Psychiczny

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

nbvm7d.jpg

Typ Psychiczny - 75 Pokemonów może władać mocami umysłu, czyli tyle członków reprezentuje typ psychiczny. Jest to typ uwarunkowany kategorią specjalną, ponieważ tylko 3 ataki psychiczne są atakami fizycznymi. Pokemony tego typu potrafią posługiwać się telekinezą, teleportacją, telepatią a także mają zdolność przewidywania. Zazwyczaj Pokemony te mają wysokie statystyki ataku specjalnego, rzadziej obrony specjalnej. Ten typ znamionuje jedne z najbardziej inteligentnych Pokemonów - czasem potrafią nawet zawładnąć mową człowieka. Pokemony tego typu mają bogate możliwości regeneracji zdrowia (Recover) bądź podwyższania swoich statystyk poprzez skupienie (Calm Mind). Każda generacja posiada własną legendę tego typu: Mew, Mewtwo, Celebi, Jirachi, Deoxys. Pokemony psychiczne mają jedną wadę* - nie mogą ranić Pokemonów Mrocznych, ale jest to możliwe do ominięcia poprzez użycie Miracle Eye (IV generacja). W obronie zazwyczaj są słabe lub bardzo słabe, zatem zaleca się trenowanie im żywotności, by mogły w pełni "rozwinąć skrzydła".
Najlepsze ruchy tego typu to Psystrike, Future Sight, Dream Eater.



* Efektywność ataków:


* Odporności pokemonów:

Super efektywne (2x):

Mało efektywne (0,5x):

Brak efektu (0x):

Nietykalne (0x):

---

Odporne (0,5x):

Podatne (2x):





* Spis ataków psychicznych:


Posunięcie Typ Kategoria Moc Celność Efekt
Heart Stamp 60 100 -
Psycho Cut 70 1000 -
Zen Headbutt 80 90 20% szans na oszołomienie przeciwnika.
Confusion 50 100 10% szans na otępienie przeciwnika.
Dream Eater 100 100 Działa tylko wtedy, gdy przeciwnik śpi. Do tego regeneruje 40% zdrowia używającemu z zadanych obrażeń przeciwnikowi.
Extrasensory 80 100 10% szans na oszołomienie przeciwnika.
Future Sight 100 100 -
Mirror Coat 100 100 Odbija ostatni atak przeciwnika z 1.5-2 razy większą mocą, ale tylko wtedy, gdy przeciwnik użył ataku specjalnego.
Psybeam 65 100 10% szans na otępienie przeciwnika.
Psychic 90 100 10% szans na zmniejszenie specjalnej obrony przeciwnika.
Psyshock 90 100 10% szans na zwiększenie specjalnego ataku używającego i zmniejszenie obrony fizycznej przeciwnika o jeden poziom.
Psystrike 100 100 Zwiększa specjalny atak używającego i zmniejsza obronę fizyczną przeciwnika o jeden poziom.
Psywave 45 80 Moc zależna od poziomu używającego. Od 0,5 poziomu używającego do 1,5. Losowo.
Stored Power 80 100 -
Synchronoise 70 100 -
Agility 0 100 Zwiększa szybkość używającego o 2 poziomy.
Amnesia 0 100 Zwiększa specjalną obronę używającego o 2 poziomy.
Barrier 0 100 Zwiększa obronę używającego o 2 poziomy.
Calm Mind 0 100 Podnosi specjalny atak i specjalną obronę używającemu o 1 poziom.
Cosmic Power 0 100 Podnosi obronę i specjalną obronę używającego o 1 poziom.
Heal Pulse 0 100 Leczy 25% aktualnego zdrowia używającemu.
Hypnosis 0 60 Usypia przeciwnika, jeśli trafi.
Kinesis 0 80 Zmniejsza celność przeciwnikowi o jeden poziom.
Light Screen 0 100 Podwyższa specjalną obronę używającego o dwa poziomy.
Meditate 0 100 Zwiększa atak używającego o jeden poziom.
Miracle Eye 0 100 Usuwa odporność Pokemonów mrocznych na ataki typu psychicznego. Dodatkowo zwiększa celność używającemu.
Reflect 0 100 Podnosi statystykę obrony używającemu o dwa poziomy.
Rest 0 100 Leczy 50% obecnego zdrowia, ma 50% szans na usunięcie statusów (poparzenie, trucizna, paraliż). Po użyciu Rest, Pokemon śpi dwie rundy, po czym w trzeciej budzi się i używa następnego ataku.
Teleport 0 100 Pozwala na uniknięcie następnego ataku przeciwnika..






Lista pokemonów psychicznych:


Pokemony typowo :


Pokemony o pierwszym typie :


Pokemony o drugim typie :

> KANTO

> JOHTO

> HOENN

> SINNOH

> UNOVA

> KANTO
> JOHTO

> HOENN
> SINNOH

> UNOVA

> KANTO

> JOHTO

> HOENN

> SINNOH

> UNOVA