Wodny
|
Typ Wodny - Najliczniejsza grupa Pokemonów wliczając wszystkie sześć generacji. Ich przedstawicieli jest aż 124. To pokazuje jak woda jest ważna dla Ziemi i jak dużo obszaru ona zajmuje. Pokemony te zazwyczaj są niezłe w obronie i ataku, a także pożyteczne. Każdy doświadczony trener powinien posiadać takowego w swojej drużynie, by przeciwstawić się Pokemonom ognistym, kamiennym, ziemnym czy stalowym. Dzięki powiązaniu z Pokemonami lodowymi - mogą nauczyć się tego typu ataków, by pokonać Pokemony trawiaste, które na wodę są odporne. Niektóre wodne Pokemony potrafią uczyć się ognistych ataków (Gyarados, Slowking czy Octillery). Nawet Magikarp potrafi nauczyć się latającego Bounce, chociaż on sam jest najsłabszym Pokemonem tego typu. Prawdziwym wyzwaniem dla Pokemona wodnego jest Pokemon elektryczny. Tego typu ataki są super efektywne przeciwko nim, więc Pokemon wodny nie może się przed nimi za bardzo bronić.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x): |
Podatne (2x): |
* Spis ataków wodnych: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
Aqua Jet | 40 | 100 | Atak o priorytecie 1. | ||
Aqua Tail | 90 | 90 | |||
Clamp | 35 | 85 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. | ||
Crabhammer | 90 | 90 | |||
Dive | 80 | 100 | Atak dwurundowy. W pierwszej użytkownik nurkuje i jest praktycznie nietykalny - w drugiej zadaje obrażenia. | ||
Razor Shell | 75 | 95 | Po trafieniu 50% szans na zmniejszenie Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Waterfall | 80 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Brine | 110 | 100 | |||
Bubble | 20 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zmniejszenie szybkości przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Bubble Beam | 65 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zmniejszenie szybkości przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Hydro Cannon | 150 | 70 | W drugiej rundzie odpoczywa regenerując siły. powinien mieć 90 mocy. | ||
Hydro Pump | 120 | 80 | |||
Muddy Water | 95 | 85 | Po trafieniu 30% szansy na zmniejszenie Celności przeciwnika o jeden poziom (5%). | ||
Octazooka | 65 | 85 | Po trafieniu 50% szansy na zmniejszenie Celności przeciwnika o jeden poziom (5%). | ||
Splash | 10 | 80 | |||
Water Gun | 40 | 100 | |||
Water Pledge | 80 | 100 | |||
Water Pulse | 60 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na otępienie przeciwnika. | ||
Water Spout | 150 | 100 | |||
Whirlpool | 35 | 85 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. Jeśli przeciwnik użył Dive zadaje 2 razy większe obrażenia. | ||
Aqua Ring | - | 100 | Leczy po 6.25% obecnego zdrowia co rundę, przez 4 rundy (zaczynając od rundy PO użyciu ataku). Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. | ||
Withdraw | - | 100 | Zwiększa Obronę używającego o 1 poziom (5%). |
Lista pokemonów wodnych:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO
> JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA |
> KANTO > JOHTO > HOENN
> SINNOH > UNOVA |
> KANTO > JOHTO > SINNOH > UNOVA |