Subkategorie Ruchów

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania

Subkategorie - jest to nieformalny podział ruchów na różne grupy. Niektóre efekty ruchów czy przedmiotów mogą działać lub nie działać na poszczególne grupy ruchów. Aby uniknąć powtarzania ich przy każdym z tych ruchów/przedmiotów, listy subkategorii znajdziecie na tej stronie. Uwaga! Nie mylcie tego z kategorią ruchu. Kategorie ruchów są nadal tylko trzy, czyli fizyczny, specjalny oraz statusowy. Te poniżej służą po prostu zgrupowaniu ruchów dla przejrzystości.


KO

Ruchy KO Fissure, Horn Drill, Sheer Cold, Guillotine

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • ich maksymalna celność wynosi 40%
  • posiadanie więcej niż jednego na jednym Pokemonie znacznie zmniejsza ich moc


Z odpoczynkiem

Ruchy które uderzają w jednej rundzie ale Pokemon musi odpocząć w następnej rundzie:

Blast Burn Frenzy Plant Giga Impact
Hydro Cannon Hyper Beam Roar of Time
Rock Wrecker

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First

Ładowane

Ruchy które przygotowują atak w jednej rundzie, a atakują dopiero w następnej: Bounce, Dig, Dive, Fly, Freeze Shock, Ice Burn, Phantom Force, Razor Wind, Shadow Force, Skull Bash, Sky Attack, Sky Drop, Solar Beam

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First


Podwójna aktywacja

Ruchy które są wykonywane w dwóch częściach w tej samej rundzie - zazwyczaj pierwsza część ma ujemny priorytet: Focus Punch


Seryjne

Ruchy które atakują raz w rundzie, ale mogą być użyte kilka razy pod rząd:

Petal Dance Thrash Rollout
Ice Ball Spiky Shield Uproar
Bide

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • nie mogą być skopiowane/przywołane za pomocą ruchów lub umiejętności, które zmieniają ruch Pokemona tylko na jedną rundę. Np. Sleep Talk lub Me First

Ochronne

Ruchy które całkowicie blokują ofensywny ruch przeciwnika:

Detect Endure King's Shield
Protect Spiky Shield Quick Guard

Zasady dotyczące tych ruchów:

  • szansa zadziałania efektu tych ruchów zmniejsza się jeśli Pokemon ma więcej niż jeden z nich na raz