Stalowy
|
Typ Stalowy - Jest to wzmocniona wersja kamiennego typu, co widać na przykładzie ewolucji Onixa w Steelixa. Typ ten został wprowadzony w II generacji, a do dziś utworzono 54 przedstawicieli gatunku. Jest to najlepszy typ pod względem obronnym, oraz niezłym pod względem ataku fizycznego. Stal jest odporna na ataki trujące i zatrucie wywołane przez ten typ ataków (nie licząc Twineedle). Ogółem Pokemony tego typu są odporne na 11 z 17 typów (jeśli mają tylko główny typ stalowy). Najbardziej efektywnym w obronie jest Magnezone, który posiada dwa typy - elektryczny i właśnie stalowy. Te połączenie daje mu odporności na 12 typów. Ataków stalowych także nie jest zbyt dużo. Nie są także bardzo potężne.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x): |
Podatne (2x): |
* Spis ataków stalowych: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|
Anchor Shot | 80 | 100 | Zwiększa obrażenia. | ||
Autotomize | - | 100 | Zwiększa szybkość o 10% + Zmniejsza własną wagę o 100kg (nie może spaść poniżej 0.1kg). | ||
Bullet Punch | 40 | 100 | Atak o priorytecie 1. | ||
Doom Desire | 140 | 100 | Zadaje obrażenia dwie tury później - nawet jeśli któryś Pokemon padnie. Nie działa użyte równocześnie z Future Sight. | ||
Double Iron Bash | 60 | 100 | Pokemon atakuje 2 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie, 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Flash Cannon | 80 | 100 | Po trafieniu 10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Gear Grind | 50 | 85 | Pokemon atakuje 2 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. | ||
Gear Up | 0 | 1000 | Zwiększa atak i sp. Atak każdego pokemona w drużynie posiadającego umiejętność plus lub minus o 1 poziom. | ||
Gyro Ball | 100 | 100 | Moc = 25 × (szybkość przeciwnika / szybkość użytkownika). Moc maksymalna to 150. | ||
Heavy Slam | 120 | 100 | Moc tym większa, im więcej waży używający od przeciwnika: 120 dla 5x wagi, 100 dla 4x wagi, 80 dla x3 wagi, 60 dla x2 wagi, 40 w pozostałych przypadkach | ||
Iron Defense | - | 100 | Po udanym użyciu zwiększa Obronę używającego o 2 poziomy (10%). | ||
Iron Head | 80 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Iron Tail | 100 | 75 | Po trafieniu 30% szansy na zmniejszenie Obrony przeciwnika. | ||
King's Shield | - | 100 | Po użyciu zablokuje następny, niestatusowy ruch przeciwnika. Jeśli zablokowany ruch będzie ruchem kontaktowym, atak przeciwnika zostanie zmniejszony o 2 poziomy (10%). Użycie tego ruchu może zmienić formę Aegislasha. Atak o priorytecie 4 | ||
Magnet Bomb | 60 | 1000 | Zawsze trafia. | ||
Metal Burst | - | 100 | Jeśli Pokemon otrzymał obrażenia bezpośrednie w tej samej rundzie, uderza za 1.5x otrzymanych obrażeń. Podobnie jak Counter, ale działa zarówno na ruchy fizyczne jak i specjalne. Minusem jest brak ujemnego priorytetu. | ||
Metal Claw | 50 | 95 | Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie Ataku używającego o jeden poziom (5%). | ||
Metal Sound | - | 85 | Po trafieniu zmniejsza Specjalną Obronę przeciwnika o dwa poziomy (10%). | ||
Meteor Mash | 90 | 90 | Po trafieniu 20% szansy na zwiększenie Ataku używającego o jeden poziom (5%). | ||
Mirror Shot | 65 | 85 | Po trafieniu 30% szansy na zmniejszenie Celności przeciwnika o jeden poziom (5%). | ||
Shift Gear | - | 100 | Podnosi Atak o jeden poziom (5%) i Szybkość o dwa poziomy (10%) używającego. | ||
Smart Strike | 70 | 1000 | Zawsze trafia. | ||
Steel Wing | 70 | 90 | Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie obrony używającego o 1 poziom (5%). | ||
Sunsteel Strike | 100 | 100 | Ignoruje umiejętności, które wpływałyby na powodzenie lub obrażenia tego ruchu. |
Lista pokemonów stalowych:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO > SINNOH > KALOS |
> KANTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS > ALOLA |
> KANTO > JOHTO > HOENN > UNOVA > KALOS |