Działania posunięć
Aspekt ataków statusowych (S):
1. Od czego zależy ich moc?
Każdy atak statusowy ma swój własny efekt (działanie). Nie można pytać, co zrobić by atak statusowy (ogólnie) był mocniejszy, tylko trzeba sprawdzić wszystkie informacje o nim z naszej encyklopedii jakim jest Pokedex.
Musimy odczytać efekt ataku z tego artykułu i wywnioskować sami, czy jest jakakolwiek możliwość zwiększenia mocy danego ataku.
a) jeśli ma słabą celność - możemy ją zwiększyć tylko INNYMI atakami, które naszemu Pokemonowi ją zwiększają, bądź zmniejszają uniki przeciwnika. Im gorzej się porusza, tym łatwiej trafić, prawda?
b) jeśli nakłada stan, typu paraliż, to nie jesteśmy w stanie na to wpłynąć, oprócz oczywiście celności.
c) jeśli ruch zwiększa nam atak, to robi to procentowo i jeśli robi to używającemu, to oblicza to na podstawie statystyki ataku używającego, oraz swojej mocy (poziomowej), którą wytłumaczyłem niżej:
Często widzimy, że pewne posunięcia zmniejszają, bądź zwiększają statystyki o jakąś ilość poziomów.
Jeden poziom odpowiada pięciu procentom, branym z naszych statystyk bądź przeciwnika (w zależności od efektu ataku). Atak zmieniający statystyki o dwa poziomy dodaje lub zabiera już około 10% punktów z aktualnych statystyk.
Na przykład:
Jeśli nasz Pikachu posiada szybkość "90" oraz pierwszy raz użyje ruchu Agility, jego statystyka ataku wzrośnie o 10% (dwa poziomy).
Jeśli użyje drugi raz - to nasza statystyka będzie wynosić 99 i biorąc 10% z tej statystyki - wzrośnie nam o 9,9. I tak aż do zakończenia walki. Gdy zwiększałby nam atak o dwa poziomy, to po prostu musimy dalej trenować nasz atak w salce treningowej, by procentowo zwiększał więcej.
Kolejna sprawa. Jeśli przy ataku jest napisane, że podnosi "atak" to podnosi nam statystykę ataku fizycznego.
Jeśli specjalnego, to mamy jasność.
Posunięcia mogą także nakładać pewne stany na nas lub samych siebie.
Wytłumaczenie stanów Pokemona w którym się znajduje jest wytłumaczone TUTAJ.
A
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
Absorb |
|
|
20 |
100% |
- |
Regeneruje 50% zdrowia z zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
Acid |
|
|
40 |
100% |
- |
10% szans na zmniejszenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom. |
Acid Armor |
|
|
- |
- |
- |
Zwiększa obronę używającego o 2 poziomy. |
Acid Spray |
|
|
40 |
100% |
- |
Obniża specjalną obronę przeciwnika o 2 poziomy co każde trafienie. |
Acrobatics |
|
|
110 |
100% |
Tak |
- |
Acupressure |
|
|
- |
50% |
Tak |
Zwiększa wszystkie statystyki pokemona o pół poziomu |
Aerial Ace |
|
|
60 |
100% |
- |
- |
Agility |
|
|
- |
- |
- |
Zwiększa szybkość używającego o 2 poziomy. |
Air Cutter |
|
|
55 |
95% |
- |
- |
Air Slash |
|
|
75 |
95% |
- |
30% szans na oszołomienie przeciwnika. |
Aurora Beam |
|
|
65 |
100% |
- |
10% szans na zmniejszenie ataku przeciwnika o 1 poziom. |
Amnesia |
|
|
- |
- |
- |
Zwiększa specjalną obronę używającego o 2 poziomy. |
AncientPower |
|
|
60 |
100% |
- |
10% szans na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz celności i uników. |
Aqua Jet |
|
|
40 |
100% |
- |
10% szans na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz celności i uników. |
Aqua Ring |
|
|
- |
- |
Tak |
Regeneruje 30% aktualnego zdrowia używającemu. |
Aqua Tail |
|
|
90 |
90% |
- |
- |
Aromatherapy |
|
|
- |
- |
- |
Leczy używającego, kiedy dotknięty jest np paraliżem, jest otruty itp. Podobne działanie do Heal Bell. |
Assurance |
|
|
100 |
100% |
Tak |
- |
Astonish |
|
|
30 |
100% |
- |
30% szans na oszołomienie przeciwnika. |
Aura Sphere |
|
|
90 |
100% |
- |
- |
Attract |
|
|
- |
- |
- |
Wprowadza przeciwnika w stan "zakochania". |
Avalanche |
|
|
60 |
100% |
Tak |
Zadaje podwójne obrażenia, jeżeli atakujący doznał obrażeń od przeciwnika. |
Autotomize |
|
|
- |
- |
- |
Zwiększa szybkość używającego o dwa poziomy. |
B
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
Barrage |
|
|
15 |
85% |
- |
Atakuje 2-5 razy. |
Barrier |
|
|
- |
- |
- |
Zwiększa obronę używającego o 2 poziomy. |
Bind |
|
|
15 |
85% |
- |
Atakuje 4-5 rund. |
Bite |
|
|
60 |
100% |
- |
30% szans na oszołomienie przeciwnika. |
Blaze Kick |
|
|
85 |
90% |
- |
10% szans na podpalenie przeciwnika. |
Body Slam |
|
|
85 |
100% |
- |
30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. |
Bubble |
|
|
20 |
100% |
- |
10% szans na zmniejszenie szybkości przeciwnika o 1 poziom. |
BubbleBeam |
|
|
65 |
100% |
- |
10% szans na zmniejszenie szybkości przeciwnika o 1 poziom. |
Bide |
- |
- |
- |
- |
ND* |
- |
Blizzard |
|
|
120 |
70% |
- |
10% szans na zamrożenie przeciwnika. Podczas użycia Hail ignoruje celność i uniki przeciwnika, więc zawsze trafia. |
Bone Club |
|
|
65 |
85% |
- |
10% szans na oszołomienie przeciwnika. |
Bonemerang |
|
|
50 |
90% |
- |
Atakuje 2 razy w rundzie. |
Bounce |
|
|
85 |
85% |
Tak |
30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. |
Brave Bird |
|
|
120 |
100% |
- |
1/3 obrażeń zwrotnych. |
Brick Break |
|
|
75 |
100% |
Tak |
30% szans na zmniejszenie obrony i specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom. |
Brine |
|
|
110 |
90% |
Tak |
- |
Bug Bite |
|
|
60 |
100% |
- |
Regeneruje 30% zdrowia z zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
Bug Buzz |
|
|
90 |
100% |
- |
10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika. |
Bulk Up |
|
|
- |
- |
- |
Podnosi atak i obronę używającego o jeden poziom. |
Bulldoze |
|
|
60 |
100% |
- |
Obniża szybkość przeciwnika o jeden poziom. |
Bullet Punch |
|
|
40 |
100% |
- |
- |
Bullet Seed |
|
|
25 |
80% |
- |
Atakuje 4-5 razy na rundę. |
Baton Pass |
- |
- |
- |
- |
ND* |
- |
Beat Up |
|
|
65 |
100% |
Tak |
- |
Belly Drum |
|
|
- |
- |
- |
Podwyższamy swoją statystykę ataku o 6 poziomów, ale jednocześnie tracimy (w teorii) 30% zdrowia. Atak jednorazowy. |
Bone Rush |
|
|
25 |
90% |
- |
Atakuje od 2 do 5 razy w rundzie. |
C
D
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
Dark Pulse |
|
|
80 |
100% |
- |
20% szans na oszołomienie przeciwnika. |
Discharge |
|
|
80 |
100% |
- |
30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. |
Defense Curl |
|
|
- |
- |
- |
Zwiększa obronę używającego o jeden poziom. |
Double Team |
|
|
- |
- |
- |
Zwiększa uniki używającego o jeden poziom. |
Double-Edge |
|
|
120 |
100% |
- |
Obrażenia zwrotne - 33% od zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
DoubleSlap |
|
|
15 |
85% |
- |
Atakuje od 2 do 5 razy na rundę. |
Dragon Rage |
|
|
40 |
100% |
- |
- |
Dream Eater |
|
|
100 |
100% |
- |
Działa tylko wtedy, gdy przeciwnik śpi. Do tego regeneruje 50% zdrowia używającemu z zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
Dig |
|
|
80 |
100% |
- |
Atak dwurundowy. W pierwszej użytkownik zakopuje się pod ziemię i jest praktycznie nietykalny - w drugiej zadaje obrażenia. |
Disable |
|
|
- |
- |
- |
Blokuje ostatni użyty przez przeciwnika atak na kilka rund. |
Dive |
|
|
80 |
100% |
- |
Atak dwurundowy. W pierwszej użytkownik nurkuje i jest praktycznie nietykalny - w drugiej zadaje obrażenia. |
Dizzy Punch |
|
|
70 |
100% |
- |
20% szans na otępienie przeciwnika. |
Double Kick |
|
|
30 |
100% |
- |
Atakuje dwa razy w rundzie. |
Double Hit |
|
|
35 |
90% |
- |
Atakuje 2 razy na rundę. |
Drill Peck |
|
|
80 |
100% |
- |
- |
Drill Run |
|
|
80 |
95% |
- |
- |
Destiny Bond |
|
|
- |
- |
Tak |
Nakłada efekt na przeciwnika odbijający jego ataki w samego siebie, o wartości 25% z zadanych obrażeń. |
Detect |
|
|
- |
- |
- |
Chroni używającego przed większością ataków, przez jedna rundę. |
Draco Meteor |
|
|
140 |
90% |
- |
Obniża specjalny atak używającego o dwa poziomy. |
Dragon Claw |
|
|
80 |
100% |
- |
- |
Dragon Dance |
|
|
- |
- |
- |
Podnosi o jeden poziom atak i szybkość używającego. |
Dragon Pulse |
|
|
90 |
100% |
- |
- |
Dragon Rush |
|
|
100 |
75% |
- |
20% szans na oszołomienie przeciwnika. |
DragonBreath |
|
|
60 |
100% |
- |
30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. |
Dragon Tail |
|
|
60 |
90% |
- |
- |
DynamicPunch |
|
|
100 |
50% |
- |
Jeśli trafi, otępia przeciwnika. |
E
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
Echoed Voice |
|
|
40 |
100% |
Tak |
Zwiększa specjalny atak używającego o dwa poziomy. |
Electro Ball |
|
|
70 |
100% |
Tak |
- |
Ember |
|
|
40 |
100% |
- |
10% szans na podpalenie przeciwnika. |
Explosion |
|
|
250 |
100% |
- |
Zadaje 50% obrażeń zwrotnych. |
Earthquake |
|
|
100 |
100% |
- |
Przeciwnika używającego Dig trafia z 2x większą siłą. |
Earth Power |
|
|
90 |
100% |
- |
10% na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom. |
Egg Bomb |
|
|
100 |
75% |
- |
- |
Endure |
|
|
- |
- |
Tak |
Zmniejsza otrzymywane obrażenia o 30% co rundę. |
ExtremeSpeed |
|
|
80 |
100% |
- |
- |
Embargo |
|
|
- |
100% |
- |
Przeciwnik przez 5 tur nie może użyc przedmiotu w walce. Pokemon pod wpływem ataku nie może używać ataku Fling. |
Endeavor |
|
|
- |
100% |
ND* |
Obniża HP przeciwnika do wartości liczbowej jaką my posiadamy. Jeśli posiadamy więcej życia, ruch kończy się niepowodzeniem. |
Energy Ball |
|
|
80 |
100% |
- |
10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika. |
Eruption |
|
|
150 |
100% |
Tak |
- |
Extrasensory |
|
|
80 |
100% |
- |
10% szans na oszołomienie przeciwnika. |
F
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
Facade |
|
|
zależna |
100% |
- |
Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy przeciwnik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie |
Faint Attack |
|
|
60 |
100% |
- |
- |
Fake Out |
|
|
40 |
100% |
- |
- |
Fake Tears |
|
|
- |
100% |
- |
Obniża specjalną obronę przeciwnika o 2 poziomy |
False Swipe |
|
|
40 |
100% |
- |
Ten atak nie może zadać ciosu kończącego walkę, ponieważ zawsze zostawia przeciwnika z 1 HP |
FeatherDance |
|
|
- |
100% |
- |
Obniża atak przeciwnika o 2 poziomy. |
Feint |
|
|
60 |
100% |
Tak |
30% szans na obniżenie obrony i specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom. |
Final Gambit |
|
|
250 |
100% |
Tak |
50% obrażeń zwrotnych. |
Fire Blast |
|
|
120 |
85% |
- |
10% szans na podpalenie przeciwnika. |
Fire Fang |
|
|
65 |
95% |
- |
10% szans na podpalenie przeciwnika. |
Fire Pledge |
|
|
150 |
100% |
Tak |
- |
Fire Punch |
|
|
75 |
100% |
- |
10% szans na podpalenie przeciwnika. |
Fissure |
|
|
KO |
20% |
- |
Jeśli trafi, przeciwnik z miejsca zostaje pokonany. |
Flail |
|
|
zależna |
100% |
- |
Moc zależna od pozostałej ilości zdrowia używającego. Przy 100% zdrowia jest to moc 20, ale już przy 4% zdrowia - 200. |
Flame Burst |
|
|
85 |
100% |
Tak |
- |
Flame Charge |
|
|
50 |
100% |
- |
Zwiększa szybkość używającego o jeden poziom. |
Flame Wheel |
|
|
60 |
100% |
- |
10% szans na podpalenie przeciwnika. |
Flamethrower |
|
|
95 |
100% |
- |
10% szans na podpalenie przeciwnika. |
Flare Blitz |
|
|
120 |
100% |
- |
10% szans na podpalenie przeciwnika. 33% obrażeń zwrotnych. |
Flash |
|
|
- |
- |
- |
Zmniejsza celność przeciwnika o 1 poziom. |
Flash Cannon |
|
|
80 |
100% |
- |
10% szans na obniżenie specjalnej obrony o 1 poziom. |
Flatter |
|
|
- |
100% |
- |
Podnosi specjalny atak przeciwnika o 1 poziom i go otępia. |
Fling |
|
|
60 |
100% |
Tak |
- |
Focus Blast |
|
|
120 |
70% |
- |
10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom. |
Focus Energy |
|
|
- |
- |
- |
Podnosi atak i specjalny atak używającego o jeden poziom. |
Focus Punch |
|
|
150 |
90% |
Tak |
- |
Follow Me |
|
|
- |
- |
- |
W walkach 6 vs 6 zmniejsza zmęczenie używającego, lub zwiększa przeciwnika (jeśli wygra z używającym ataku). |
Foresight |
|
|
- |
- |
- |
Usuwa odporność duchów na ataki typu normalnego oraz walczącego. Dodatkowo zwiększa celność używającemu. |
Foul Play |
|
|
95 |
100% |
Tak |
- |
Frenzy Plant |
|
|
150 |
90% |
- |
Atak dwurundowy. W pierwszej zadaje obrażenia, w drugiej odpoczywa. |
Frustration |
|
|
zależna |
100% |
- |
Moc zależna od przywiązania używającego. Im niższe, tym mocniejszy staje się ten atak. Jest to kontratak do Return. |
Fury Attack |
|
|
15 |
85% |
- |
Atakuje 2-5 razy w ciągu rundy |
Fury Cutter |
|
|
zależna |
95% |
Tak |
Atakuje 5 rund pod rząd z celnością 95%. Zaczyna od 20 mocy, kończy na 160. Działanie podobne do Rollout. |
Fury Swipes |
|
|
18 |
80% |
- |
Atakuje 2-5 razy w ciągu rundy |
Future Sight |
|
|
100 |
100% |
Tak |
- |
G
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
Gastro Acid |
|
|
- |
- |
ND |
Wyłącza zdolność przeciwnika w walce (Ability) *niewprowadzony. |
Giga Drain |
|
|
75 |
100% |
- |
Regeneruje 50% zdrowia używającemu z zadanych obrażeń przeciwnikowi. |
Giga Impact |
|
|
150 |
90% |
Tak |
- |
Glare |
|
|
- |
90% |
- |
Paraliżuje przeciwnika, jeśli trafi. |
Grass Pledge |
|
|
150 |
100% |
Tak |
Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy przeciwnik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie |
GrassWhistle |
|
|
- |
- |
- |
Usypia przeciwnika, jeśli trafi. |
Gravity |
|
|
- |
100% |
ND |
Usuwa przeciwnikowi zdolność latania oraz lewitowania, a także blokuje działanie ataków z powietrza. |
Growl |
|
|
- |
100% |
- |
Obniża przeciwnikowi atak o jeden poziom. |
Growth |
|
|
- |
- |
- |
Zwiększa specjalny oraz fizyczny atak używającego o jeden poziom. |
Guillotine |
|
|
KO |
20% |
- |
Jeśli trafi, przeciwnik z miejsca zostaje pokonany. |
GrassWhistle |
|
|
- |
- |
- |
Usypia przeciwnika, jeśli trafi. |
Gunk Shot |
|
|
120 |
70% |
- |
30% szans na zatrucie przeciwnika. |
Gust |
|
|
40 |
100% |
- |
- |
Gyro Ball |
|
|
100 |
100% |
Tak |
- |
H
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
Hail |
|
|
- |
- |
ND |
- |
Hammer Arm |
|
|
100 |
90% |
- |
Zmniejsza szybkość używającego o jeden poziom. |
Harden |
|
|
- |
- |
- |
Zwiększa obronę używającego o jeden poziom. |
Haze |
|
|
- |
- |
- |
Resetuje statystyki własne oraz przeciwnika do początkowych (likwiduje zmęczenie oraz neguje efekty innych ataków zmieniających statystyki). |
Headbutt |
|
|
70 |
100% |
- |
30% szans na oszołomienie przeciwnika. |
Heal Bell |
|
|
- |
- |
- |
Leczy wszystkie zmiany stanów (tj paraliż, zamrożenie, podpalenie). |
Heal Block |
|
|
- |
- |
ND |
Blokuje przeciwnika przed samoleczeniem. |
Heal Pulse |
|
|
- |
- |
- |
Leczy 50% aktualnego zdrowia używającemu. |
Heart Stamp |
|
|
60 |
100% |
- |
- |
Heat Wave |
|
|
100 |
90% |
- |
10% szans na podpalenie przeciwnika. |
Heavy Slam |
|
|
140 |
100% |
Tak |
- |
Hex |
|
|
90 |
80% |
Tak |
- |
Hi Jump Kick |
|
|
130 |
90% |
- |
Jeśli nie trafi zadaje obrażenia zwrotne w postaci 25% od aktualnego zdrowia używającego. |
Hidden Power |
|
|
30-70 |
- |
ND |
Typ losuje spośród wszystkich dostępnych. |
Hone Claws |
|
|
- |
- |
- |
Zwiększa atak oraz celność używającego o jeden poziom. |
Horn Attack |
|
|
65 |
100% |
- |
- |
Horn Drill |
|
|
KO |
20% |
- |
Zadaje bardzo duże obrażenia. |
Howl |
|
|
- |
- |
- |
Zwiększa atak używającego o jeden poziom. |
Hurricane |
|
|
120 |
70% |
- |
30% szans na otępienie przeciwnika. |
Hydro Cannon |
|
|
150 |
90% |
ND |
W drugiej turze odpoczywa regenerując siły. |
Hydro Pump |
|
|
120 |
80% |
- |
- |
Hyper Beam |
|
|
150 |
90% |
- |
Odpoczywa w drugiej rundzie od użycia regenerując siły. |
Hyper Fang |
|
|
80 |
90% |
- |
10% szans na oszołomienie przeciwnika. |
Hyper Voice |
|
|
90 |
100% |
- |
- |
Hypnosis |
|
|
- |
60% |
- |
Usypia przeciwnika, jeśli trafi. |
I
- Ice Beam - Typ lodowy, specjalny. Moc 95, celność 100%. 10% szans na zamrożenie przeciwnika.
- Ice Punch - Typ lodowy, fizyczy. Moc 75, celność 100%. 10% szans na zamrożenie przeciwnika.
- Icy Wind - Typ lodowy, specjalny. Moc 55, celność 95%. Zmniejsza szybkość przeciwnika o jeden poziom.
- Iron Tail - Typ stalowy, fizyczny. Moc 100, celność 75%. 10% szans na zmniejszenie obrony przeciwnika.
- Iron Defense - Typ stalowy, statusowy. Zwiększa obronę używającego o dwa poziomy.
- Iron Head - Typ stalowy, fizyczny. Moc 80, celność 100%. 30% szans na oszołomienie przeciwnika.
- Ice Fang - Typ lodowy, fizyczny. Moc 65, celność 95%. 10% szans na zamrożenie przeciwnika.
- Ice Shard - Typ lodowy, fizyczny. Moc 40, celność 100%.
- Icicle Crash - Typ lodowy, fizyczny. Moc 85, celność 90%. 30% szans na oszołomienie przeciwnika.
- Icicle Spear - Typ lodowy, fizyczny. Moc 25, celność 85%. Atakuje do 5 razy w rundzie.
- Inferno - Typ ognisty, specjalny. Moc 100, celność 50%. Podpala przeciwnika, jeśli trafi.
- Ingrain - Typ roślinny, statusowy. Regeneruje 30% aktualnego zdrowia używającemu.
J
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
Jump Kick |
|
|
100 |
95% |
- |
Jeśli nie trafi zadaje obrażenia zwrotne w postaci 15% od aktualnego zdrowia używającego. |
K
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
Karate Chop |
|
|
50 |
100% |
- |
- |
Kinesis |
|
|
- |
- |
- |
Zwiększa celność używającemu o jeden poziom. |
Knock Off |
|
|
20 |
100% |
Tak |
- |
L
- Leech Life - Typ robak, fizyczny. Moc 20, celność 100%. Leczy 50% zdrowia używającemu z zadanych obrażeń przeciwnikowi.
- Leech Seed - Typ trawiasty, statusowy. Celność 90%. Co rundę zabiera przeciwnikowi ok. 2-3% zdrowia i regeneruje tyle używającemu.
- Leer - Typ normalny, statusowy. Obniża obronę przeciwnika o jeden poziom.
- Lick - Typ duch, fizyczny. Moc 20 ,celność 100%. 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika.
- Light Screen - Typ psychiczny, statusowy. Podwyższa specjalną obronę używającego o dwa poziomy.
- Low Kick - Typ walczący, fizyczny. Moc 50, celność 100%. 30% szans na oszołomienie przeciwnika. *zmienione działanie
- Low Sweep - Typ walczący, fizyczny. Moc 60, celność 100%. Zmniejsza szybkość przeciwnika o jeden poziom.
- Lock-On - Typ normalny, statusowy. Zwiększa celność używającemu o 20-30% co użycie.
- Lovely Kiss - Typ normalny, statusowy. Celność 75%. Jeśli trafi, usypia przeciwnika.
- Last Resort - Typ normalny, fizyczny. Moc 140, celność 50%. *zmienione działanie
- Lava Plume - Typ ognisty, specjalny. Moc 80, celność 100%. 30% szans na podpalenie przeciwnika.
- Leaf Blade - Typ trawiasty, fizyczny. Moc 90, celność 100%.
- Leaf Storm - Typ trawiasty, specjalny. Moc 140, celność 90%. Obniża specjalny atak używającego o dwa poziomy.
- Leaf Tornado - Typ trawiasty, specjalny. Moc 65, celność 90%. 30% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o jeden poziom.
- Lucky Chant - Typ normalny, statusowy. Zwiększa obronę, specjalną obronę i celność używającego o jeden poziom.
M
- Meditate - Typ psychiczny, statusowy. Zwiększa atak używającego o jeden poziom.
- Mega Drain - Typ trawiasty, specjalny. Moc 40, celność 100%. Regeneruje użytkownikowi 50% zdrowia z zadanych obrażeń przeciwnikowi.
- Mega Kick - Typ normalny, fizyczny. Moc 120, celność 75%.
- Mega Punch - Typ normalny, fizyczny. Moc 80, celność 85%.
- Metronome - nieoskryptowany.
- Minimize - Typ normalny, statusowy. Zwiększa uniki używającego o dwa poziomy.
- Mimic - Typ normalny, statusowy. Uczy się ostatniego posunięcia przeciwnika i używa go do końca walki (zamiast Mimic).
- Mirror Move - Typ powietrzny, statusowy. Kopiuje ostatni atak przeciwnika. *nieoskryptowany
- Mist - Typ lodowy, statusowy. Niweluje działanie ataków statusowych zmniejszających/zwiększających statystyki pokemonów.
- Mach Punch - Typ walczący, fizyczny. Moc 40, celność 100%.
- Magnitude - Typ ziemny, fizyczny. Zróżnicowana moc, od 10 do 150 co oznaczają cyferki podczas wykonywania ataku (od 1 do 10). Najczęściej atakuje za 70.
- Mean Look - nieoskryptowany.
- Megahorn - Typ robak, fizyczny. Moc 120, celność 85%.
- Metal Claw - Typ stalowy, fizyczny. Moc 50, celność 95%. 10% szans na podwyższenie ataku używającemu o jeden poziom.
- Milk Drink - Typ normalny, statusowy. Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu.
- Mirror Coat - Typ psychiczny, specjalny. Odbija ostatni atak przeciwnika z 1.5-2 razy większą mocą, ale tylko wtedy, gdy przeciwnik użył ataku specjalnego.
- Magic Coat - Typ psychiczny, statusowy. Odbija ataki statusowe używane przez przeciwnika i kierowane w używającego tego ataku.
- Moonlight - Typ normalny, statusowy. Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu.
- Morning Sun - Typ normalny, statusowy. Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu.
- Mud-Slap - Typ ziemny, specjalny. Moc 20, celność 100%. Zmniejsza celność przeciwnika o jeden poziom.
- Mind Reader - Typ normalny, statusowy. Zwiększa celność używającemu o około 30% co użycie.
- Magical Leaf - Typ trawiasty, specjalny. Moc 60, celność 100%.
- Magnet Bomb - Typ stalowy, fizyczny. Moc 60, celność 100%.
- Magnet Rise - Typ elektryczny, statusowy. Uodparnia używającego na ataki typu ziemnego.
- Me First - Typ normalny, statusowy. Po użyciu zawsze atakujemy pierwsi w rundzie.
- Memento - Typ mroczny, specjalny. Moc 200, celność 100%. Zmniejsza atak i specjalny atak przeciwnika o jeden poziom. 50% obrażeń zwrotnych. *zmienione działanie
- Metal Sound - Typ stalowy, statusowy. Celność 85%. Zmniejsza specjalną obronę przeciwnika o dwa poziomy.
- Meteor Mash - Typ stalowy, fizyczny. Moc 100, celność 85%. 20% szans na zwiększenie ataku używającemu o jeden poziom.
- Miracle Eye - Typ psychiczny, statusowy. Usuwa odporność Pokemonów mrocznych na ataki typu psychicznego. Dodatkowo zwiększa celność używającemu. *nieoskryptowany
- Mirror Shot - Typ stalowy, specjalny. Moc 65, celność 85%. 30% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o jeden poziom.
- Mud Bomb - Typ ziemny, specjalny. Moc 65, celność 85%. 30% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o jeden poziom.
- Mud Shot - Typ ziemny, specjalny. Moc 55, celność 95%. Zmniejsza szybkość przeciwnika o jeden poziom.
- Mud Sport - Typ ziemny, statusowy. Zmniejsza siłę elektrycznych ataków przeciwnika o 67%. *nieoskryptowany
- Muddy Water - Typ wodny, specjalny. Moc 95, celność 85%. 30% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o jeden poziom.
N
- Night Shade - Typ duch, specjalny. Moc zależna od poziomu używającego. Np. 20 poziom = 20 mocy.
- Nasty Plot - Typ mroczny, statusowy. Podnosi specjalny atak używającego o dwa poziomy.
- Natural Gift - Typ normalny, fizyczny. Moc 80, celność 100%. *zmienione działanie
- Night Slash - Typ mroczny, fizyczny. Moc 70, celność 100%.
- Nightmare - Typ duch, specjalny. Jeśli przeciwnik śpi zadaje obrażenia równe 25% aktualnego zdrowia przeciwnika. *nieoskryptowany
O
- Octazooka - Typ wodny, specjalny. Moc 65, celność 85%. 50% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o jeden poziom.
- Outrage - Typ smok, fizyczny. Moc 120, celność 100%. Zadaje obrażenia przez 2-3 rundy, po czym używający popada w otępienie. Podobny do Thrash i Petal Dance.
- Overheat - Typ ognisty, specjalny. Moc 140, celność 90%. Zmniejsza specjalny atak używającego o dwa poziomy.
- Ominous Wind - Typ duch, specjalny. Moc 60, celność 100%. 10% szans na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz celności i uników o jeden poziom.
- Odor Sleuth - Typ normalny, statusowy. Usuwa odporność duchów na ataki typu normalnego i walczącego, oraz normalnych i walczących na duchy. Dodatkowo zwiększa celność używającemu. *nieoskryptowany
P
- Peck - Typ powietrzny, fizyczny. Moc 35, celność 100%.
- Poison Gas - Typ trujący, statusowy. Celność 80%. Zatruwa przeciwnika.
- Poison Sting - Typ trujący, fizyczny. Moc 15, celność 100%. 30% szans na zatrucie przeciwnika.
- Pound - Typ normalny, fizyczny. Moc 40, celność 100%.
- Psybeam - Typ psychiczny, specjalny. Moc 65, celność 100%. 10% szans na otępienie przeciwnika.
- Psychic - Typ psychiczny, specjalny. Moc 90, celność 100%. 10% szans na zmniejszenie specjalnej obrony przeciwnika.
- Pay Day - Typ normalny, fizyczny. Moc 40, celność 100%. Za każde użycie dodaje niewielką ilość Yenów używającemu.
- Petal Dance - Typ trawiasty, specjalny. Moc 120, celność 100%. Atakuje 2-3 razy pod rząd, a po tym otępia używającego. Podobny do Thrash i Outrage.
- Pin Missile - Typ robak, fizyczny. Moc 14, celność 85%. Atakuje 4-5 razy na rundę.
- PoisonPowder - Typ trujący, statusowy. Celność 75%. Zatruwa przeciwnika.
- Psywave - Typ psychiczny, specjalny. Moc zależna od poziomu używającego. Od 0,5 poziomu używającego do 1,5. Losowo.
- Pain Split - nieoskryptowany.
- Perish Song - nieoskryptowany.
- Powder Snow - Typ lodowy, specjalny. Moc 40, celność 100%. 10% szans na zamrożenie przeciwnika.
- Present - Atak fizyczny o zróżnicowanym typie (losuje spośród wszystkich typów). 30% szans na atak o mocy 40, 40% szans na atak o mocy 80 i 10% szans na atak o mocy 120. Jest też 20% szans na uleczenie przeciwnika mocą 60.
- Protect - Typ normalny, statusowy. Chroni używającego przed obrażeniami na jedną rundę.
- Pursuit - Typ mroczny, fizyczny. Moc 40, celność 100%. Jeśli jesteśmy szybsi niż przeciwnik moc zwiększa się do 80. *zmienione działanie
- Psych Up - Typ normalny, statusowy. Kopiuje statystyki przeciwnika na używającego (nie licząc zdrowia).
- Payback - Typ mroczny, fizyczny. Moc 120, celność 100%. *zmienione działanie
- Pluck - Typ powietrzny, fizyczny. Moc 60, celność 100%. Zwiększa szybkość używającego o jeden poziom. *zmienione działanie
- Poison Fang - Typ trujący, fizyczny. Moc 65, celność 100%. Zatruwa przeciwnika przy trafieniu. *zmienione działanie
- Poison Jab - Typ trujący, fizyczny. Moc 80, celność 100%. 30% szans na zatrucie przeciwnika.
- Power Gem - Typ kamienny, specjalny. Moc 70, celność 100%.
- Power Whip - Typ trawiasty, fizyczny. Moc 120, celność 85%.
- Psycho Cut - Typ psychiczny, fizyczny. Moc 70, celność 100%.
- Psyshock - Typ psychiczny, specjalny. Moc 80, celność 100%. 10% szans na zwiększenie specjalnego ataku używającego i zmniejszenie obrony fizycznej przeciwnika o jeden poziom. *zmienione działanie
- Psystrike - Typ psychiczny, specjalny. Moc 100, celność 100%. Zwiększa specjalny atak używającego i zmniejsza obronę fizyczną przeciwnika o jeden poziom. *zmienione działanie
- Punishment - Typ mroczny, fizyczny. Moc 140, celność 100%. *zmienione działanie
Q
- Quick Attack - Typ normalny, fizyczny. Moc 40, celność 100%.
- Quash - Typ mroczny, statusowy. Zmniejsza szybkość przeciwnika o 2 poziomy. *zmienione działanie
- Quick Guard - Typ walczący, statusowy. Zwiększa obronę i specjalną obronę używającego o jeden poziom. *zmienione działanie
- Quiver Dance - Typ robak, statusowy. Zwiększa specjalny atak, specjalną obronę i szybkość używającego o jeden poziom.
R
- Rage - Typ normalny, fizyczny. Moc 20, celność 100%. Zwiększa atak używającemu o jeden poziom.
- Razor Leaf - Typ trawiasty, fizyczny. Moc 55, celność 95%.
- Recover - Typ normalny, statusowy. Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu.
- Reflect - Typ psychiczny, statusowy. Podnosi statystykę obrony używającemu o jeden poziom. *zmienione działanie
- Rest - Typ psychiczny, statusowy. Celność 100%. Usypiamy na 1 rundę (+1 runda na obudzenie się) regenerując przy tym 100% aktualnego zdrowia.
- Rock Throw - Typ kamienny, fizyczny. Moc 50, celność 90%.
- Razor Wind - Typ normalny, specjalny. Moc 80, celność 100%.
- Rock Slide - Typ kamienny, fizyczny. Moc 75, celność 90%. Ma 30% szans na oszołomienie przeciwnika.
- Rolling Kick - Typ walczący, fizyczny. Moc 65, celność 85%. 30% szans na oszołomienie przeciwnika.
- Rain Dance - nieoskryptowany.
- Rapid Spin - Moc 30, celność 100%. Uwalnia z pułapek narzuconych przez przeciwnika: Fire Spin, Bind, Clamp, Wrap, Whirlpool, Sand Tomb i Magma Storm.
- Return - Typ normalny, fizyczny. Im Pokemon używający ma większe przywiązanie, tym ten atak staje się mocniejszy.
- Reversal - Typ walczący, fizyczny. Moc zależna od zdrowia używającego. Przy 100% - 20, przy 4% - 200.
- Rock Smash - Typ walczący, fizyczny. Moc 40, celność 100%. 50% szans na zmniejszenie specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom.
- Rollout - Typ kamienny, fizyczny. Celność 90%. Atakujemy od 1 do 5 razy z rzędu - raz na rundę, zaczynając od mocy 30. Za każdym razem gdy trafimy, moc ataku zwiększa się o około 1,5-2 razy.
- Razor Shell - Typ wodny, fizyczny. Moc 75, celność 95%. 50% szans na zmniejszenie specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom.
- Reflect Type - nieoskryptowany.
- Refresh - Typ normalny, statusowy. Leczy nałożone stany na używającego tj: paraliż, otępienie. Podobne do Heal Bell i Aromatherapy.
- Retaliate - Typ normalny, fizyczny. Moc 70, celność 100%. *zmienione działanie
- Revenge - Typ walczący, fizyczny. Moc 120, celność 100%. *zmienione działanie
- Rock Blast - Typ kamienny, fizyczny. Moc 25, celność 90%. Atakuje 4-5 razy w rundzie.
- Rock Polish - Typ kamienny, statusowy. Zwiększa szybkość używającego o dwa poziomy.
- Rock Tomb - Typ kamienny, fizyczny. Moc 50, celność 80%. Zmniejsza szybkość przeciwnika o jeden poziom.
- Roost - Typ powietrzny, statusowy. Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu.
- Round - Typ normalny, specjalny. Moc 60, celność 100%. *zmienione działanie
S
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
Safeguard |
|
|
- |
- |
- |
Chroni używającego przed atakami zmieniającymi stan paraliż otępienie itd |
Sand Tomb |
|
|
35 |
85% |
- |
Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia |
T
- Twister – Typ smok, specjalny. Moc 40, celność 100%.
- Twineedle – Typ robak, fizyczny. Moc 25, celność 100%. Uderza dwa razy na rundę. 20% szans na zatrucie przeciwnika.
- Triple Kick – Typ walka, fizyczny. Moc 25, celność 90%. Trafia do 3 razy na rundę. *zmienione działanie
- Tri Attack – Typ normalny, specjalny. Moc 80, celność 100%. 20% szans na podpalenie, zamrożenie lub sparaliżowanie przeciwnika.
- Transform – Typ normalny, statusowy. Użytkownik przemienia się w pokemona przeciwnika używając jego ataków.
- Toxic Spikes – Typ trucizna, fizyczny. Moc 25, celność 80%. Atakuje do 5 razy na rundę. 25% szans na otrucie przeciwnika. *bardzo zmienione działanie
- Toxic – Typ trucizna, statusowy. Celność 90%. Atak sam w sobie nie zadaje obrażeń, lecz ma dwa stopnie - zatrucia oraz zatrucia śmiertelnego, które zadaje podwójne obrażenia w stosunku do tego pierwszego.
- Tickle – Typ normalny, statusowy, celność 100%. Zmniejsza atak i obronę przeciwnika o jeden poziom.
- ThunderShock – Typ elektryczny, specjalny. Moc 40, celność 100%. 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika.
- ThunderPunch – Typ elektryczny, fizyczny. Moc 75, celność 100%. 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika.
- Thunderbolt – Typ elektryczny, specjalny. Moc 95, celność 100%. 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika.
- Thunder – Typ elektryczny, specjalny. Moc 120, celność 70%. 30% szansy na sparaliżowanie przeciwnika.
- Thunder Wave – Typ elektryczny, statusowy, celność 100%. Paraliżuje przeciwnika.
- Thunder Fang – Typ elektryczny, fizyczny. Moc 65, celność 95%. 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika.
- Thrash – Typ normalny, fizyczny. Moc 120, celność 100%. Atakuje 2-3 rundy, a następnie używający popada w otępienie (nawet gdy nie trafi).
- Teleport – Typ psychiczny, statusowy. Celność 50%. Pozwala na uniknięcie następnego ataku przeciwnika.
- Teeter Dance – Typ normalny, statusowy. Otępia przeciwnika.
- Techno Blast – Typ normalny, specjalny. Moc 85, celność 100%.
- Taunt – Typ mroczny, statusowy. Blokuje przeciwnikowi możliwość używania ataków statusowych.
- Take Down – Typ normalny, fizyczny. Moc 90, celność 85%. W wyniku zadanych obrażeń użytkownik otrzymuje obrażenia zwrotne o wartości 1/4 z zadanych obrażeń.
- Tailwind – Typ powietrzny, statusowy. Zwiększa szybkość używającego o dwa poziomy.
- Tail Whip – Typ normalny, statusowy, celność 100%. Zmniejsza obronę przeciwnika o jeden poziom.
- Tail Slap – Typ normalny, fizyczny. Moc 25, celność 85%. Trafia do 5 razy na rundę.
- Tail Glow – Typ robak, statusowy. Zwiększa specjalny atak użytkownika o 3 poziomy.
- Tackle – Typ normalny, fizyczny. Moc 50, celność 100%.
- Thief - Typ mroczny, fizyczny. Moc 40, celność 100%. Regeneruje 25% zdrowia od zadanych obrażeń przeciwnikowi. *zmienione działanie
- Trump Card - Typ normalny, specjalny. Moc 80, celność 100%. *zmienione działanie
U
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
U-turn |
|
|
100 |
100% |
Tak |
- |
Uproar |
|
|
90 |
100% |
Tak |
- |
V
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
Venoshock |
|
|
65 |
90% |
Tak |
Uderza do dwóch razy na rundę. |
Vice Grip |
|
|
35 |
100% |
- |
- |
Vine Whip |
|
|
35 |
100% |
- |
- |
Vital Throw |
|
|
70 |
100% |
- |
- |
Volt Switch |
|
|
70 |
100% |
- |
- |
Volt Tackle |
|
|
120 |
100% |
- |
10% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. W wyniku zadanych obrażeń, użytkownik otrzymuje obrażenia zwrotne o wartości 1/3 z zadanych obrażeń. |
W
- Water Gun - Typ wodny, specjalny. Moc 40, celność 100%.
- Water Pledge - Typ wodny, specjalny. Moc 50, celność 100%. *zmienione działanie
- Waterfall – Typ wodny, fizyczny. Moc 80, celność 100%.
- Wing Attack - Typ powietrzny, fizyczny. Moc 60, celność 100%.
- Will-O-Wisp – Typ ognisty, statusowy, celność 75%. Jeśli trafi, podpala przeciwnika. *niedopracowane działanie
- Wild Charge – Typ elektryczny, fizyczny. Moc 90, celność 100%. W wyniku zadanych obrażeń użytkownik otrzymuje obrażenia zwrotne o wartości 25% z zadanych obrażeń.
- Wide Guard – Typ kamienny, statusowy. Zwiększa obronę i specjalną obronę używającego o 2 poziomy. *zmienione działanie
- Withdraw – Typ wodny, statusowy. Zwiększa obronę używającego o jeden poziom.
- Wish – Typ normalny, statusowy. Regeneruje 50% aktualnego zdrowia. *zmienione działanie
- Wrap - Typ normalny, fizyczny. Moc 15, celność 90%. Więzi przeciwnika na 4-5 rund i zadaje obrażenia równe 16% jego zdrowia.
- Work Up – Typ normalny, statusowy. Zwiększa atak oraz specjalny atak używającego o jeden poziom.
- Wood Hammer – Typ trawiasty, fizyczny. Moc 120, celność 100%. W wyniku zadanych obrażeń użytkownik otrzymuje obrażenia zwrotne o wartości 1/3 z zadanych obrażeń.
- Wonder Room - Typ psychiczny, statusowy. Użytkownik tworzy obszar, który utrzymuje się przez 5 tur. Obrona i Sp. Obrona wszystkich obecnych w nim Pokemonów zostają zamienione ze sobą.
- Whirlpool - Typ wodny, specjalny. Moc 35, celność 85%. Więzi przeciwnika na 4-5 rund i zadaje obrażenia równe 16% jego zdrowia. Jeśli przeciwnik użył Dive. zadaje 2x większe obrażenia.
- Weather Ball – Typ normalny, specjalny. Moc 50, celność 100%.
- Wring Out - Typ normalny, specjalny. Moc 120, celność 100%. *zmienione działanie
- Water Spout – Typ wodny, specjalny. Moc 150, celność 100%. *zmienione działanie
- Water Sport – Typ wodny, statusowy. Zmniejsza o 67% moc ognistych ataków.
- Water Pulse – Typ wodny, specjalny. Moc 60, celność 100%. 20% szans na otępienie przeciwnika.
- Wake-Up Slap – Typ walka, fizyczny. Moc 60, celność 100%. *zmienione działanie
X
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
X-Scissor |
|
|
80 |
100% |
- |
- |
Y
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
Yawn |
|
|
- |
50% |
Tak |
Usypia przeciwnika. |
Z
Posunięcie |
Typ |
Kategoria |
Moc |
Celność |
ZD* |
Efekt |
Zap Cannon |
|
|
120 |
50% |
- |
Jeśli trafi, paraliżuje przeciwnika. |
Zen Headbutt |
|
|
80 |
90% |
- |
20% szans na oszołomienie przeciwnika. |
Brakujące ataki zostaną dodane w przyszłości.
Legenda:
ZD - Zmienione Działanie
ND - Niedostępny/Nieoskryptowany