Sawk
Przejdź do nawigacji
Przejdź do wyszukiwania
#538 Throh | #539 Sawk (Lista Pokemonów) | #540 Sewaddle |
Sawk
|
![]() Zwykły |
![]() Shiny |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Wygląd i zachowanie
Sawk to dwunożny, człekopodobny Pokemon o chudym, niebieskim ciele i kamiennej skórze. Jego głowa jest pociągła i znajduje się nisko na barkach. Na niej umiejscowiona jest czarna brew oraz nos, które formują się w kształt litery Z. Dłonie oraz stopy mają po trzy ostro zakończone palce. Pokemon ten nosi jasnoniebieskie karategi z czarnym kołnierzem w kształcie litery V oraz czarny pas zwisający w dół. Rękawy karategi mają diamentowy wzór, a na kolanach znajdują się czarne place.
Sawk żyje w odosobnieniu w górach, gdzie trenuje, by zwiększyć swoją siłę. Staje się agresywny, gdy ktoś przerwie mu trening. Ten gatunek Pokemona występuje tylko w płci męskiej i nie ma swojego żeńskiego odpowiednika.
Posunięcia
Posunięcie | Typ | Kategoria | Min lvl | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|
Rock Smash | ![]() |
![]() |
start | 40 | 100 | Po trafieniu 50% szans na obniżenie Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). |
Leer | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Zmniejsza Obronę przeciwnika o 1 poziom (5%). |
Bide | ![]() |
![]() |
start | - | 1000 | Czeka przez 2 tury (tura użycia, następna, w trzeciej uderza) i zadaje tyle samo obrażeń co w tym czasie otrzymał plus 40% (czyli obrażenia mnożone przez 1.4) |
Focus Energy | ![]() |
![]() |
start | - | 100 | Zwiększa Atak i Specjalny Atak używającego o 1 poziom (5%). |
Double Kick | ![]() |
![]() |
start | 30 | 100 | Pokemon atakuje 2 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. |
Low Sweep | ![]() |
![]() |
start | 65 | 100 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). |
Counter | ![]() |
![]() |
21 | - | 100 | Po użyciu kontruje ostatni atak przeciwnika, ale tylko wtedy gdy zadał nam obrażenia i jeśli był to atak fizyczny. Zadaje 1.5 raza więcej obrażeń, które przeciwnik zadał ostatnim atakiem fizycznym (ignoruje obronę, STAB). Atak o priorytecie -5. |
Karate Chop | ![]() |
![]() |
25 | 50 | 100 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
Brick Break | ![]() |
![]() |
29 | 75 | 100 | Znosi efekt Reflect i Light Screen nawet jak nie trafi. |
Bulk Up | ![]() |
![]() |
33 | - | 100 | Zwiększa Atak i Obronę używającego o jeden poziom (5%). |
Retaliate | ![]() |
![]() |
37 | 70 | 100 | Jeśli zostanie użyty w pierwszej turze po padnięciu poprzedniego Pokemona, moc podwaja się (nawet jeśli nie trafi). Przed każdym następnym użyciem moc spada o 20, aż do bazowego 70. |
Endure | ![]() |
![]() |
41 | - | 100 | Przez 2 rundy nie można powalić Pokemona bezpośrednim atakiem (efekt znika po zablokowaniu pierwszego ruchu). |
Quick Guard | ![]() |
![]() |
45 | - | 100 | Ataki o zwiększonym priorytecie są blokowane. Feint niszczy jego efekt. Atak o priorytecie 3. |
Close Combat | ![]() |
![]() |
48 | 120 | 100 | Po trafieniu obniża Obronę i Specjalną Obronę używającego o 1 poziom (5%). |
Reversal | ![]() |
![]() |
50 | - | 100 | Moc zależna od zdrowia używającego. Przy 100% - 20, przy 4% - 200. |
Dostępne TM
Posunięcie | Typ | Kategoria | Min lvl | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|---|
TM 1 Mega Punch | ![]() |
![]() |
36 | 80 | 85 | Zadaje obrażenia. |
TM 5 Mega Kick | ![]() |
![]() |
46 | 120 | 75 | Zadaje obrażenia. |
TM 6 Toxic | ![]() |
![]() |
15 | - | 90 | Atak sam w sobie nie zadaje obrażeń, lecz ma dwa stopnie - zatrucia oraz zatrucia śmiertelnego, które zadaje podwójne obrażenia w stosunku do tego pierwszego. Zawsze trafia, gdy zostanie użyty przez trującego Pokemona. |
TM 8 Body Slam | ![]() |
![]() |
37 | 85 | 100 | Jeśli wcześniej (nieważne jak dawno temu) przeciwnik użył Minimize, to Body Slam zawsze trafi i podwaja moc. Posiada 30% szans na paraliż przeciwnika. |
TM 9 Take Down | ![]() |
![]() |
36 | 90 | 85 | Po trafieniu używający otrzymuje 25% obrażeń zwrotnych. |
TM 10 Double-Edge | ![]() |
![]() |
46 | 120 | 100 | Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych. |
TM 17 Submission | ![]() |
![]() |
33 | 80 | 80 | Po trafieniu używający otrzymuje 25% obrażeń zwrotnych. |
TM 18 Counter | ![]() |
![]() |
30 | - | 100 | Po użyciu kontruje ostatni atak przeciwnika, ale tylko wtedy gdy zadał nam obrażenia i jeśli był to atak fizyczny. Zadaje 1.5 raza więcej obrażeń, które przeciwnik zadał ostatnim atakiem fizycznym (ignoruje obronę, STAB). Atak o priorytecie -5. |
TM 19 Seismic Toss | ![]() |
![]() |
15 | 50 | 100 | Moc zależna od poziomu używającego. Np. 20 poziom = 20 mocy. |
TM 20 Rage | ![]() |
![]() |
10 | 20 | 100 | Jeśli po tym ataku, w tej samej rundzie Pokemon otrzyma obrażenia - zwiększy Atak o jeden poziom. |
TM 26 Earthquake | ![]() |
![]() |
44 | 100 | 100 | Zakopanego przeciwnika zawsze trafia oraz zadaje podwójne obrażenia. |
TM 27 Fissure | ![]() |
![]() |
60 | 450 | 25 | Gdy Pokemon atakuje przeciwnika na tym samym lub niższym poziomie moc wynosi 1000, gdy przeciwnik ma wyższy poziom - atakuje z mocą 100. |
TM 28 Dig | ![]() |
![]() |
32 | 80 | 100 | Atak dwurundowy. W pierwszej użytkownik zakopuje się pod ziemię i jest praktycznie nietykalny - w drugiej zadaje obrażenia. Magnitude, Fissure i Earthquake zadają podwójne obrażenia gdy jesteśmy zakopani. Dodatkowo jeśli rundę wcześniej użyto Lock-On albo Mind Reader to będziemy trafieni w fazie podziemnej. |
TM 31 Mimic | ![]() |
![]() |
15 | 1 | 100 | Uczy się ostatniego posunięcia przeciwnika i używa go do końca walki (zamiast Mimic). |
TM 32 Double Team | ![]() |
![]() |
1 | - | 100 | Zwiększa Unik używającego o 1 poziom (5%). |
TM 34 Bide | ![]() |
![]() |
15 | - | 1000 | Czeka przez 2 tury (tura użycia, następna, w trzeciej uderza) i zadaje tyle samo obrażeń co w tym czasie otrzymał plus 40% (czyli obrażenia mnożone przez 1.4) |
TM 40 Skull Bash | ![]() |
![]() |
44 | 130 | 100 | Ładuje się w pierwszej rundzie i zwiększa obronę używającego o jeden poziom. Atakuje w drugiej rundzie. |
TM 44 Rest | ![]() |
![]() |
45 | - | 100 | Leczy 40% aktualnego zdrowia pokemona oraz ma 100% szans na usunięcie statusów (poparzenie, trucizna, paraliż). Po użyciu Rest, Pokemon śpi rundę, po czym w drugiej budzi się i używa następnego ataku. |
TM 48 Rock Slide | ![]() |
![]() |
31 | 75 | 90 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
TM 50 Dynamic Punch | ![]() |
![]() |
45 | 100 | 50 | Po trafieniu otępia przeciwnika. |
TM 51 Headbutt | ![]() |
![]() |
25 | 70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na Oszołomienie przeciwnika. |
TM 52 Curse | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Po użyciu działanie tego ataku jest zależne od tego, jakiego typu Pokemon go używa. Jeśli a) duch - Pokemon odbiera sobie 25% obecnego HP. Przeciwnik zostaje przeklęty i co turę, przez 3 tury, traci ilość życia równą 40% tego ile odjął sobie atakujący Pok. Czyli w sumie 120%. b) inny typ niż duch - obniżamy swoją szybkość, ale podwyższamy Atak i Obronę o 1 poziom (5%). |
TM 57 Sunny Day | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Ostre Słońce |
TM 59 Snore | ![]() |
![]() |
15 | 50 | 100 | Ruch dojdzie do skutku jedynie kiedy zostanie użyty podczas snu. Jeśli ruch jest następny w kolejności po rundzie, w której Pokemon zasnął, zostanie on wykonany. Wykonanie ruchu nie przedłuża czasu trwania snu. |
TM 61 Protect | ![]() |
![]() |
10 | - | 100 | Chroni używającego przed oberwaniem ruchem fizycznym lub specjalnym w następnej rundzie.. Atak o priorytecie 4. |
TM 62 Rain Dance | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Przywołuje pogodę - Deszcz. |
TM 64 Endure | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Przez 2 rundy nie można powalić Pokemona bezpośrednim atakiem (efekt znika po zablokowaniu pierwszego ruchu). |
TM 65 Frustration | ![]() |
![]() |
15 | 60 | 100 | Moc zależna od przywiązania używającego. Moc 1 na 100% przywiązania oraz 102 na 0% (minusowe również 102). |
TM 68 Return | ![]() |
![]() |
15 | 60 | 100 | Moc wynosi 2 plus procent przywiązania Pokemona (maksymalnie 102). |
TM 70 Mud-Slap | ![]() |
![]() |
8 | 20 | 100 | Po trafieniu zmniejsza Celność przeciwnika o jeden poziom (5%). |
TM 71 Ice Punch | ![]() |
![]() |
32 | 75 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na zamrożenie przeciwnika. |
TM 74 Thunder Punch | ![]() |
![]() |
32 | 75 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na sparaliżowanie przeciwnika. |
TM 76 Attract | ![]() |
![]() |
5 | - | 100 | Po trafieniu wprowadza przeciwnika w stan zakochania. Zakochanie trwa 2 tury, podczas których Pokemon ma 50% na zaatakowanie. Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. |
TM 79 Fire Punch | ![]() |
![]() |
32 | 75 | 100 | Po trafieniu 10% szans na podpalenie przeciwnika. |
TM 82 Swagger | ![]() |
![]() |
10 | - | 90 | Po udanym użyciu zwiększa Atak przeciwnika o 2 poziomy (10%) ale także go otępia. |
TM 83 Sleep Talk | ![]() |
![]() |
8 | - | 100 | Jeśli Pokemon śpi podczas użycia tego ruchu (został uśpiony w tej samej rundzie przed użyciem tego ruchu lub ruch jest następny w kolejce), zostanie wybrany jeden z pozostałych ruchów i użyty podczas snu. Wykonanie ruchu nie przedłuża trwania snu. Nie wszystkie ruchy mogą być wybrane do użycia (odpadają ruchy wielorundowe i inne zmieniające ruch). |
TM 90 Low Kick | ![]() |
![]() |
12 | 50 | 100 | Im przeciwnik cięższy tym otrzyma większe obrażenia. |
TM 93 Focus Punch | ![]() |
![]() |
40 | 150 | 90 | Pokemon przygotowuje się do ataku na początku tury (priorytet 6) i jeśli nie zostanie uderzony bezpośrednim atakiem przeciwnika, to atak wykonuje się na koniec tej samej tury. |
TM 97 Bulk Up | ![]() |
![]() |
20 | - | 100 | Zwiększa Atak i Obronę używającego o jeden poziom (5%). |
TM 99 Taunt | ![]() |
![]() |
20 | - | 100 | Nie pozwala przeciwnikowi użyć ruchów statusowych przez 1-2 rundy (jeśli Taunt będzie pierwszym ruchem w rundzie, wtedy na 2, bo zablokuje też użycie statusu przeciwnika w tej samej rundzie). Zamiast ruchu statusowego przeciwnik użyje Struggle. |
TM 103 Brick Break | ![]() |
![]() |
30 | 75 | 100 | Znosi efekt Reflect i Light Screen nawet jak nie trafi. |
TM 105 Rock Tomb | ![]() |
![]() |
25 | 60 | 95 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 108 Facade | ![]() |
![]() |
30 | 70 | 100 | Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy użytkownik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie. |
TM 109 Secret Power | ![]() |
![]() |
30 | 70 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na losowy efekt: podpalenie, zmniejszenie szybkości, obniżenie Specjalnego Ataku, paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie Szybkości, obniżenie Celności o 1 poziom (5%) u przeciwnika. |
TM 115 Vacuum Wave | ![]() |
![]() |
20 | 40 | 100 | Atak o priorytecie 1. |
TM 116 Zen Headbutt | ![]() |
![]() |
35 | 80 | 90 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
TM 122 Knock Off | ![]() |
![]() |
1 | 65 | 100 | Wytrąca trzymany przedmiot z użycia. Aczkolwiek szczęśliwe jajko nadal doda ekspa. Jeśli to zrobi zadaje 50% więcej obrażeń czyli 97,5. |
TM 133 Focus Blast | ![]() |
![]() |
50 | 120 | 70 | Po trafieniu 10% szans na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 137 Fling | ![]() |
![]() |
35 | 1 | 100 | Pokemon rzuca trzymany przedmiot. Moc ataku uzależniona od przedmiotu. Niektóre przedmioty dodają efekty specjalne (moc oraz efekty opisane na stronie przedmiotu). |
TM 144 Payback | ![]() |
![]() |
50 | 50 | 100 | Podwójna moc, jeśli atakujemy jako drudzy |
TM 145 Giga Impact | ![]() |
![]() |
60 | 150 | 90 | W drugiej rundzie odpoczywa regenerując siły. |
TM 147 Stone Edge | ![]() |
![]() |
45 | 100 | 80 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
TM 151 Captivate | ![]() |
![]() |
5 | - | 100 | Obniża atak specjalny przeciwka o dwa poziomy (10%). Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci. |
TM 154 Natural Gift | ![]() |
![]() |
40 | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 155 Poison Jab | ![]() |
![]() |
45 | 80 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na zatrucie przeciwnika. |
TM 156 Grass Knot | ![]() |
![]() |
40 | 20 | 100 | Zadaje obrażenia zależnie od wagi przeciwnika - im cięższy tym większe obrażenia. |
TM 165 Superpower | ![]() |
![]() |
45 | 120 | 100 | Zmniejsza Atak i Obronę używającego o 1 poziom (5%). |
TM 178 Low Sweep | ![]() |
![]() |
35 | 65 | 100 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 179 Round | ![]() |
![]() |
35 | 60 | 100 | Zadaje obrażenia. |
TM 187 Retaliate | ![]() |
![]() |
40 | 70 | 100 | Jeśli zostanie użyty w pierwszej turze po padnięciu poprzedniego Pokemona, moc podwaja się (nawet jeśli nie trafi). Przed każdym następnym użyciem moc spada o 20, aż do bazowego 70. |
TM 190 Bulldoze | ![]() |
![]() |
40 | 60 | 100 | Po trafieniu obniża Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). |
TM 193 Work Up | ![]() |
![]() |
15 | - | 100 | Zwiększa Atak oraz Specjalny Atak używającego o 1 poziom (5%). |
TM 205 Dual Chop | ![]() |
![]() |
30 | 40 | 90 | Pokemon atakuje 2 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. |
TM 213 Power-Up Punch | ![]() |
![]() |
20 | 40 | 100 | Po trafieniu podnosi atak używającego o jeden poziom (5%). |
TM 215 Confide | ![]() |
![]() |
20 | - | 1000 | Obniża Specjalny atak przeciwnika o jeden poziom (5%). Działa pomimo użycia przez przeciwnika Protect czy Detect. |
Ewolucje
![]() |
Sawk |
Powrót do Listy Pokemonów |