Subkategorie Ruchów: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Utworzono nową stronę "'''Subkategorie''' - jest to nieformalny podział ruchów na różne grupy. Niektóre efekty ruchów czy przedmiotów mogą działać lub nie działać na poszczególne...")
 
(poprawa)
Linia 3: Linia 3:
  
 
== KO ==
 
== KO ==
 
+
[[Ruchy KO]]
 
[[Fissure]], [[Horn Drill]], [[Sheer Cold]], [[Guillotine]]
 
[[Fissure]], [[Horn Drill]], [[Sheer Cold]], [[Guillotine]]
  
Linia 13: Linia 13:
 
== Z odpoczynkiem ==
 
== Z odpoczynkiem ==
  
Ruchy które uderzają w jednej rundzie ale Pokemon musi odpocząć w następnej rundzie: [[Blast Burn]], [[Eternabeam]], [[Frenzy Plant]], [[Giga Impact]], [[Hydro Cannon]], [[Hyper Beam]], [[Meteor Assault]], [[Prismatic Laser]], [[Roar of Time]], [[Rock Wrecker]], [[Shadow Half]]
+
Ruchy które uderzają w jednej rundzie ale Pokemon musi odpocząć w następnej rundzie: [[Blast Burn]], [[Frenzy Plant]], [[Giga Impact]], [[Hydro Cannon]], [[Hyper Beam]], [[Meteor Assault]], [[Roar of Time]], [[Rock Wrecker]],  
  
 
Zasady dotyczące tych ruchów:
 
Zasady dotyczące tych ruchów:
Linia 21: Linia 21:
 
== Ładowane ==
 
== Ładowane ==
  
Ruchy które przygotowują atak w jednej rundzie, a atakują dopiero w następnej: [[Bounce]], [[Dig]], [[Dive]], [[Fly]], [[Freeze Shock]], [[Geomancy]], [[Ice Burn]], [[Meteor Beam]], [[Phantom Force]], [[Razor Wind]], [[Shadow Force]], [[Skull Bash]], [[Sky Attack]], [[Sky Drop]], [[Solar Beam]], [[Solar Blade]]
+
Ruchy które przygotowują atak w jednej rundzie, a atakują dopiero w następnej: [[Bounce]], [[Dig]], [[Dive]], [[Fly]], [[Freeze Shock]], [[Geomancy]], [[Ice Burn]], [[Meteor Beam]], [[Phantom Force]], [[Razor Wind]], [[Shadow Force]], [[Skull Bash]], [[Sky Attack]], [[Sky Drop]], [[Solar Beam]]
  
 
Zasady dotyczące tych ruchów:
 
Zasady dotyczące tych ruchów:
Linia 29: Linia 29:
 
== Podwójna aktywacja ==
 
== Podwójna aktywacja ==
  
Ruchy które są wykonywane w dwóch częściach w tej samej rundzie - zazwyczaj pierwsza część ma ujemny priorytet: [[Beak Blast]], [[Focus Punch]], [[Shell Trap]]
+
Ruchy które są wykonywane w dwóch częściach w tej samej rundzie - zazwyczaj pierwsza część ma ujemny priorytet: [[Beak Blast]], [[Focus Punch]]
  
  
Linia 42: Linia 42:
 
== Ochronne ==
 
== Ochronne ==
  
Ruchy które całkowicie blokują ofensywny ruch przeciwnika: [[Baneful Bunker]], [[Detect]], [[Endure]], [[King's Shield]], [[Mat Block]], [[Protect]], [[Spiky Shield]], [[Quick Guard]], [[Wide Guard]]
+
Ruchy które całkowicie blokują ofensywny ruch przeciwnika: [[Detect]], [[Endure]], [[King's Shield]], [[Mat Block]], [[Protect]], [[Spiky Shield]], [[Quick Guard]],  
  
 
Zasady dotyczące tych ruchów:
 
Zasady dotyczące tych ruchów:
 
* szansa zadziałania efektu tych ruchów zmniejsza się jeśli Pokemon ma więcej niż jeden z nich na raz
 
* szansa zadziałania efektu tych ruchów zmniejsza się jeśli Pokemon ma więcej niż jeden z nich na raz

Wersja z 09:33, 22 gru 2020

Subkategorie - jest to nieformalny podział ruchów na różne grupy. Niektóre efekty ruchów czy przedmiotów mogą działać lub nie działać na poszczególne grupy ruchów. Aby uniknąć powtarzania ich przy każdym z tych ruchów/przedmiotów, listy subkategorii znajdziecie na tej stronie. Uwaga! Nie mylcie tego z kategorią ruchu. Kategorie ruchów są nadal tylko trzy, czyli fizyczny, specjalny oraz statusowy. Te poniżej służą po prostu zgrupowaniu ruchów dla przejrzystości.


KO

Ruchy KO Fissure, Horn Drill, Sheer Cold, Guillotine

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • ich maksymalna celność wynosi 40%
  • posiadanie więcej niż jednego na jednym Pokemonie znacznie zmniejsza ich moc


Z odpoczynkiem

Ruchy które uderzają w jednej rundzie ale Pokemon musi odpocząć w następnej rundzie: Blast Burn, Frenzy Plant, Giga Impact, Hydro Cannon, Hyper Beam, Meteor Assault, Roar of Time, Rock Wrecker,

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First


Ładowane

Ruchy które przygotowują atak w jednej rundzie, a atakują dopiero w następnej: Bounce, Dig, Dive, Fly, Freeze Shock, Geomancy, Ice Burn, Meteor Beam, Phantom Force, Razor Wind, Shadow Force, Skull Bash, Sky Attack, Sky Drop, Solar Beam

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First


Podwójna aktywacja

Ruchy które są wykonywane w dwóch częściach w tej samej rundzie - zazwyczaj pierwsza część ma ujemny priorytet: Beak Blast, Focus Punch


Seryjne

Ruchy które atakują raz w rundzie, ale mogą być użyte kilka razy pod rząd: Petal Dance, Thrash, Rollout, Ice Ball, Outrage, Uproar, Bide

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First


Ochronne

Ruchy które całkowicie blokują ofensywny ruch przeciwnika: Detect, Endure, King's Shield, Mat Block, Protect, Spiky Shield, Quick Guard,

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • szansa zadziałania efektu tych ruchów zmniejsza się jeśli Pokemon ma więcej niż jeden z nich na raz