
Z odpoczynkiem
Ruchy które uderzają w jednej rundzie ale Pokemon musi odpocząć w następnej rundzie:
Blast Burn | Frenzy Plant | Giga Impact |
Hydro Cannon | Hyper Beam | Roar of Time |
Rock Wrecker |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First
Ładowane
Ruchy które przygotowują atak w jednej rundzie, a atakują dopiero w następnej:
Bounce | Dig | Dive |
Fly | Freeze Shock | Ice Burn |
Phantom Force | Razor Wind | Shadow Force |
Skull Bash | Sky Attack | Sky Drop |
Solar Beam |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First
Podwójna aktywacja
Ruchy które są wykonywane w dwóch częściach w tej samej rundzie - zazwyczaj pierwsza część ma ujemny priorytet:
Focus Punch |
Seryjne
Ruchy które atakują raz w rundzie, ale mogą być użyte kilka razy pod rząd:
Petal Dance | Thrash | Rollout |
Ice Ball | Outrage | Uproar |
Bide |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First
Ochronne
Ruchy które całkowicie blokują ofensywny ruch przeciwnika:
Baneful Bunker | Detect | Endure |
King's Shield | Protect | Quick Guard |
Spiky Shield |
Zasady dotyczące tych ruchów:
- szansa zadziałania efektu tych ruchów zmniejsza się jeśli Pokemon ma więcej niż jeden z nich na raz
Dźwiękowe
Ruchy bazujące na dźwięku:
Pięściowe
Ruchy polegające na uderzeniach pięściami:
Gryzące
Ruchy polegające gryzieniu:
Bite | Crunch | Fire Fang | Hyper Fang |
Ice Fang | Poison Fang | Psychic Fangs | Thunder Fang |
Fishious Rend | Jaw Lock |
Proszkowe
Ruchy proszkowe:
Cotton Spore | Magic Powder | Poison Powder | Powder |
Rage Powder | Sleep Powder | Spore | Stun Spore |
Taneczne
Ruchy taneczne:
Aqua Step | Clangorous Soul | Dragon Dance | Feather Dance |
Fiery Dance | Petal Dance | Quiver Dance | Revelation Dance |
Swords Dance | Teeter Dance | Victory Dance |