TM
TM - (z ang. Technical Machine), czyli specjalna techniczna maszyna, pozwalająca uczyć Pokemony ataków, których w większości nie nauczyłyby się w inny sposób. Aktualnie zostało wprowadzonych większość TM z generacji pierwszej i drugiej. Pamiętajmy, że każdy TM, który mamy w plecaku, jest zdatny tylko do jednorazowego użytku na jednym Pokemonie. Każdy TM ma swoją listę dostępności dla Pokemonów - nie każdy TM jest dedykowany, dla każdego Pokemona (np. ognistego nie nauczymy TMa o wodnym typie). Jeśli dany Pokemon może nauczyć się TM, którego mamy w plecaku - to będzie dostępny w sali treningowej. Jeśli znamy już dany atak, to nie jesteśmy w stanie drugi raz się go nauczyć, nawet jeśli mamy go w plecaku. TM'y możemy pozyskać na kilka sposobów, ale najważniejszym jest pokonywanie liderów sal. Im trudniejszy lider, tym lepsze wynagrodzenie w postaci coraz to mocniejszych Technicznych Maszyn. TMy można wygrać od TRZECIEJ sali wzwyż. Jest o co walczyć.
Posunięcia znane z 'Move Tutor' II generacji dostępne są od teraz jako TM!
Wybrane TM'y sporadycznie można też znaleźć na Safari i w Parku Narodowym
Poziomy na których Pokemony mogą nauczyć się TM ustalane są wg następujących kryteriów:
- od obrażeń
- od celności
- od dodatkowych efektów (jeśli są to efekty negatywne - raniące nas samych, to uczymy się takich ataków szybciej)
Lista TM wg ich numerów
I Generacja
Numer TM | Posunięcie | Poziom | Typ | Kategoria | Moc | Celność | ND* | Efekt |
1 | Mega Punch | 36 | 80 | 85% | - | - | ||
2 | Razor Wind | 34 | 80 | 100% | - | - | ||
3 | Swords Dance | 1 | - | 100% | - | Podnosi statystykę ataku używającego o dwa poziomy. | ||
4 | Substitute | 30 | - | - | - | - | Tak | - |
5 | Mega Kick | 46 | 120 | 75% | - | - | ||
6 | Toxic | 15 | - | 90% | - | Atak sam w sobie nie zadaje obrażeń, lecz ma dwa stopnie - zatrucia oraz zatrucia śmiertelnego, które zadaje podwójne obrażenia. | ||
7 | Horn Drill | 60 | 1000 | 20% | - | Zadaje bardzo duże obrażenia.. | ||
8 | Body Slam | 37 | 85 | 100% | - | Szansa 30% na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
9 | Take Down | 36 | 90 | 85% | - | Zadaje obrażenia zwrotne, w postaci 25% od zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
10 | Double-Edge | 46 | 120 | 100% | - | Zadaje obrażenia zwrotne, w postaci 25% od zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
11 | BubbleBeam | 24 | 65 | 100% | - | 10% szans na zmniejszenie szybkości przeciwnika. | ||
12 | Water Gun | 10 | 40 | 100% | - | - | ||
13 | Ice Beam | 42 | 95 | 100% | - | 10% szans na zamrożenie przeciwnika. | ||
14 | Blizzard | 52 | 120 | 70% | - | 10% szans na zamrożenie przeciwnika. | ||
15 | Hyper Beam | 60 | 150 | 90% | - | Po jego użyciu odpoczywamy 1 rundę, by zregenerować siły. | ||
16 | Pay Day | 1 | 40 | 100% | - | Za każde użycie zdobywamy określoną ilość pieniędzy, zależną od poziomu naszego Pokemona. | ||
17 | Submission | 33 | 80 | 80% | - | Zadaje obrażenia zwrotne w postaci 25% od zadanych przeciwnikowi obrażeń. | ||
18 | Counter | 30 | - | 100% | - | Counter, jak sama nazwa wskazuje - kontruje ostatni atak przeciwnika, ale tylko wtedy gdy zadał nam obrażenia i jeśli był to atak fizyczny. Moc tego ataku jest 1.5-2 raza większa od mocy ostatniego ataku fizycznego przeciwnika. | ||
19 | Seismic Toss | 15 | - | 100% | - | Moc tego ataku zależy od poziomu Pokemona, który go używa. | ||
20 | Rage | 10 | 20 | 100% | - | Podnosi statystykę ataku użytkownika. | ||
21 | Mega Drain | 15 | 40 | 100% | - | Regeneruje użytkownikowi 50% zdrowia z zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
22 | SolarBeam | 52 | 120 | 100% | - | W 1 rundzie ładuje energię, a w drugiej posyła właściwe obrażenia. | ||
23 | Dragon Rage | 15 | 40 | 100% | - | - | ||
24 | Thunderbolt | 40 | 95 | 100% | - | 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
25 | Thunder | 50 | 120 | 70% | - | 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
26 | Earthquake | 44 | 100 | 100% | - | Zadaje podwójne obrażenia, gdy przeciwnik jest zakopany pod ziemię. | ||
27 | Fissure | 60 | 1000 | 20% | - | Zadaje bardzo duże obrażenia. | ||
28 | Dig | 32 | 80 | 100% | - | Użytkownik w rundzie użycia zakopuje się pod ziemię (jest niepodatny na większość ataków), a w kolejnej zadaje obrażenia. | ||
29 | Psychic | 40 | 90 | 100% | - | 30% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika. | ||
30 | Teleport | 1 | - | - | - | Nie zadaje obrażeń, lecz daje nam 50% szans, na uniknięcie kolejnego ataku przeciwnika. | ||
31 | Mimic | 15 | - | - | - | Kopiuje ostatnie posunięcie przeciwnika i tym samym przejmujemy ten atak do końca walki. | ||
32 | Double Team | 1 | - | 100% | - | Zwiększa uniki użytkownika. | ||
33 | Reflect | 1 | - | - | - | Podnosi statystykę obrony używającemu o jeden poziom. | ||
34 | Bide | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
35 | Metronome | 1 | - | - | - | - | Tak | - |
36 | Selfdestruct | 40 | 200 | 100% | - | Zadaje obrażenia zwrotne, w postaci 30% od zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
37 | Egg Bomb | 35 | 100 | 75% | - | - | ||
38 | Fire Blast | 51 | 120 | 85% | - | 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
39 | Swift | 25 | 60 | - | - | Atak, który zawsze trafia, nie licząc przeciwników zakopanych (Dig), lub w locie (Fly). | ||
40 | Skull Bash | 44 | 100 | 100% | - | Zwiększa obronę użytkownika. | ||
41 | Softboiled | 10 | - | 100% | - | Leczy 50% aktualnego zdrowia. | ||
42 | Dream Eater | 46 | 100 | 100% | - | Trafia tylko wtedy, gdy przeciwnik śpi. Jeśli trafi regeneruje 50% zdrowia od zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
43 | Sky Attack | 55 | 140 | 90% | - | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
44 | Rest | 45 | - | 100% | - | Usypiamy na 1 rundę (+1 runda na obudzenie się) regenerując przy tym 100% aktualnego zdrowia. | ||
45 | Thunder Wave | 1 | - | 100% | - | Wywołuje paraliż u przeciwnika. | ||
46 | Psywave | 18 | - | 80% | - | Moc dosyć losowa, ale zależna od poziomu Pokemona, który go używa. | ||
47 | Explosion | 50 | 250 | 100% | - | Zadaje obrażenia zwrotne, w postaci 50% od zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
48 | Rock Slide | 31 | 75 | 90% | - | Ma 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
49 | Tri Attack | 33 | 80 | 100% | - | Ma 20% szans na uzyskanie u przeciwnika następujących efektów: podpalenie, zamrożenie, paraliż. |
II Generacja
Numer TM | Posunięcie | Poziom | Typ | Kategoria | Moc | Celność | ND* | Efekt |
50 | DynamicPunch | 45 | 100 | 50% | - | Jeśli trafi otępia przeciwnika. | ||
51 | Headbutt | 25 | 70 | 100% | - | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
52 | Curse | 15 | - | - | - | Działanie tego ataku jest zależne od tego, jakiego typu pokemon go używa. Jeśli duch, to tracimy 25% aktualnego zdrowia i nakładamy klątwę na przeciwnika, która rani go co rundę w wysokości 15% jego aktualnego zdrowia, jeśli inny typ niż duch - obniżamy swoją szybkość, ale podwyższamy atak i obronę o 1 poziom. | ||
53 | Rollout | 34 | - | 90% | - | Atakujemy od 1 do 5 razy z rzędu - raz na rundę, zaczynając od mocy 30. Za każdym razem gdy trafimy, moc ataku zwiększa się o pewien procent. Jeśli nie trafimy, używamy kolejnego ataku z listy. | ||
54 | Zap Cannon | 51 | 120 | 50% | - | Jeśli trafi, paraliżuje przeciwnika. | ||
55 | Psych Up | 15 | - | - | - | Kopiujemy statystyki przeciwnika i nakładamy je na siebie. | ||
56 | Hidden Power | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
57 | Sunny Day | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
58 | Sweet Scent | 1 | - | - | - | - | Tak | - |
59 | Snore | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
60 | Icy Wind | 18 | 55 | 95% | - | Zmniejsza szybkość przeciwnika. | ||
61 | Protect | 10 | - | - | - | Chroni nas przed kolejnym atakiem przeciwnika, nie licząc: Curse, Future Sight, Perish Song, Psych Up, Transform. | ||
62 | Rain Dance | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
63 | Giga Drain | 30 | 75 | 100% | - | Regeneruje 50% zdrowia od zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
64 | Endure | 15 | - | - | - | Zmniejsza otrzymywane obrażenia o 30% co rundę. | ||
65 | Frustration | 15 | - | - | - | Im Pokemon używający ma mniejsze przywiązanie, tym mocniejszy staje się ten atak. | ||
66 | Iron Tail | 42 | 100 | 75% | - | 10% szans na zmniejszenie szybkości przeciwnika. | ||
67 | DragonBreath | 30 | 60 | 100% | - | 30% szans na paraliż przeciwnika. | ||
68 | Return | 15 | - | - | - | Im Pokemon używający ma większe przywiązanie, tym ten atak staje się mocniejszy. | ||
69 | Shadow Ball | 34 | 80 | 100% | - | 20% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika. | ||
70 | Mud-Slap | 8 | 20 | 100% | - | Obniża celność przeciwnika. | ||
71 | Ice Punch | 32 | 75 | 100% | - | 10% szans na zamrożenie przeciwnika. | ||
72 | Sludge Bomb | 36 | 90 | 100% | - | 30% szans na zatrucie przeciwnika. | ||
73 | Sandstorm | 15 | - | - | - | - | Tak | - |
74 | ThunderPunch | 32 | 75 | 100% | - | 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
75 | Detect | 10 | - | - | - | Pozwala na uniknięcie kolejnego ataku przeciwnika, nie licząc: Curse, Future Sight, Perish Song, Psych Up, Transform. | ||
76 | Attract | 5 | - | - | - | Wprowadza przeciwnika w "Zakochanie", jeśli przeciwnik nie jest bezpłciowy. | ||
77 | Thief | 45 | 40 | 100% | ZD* | Regeneruje 25% zdrowia od zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
78 | Steel Wing | 29 | 70 | 90% | - | 10% szans na podwyższenie obrony. | ||
79 | Fire Punch | 32 | 75 | 100% | - | 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
80 | Fury Cutter | 22 | - | 95% | ZD* | Zaczyna od 20 mocy, kończy na 160. Działanie podobne do Rollout. | ||
81 | Nightmare | 25 | - | - | - | - | Tak | - |
82 | Swagger | 10 | - | - | - | Podwyższa statystykę ataku przeciwnika i oszałamia go. | ||
83 | Sleep Talk | 8 | - | 100% | - | Chroni przed zaśnięciem. | ||
84 | Flamethrower | 42 | 95 | 100% | - | Szansa 10% na podpalenie. | ||
85 | Synthesis | 15 | - | - | - | Leczy 50% aktualnego zdrowia (zależne od pogody). | ||
86 | AncientPower | 28 | 80 | 100% | - | 10% szans na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz celności i uników. | ||
87 | Outrage | 48 | 120 | 100% | - | Zadaje obrażenia przez 2 do 3 rund, po czym używający ataku zostaje otępiony. Ta sama sytuacja w przypadku kiedy nie trafimy przeciwnika. | ||
88 | Twister | 16 | 40 | 100% | - | 20% szans na oszołomienie przeciwnika. Jeśli przeciwnik jest "w locie" moc tego ataku zwiększa się do 80. | ||
89 | Heal Bell | 5 | - | - | - | Leczy wszystkie zmiany stanów (tj paraliż, zamrożenie, podpalenie). | ||
90 | Low Kick | 12 | 50 | 100% | - | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
91 | String Shot | 6 | - | 95% | - | Zmniejsza szybkość przeciwnika. | ||
92 | Defense Curl | 1 | - | - | - | Zwiększa obronę. |
III Generacja
Numer TM | Posunięcie | Poziom | Typ | Kategoria | Moc | Celność | ND* | Efekt |
93 | Focus Punch | 40 | 150 | 90% | ZD | - | ||
94 | Dragon Claw | 45 | 80 | 100% | - | - | ||
95 | Water Pulse | 25 | 60 | 100% | - | 20% szans na otępienie przeciwnika. | ||
96 | Calm Mind | 20 | - | - | - | Podnosi specjalny atak i specjalną obronę używającemu o 1 poziom. | ||
97 | Bulk Up | 20 | - | - | - | Podnosi atak i obronę używającego o jeden poziom. | ||
98 | Bullet Seed | 35 | 25 | 80% | - | Atakuje 4-5 razy na rundę. | ||
99 | Taunt | 20 | - | - | ND | Blokuje przeciwnikowi możliwość używania ataków statusowych. NIEOSKRYPTOWANY | ||
100 | Hail | 15 | - | - | - | - | ND | - |
101 | Light Screen | 1 | - | - | - | Podwyższa specjalną obronę używającego o dwa poziomy. | ||
102 | Safeguard | 20 | - | - | - | Chroni używającego przed atakami zmieniającymi stan paraliż otępienie itd | ||
103 | Brick Break | 30 | 75 | 100% | ZD | 30% szans na zmniejszenie obrony i specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom. | ||
104 | Shock Wave | 25 | 60 | 100% | - | - | ||
105 | Rock Tomb | 25 | 50 | 80% | - | Zmniejsza szybkość przeciwnika o jeden poziom. | ||
106 | Aerial Ace | 30 | 60 | 100% | - | - | ||
107 | Torment | 1 | - | - | - | - | ND | - |
108 | Facade | 30 | zależna | 100% | - | Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy użytkownik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie | ||
109 | Secret Power | 30 | 70 | 100% | - | - | ||
110 | Skill Swap | 20 | - | - | - | - | ND | - |
111 | Snatch | 20 | - | - | - | - | ND | - |
112 | Overheat | 45 | 140 | 90% | - | Zmniejsza specjalny atak używającego o dwa poziomy. | ||
113 | Ominous Wind | 30 | 60 | 100% | - | 10% szans na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz celności i uników o jeden poziom. | ||
114 | Sucker Punch | 40 | 80 | 100% | - | - | ||
115 | Vacuum Wave | 20 | 40 | 100% | - | - | ||
116 | Zen Headbutt | 35 | 80 | 90% | - | 20% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
117 | Blast Burn | 60 | 150 | 90% | - | Odpoczywa w drugiej rundzie od użycia regenerując siły. | ||
118 | Draco Meteor | 60 | 150 | 90% | - | Odpoczywa w drugiej rundzie od użycia regenerując siły. | ||
119 | Frenzy Plant | 60 | 150 | 90% | - | Odpoczywa w drugiej rundzie od użycia regenerując siły. | ||
120 | Hydro Cannon | 60 | 150 | 90% | - | Odpoczywa w drugiej rundzie od użycia regenerując siły. | ||
121 | Air Cutter | 30 | 55 | 95% | - | - | ||
122 | Knock Off | 1 | 20 | 100% | ZD | - | ||
123 | Last Resort | 50 | 140 | 50% | ZD | - | ||
124 | Magnet Rise | 20 | - | - | ND | Uodparnia używającego na ataki typu ziemnego. | ||
125 | Uproar | 40 | 90 | 100% | ZD | - | ||
126 | Aqua Tail | 35 | 90 | 90% | - | - | ||
127 | Bounce | 30 | 85 | 85% | ZD | 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
128 | Earth Power | 40 | 90 | 100% | - | 10% na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom. | ||
129 | Endeavor | 30 | - | 100% | - | Obniża HP przeciwnika do wartości liczbowej jaką my posiadamy. Jeśli posiadamy więcej życia, ruch kończy się niepowodzeniem. | ||
130 | Gunk Shot | 45 | 120 | 70% | - | 30% szans na zatrucie przeciwnika. |
Brakujące TM'y zostaną wprowadzone w najbliższej przyszłości. Numeracja nie zostanie zmieniona.
Legenda:
ND - Niedostępny
ZD - Zmienione Działanie