Subkategorie Ruchów

Z PokeLife Pokedex
Wersja z dnia 22:26, 18 lip 2022 autorstwa Kyuubi (dyskusja | edycje) (Dopisanie subkategorii ruchów dźwiękowych, pięściowych i gryzących)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Subkategorie - jest to nieformalny podział ruchów na różne grupy. Niektóre efekty ruchów czy przedmiotów mogą działać lub nie działać na poszczególne grupy ruchów. Aby uniknąć powtarzania ich przy każdym z tych ruchów/przedmiotów, listy subkategorii znajdziecie na tej stronie. Uwaga! Nie mylcie tego z kategorią ruchu. Kategorie ruchów są nadal tylko trzy, czyli fizyczny, specjalny oraz statusowy. Te poniżej służą po prostu zgrupowaniu ruchów dla przejrzystości.


KO

Ruchy KO

Fissure Horn Drill
Sheer Cold Guillotine

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • ich maksymalna celność wynosi 40%
  • posiadanie więcej niż jednego na jednym Pokemonie znacznie zmniejsza ich moc

Z odpoczynkiem

Ruchy które uderzają w jednej rundzie ale Pokemon musi odpocząć w następnej rundzie:

Blast Burn Frenzy Plant Giga Impact
Hydro Cannon Hyper Beam Roar of Time
Rock Wrecker

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First

Ładowane

Ruchy które przygotowują atak w jednej rundzie, a atakują dopiero w następnej:

Bounce Dig Dive
Fly Freeze Shock Ice Burn
Phantom Force Razor Wind Shadow Force
Skull Bash Sky Attack Sky Drop
Solar Beam

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First

Podwójna aktywacja

Ruchy które są wykonywane w dwóch częściach w tej samej rundzie - zazwyczaj pierwsza część ma ujemny priorytet:

Focus Punch

Seryjne

Ruchy które atakują raz w rundzie, ale mogą być użyte kilka razy pod rząd:

Petal Dance Thrash Rollout
Ice Ball Outrage Uproar
Bide

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First

Ochronne

Ruchy które całkowicie blokują ofensywny ruch przeciwnika:

Detect Endure King's Shield
Protect Spiky Shield Quick Guard

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • szansa zadziałania efektu tych ruchów zmniejsza się jeśli Pokemon ma więcej niż jeden z nich na raz

Dźwiękowe

Ruchy bazujące na dźwięku:

Boomburst Bug Buzz Chatter Clanging Scales Confide
Disarming Voice Echoed Voice Grass Whistle Growl Heal Bell
Howl Hyper Voice Metal Sound Noble Roar Parting Shot
Perish Song Relic Song Roar Round Screech
Shadow Panic Sing Snarl Snore Sparkling Aria
Supersonic Uproar

Pięściowe

Ruchy polegające na uderzeniach pięściami:

Bullet Punch Comet Punch Dizzy Punch Double Iron Bash Drain Punch
Dynamic Punch Fire Punch Focus Punch Hammer Arm Ice Hammer
Ice Punch Mach Punch Mega Punch Meteor Mash Power-Up Punch
Plasma Fists Shadow Punch Sky Uppercut Thunder Punch

Gryzące

Ruchy polegające gryzieniu:

Bite Crunch Fire Fang Hyper Fang
Ice Fang Poison Fang Psychic Fangs Thunder Fang