Psychiczny

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

nbvm7d.jpg

Typ Psychiczny - 75 Pokemonów może władać mocami umysłu, czyli tyle członków reprezentuje typ psychiczny. Jest to typ uwarunkowany kategorią specjalną, ponieważ tylko 3 ataki psychiczne są atakami fizycznymi. Pokemony tego typu potrafią posługiwać się telekinezą, teleportacją, telepatią a także mają zdolność przewidywania. Zazwyczaj Pokemony te mają wysokie statystyki ataku specjalnego, rzadziej obrony specjalnej. Ten typ znamionuje jedne z najbardziej inteligentnych Pokemonów - czasem potrafią nawet zawładnąć mową człowieka. Pokemony tego typu mają bogate możliwości regeneracji zdrowia (Recover) bądź podwyższania swoich statystyk poprzez skupienie (Calm Mind). Każda generacja posiada własną legendę tego typu: Mew, Mewtwo, Celebi, Jirachi, Deoxys. Pokemony psychiczne mają jedną wadę* - nie mogą ranić Pokemonów Mrocznych, ale jest to możliwe do ominięcia poprzez użycie Miracle Eye (IV generacja). W obronie zazwyczaj są słabe lub bardzo słabe, zatem zaleca się trenowanie im żywotności, by mogły w pełni "rozwinąć skrzydła".
Najlepsze ruchy tego typu to Psystrike, Future Sight, Dream Eater.



* Efektywność ataków:


* Odporności pokemonów:

Super efektywne (2x):

Mało efektywne (0,5x):

Brak efektu (0x):

Nietykalne (0x):

---

Odporne (0,5x):

Podatne (2x):





* Spis ataków psychicznych:


Posunięcie Typ Kategoria Moc Celność Efekt
Heart Stamp 60 100 Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika.
Psycho Cut 70 1000 Zawsze trafia.
Zen Headbutt 80 90 Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika.
Confusion 50 100 Po trafieniu 10% szansy na otępienie przeciwnika.
Dream Eater 100 100 Działa tylko wtedy, gdy przeciwnik śpi. Do tego regeneruje 50% zdrowia używającemu z zadanych obrażeń przeciwnikowi.
Extrasensory 80 100 Po trafieniu 10% szansy na oszołomienie przeciwnika.
Future Sight 100 100
Luster Purge 70 100 Po trafieniu 40% szansy na obniżenie Specjalnej obrony przeciwnika o jeden poziom (5%).
Mirror Coat 100 100 Odbija ostatni atak przeciwnika z 1.5-2 razy większą mocą, ale tylko wtedy, gdy przeciwnik użył ataku specjalnego. Atak o priorytecie -5.
Mist Ball 70 100 Po trafieniu 50% szansy na obniżenie Specjalnego ataku przeciwnika.
PsyBeam 65 100 Po trafieniu 10% szansy na otępienie przeciwnika.
Psychic 90 100 Po trafieniu 10% szansy na zmniejszenie Specjalnej Obrony przeciwnika o jeden poziom (5%).
Psycho Boost 140 90 Obniża Specjalny atak przeciwnika o 2 poziomy (10%).
Psyshock 90 100 Po trafieniu 10% szansy na zwiększenie Specjalnego Ataku używającego i na zmniejszenie Obrony przeciwnika o jeden poziom (5%).
Psywave 45 80 Moc zależna od poziomu używającego. Od 0,5 poziomu używającego do 1,5. Losowo.
Stored Power 80 100
Synchronoise 70 100
Agility - 100 Zwiększa szybkość używającego o 2 poziomy (10%).
Amnesia - 100 Zwiększa Specjalną Obronę używającego o 2 poziomy (10%).
Barrier - 100 Zwiększa Obronę używającego o 2 poziomy (10%).
Calm Mind - 100 Zwiększa Specjalny Atak i Specjalną Obronę używającego o 1 poziom (5%).
Cosmic Power - 100 Zwiększa Obronę i Specjalną Obronę używającego o 1 poziom (5%).
Heal Pulse - 100 Leczy 25% aktualnego zdrowia Pokemona. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki.
Hypnosis - 50 Po trafieniu usypia przeciwnika.
Kinesis - 80 Po trafieniu zmniejsza Celność przeciwnika o 1 poziom (5%).
Light Screen - 100 Zwiększa Specjalną Obronę używającego o 2 poziomy (10%).
Meditate - 100 Zwiększa Atak używającego o 1 poziom (5%).
Miracle Eye - 100 Usuwa odporność Pokemonów mrocznych na ataki typu psychicznego.
Reflect - 100 Zwiększa Obronę używającego o 2 poziomy (10%).
Rest - 100 Leczy 50% obecnego zdrowia, ma 50% szans na usunięcie statusów (poparzenie, trucizna, paraliż). Po użyciu Rest, Pokemon śpi dwie rundy, po czym w trzeciej budzi się i używa następnego ataku. Nie pomija już żadnych ataków.
Teleport - 100 Pozwala na uniknięcie następnego ataku przeciwnika.






Lista pokemonów psychicznych:


Pokemony typowo :


Pokemony o pierwszym typie :


Pokemony o drugim typie :

> KANTO

> JOHTO

> HOENN

> SINNOH

> UNOVA

> KANTO
> JOHTO

> HOENN
> SINNOH

> UNOVA

> KANTO

> JOHTO

> HOENN

> SINNOH

> UNOVA