Quilava

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


#155 Cyndaquil #156 Quilava (Lista Pokemonów) #157 Typhlosion


Quilava
Przyrosty
Atak +4
Obrona +3
SpAtak +5
SpObrona +4
Szybkość +5
Życie +20
Wzrost: 0.9m
Waga: 19kg
Zwykły
Zwykły
Shiny
Shiny
ID: #156
Inne formy: Brak
Typ: Ognisty
Płeć: 12.5% samica, 87.5% samiec
Region: Johto
Występowanie w Dziczy: Wulkan
Możliwość złapania: Tak
Trudność złapania: Wysoka
Występowanie Shiny: Brak danych
Dodawany do kolekcji przez: Złapanie
Dostępny od poziomu: 14
Umiejętności: Blaze --- Flash Fire
1 0.5 2 0.5 1 1 1 1 1 1 0.5 2 2 0.5 1 0.5 1 0.5



Wygląd i zachowanie

Tak jak u poprzedniej formy, Cyndaquila, grzbiet Quilavy jest niebieski a podbrzusze koloru mlecznego. Jego całe ciało jest jednak smuklejsze. Ma także trójkątne uszy, a ich wnętrze jest czerwone. Quilava posiada o wiele mniejszy, bardziej zaokrąglony nos niż wtedy, kiedy był Cyndaquilem, a jego oczy są otwarte i odkrywają czerwone źrenice. Ma pięć czerwonych punktów na swoim ciele, z których wypuszcza płomienie: dwa kształtem podobne do wykrzyknika, znajdujące się na czole, a także trzy ułożone horyzontalnie na plecach. Futro Quilavy jest ognioodporne, więc może bronić się przed ognistymi atakami. Płomień wydobywający się z jego czoła i pleców jest silniejszy niż u Cyndaquila oraz może być użyty do atakowania. Pokemon wykorzystuje też podmuchy bardzo rozgrzanego powietrza do wykonywania ataków.

Quilava jest znany z tego, że jest bardziej śmiały niż poprzednia forma, jednakże na jego zachowanie wpływ wywiera otoczenie. Bardzo częstym zdarzeniem występującym podczas ewolucji jest wzrost jego agresji. Pomimo tego, że Quilava jest czworonożny, ma skłonności do wspinania się na tylne nogi, by móc użyć Focus Punch. Zauważono, ze Quilava często przed, ale także w trakcie walki odwraca się plecami w kierunku przeciwnika. Jeżeli robi to przed walką, to po to , aby pochwalić się jego płomieniami. Jeśli podczas walki, oznacza to, że będzie atakował ogniem wydobywającym się z pleców. Intensywność płomieni wzrasta w walce, jako że siła ogniowych atakow zwiększa się tylko wtedy, kiedy jest osłabiony. Wiadomo, że Quilava może zaadoptować się do wielu środowisk, jednakże najczęściej znajduje się pod opieką trenerów.

Posunięcia

Posunięcie Typ Kategoria Min lvl Moc Celność Efekt
Tackle start 50 100 Zadaje obrażenia.
Leer start - 100 Zmniejsza Obronę przeciwnika o 1 poziom (5%).
Smokescreen start - 100 Zmniejsza Celność przeciwnika 1 poziom (5%).
Ember start 40 100 10% szans na podpalenie przeciwnika.
Quick Attack start 40 100 Atak o priorytecie 1.
Flame Wheel 20 60 100 Jeśli używający jest zamrożony - atak odmraża go, po czym zadaje obrażenia przeciwnikowi. Po trafieniu 10% szans na podpalenie przeciwnika.
Defense Curl 24 - 100 Zwiększa Obronę używającego o 1 poziom (5%). Podwaja moc ataków Rollout i Ice Ball, działa na całą walkę.
Swift 31 60 1000 Zawsze trafia.
Flame Charge 35 50 100 Po trafieniu zwiększa szybkość używającego o jeden poziom (5%).
Lava Plume 42 80 100 Po trafieniu 30% szansy na podpalenie przeciwnika.
Flamethrower 46 90 100 Po trafieniu 10% szans na podpalenie przeciwnika.
Inferno 53 100 50 Po trafieniu podpala przeciwnika.
Rollout 57 25 90 Pokemon atakuje 1-5 razy z rzędu - raz na rundę, zaczynając od mocy 30, po czym następne moce ataku wynoszą 60, 95, 130, 180. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. Moc się podwaja po użyciu Defense Curl.
Double-Edge 64 120 100 Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych.
Eruption 68 150 100 Moc zaczyna od 150, zmniejsza się wraz ze zmniejszaniem zdrowia używającego.



Dostępne TM

Posunięcie Typ Kategoria Min lvl Moc Celność Efekt
TM 6 Toxic 15 - 90 Atak sam w sobie nie zadaje obrażeń, lecz ma dwa stopnie - zatrucia oraz zatrucia śmiertelnego, które zadaje podwójne obrażenia w stosunku do tego pierwszego. Zawsze trafia, gdy zostanie użyty przez trującego Pokemona.
TM 8 Body Slam 37 85 100 Jeśli wcześniej (nieważne jak dawno temu) przeciwnik użył Minimize, to Body Slam zawsze trafi i podwaja moc. Posiada 30% szans na paraliż przeciwnika.
TM 9 Take Down 36 90 85 Po trafieniu używający otrzymuje 25% obrażeń zwrotnych.
TM 10 Double-Edge 46 120 100 Po trafieniu używający otrzymuje 33% obrażeń zwrotnych.
TM 20 Rage 10 20 100 Jeśli po tym ataku, w tej samej rundzie Pokemon otrzyma obrażenia - zwiększy Atak o jeden poziom.
TM 28 Dig 32 80 100 Atak dwurundowy. W pierwszej użytkownik zakopuje się pod ziemię i jest praktycznie nietykalny - w drugiej zadaje obrażenia. Magnitude, Fissure i Earthquake zadają podwójne obrażenia gdy jesteśmy zakopani. Dodatkowo jeśli rundę wcześniej użyto Lock-On albo Mind Reader to będziemy trafieni w fazie podziemnej.
TM 31 Mimic 15 1 100 Uczy się ostatniego posunięcia przeciwnika i używa go do końca walki (zamiast Mimic).
TM 32 Double Team 1 - 100 Zwiększa Unik używającego o 1 poziom (5%).
TM 34 Bide 15 - 1000 Czeka przez 2 tury (tura użycia, następna, w trzeciej uderza) i zadaje tyle samo obrażeń co w tym czasie otrzymał plus 40% (czyli obrażenia mnożone przez 1.4)
TM 38 Fire Blast 51 110 85 Po trafieniu 10% szans na podpalenie przeciwnika.
TM 39 Swift 25 60 1000 Zawsze trafia.
TM 40 Skull Bash 44 130 100 Ładuje się w pierwszej rundzie i zwiększa obronę używającego o jeden poziom. Atakuje w drugiej rundzie.
TM 44 Rest 45 - 100 Leczy 40% aktualnego zdrowia pokemona oraz ma 100% szans na usunięcie statusów (poparzenie, trucizna, paraliż). Po użyciu Rest, Pokemon śpi rundę, po czym w drugiej budzi się i używa następnego ataku.
TM 51 Headbutt 25 70 100 Po trafieniu 30% szansy na Oszołomienie przeciwnika.
TM 52 Curse 15 - 100 Po użyciu działanie tego ataku jest zależne od tego, jakiego typu Pokemon go używa. Jeśli a) duch - Pokemon odbiera sobie 25% obecnego HP. Przeciwnik zostaje przeklęty i co turę, przez 3 tury, traci ilość życia równą 40% tego ile odjął sobie atakujący Pok. Czyli w sumie 120%. b) inny typ niż duch - obniżamy swoją szybkość, ale podwyższamy Atak i Obronę o 1 poziom (5%).
TM 53 Rollout 34 25 90 Pokemon atakuje 1-5 razy z rzędu - raz na rundę, zaczynając od mocy 30, po czym następne moce ataku wynoszą 60, 95, 130, 180. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. Moc się podwaja po użyciu Defense Curl.
TM 57 Sunny Day 15 - 100 Przywołuje pogodę - Ostre Słońce
TM 59 Snore 15 50 100 Ruch dojdzie do skutku jedynie kiedy zostanie użyty podczas snu. Jeśli ruch jest następny w kolejności po rundzie, w której Pokemon zasnął, zostanie on wykonany. Wykonanie ruchu nie przedłuża czasu trwania snu.
TM 61 Protect 10 - 100 Chroni używającego przed oberwaniem ruchem fizycznym lub specjalnym w następnej rundzie.. Atak o priorytecie 4.
TM 64 Endure 15 - 100 Przez 2 rundy nie można powalić Pokemona bezpośrednim atakiem (efekt znika po zablokowaniu pierwszego ruchu).
TM 65 Frustration 15 60 100 Moc zależna od przywiązania używającego. Moc 1 na 100% przywiązania oraz 102 na 0% (minusowe również 102).
TM 66 Iron Tail 42 100 75 Po trafieniu 30% szansy na zmniejszenie Obrony przeciwnika.
TM 68 Return 15 60 100 Moc wynosi 2 plus procent przywiązania Pokemona (maksymalnie 102).
TM 70 Mud-Slap 8 20 100 Po trafieniu zmniejsza Celność przeciwnika o jeden poziom (5%).
TM 75 Detect 10 - 100 Chroni używającego przed oberwaniem ruchem fizycznym lub specjalnym w następnej rundzie.. Atak o priorytecie 4.
TM 76 Attract 5 - 100 Po trafieniu wprowadza przeciwnika w stan zakochania. Zakochanie trwa 2 tury, podczas których Pokemon ma 50% na zaatakowanie. Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci.
TM 80 Fury Cutter 22 40 95 Uderza za 40, moc podwaja się przy każdym użyciu. Aż do 160, jeśli spudłuje spada do 40
TM 82 Swagger 10 - 90 Po udanym użyciu zwiększa Atak przeciwnika o 2 poziomy (10%) ale także go otępia.
TM 83 Sleep Talk 8 - 100 Jeśli Pokemon śpi podczas użycia tego ruchu (został uśpiony w tej samej rundzie przed użyciem tego ruchu lub ruch jest następny w kolejce), zostanie wybrany jeden z pozostałych ruchów i użyty podczas snu. Wykonanie ruchu nie przedłuża trwania snu. Nie wszystkie ruchy mogą być wybrane do użycia (odpadają ruchy wielorundowe i inne zmieniające ruch).
TM 84 Flamethrower 42 90 100 Po trafieniu 10% szans na podpalenie przeciwnika.
TM 92 Defense Curl 1 - 100 Zwiększa Obronę używającego o 1 poziom (5%). Podwaja moc ataków Rollout i Ice Ball, działa na całą walkę.
TM 93 Focus Punch 40 150 90 Pokemon przygotowuje się do ataku na początku tury (priorytet 6) i jeśli nie zostanie uderzony bezpośrednim atakiem przeciwnika, to atak wykonuje się na koniec tej samej tury.
TM 103 Brick Break 30 75 100 Znosi efekt Reflect i Light Screen nawet jak nie trafi.
TM 106 Aerial Ace 30 60 1000 Zawsze trafia.
TM 108 Facade 30 70 100 Podstawowa moc 70. Moc 140 kiedy użytkownik jest sparaliżowany, zatruty lub płonie.
TM 109 Secret Power 30 70 100 Po trafieniu 30% szansy na losowy efekt: podpalenie, zmniejszenie szybkości, obniżenie Specjalnego Ataku, paraliż, sen, zamrożenie, obniżenie Szybkości, obniżenie Celności o 1 poziom (5%) u przeciwnika.
TM 112 Overheat 45 130 90 Po trafieniu zmniejsza Specjalny Atak używającego o dwa poziomy (10%).
TM 141 Will-O-Wisp 45 - 85 Po trafieniu podpala przeciwnika.
TM 151 Captivate 5 - 100 Obniża atak specjalny przeciwka o dwa poziomy (10%). Działa tylko jeśli pokemony są przeciwnych płci.
TM 154 Natural Gift 40 80 100 Zadaje obrażenia.
TM 177 Flame Charge 35 50 100 Po trafieniu zwiększa szybkość używającego o jeden poziom (5%).
TM 179 Round 35 60 100 Zadaje obrażenia.
TM 183 Incinerate 30 60 100 Niszczy trzymany klejnot przeciwnika na czas walki.
TM 193 Work Up 15 - 100 Zwiększa Atak oraz Specjalny Atak używającego o 1 poziom (5%).
TM 194 Wild Charge 50 90 100 Obrażenia zwrotne - 25% od zadanych obrażeń przeciwnikowi.
TM 201 Fire Pledge 35 80 100 Zadaje obrażenia.
TM 203 Covet 20 60 100 Pokemon kradnie przedmiot przeciwnika. I jeśli nie trzymał żadnego to go używa. Skradzione przedmioty wracają do właściciela na koniec walki 1v1.
TM 210 Heat Wave 45 95 90 Po trafieniu 10% szansy na podpalenie przeciwnika.
TM 212 Nature Power 20 - 100 Zmienia się w inne posunięcie w zależności od miejsca, w którym się przebywa.Tri Attack - Liga, Sale Liderów Pokemon, Opuszczone Miasto, Nawiedzona Wieża, Dolina Wiatraków, Reliktowy Zamek Lava Plume - Wulkan Hydro Pump - Wybrzeże, Morze, Jezioro, Głębina, Potrójny Staw, Strzelisty Most, Lazurowa Zatoka Energy Ball - Łąka, Las, Safari, Równina, Puszcza, Park Narodowy, Alejka Spacerowa, Ogród, Gęsty Zagajnik, Ranczo, Wiejski Most, Francuski Labirynt, Mroczna Gęstwina, Przyjazne Safari Psychic - Cudowny Most Earth Power - Góry, Ruiny Miasta, Pustynia, Opuszczona Elektrownia, Wielkie Bagna, Most Sieci Metra Power Gem - Jaskinie, Meteorytowa Góra, Koronny Szczyt, Jaskinia Elektrokamieni, Lustrzana Grota Ice Beam - Pustynia Lodowa, Most Zwodzony Driftveil, Oszroniona Pieczara
TM 215 Confide 20 - 1000 Obniża Specjalny atak przeciwnika o jeden poziom (5%). Działa pomimo użycia przez przeciwnika Protect czy Detect.




Ewolucje

155.gif
>
14 lvl
156.gif
>
36 lvl
157.gif
Cyndaquil Quilava Typhlosion



Powrót do Listy Pokemonów