Stalowy
|
Typ Stalowy - Jest to wzmocniona wersja kamiennego typu, co widać na przykładzie ewolucji Onixa w Steelixa. Typ ten został wprowadzony w II generacji, a do dziś utworzono 54 przedstawicieli gatunku. Jest to najlepszy typ pod względem obronnym, oraz niezłym pod względem ataku fizycznego. Stal jest odporna na ataki trujące i zatrucie wywołane przez ten typ ataków (nie licząc Twineedle). Ogółem Pokemony tego typu są odporne na 11 z 17 typów (jeśli mają tylko główny typ stalowy). Najbardziej efektywnym w obronie jest Magnezone, który posiada dwa typy - elektryczny i właśnie stalowy. Te połączenie daje mu odporności na 12 typów. Ataków stalowych także nie jest zbyt dużo. Nie są także bardzo potężne.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x): |
Podatne (2x): |
* Spis ataków stalowych: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|
Anchor Shot | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Zwiększa obrażenia. |
Autotomize | ![]() |
![]() |
- | 100 | Zwiększa szybkość o 10% + Zmniejsza własną wagę o 100kg (nie może spaść poniżej 0.1kg). |
Bullet Punch | ![]() |
![]() |
40 | 100 | Atak o priorytecie 1. |
Doom Desire | ![]() |
![]() |
140 | 100 | Zadaje obrażenia dwie tury później - nawet jeśli któryś Pokemon padnie. Nie działa użyte równocześnie z Future Sight. |
Double Iron Bash | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Pokemon atakuje 2 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie, 30% szans na oszołomienie przeciwnika. |
Flash Cannon | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Po trafieniu 10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). |
Gear Grind | ![]() |
![]() |
50 | 85 | Pokemon atakuje 2 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. |
Gear Up | ![]() |
![]() |
0 | 1000 | Zwiększa atak i sp. Atak każdego pokemona w drużynie posiadającego umiejętność plus lub minus o 1 poziom. |
Gyro Ball | ![]() |
![]() |
100 | 100 | Moc = 25 × (szybkość przeciwnika / szybkość użytkownika). Moc maksymalna to 150. |
Heavy Slam | ![]() |
![]() |
120 | 100 | Moc tym większa, im więcej waży używający od przeciwnika: 120 dla 5x wagi, 100 dla 4x wagi, 80 dla x3 wagi, 60 dla x2 wagi, 40 w pozostałych przypadkach |
Iron Defense | ![]() |
![]() |
- | 100 | Po udanym użyciu zwiększa Obronę używającego o 2 poziomy (10%). |
Iron Head | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
Iron Tail | ![]() |
![]() |
100 | 75 | Po trafieniu 30% szansy na zmniejszenie Obrony przeciwnika. |
King's Shield | ![]() |
![]() |
- | 100 | Po użyciu zablokuje następny, niestatusowy ruch przeciwnika. Jeśli zablokowany ruch będzie ruchem kontaktowym, atak przeciwnika zostanie zmniejszony o 2 poziomy (10%). Użycie tego ruchu może zmienić formę Aegislasha. Atak o priorytecie 4 |
Magnet Bomb | ![]() |
![]() |
60 | 1000 | Zawsze trafia. |
Metal Burst | ![]() |
![]() |
- | 100 | Jeśli Pokemon otrzymał obrażenia bezpośrednie w tej samej rundzie, uderza za 1.5x otrzymanych obrażeń. Podobnie jak Counter, ale działa zarówno na ruchy fizyczne jak i specjalne. Minusem jest brak ujemnego priorytetu. |
Metal Claw | ![]() |
![]() |
50 | 95 | Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie Ataku używającego o jeden poziom (5%). |
Metal Sound | ![]() |
![]() |
- | 85 | Po trafieniu zmniejsza Specjalną Obronę przeciwnika o dwa poziomy (10%). |
Meteor Mash | ![]() |
![]() |
90 | 90 | Po trafieniu 20% szansy na zwiększenie Ataku używającego o jeden poziom (5%). |
Mirror Shot | ![]() |
![]() |
65 | 85 | Po trafieniu 30% szansy na zmniejszenie Celności przeciwnika o jeden poziom (5%). |
Shift Gear | ![]() |
![]() |
- | 100 | Podnosi Atak o jeden poziom (5%) i Szybkość o dwa poziomy (10%) używającego. |
Smart Strike | ![]() |
![]() |
70 | 1000 | Zawsze trafia. |
Steel Wing | ![]() |
![]() |
70 | 90 | Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie obrony używającego o 1 poziom (5%). |
Sunsteel Strike | ![]() |
![]() |
100 | 100 | Ignoruje umiejętności, które wpływałyby na powodzenie lub obrażenia tego ruchu. |
Lista pokemonów stalowych:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO > SINNOH > KALOS > GALAR |
> KANTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS > ALOLA > GALAR |
> KANTO > JOHTO > HOENN > UNOVA > KALOS
> GALAR |