Duch
|
Typ Duch - Ten typ jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych i ciekawych zarazem. Jest to najrzadsza grupa Pokemonów jaka istnieje z zaledwie 34 przedstawicielami. Duchy oznaczone są jako typ fizyczny, ale odbierane jako specjalny z powodu "nadprzyrodzonych" możliwości. Duch jako duch nie jest żywiołem, nie można nazwać, że ma jakąś moc oddziałującą w realnym świecie zatem jest to typ fizyczny. Paranormalne właściwości ataków typu duch mają za zadanie dać efekt podobny do "opętania" bądź spowodowania jakiegoś urazu w sferze postrzegania świata. Innymi słowy - ogłupiania i tworzenia iluzji raniąc przy tym samych siebie. Duchy mogą także narzucić na przeciwnika "klątwę" stosując atak Curse. Ataki Pokemonów Duchów zazwyczaj paraliżują bądź otępiają. Jeśli chodzi o statystyki to Duchy raczej rozwijają się pod kątem specjalnego ataku, obrony lub obu z nich. Duchy nie potrafią zranić typu normalnego (choć w drugą stronę jest to możliwe przy pomocy Foresight i Odor Sleuth), a szczególnie efektywne są na Pokemony psychiczne.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x): |
Podatne (2x): |
* Spis ataków duch: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|
Astonish | ![]() |
![]() |
30 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
Confuse Ray | ![]() |
![]() |
- | 100 | Po trafieniu otępia przeciwnika. |
Curse | ![]() |
![]() |
- | 100 | Po użyciu działanie tego ataku jest zależne od tego, jakiego typu Pokemon go używa. Jeśli a) duch - Pokemon odbiera sobie 25% obecnego HP. Przeciwnik zostaje przeklęty i co turę, przez 3 tury, traci ilość życia równą 40% tego ile odjął sobie atakujący Pok. Czyli w sumie 120%. b) inny typ niż duch - obniżamy swoją szybkość, ale podwyższamy Atak i Obronę o 1 poziom (5%). |
Destiny Bond | ![]() |
![]() |
- | 100 | Po użyciu przez 3 tury odbija obrażenia. W pierwszej 30%, w drugiej 20%, w trzeciej 10%. |
Hex | ![]() |
![]() |
65 | 100 | Moc się podwaja, jeśli przeciwnik jest zatruty, śmiertelnie zatruty, sparaliżowany, uśpiony, zamrożony lub podpalony. |
Lick | ![]() |
![]() |
30 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. |
Nightmare | ![]() |
![]() |
- | 100 | Można użyć tylko na śpiącym przeciwniku. Podczas snu przeciwnik otrzymuje 15% obecnego zdrowia jako obrażenia na koniec każdej rundy. |
Night Shade | ![]() |
![]() |
40 | 100 | Moc zależna od poziomu używającego. Np. 20 poziom = 20 mocy. |
Ominous Wind | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz Celności i Uników o jeden poziom (5%). |
Phantom Force | ![]() |
![]() |
90 | 100 | Znika w pierwszej rundzie i atakuje w drugiej. Przebija ruchy obronne typu Quick Guard |
Shadow Ball | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na obniżenie Specjalnej Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). |
Shadow Claw | ![]() |
![]() |
70 | 100 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
Shadow Force | ![]() |
![]() |
120 | 100 | Znika w pierwszej rundzie i atakuje w drugiej. Ingoruje ruchy obronne typu Quick Guard. |
Shadow Punch | ![]() |
![]() |
60 | 1000 | Zawsze trafia. |
Shadow Sneak | ![]() |
![]() |
40 | 100 | Atak o priorytecie 1. |
Lista pokemonów duchów:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS |
> KANTO > JOHTO > UNOVA > KALOS |
> KANTO > SINNOH > UNOVA > KALOS |