Posunięcia
Spis treści
Działania posunięć
Aspekt ataków statusowych (S):
1. Od czego zależy ich moc?
Każdy atak statusowy ma swój własny efekt (działanie). Nie można pytać, co zrobić by atak statusowy (ogólnie) był mocniejszy, tylko trzeba sprawdzić wszystkie informacje o nim w naszej encyklopedii jaką jest Pokedex.
Musimy odczytać efekt ataku z tego artykułu i wywnioskować sami, czy jest jakakolwiek możliwość zwiększenia mocy danego ataku.
a) jeśli ma słabą celność - możemy ją zwiększyć tylko INNYMI atakami, które naszemu Pokemonowi ją zwiększają, bądź zmniejszają uniki przeciwnika. Im gorzej się porusza, tym łatwiej trafić, prawda?
b) jeśli nakłada stan, typu paraliż, to nie jesteśmy w stanie na to wpłynąć, oprócz oczywiście celności.
c) jeśli ruch zwiększa nam atak, to robi to procentowo i jeśli robi to używającemu, to oblicza to na podstawie statystyki ataku używającego, oraz swojej mocy (poziomowej), którą wytłumaczyłem niżej:
Często widzimy, że pewne posunięcia zmniejszają, bądź zwiększają statystyki o jakąś ilość poziomów.
Jeden poziom odpowiada pięciu procentom, branym z naszych statystyk bądź przeciwnika (w zależności od efektu ataku). Atak zmieniający statystyki o dwa poziomy dodaje lub zabiera już około 10% punktów z aktualnych statystyk.
Na przykład:
Jeśli nasz Raticate posiada atak "90" oraz pierwszy raz użyje ruchu Swords Dance, jego statystyka atak wzrośnie o 10% (dwa poziomy).
Jeśli użyje drugi raz - to nasza statystyka będzie wynosić 99 i biorąc 10% z tej statystyki - wzrośnie nam o 9,9. I tak aż do zakończenia walki. Gdy zwiększałby nam szybkość o dwa poziomy, to po prostu musimy dalej trenować nasz atak w salce treningowej, by procentowo zwiększał więcej.
Kolejna sprawa. Jeśli przy ataku jest napisane, że podnosi "atak" to podnosi nam statystykę ataku fizycznego.
Jeśli specjalnego, to mamy jasność.
Posunięcia mogą także nakładać pewne stany na nas lub przeciwnika.
Wytłumaczenie stanów Pokemona w którym się znajduje jest wytłumaczone TUTAJ.
UWAGA co do celności ponad 100:
Tak, obecnie tak jest ona ustawiona w grze. Było to niegdyś zrobione w tym celu aby zrekompensować ataki o wyższym priorytecie czy szansie na trafienie krytyczne. Przy okazji zmiany wartości niektórych ataków i wyrównania błędnych wartości, zostanie to zmienione. Żaden atak nie będzie już miał tak wielkiej celności.
Typ Normalny
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Barrage | 15 | 85 | Atakuje 2-5 razy. | ||
Bind | 15 | 85 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. | ||
Body Slam | 85 | 100 | 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Chip Away | 70 | 1000 | Podnosi atak używającego o jeden poziom. | ||
Comet Punch | 18 | 85 | Atakuje 2-5 razy na rundę. | ||
Constrict | 10 | 100 | 10% szans na obniżenie szybkości przeciwnika o 1 poziom. | ||
Covet | 60 | 100 | - | ||
Crush Claw | 75 | 95 | 50% szans na obniżenie obrony przeciwnika o 1 poziom. | ||
Dizzy Punch | 70 | 100 | 20% szans na otępienie przeciwnika. | ||
Double Hit | 35 | 90 | Atakuje 2 razy na rundę. | ||
Double-Edge | 120 | 100 | Obrażenia zwrotne - 33% od zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
DoubleSlap | 15 | 85 | Atakuje od 2 do 5 razy na rundę. | ||
Egg Bomb | 100 | 75 | - | ||
Endeavor | 0 | 100 | Obniża HP przeciwnika do wartości liczbowej jaką my posiadamy. Jeśli posiadamy więcej życia, ruch kończy się niepowodzeniem. | ||
Explosion | 250 | 1000 | Zadaje 50% obrażeń zwrotnych. | ||
ExtremeSpeed | 80 | 1000 | - | ||
Facade | 70 | 100 | Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy użytkownik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie | ||
Fake Out | 40 | 1000 | - | ||
False Swipe | 60 | 100 | Ten atak nie może zadać ciosu kończącego walkę, ponieważ zawsze zostawia przeciwnika z 1 HP | ||
Feint | 60 | 100 | 30% szans na obniżenie obrony i specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom. | ||
Flail | 0 | 100 | Moc zależna od pozostałej ilości zdrowia używającego. Przy 100% zdrowia jest to moc 20, ale już przy 4% zdrowia - 200. | ||
Frustration | 60 | 100 | Moc zależna od przywiązania używającego. Im niższe, tym mocniejszy staje się ten atak. Jest to kontratak do Return. | ||
Fury Attack | 15 | 85 | Atakuje 2-5 razy w ciągu rundy | ||
Fury Swipes | 18 | 80 | Atakuje 2-5 razy w ciągu rundy | ||
Giga Impact | 150 | 90 | Po użyciu ataku wymagana jest runda odpoczynku. | ||
Guillotine | 1000 | 20 | Zadaje bardzo duże obrażenia. | ||
Headbutt | 70 | 100 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Horn Attack | 65 | 100 | - | ||
Horn Drill | 1000 | 20 | Zadaje bardzo duże obrażenia. | ||
Hyper Fang | 80 | 90 | 10% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Last Resort | 140 | 50 | - | ||
Mega Kick | 120 | 75 | - | ||
Mega Punch | 80 | 85 | - | ||
Natural Gift | 80 | 100 | - | ||
Odor Sleuth | 0 | 100 | Usuwa odporność duchów na ataki typu normalnego i walczącego, oraz normalnych i walczących na duchy. Dodatkowo zwiększa celność używającemu. | ||
Pay Day | 40 | 100 | - | ||
Pound | 40 | 100 | - | ||
Present | 40 | 90 | Atakuje zróżnicowanym typem (losuje spośród wszystkich typów). 30% szans na atak o mocy 40, 40% szans na atak o mocy 80 i 10% szans na atak o mocy 120. Jest też 20% szans na uleczenie przeciwnika mocą 60. | ||
Quick Attack | 40 | 110 | - | ||
Rage | 20 | 100 | Zwiększa atak używającemu o jeden poziom. | ||
Rapid Spin | 30 | 100 | Uwalnia z pułapek narzuconych przez przeciwnika: Fire Spin, Bind, Clamp, Wrap, Whirlpool, Sand Tomb i Magma Storm. | ||
Retaliate | 70 | 100 | - | ||
Return | 60 | 100 | Im Pokemon używający ma większe przywiązanie, tym ten atak staje się mocniejszy. | ||
Scratch | 40 | 100 | - | ||
Secret Power | 70 | 100 | 30% szans na losowy efekt: paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie szybkości, obniżenie celności o 1 poziom u przeciwnika. | ||
Selfdestruct | 200 | 1000 | Zadaje też obrażenia zwrotne w postaci 30% od zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
Skull Bash | 100 | 100 | Zwiększa obronę używającego o jeden poziom. | ||
Slam | 80 | 75 | - | ||
Slash | 70 | 100 | - | ||
Spike Cannon | 20 | 85 | Atakuje do 5 razy na rundę. | ||
Stomp | 65 | 100 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Super Fang | 65 | 90 | - | ||
Tackle | 50 | 100 | - | ||
Take Down | 90 | 85 | W wyniku zadanych obrażeń użytkownik otrzymuje obrażenia zwrotne o wartości 1/4 z zadanych obrażeń. | ||
Thrash | 120 | 100 | Atakuje 2-3 rundy, a następnie używający popada w otępienie (nawet gdy nie trafi). | ||
Vicegrip | 55 | 100 | - | ||
Wrap | 15 | 90 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. | ||
Echoed Voice | 40 | 1000 | Zwiększa specjalny atak używającego o dwa poziomy. | ||
Hyper Beam | 150 | 90 | Odpoczywa w drugiej rundzie od użycia regenerując siły. | ||
Hyper Voice | 90 | 100 | - | ||
Razor Wind | 80 | 100 | - | ||
Round | 60 | 100 | - | ||
SonicBoom | 40 | 90 | - | ||
Swift | 60 | 1000 | - | ||
Tri Attack | 80 | 100 | 20% szans na podpalenie, zamrożenie lub sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Trump Card | 80 | 100 | - | ||
Uproar | 90 | 100 | - | ||
Wring Out | 120 | 100 | - | ||
Acupressure | 0 | 50 | Zwiększa wszystkie statystyki pokemona o pół poziomu | ||
Attract | 0 | 100 | "Wprowadza przeciwnika w stan ""zakochania""." | ||
Belly Drum | 0 | 100 | Podwyższamy swoją statystykę ataku o 6 poziomów, ale jednocześnie tracimy (w teorii) 50% zdrowia. Atak jednorazowy. | ||
Captivate | 0 | 100 | Obniża atak specjalny przeciwka o dwa poziomy. | ||
Charm | 0 | 100 | Zmniejsza atak przeciwnika o 2 poziomy. | ||
Conversion | 0 | 100 | Zamienia nasz typ, na taki jakim zostaliśmy ostatnio trafieni przez przeciwnika. | ||
Conversion 2 | 0 | 100 | Zamienia nasz typ na odporny na ostatni atak, którego użył przeciwnik. | ||
Defense Curl | 0 | 100 | Zwiększa obronę używającego o jeden poziom. | ||
Disable | 0 | 100 | Blokuje ostatni użyty przez przeciwnika atak na kilka rund. | ||
Double Team | 0 | 100 | Zwiększa uniki używającego o jeden poziom. | ||
Endure | 0 | 100 | Zmniejsza otrzymywane obrażenia o 30% co rundę. | ||
Flash | 0 | 100 | Zmniejsza celność przeciwnika o 1 poziom. | ||
Focus Energy | 0 | 100 | Podnosi atak i specjalny atak używającego o jeden poziom. | ||
Foresight | 0 | 100 | Usuwa odporność duchów na ataki typu normalnego oraz walczącego. Dodatkowo zwiększa celność używającemu. | ||
Glare | 0 | 90 | Paraliżuje przeciwnika, jeśli trafi. | ||
Growl | 0 | 100 | Obniża przeciwnikowi atak o jeden poziom. | ||
Growth | 0 | 100 | Zwiększa specjalny oraz fizyczny atak używającego o jeden poziom. | ||
Harden | 0 | 100 | Zwiększa obronę używającego o jeden poziom. | ||
Heal Bell | 0 | 100 | Leczy wszystkie zmiany stanów (tj paraliż, zamrożenie, podpalenie). | ||
Howl | 0 | 100 | Zwiększa atak używającego o jeden poziom. | ||
Leer | 0 | 100 | Obniża obronę przeciwnika o jeden poziom. | ||
Lock-On | 0 | 100 | Zwiększa celność używającemu o 20-30% co użycie. | ||
Lovely Kiss | 0 | 75 | Jeśli trafi, usypia przeciwnika. | ||
Lucky Chant | 0 | 100 | Zwiększa obronę, specjalną obronę i celność używającego o jeden poziom. | ||
Metronome | 0 | 100 | Losuje i używa jednego ataku ze wszystkich dostępnych. | ||
Milk Drink | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Mimic | 0 | 100 | Uczy się ostatniego posunięcia przeciwnika i używa go do końca walki (zamiast Mimic). | ||
Mind Reader | 0 | 100 | Zwiększa celność używającemu o około 30% co użycie. | ||
Minimize | 0 | 100 | Zwiększa uniki używającego o dwa poziomy. | ||
Moonlight | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Morning Sun | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Protect | 0 | 100 | Chroni używającego przed obrażeniami na jedną rundę. | ||
Psych Up | 0 | 100 | Kopiuje statystyki przeciwnika na używającego (nie licząc zdrowia). | ||
Recover | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Reflect Type | 0 | 100 | - | ||
Refresh | 0 | 100 | Leczy nałożone stany na używającego tj: paraliż, otępienie. Podobne do Heal Bell i Aromatherapy. | ||
Safeguard | 0 | 100 | Chroni używającego przed atakami zmieniającymi stan paraliż otępienie itd | ||
Scary Face | 0 | 100 | Zmniejsza szybkość przeciwnika o dwa poziomy | ||
Screech | 0 | 85 | Obniża obronę przeciwnika o dwa poziomy | ||
Sharpen | 0 | 100 | Podnosi atak używającego o jeden poziom | ||
Shell Smash | 0 | 100 | Obniża obronę i specjalną obronę używającego o jeden poziom a w zamian zwiększa atak specjalny atak i szybkość o dwa poziomy. | ||
Sing | 0 | 55 | Jeśli trafia usypia przeciwnika | ||
Slack Off | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Smokescreen | 0 | 100 | Zmniejsza celność przeciwnika o jeden poziom. | ||
Softboiled | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Supersonic | 0 | 55 | Jeśli trafi otępia przeciwnika. | ||
Swagger | 0 | 90 | Zwiększa atak przeciwnika o dwa poziomy ale także go otępia | ||
Sweet Kiss | 0 | 75 | Otępia przeciwnika jeśli trafi. | ||
Swords Dance | 0 | 100 | Podnosi statystykę ataku używającego o dwa poziomy. | ||
Tail Whip | 0 | 100 | Zmniejsza obronę przeciwnika o jeden poziom. | ||
Tickle | 0 | 100 | Zmniejsza atak i obronę przeciwnika o jeden poziom. | ||
Transform | 0 | 100 | Użytkownik przemienia się w pokemona przeciwnika używając jego ataków. | ||
Wish | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia. | ||
Work Up | 0 | 100 | Zwiększa atak oraz specjalny atak używającego o jeden poziom. | ||
Yawn | 0 | 70 | Usypia przeciwnika. |
Typ Ognisty
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Blaze Kick | 85 | 90 | 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Fire Fang | 65 | 95 | 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Fire Punch | 75 | 100 | 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Flame Charge | 70 | 100 | Zwiększa szybkość używającego o jeden poziom. | ||
Flame Wheel | 60 | 100 | 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Flare Blitz | 120 | 100 | 10% szans na podpalenie przeciwnika. 33% obrażeń zwrotnych gdy podpalimy przeciwnika. | ||
Blast Burn | 150 | 70 | Atakuje, po czym w następnej turze odpoczywa. | ||
Ember | 40 | 100 | 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Eruption | 150 | 100 | - | ||
Fire Blast | 120 | 85 | 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Fire Spin | 35 | 85 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. | ||
Flame Burst | 85 | 100 | - | ||
Flamethrower | 95 | 100 | 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Heat Wave | 100 | 90 | 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Inferno | 100 | 50 | Podpala przeciwnika, jeśli trafi. | ||
Lava Plume | 90 | 100 | 30% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Overheat | 140 | 90 | Zmniejsza specjalny atak używającego o dwa poziomy. | ||
Will-O-Wisp | 0 | 75 | Jeśli trafi, podpala przeciwnika.(niedopracowane działanie) |
Typ Wodny
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Aqua Jet | 40 | 1000 | 10% szans na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz celności i uników. | ||
Aqua Tail | 90 | 90 | - | ||
Clamp | 35 | 85 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. | ||
Crabhammer | 90 | 90 | - | ||
Dive | 80 | 100 | Atak dwurundowy. W pierwszej użytkownik nurkuje i jest praktycznie nietykalny - w drugiej zadaje obrażenia. | ||
Razor Shell | 75 | 95 | 50% szans na zmniejszenie obrony przeciwnika o jeden poziom. | ||
Waterfall | 80 | 100 | - | ||
Brine | 110 | 100 | - | ||
Bubble | 20 | 100 | 10% szans na zmniejszenie szybkości przeciwnika o 1 poziom. | ||
BubbleBeam | 65 | 100 | 10% szans na zmniejszenie szybkości przeciwnika o 1 poziom. | ||
Hydro Cannon | 150 | 70 | W drugiej turze odpoczywa regenerując siły. | ||
Hydro Pump | 120 | 80 | - | ||
Muddy Water | 95 | 85 | 30% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o jeden poziom. | ||
Octazooka | 65 | 85 | 50% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o jeden poziom. | ||
Splash | 10 | 80 | - | ||
Water Gun | 40 | 100 | - | ||
Water Pulse | 60 | 100 | 20% szans na otępienie przeciwnika. | ||
Water Spout | 150 | 100 | - | ||
Whirlpool | 35 | 85 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. Jeśli przeciwnik użył Dive. zadaje 2x większe obrażenia. | ||
Aqua Ring | 0 | 100 | Regeneruje 30% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Withdraw | 0 | 100 | Zwiększa obronę używającego o jeden poziom. |
Typ Trawiasty
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Bullet Seed | 25 | 80 | Atakuje 4-5 razy na rundę. | ||
Leaf Blade | 90 | 1000 | - | ||
Needle Arm | 60 | 100 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Power Whip | 120 | 85 | - | ||
Razor Leaf | 55 | 95 | - | ||
Seed Bomb | 80 | 100 | - | ||
Vine Whip | 35 | 100 | - | ||
Wood Hammer | 120 | 100 | W wyniku zadanych obrażeń użytkownik otrzymuje obrażenia zwrotne o wartości 1/3 z zadanych obrażeń. | ||
Absorb | 20 | 100 | Regeneruje 50% zdrowia z zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
Energy Ball | 80 | 100 | 10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika. | ||
Frenzy Plant | 150 | 90 | Atak dwurundowy. W pierwszej zadaje obrażenia, w drugiej odpoczywa. | ||
Giga Drain | 75 | 100 | Regeneruje 50% zdrowia używającemu z zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
Leaf Storm | 140 | 90 | Obniża specjalny atak używającego o dwa poziomy. | ||
Leaf Tornado | 85 | 90 | 30% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o jeden poziom. | ||
Magical Leaf | 60 | 1000 | - | ||
Mega Drain | 40 | 100 | Regeneruje użytkownikowi 50% zdrowia z zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
Petal Dance | 120 | 100 | Atakuje 2-3 razy pod rząd, a po tym otępia używającego. Podobny do Thrash i Outrage. | ||
SolarBeam | 120 | 100 | W 1 rundzie ładuje energię a w drugiej posyła właściwe obrażenia. | ||
Aromatherapy | 0 | 100 | Leczy używającego, kiedy dotknięty jest np paraliżem, jest otruty itp. Podobne działanie do Heal Bell. | ||
Cotton Guard | 0 | 100 | Zwiększa obronę używającego o trzy poziomy. | ||
Cotton Spore | 0 | 100 | Zmniejsza szybkość przeciwnika o 2 poziomy. | ||
GrassWhistle | 0 | 100 | Usypia przeciwnika, jeśli trafi. | ||
Ingrain | 0 | 100 | Regeneruje 30% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Leech Seed | 0 | 90 | Co rundę zabiera przeciwnikowi ok. 3-5% zdrowia i regeneruje tyle używającemu. | ||
Sleep Powder | 0 | 75 | Jeśli trafi usypia przeciwnika | ||
Spore | 0 | 100 | Usypia przeciwnika. | ||
Stun Spore | 0 | 75 | Jeśli trafi paraliżuje przeciwnika. | ||
Synthesis | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. |
Typ Elektryczny
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Spark | 65 | 100 | 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Thunder Fang | 65 | 95 | 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
ThunderPunch | 75 | 100 | 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Charge Beam | 70 | 90 | 70% szans na podniesienie ataku specjalnego używającego o 1 poziom. | ||
Discharge | 85 | 100 | 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Electro Ball | 70 | 100 | - | ||
Shock Wave | 60 | 1000 | - | ||
Thunder | 120 | 70 | 30% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Thunderbolt | 95 | 100 | 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Thundershock | 40 | 100 | 10% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Zap Cannon | 120 | 50 | Jeśli trafi, paraliżuje przeciwnika. | ||
Charge | 0 | 100 | Zwiększa atak oraz specjalny atak używającego o jeden i pół poziomu, a także specjalną obronę o jeden poziom. | ||
Thunder Wave | 0 | 100 | Paraliżuje przeciwnika. |
Typ Powietrzny
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Acrobatics | 110 | 100 | - | ||
Aerial Ace | 70 | 1000 | - | ||
Bounce | 85 | 85 | 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Brave Bird | 120 | 100 | 1/3 obrażeń zwrotnych. | ||
Drill Peck | 80 | 100 | - | ||
Fly | 90 | 95 | W pierwszej turze następuje ładowanie ataku, użytkownik wznosi się do góry i uzyskuje odporność na wszelkie ataki przeciwnika. W drugiej turze posyła właściwe obrażenia. | ||
Peck | 35 | 100 | - | ||
Pluck | 60 | 100 | Zwiększa szybkość używającego o jeden poziom. | ||
Sky Attack | 140 | 90 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Sky Drop | 60 | 100 | - | ||
Wing Attack | 60 | 100 | - | ||
Air Cutter | 85 | 1000 | - | ||
Air Slash | 75 | 95 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Gust | 40 | 100 | - | ||
Hurricane | 120 | 70 | 30% szans na otępienie przeciwnika. | ||
FeatherDance | 0 | 100 | Obniża atak przeciwnika o 2 poziomy. | ||
Roost | 0 | 100 | Regeneruje 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Tailwind | 0 | 100 | Zwiększa szybkość używającego o dwa poziomy. |
Typ Psychiczny
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Heart Stamp | 60 | 100 | - | ||
Psycho Cut | 70 | 1000 | - | ||
Zen Headbutt | 80 | 90 | 20% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Confusion | 50 | 100 | 10% szans na otępienie przeciwnika. | ||
Dream Eater | 100 | 100 | Działa tylko wtedy, gdy przeciwnik śpi. Do tego regeneruje 50% zdrowia używającemu z zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
Extrasensory | 80 | 100 | 10% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Future Sight | 100 | 100 | - | ||
Mirror Coat | 100 | 100 | Odbija ostatni atak przeciwnika z 1.5-2 razy większą mocą, ale tylko wtedy, gdy przeciwnik użył ataku specjalnego. | ||
Psybeam | 65 | 100 | 10% szans na otępienie przeciwnika. | ||
Psychic | 90 | 100 | 10% szans na zmniejszenie specjalnej obrony przeciwnika. | ||
Psyshock | 90 | 100 | 10% szans na zwiększenie specjalnego ataku używającego i zmniejszenie obrony fizycznej przeciwnika o jeden poziom. | ||
Psystrike | 100 | 100 | Zwiększa specjalny atak używającego i zmniejsza obronę fizyczną przeciwnika o jeden poziom. | ||
Psywave | 45 | 80 | Moc zależna od poziomu używającego. Od 0,5 poziomu używającego do 1,5. Losowo. | ||
Stored Power | 80 | 100 | - | ||
Synchronoise | 70 | 100 | - | ||
Agility | 0 | 100 | Zwiększa szybkość używającego o 2 poziomy. | ||
Amnesia | 0 | 100 | Zwiększa specjalną obronę używającego o 2 poziomy. | ||
Barrier | 0 | 100 | Zwiększa obronę używającego o 2 poziomy. | ||
Calm Mind | 0 | 100 | Podnosi specjalny atak i specjalną obronę używającemu o 1 poziom. | ||
Cosmic Power | 0 | 100 | Podnosi obronę i specjalną obronę używającego o 1 poziom. | ||
Heal Pulse | 0 | 100 | Leczy 50% aktualnego zdrowia używającemu. | ||
Hypnosis | 0 | 60 | Usypia przeciwnika, jeśli trafi. | ||
Kinesis | 0 | 80 | Zwiększa celność używającemu o jeden poziom. | ||
Light Screen | 0 | 100 | Podwyższa specjalną obronę używającego o dwa poziomy. | ||
Meditate | 0 | 100 | Zwiększa atak używającego o jeden poziom. | ||
Miracle Eye | 0 | 100 | Usuwa odporność Pokemonów mrocznych na ataki typu psychicznego. Dodatkowo zwiększa celność używającemu. | ||
Reflect | 0 | 100 | Podnosi statystykę obrony używającemu o dwa poziomy. | ||
Rest | 0 | 100 | Usypiamy na 1 rundę (+1 runda na obudzenie się) regenerując przy tym 100% aktualnego zdrowia. | ||
Teleport | 0 | 100 | Pozwala na uniknięcie następnego ataku przeciwnika.. |
Typ Trujący
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Cross Poison | 70 | 1000 | 10% szans na zatrucie przeciwnika. | ||
Gunk Shot | 120 | 70 | 30% szans na zatrucie przeciwnika. | ||
Poison Fang | 65 | 100 | Zatruwa przeciwnika przy trafieniu. | ||
Poison Jab | 80 | 100 | 30% szans na zatrucie przeciwnika. | ||
Poison Sting | 30 | 100 | 30% szans na zatrucie przeciwnika. | ||
Poison Tail | 50 | 1000 | 10% szans na zatrucie przeciwnika. | ||
Toxic Spikes | 30 | 90 | Atakuje do 5 razy na rundę. 25% szans na otrucie przeciwnika. | ||
Acid | 40 | 100 | 10% szans na zmniejszenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom. | ||
Acid Spray | 60 | 100 | Obniża specjalną obronę przeciwnika o 2 poziomy co każde trafienie. | ||
Clear Smog | 60 | 1000 | - | ||
Sludge | 65 | 100 | 30% szans na zatrucie przeciwnika | ||
Sludge Bomb | 90 | 100 | 30% szans na zatrucie przeciwnika | ||
Sludge Wave | 95 | 100 | 10% szans na zatrucie przeciwnika. | ||
Smog | 20 | 70 | 40% szans na zatrucie przeciwnika. | ||
Venoshock | 65 | 90 | Uderza do dwóch razy na rundę. | ||
Acid Armor | 0 | 100 | Zwiększa obronę używającego o 2 poziomy. | ||
Coil | 0 | 100 | Zwiększa atak, obronę oraz celność używającego o jeden poziom. | ||
Poison Gas | 0 | 80 | Zatruwa przeciwnika. | ||
PoisonPowder | 0 | 75 | Zatruwa przeciwnika. | ||
Toxic | 0 | 90 | Atak sam w sobie nie zadaje obrażeń, lecz ma dwa stopnie - zatrucia oraz zatrucia śmiertelnego, które zadaje podwójne obrażenia w stosunku do tego pierwszego. |
Typ Duch
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Astonish | 30 | 100 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Lick | 20 | 100 | 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Shadow Claw | 70 | 1000 | - | ||
Shadow Punch | 60 | 1000 | - | ||
Shadow Sneak | 40 | 1000 | - | ||
Hex | 90 | 80 | - | ||
Night Shade | 40 | 100 | Moc zależna od poziomu używającego. Np. 20 poziom = 20 mocy. | ||
Ominous Wind | 60 | 100 | 10% szans na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz celności i uników o jeden poziom. | ||
Shadow Ball | 80 | 100 | 20% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom | ||
Confuse Ray | 0 | 100 | Atak otępiający przeciwnika. | ||
Curse | 0 | 100 | Działanie tego ataku jest zależne od tego, jakiego typu pokemon go używa. Jeśli a) duch - tracimy 25% aktualnego zdrowia i nakładamy klątwę na przeciwnika, która rani go co rundę w wysokości 15% jego aktualnego zdrowia b) inny typ niż duch - obniżamy swoją szybkość, ale podwyższamy atak i obronę o 1 poziom. | ||
Destiny Bond | 0 | 100 | Nakłada efekt na przeciwnika odbijający jego ataki w samego siebie, o wartości 25% z zadanych obrażeń. |
Typ Walczący
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Brick Break | 75 | 100 | 30% szans na zmniejszenie obrony i specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom. | ||
Circle Throw | 60 | 90 | - | ||
Close Combat | 120 | 100 | Obniża obronę i specjalną obronę używającego o 1 poziom. | ||
Counter | 0 | 100 | Counter, jak sama nazwa wskazuje - kontruje ostatni atak przeciwnika, ale tylko wtedy gdy zadał nam obrażenia i jeśli był to atak fizyczny. Moc tego ataku jest 1.5-2 raza większa od mocy ostatniego ataku fizycznego przeciwnika. | ||
Cross Chop | 100 | 80 | - | ||
Double Kick | 30 | 100 | Atakuje dwa razy w rundzie. | ||
DynamicPunch | 100 | 50 | Jeśli trafi, otępia przeciwnika. | ||
Focus Punch | 150 | 90 | - | ||
Hammer Arm | 100 | 90 | Zmniejsza szybkość używającego o jeden poziom. | ||
Hi Jump Kick | 130 | 90 | Jeśli nie trafi zadaje obrażenia zwrotne w postaci 25% od aktualnego zdrowia używającego. | ||
Jump Kick | 100 | 95 | Jeśli nie trafi zadaje obrażenia zwrotne w postaci 15% od aktualnego zdrowia używającego. | ||
Karate Chop | 50 | 100 | - | ||
Low Kick | 50 | 100 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Low Sweep | 60 | 100 | Zmniejsza szybkość przeciwnika o jeden poziom. | ||
Mach Punch | 40 | 1000 | - | ||
Revenge | 120 | 100 | - | ||
Reversal | 0 | 100 | Moc zależna od zdrowia używającego. Przy 100% - 20, przy 4% - 200. | ||
Rock Smash | 40 | 100 | 50% szans na zmniejszenie specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom. | ||
Rolling Kick | 60 | 85 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Seismic Toss | 50 | 100 | - | ||
Sky Uppercut | 85 | 90 | - | ||
Storm Throw | 80 | 100 | |||
Submission | 80 | 80 | Zadaje obrażenia zwrotne w postaci 25% od zadanych przeciwnikowi obrażeń. | ||
Superpower | 120 | 100 | Zmniejsza atak i obronę używającego o jeden poziom. | ||
Triple Kick | 25 | 90 | Trafia do 3 razy na rundę. | ||
Vital Throw | 70 | 10000 | - | ||
Wake-Up Slap | 60 | 100 | - | ||
Aura Sphere | 90 | 1000 | - | ||
Final Gambit | 250 | 1000 | 50% obrażeń zwrotnych. | ||
Focus Blast | 120 | 70 | 10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom. | ||
Vacuum Wave | 40 | 1000 | - | ||
Bulk Up | 0 | 100 | Podnosi atak i obronę używającego o jeden poziom. | ||
Detect | 0 | 100 | Chroni używającego przed większością ataków, przez jedna rundę. | ||
Quick Guard | 0 | 100 | Zwiększa obronę i specjalną obronę używającego o jeden poziom. |
Typ Stalowy
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Bullet Punch | 40 | 1000 | - | ||
Gyro Ball | 100 | 100 | - | ||
Heavy Slam | 120 | 100 | - | ||
Iron Head | 80 | 100 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Iron Tail | 100 | 75 | 10% szans na zmniejszenie obrony przeciwnika. | ||
Magnet Bomb | 60 | 1000 | - | ||
Metal Claw | 50 | 95 | 10% szans na podwyższenie ataku używającemu o jeden poziom. | ||
Meteor Mash | 100 | 85 | 20% szans na zwiększenie ataku używającemu o jeden poziom. | ||
Steel Wing | 90 | 90 | 10% szans na zwiększenie obrony używającego o jeden poziom. | ||
Flash Cannon | 80 | 100 | 10% szans na obniżenie specjalnej obrony o 1 poziom. | ||
Mirror Shot | 65 | 85 | 30% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o jeden poziom. | ||
Autotomize | 0 | 100 | Zwiększa szybkość używającego o dwa poziomy. | ||
Iron Defense | 0 | 100 | Zwiększa obronę używającego o dwa poziomy. | ||
Metal Sound | 0 | 85 | Zmniejsza specjalną obronę przeciwnika o dwa poziomy. |
Typ Ziemny
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Bone Club | 65 | 85 | 10% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Bone Rush | 25 | 90 | Atakuje od 2 do 5 razy w rundzie. | ||
Bonemerang | 50 | 90 | Atakuje 2 razy w rundzie. | ||
Bulldoze | 60 | 100 | Obniża szybkość przeciwnika o jeden poziom. | ||
Dig | 80 | 100 | Atak dwurundowy. W pierwszej użytkownik zakopuje się pod ziemię i jest praktycznie nietykalny - w drugiej zadaje obrażenia. | ||
Drill Run | 90 | 1000 | - | ||
Earthquake | 100 | 100 | Przeciwnika używającego Dig trafia z 2x większą siłą. | ||
Fissure | 1000 | 20 | Zadaje bardzo duże obrażenia. | ||
Magnitude | 70 | 100 | Zróżnicowana moc, od 10 do 150 co oznaczają cyferki podczas wykonywania ataku (od 1 do 10). Najczęściej atakuje za 70. | ||
Sand Tomb | 35 | 85 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. | ||
Spikes | 35 | 100 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. | ||
Earth Power | 90 | 100 | 10% na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom. | ||
Mud Bomb | 85 | 85 | 30% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o jeden poziom. | ||
Mud Shot | 65 | 95 | Zmniejsza szybkość przeciwnika o jeden poziom. | ||
Mud-Slap | 40 | 100 | Zmniejsza celność przeciwnika o jeden poziom. | ||
Sand-Attack | 0 | 100 | Zmniejsza celność przeciwnika o jeden poziom |
Typ Kamienny
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Rock Blast | 25 | 90 | Atakuje 4-5 razy w rundzie. | ||
Rock Slide | 75 | 90 | Ma 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Rock Throw | 50 | 90 | - | ||
Rock Tomb | 50 | 80 | Zmniejsza szybkość przeciwnika o jeden poziom. | ||
Rollout | 30 | 90 | Atakujemy od 1 do 5 razy z rzędu - raz na rundę, zaczynając od mocy 30. Za każdym razem gdy trafimy, moc ataku zwiększa się o około 1,5-2 razy. | ||
Smack Down | 50 | 100 | - | ||
Stone Edge | 100 | 1000 | - | ||
AncientPower | 80 | 100 | 10% szans na zwiększenie wszystkich statystyk oprócz celności i uników. | ||
Power Gem | 70 | 100 | - | ||
Rock Polish | 0 | 100 | Zwiększa szybkość używającego o dwa poziomy. | ||
Wide Guard | 0 | 100 | Zwiększa obronę i specjalną obronę używającego o 2 poziomy. |
Typ Lodowy
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Avalanche | 90 | 100 | Zadaje podwójne obrażenia, jeżeli atakujący doznał obrażeń od przeciwnika. | ||
Ice Fang | 65 | 95 | 10% szans na zamrożenie przeciwnika. | ||
Ice Punch | 75 | 100 | 10% szans na zamrożenie przeciwnika. | ||
Ice Shard | 40 | 1000 | - | ||
Icicle Crash | 85 | 90 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Icicle Spear | 25 | 85 | Atakuje do 5 razy w rundzie. | ||
Aurora Beam | 65 | 100 | 10% szans na zmniejszenie ataku przeciwnika o 1 poziom. | ||
Blizzard | 120 | 70 | 10% szans na zamrożenie przeciwnika. Podczas użycia Hail ignoruje celność i uniki przeciwnika, więc zawsze trafia. | ||
Ice Beam | 95 | 100 | 10% szans na zamrożenie przeciwnika. | ||
Icy Wind | 55 | 95 | Zmniejsza szybkość przeciwnika o jeden poziom. | ||
Powder Snow | 40 | 100 | 10% szans na zamrożenie przeciwnika. | ||
Sheer Cold | 1000 | 20 | Zadaje bardzo duże obrażenia. | ||
Haze | 0 | 100 | Resetuje statystyki własne oraz przeciwnika do początkowych (likwiduje zmęczenie oraz neguje efekty innych ataków zmieniających statystyki). | ||
Mist | 0 | 100 | Niweluje działanie ataków statusowych zmniejszających/zwiększających statystyki pokemonów. |
Typ Mroczny
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Assurance | 100 | 100 | - | ||
Beat Up | 85 | 100 | - | ||
Bite | 60 | 100 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Crunch | 80 | 100 | 20% szans na zmniejszenie obrony przeciwnika o 1 poziom. | ||
Faint Attack | 60 | 10000 | - | ||
Fling | 80 | 100 | 30% szans na oszołomienie. | ||
Foul Play | 95 | 100 | - | ||
Knock Off | 20 | 100 | - | ||
Night Slash | 70 | 1000 | - | ||
Payback | 120 | 100 | - | ||
Punishment | 160 | 100 | - | ||
Pursuit | 60 | 100 | Jeśli jesteśmy szybsi niż przeciwnik moc zwiększa się do 80. | ||
Sucker Punch | 80 | 1000 | - | ||
Thief | 40 | 100 | Regeneruje 25% zdrowia od zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
Dark Pulse | 80 | 100 | 20% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Memento | 200 | 100 | Zmniejsza atak i specjalny atak przeciwnika o jeden poziom. 50% obrażeń zwrotnych. | ||
Fake Tears | 0 | 100 | Obniża specjalną obronę przeciwnika o 2 poziomy | ||
Flatter | 0 | 100 | Podnosi specjalny atak przeciwnika o 1 poziom i go otępia. | ||
Hone Claws | 0 | 100 | Zwiększa atak oraz celność używającego o jeden poziom. | ||
Nasty Plot | 0 | 100 | Podnosi specjalny atak używającego o dwa poziomy. | ||
Quash | 0 | 100 | Zmniejsza szybkość przeciwnika o 2 poziomy. |
Typ Robaczy
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Bug Bite | 60 | 100 | Regeneruje 30% zdrowia z zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
Fury Cutter | 20 | 95 | Atakuje 5 rund pod rząd z celnością 95%. Zaczyna od 20 mocy, kończy na 160. Działanie podobne do Rollout. | ||
Leech Life | 20 | 100 | Leczy 50% zdrowia używającemu z zadanych obrażeń przeciwnikowi. | ||
Megahorn | 120 | 95 | - | ||
Pin Missile | 14 | 85 | Atakuje 4-5 razy na rundę. | ||
Steamroller | 90 | 100 | 30% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Twineedle | 50 | 100 | Uderza dwa razy na rundę. 20% szans na zatrucie przeciwnika. | ||
U-turn | 100 | 100 | Zwiększa szybkość o 2 poziomy. | ||
X-Scissor | 80 | 100 | - | ||
Bug Buzz | 90 | 100 | 10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika. | ||
Signal Beam | 85 | 100 | 10% szans na otępienie przeciwnika | ||
Silver Wind | 80 | 100 | 10% szans na zwiększenie wszystkich statystyk używającego o jeden poziom oprócz celności i uników | ||
Struggle Bug | 50 | 100 | Zmniejsza specjalny atak przeciwnika o jeden poziom. | ||
Quiver Dance | 0 | 100 | Zwiększa specjalny atak, specjalną obronę i szybkość używającego o jeden poziom. | ||
Spider Web | 0 | 100 | Zmniejsza celność uniki oraz szybkość przeciwnika o jeden poziom *zmienione działanie. | ||
String Shot | 0 | 95 | Zmniejsza szybkość przeciwnika o jeden poziom. |
Typ Smoczy
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Dragon Claw | 80 | 100 | - | ||
Dragon Rush | 100 | 75 | 20% szans na oszołomienie przeciwnika. | ||
Dragon Tail | 60 | 90 | - | ||
Outrage | 120 | 100 | Zadaje obrażenia przez 2-3 rundy, po czym używający popada w otępienie. Podobny do Thrash i Petal Dance. | ||
Draco Meteor | 140 | 90 | Obniża specjalny atak używającego o dwa poziomy. | ||
Dragon Pulse | 90 | 100 | - | ||
Dragon Rage | 40 | 100 | - | ||
DragonBreath | 60 | 100 | 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. | ||
Twister | 40 | 100 | 20% szans na oszołomienie przeciwnika. Jeśli przeciwnik jest "w locie" moc tego ataku zwiększa się do 80. | ||
Dragon Dance | 0 | 100 | Podnosi o jeden poziom atak i szybkość używającego. |