Test: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
Linia 157: Linia 157:
 
*Jeśli nigdy nie mieliśmy do czynienia z danym pokemonem to nie wiemy nic na jego temat, początkowo wszystkie pokemony są nam obce (na obrazku Pokemon o '''ID 134 - nieznany'''). <br>
 
*Jeśli nigdy nie mieliśmy do czynienia z danym pokemonem to nie wiemy nic na jego temat, początkowo wszystkie pokemony są nam obce (na obrazku Pokemon o '''ID 134 - nieznany'''). <br>
 
*Przy pierwszym spotkaniu pokemona dodaje nam się on do rubryki spotkanych, a w zakładce pojawia się jego czarno biały obrazek i nazwa (na obrazku Pokemon o '''ID 135 - Jolteon'''). <br>
 
*Przy pierwszym spotkaniu pokemona dodaje nam się on do rubryki spotkanych, a w zakładce pojawia się jego czarno biały obrazek i nazwa (na obrazku Pokemon o '''ID 135 - Jolteon'''). <br>
*Jeśli pokonamy danego pokemona i złapiemy go, w któryś z pokeballi, dodaje nam się on do kolekcji złapanych i widzimy go w całej okazałości (na obrazku Pokemon o '''ID 129 - Magikarp''' oraz '''ID 130 - Gyarados''')
+
*Jeśli pokonamy danego pokemona i złapiemy go w jakikolwiek pokeball, dodaje nam się on do kolekcji złapanych i widzimy go w całej okazałości (na obrazku Pokemon o '''ID 129 - Magikarp''' oraz '''ID 130 - Gyarados''')
  
  

Wersja z 22:56, 2 wrz 2014

2. Stan Pokemona - co należy wiedzieć przed wyruszeniem w Dzicz.

Stan Pokemona

Aby być dobrym trenerem musimy dbać o nasze pokemony i co nieco dowiedzieć się o sposobie ich funkcjonowania.


Życie pokemona

Przed wyruszeniem do dziczy należy sprawdzić czy nasz pokemon jest w pełni sił aby sprostać w walce przeciwko dzikim pokemonom bądź napotkanym trenerom. Poziom zdrowia u pokemona możemy sprawdzić w panelu DRUŻYNA znajdującym się po prawej stronie witryny. Przy każdym pokemonie znajdującym się w drużynie znajdują się takie informacje jak:
-Nazwa pokemona
-Stan Punktów Życia (PŻ)
-Poziom pokemona (poz.)
-Punkty Doświadczenia potrzebne do uzyskania kolejnego poziomu (PD)

Jeśli pokemon nie będzie miał wcale punktów życia to będzie niezdolny do walki, mało tego, jeśli cała drużyna będzie pozbawiona wszystkich punktów życia to wyprawa w dzicz stanie się niemożliwa.

Punkty Życia przywracane są w Centrum Pokemon (Zakładka: "KANTO / JOHTO / HOENN / SINNOH" -> "Centrum Pokemon").


Stan Pokemona

Każdy z pokemonów dysponuje wachlarzem ataków, jednak w jednym momencie może się nauczyć tylko czterech z nich. Ustawienie ataków (Moveset, skrótowo MS) odgrywa kluczową rolę w walkach z innymi pokemonami. Aby dobrać odpowiednią kolejność do posunięć naszego podopiecznego wchodzimy w zakładkę POKEMONY -> Stan -> (nazwa pokemona). Naszym oczom powinna się ukazać następująca strona (w zależności od tego w jakiego pokemona stan wejdziemy):

2uz4ge8.jpg


Pokemon w walce może wykonywać cztery ruchy powtarzając je cyklicznie aż do momentu ukończenia pojedynku. Do każdego ruchu możemy przypisać jeden z wyuczonych ataków.



5. Zarabianie - kilka dróg zarabiania.

Zarabianie

W grze główną walutą są ¥ (Yeny). Za pieniądze możemy kupować nowe pokemony, rozwijać konto i wiele wiele innych. Spośród wielu sposobów zarabiania, wśród graczy wyłoniło się kilka podstawowych i najbardziej efektywnych. Jak wiadomo nic nie dostaniemy za darmo i bez wysiłku, więc aby podane poniżej sposoby przynosiły naprawdę duże zyski potrzeba tygodni a czasem nawet miesięcy gry określonym schematem i prosto wytyczoną drogą.

Jagody

Prawdopodobnie najpopularniejszym sposobem zarabiania w grze jest zbieranie jagód i sprzedawanie ich na targu. Wraz ze zdobywaniem osiągnięcia Zbieracz Jagód znajdujemy ich coraz więcej. Jagody możemy znaleźć zazwyczaj w dwóch-trzech dziczach w każdym z regionów. Cenowo klasyfikują się na dwie grupy:
-Duża ilość znajdowanych jagód lecz niska cena za sztukę(Niebieskie Jagody, Czerwone Jagody, Fioletowe Jagody, Żółte Jagody)
-Mała ilość znajdowanych jagód lecz wysoka cena za sztukę (Brązowe Jagody, Pomarańczowe Jagody, Różowe Jagody, Purpurowe Jagody, Zielone Jagody)


Aby uzyskać jak największą efektywność zarobku należy udawać się za każdym razem w tę samą dzicz z jagodami, aby tym samym wbić osiągnięcie tropiciela danej dziczy, a ponadto mieć włączony moduł pojedynków / moduł jagód (mniej polecany, bardzo mało używany). Ten sposób zarabiania jest określany "nudnym" i monotonnym przez graczy jednak w prawie 100% jest niezawodny gdyż za każdym razem znajdujemy mniejszą bądź większą ilość owoców.

Poszukiwanie Shiny Pokemonów

Shiny Pokemony to rzadkie okazy, a jak wiadomo jeśli czegoś jest mało to zazwyczaj jest to drogie. Dokładny opis występowania oraz osiągnięć sprzyjającym łapaniu i spotykaniu tych okazów znajdziemy w artykule podanym powyżej. Sposób zarabiania na nich jest bardzo prosty: Należy ich jak najwięcej łapać i jak najdrożej sprzedawać innym graczom. W grze istnieje kilka stowarzyszeń wyspecjalizowanych w łapaniu shiny pokemon, a jak wiadomo w grupie można zdziałać więcej niż w pojedynkę, jednak każdy dzięki wysiłkowi i wytrwałości ma szansę stać się jednym z lepszych łowców tych rzadkich okazów.

Poszukiwanie przedmiotów ewolucyjnych

W naszej grze istnieje bardzo wąska grupa pokemonów ewoluujących poprzez Wychowawcę. Aby dokonać tej ewolucji potrzebujemy przedmiotu ewolucyjnego. Każdy z nich jest niezwykle ciężko zdobyć, dlatego są bardzo drogie. Aby zdobyć taki przedmiot należy po pierwsze spotkać pokemona już wyewoluowanego za jego pomocą, potem musimy go pokonać, a następnie istnieje bardzo mała szansa, że ów pokemon zostawi nam mały prezent w postaci tego przedmiotu uciekając w popłochu. Tę drogę zarobku wybiera bardzo mała ilość graczy gdyż wiele tutaj zależy od szczęścia. Gra zna przypadki kiedy jeden gracz pokonał około 50 pokemonów od wychowawcy i nic nie zdobył, a inny przy pierwszym pokonanym pokemonie zdobył upragniony przedmiot.

Aby uzyskać największą efektywność należy wbijać jak najwyższy poziom trenera, używać repeli / super repeli / max repeli, zdobyć jak najwyższy poziom osiągnięcia Specjalne Wymagania.

Wbijanie poziomu czystym pokemonom

W grze popularnie nazwane określeniem "ekspienie pokemonów" (exp - experience - doświadczenie z ang.). Ten sposów z czasem staje się coraz mniej popularny ze względu na stale narastającą ilość pokemonów obecnych w grze, jednak w dalszym ciągu sporo graczy z niego korzysta. Polega on na tym, że gracz bierze do drużyny czystego pokemona (czyli takiego, który nie ma rozdanych żadnych punktów treningu, zazwyczaj na pierwszym poziomie) i wbija mu określony poziom (zazwyczaj 40) po czym sprzedaje na targu. Pokemony złapane z dziczy na np. 40 poziomie są o wiele tańsze od tych "wyekspionych" od 1 poziomu, ponieważ mają rozdane punkty treningu z dziczy co będzie wiązało się ze zwiększonymi kosztami dalszego treningu.

Aby ten sposób był najefektywniejszy należy mieć włączony moduł pojedynków, jednego bądź dwa silne pokemony które rozprawią się z każdym trenerem w dziczy i ustawiać drużynę tak aby "ekspione" pokemony za każdym razem brały udział w walce.




6. Aktywności - trening, opieka, praca, zabawa i ich działanie.

Aktywność

Aktywność w grze pokelife to funkcje gry, w których nie bierze udziału sam gracz (wyjątkiem jest zabawa). Są to działania, podczas których nie możemy wykonywać żadnych innych czynności. Jest najbardziej przydatna wtedy, kiedy spędzamy czas poza grą, gdyż nie wymaga naszej ingerencji.


15qolch.jpg

Trening

Trening włączamy za każdym razem kiedy mamy wyczerpany limit punktów akcji, lub na dłuższe nieobecności (np. kiedy kładziemy się spać), podczas niego wszystkie nasze pokemony znajdujące się w drużynie dostają doświadczenie. Ilość zebranego doświadczenia zależy od poziomu trenera i przywiązania naszych pokemonów.

Praca

Z pracy gracze korzystają bardzo rzadko. Służy ona głównie do tego aby odbić się od dna kiedy nie mamy kompletnie żadnych pieniędzy na koncie, żadnych przedmiotów w plecaku itp. Więcej szczegółów w artykule Praca

Opieka

Opiekując się pokemonami możemy adoptować pokedzieci, których nie można zdobyć w żaden inny sposób. Głównym celem opieki jest uzupełnienie kolekcji, która jest potrzebna do zdobywania odznak z sal liderów pokemon. Co za tym idzie im większa Kolekcja tym większa szansa złapania pokemonów w danym regionie. Każdorazowe włączenie opieki zabiera połowę punktów akcji, można ją robić raz dziennie. Więcej informacji w artykule Opieka.

Zabawa

Zabawa służy do polepszania więzi między trenerem i jego pokemonami. Każdorazowa zabawa zabiera 20% punktów akcji (procent ten maleje wraz ze wzrostem osiągnięcia Kumpel). Więcej informacji w artykule Zabawa.




7. Sale Liderów - szczegółowy opis ich działania.

Sale liderów pokemon - co i jak?

Aby wejść do sali liderów pokemon danego regionu musimy wejść w poniższą zakładkę:


2589sm8.jpg


Czym są właściwie te sale?

W każdej z nich znajdują się zaprawieni w bojach trenerzy. 8 z nich z każdego regionu jest szczególnych gdyż posiadają Odznaki o niezwykłych właściwościach wzmacniających nasze pokemony, konta, ataki. Nazywani są liderami sal pokemon.

Jak się z nimi obchodzić?

Aby zdobyć odznakę musimy pokonać pięciu trenerów z danej sali bez porażki a następnie jej lidera. Między walkami z poszczególnymi trenerami możemy leczyć pokemony, zmieniać ustawienie itp. Salki najłatwiej przechodzić mając pokemony o zbliżonym poziomie do pokemonów lidera, bądź też sporo wyższym. Niektórzy gracze próbują również na niższych poziomach z różnym skutkiem, jednak wiąże się to z wydatkiem pieniędzy na pokemony salkowe (to znaczy takie, które mają typy odporne na pokemony lidera i są trenowane w większość statystyk, przez co nie nadają się do walki o największe laury pokelife w przyszłości, czyli walki rankingowe i tym podobne).

Po wygranej walce, z którymś z liderów otrzymujemy odpowiadającą mu odznakę oraz TM.

Szczegółowe informacje i zasady znajdziemy w artykule Sale liderów Pokemon.




8. Ewolucje Pokemonów - jak działają, jakie mają wady czy zalety?

Ewolucja

Ewolucja to przemiana pokemona w jego kolejną formę. Dzięki niej pokemon zyskuje nowy wygląd, gatunek oraz nasz pupil staje się silniejszy. Czasem jednak traci możliwość nauki niektórych ataków. Aby pokemon mógł przejść przemianę musi spełnić określone wymagania, zazwyczaj jest to wbicie odpowiednio wysokiego poziomu. Najwcześniej ewoluującymi pokemonami w grze są Caterpie, Weedle oraz Wurmple, dokonują przemiany już na 7 poziomie. O każdej przemianie naszego pokemona zostaniemy poinformowani raportem:


iqfpuh.jpg



Istnieje również grupa pokemonów wymagających dodatkowych Przedmiotów do wejścia w wyższe stadium. Ich listę i szczegółowe informacje znajdziemy w artykule Ewolucja. Jeśli wszystkie wymogi co do przemiany zostały spełnione a mimo to nasz pokemon jej nie dokonał należy sprawdzić blokadę ewolucji znajdującą się w zakładce POKEMONY -> STAN.


2vd2oag.jpg




9. Kolekcja - do czego jest potrzebna, jak działa?

Do czego jest potrzebna Kolekcja?

Kolekcja to nasz prywatny zbiór spotkanych bądź złapanych już pokemonów. Potrzebna jest aby móc walczyć w salach liderów pokemon. Dodatkowo im większa kolekcja danego regionu tym szansa na łapanie w nim pokemonów jest większa.


Jej poziom możemy sprawdzić na profilu:

3an92.jpg



Jak i również w osiągnięciach danego regionu:

sm7zhh.jpg

Jak to działa?

  • Jeśli nigdy nie mieliśmy do czynienia z danym pokemonem to nie wiemy nic na jego temat, początkowo wszystkie pokemony są nam obce (na obrazku Pokemon o ID 134 - nieznany).
  • Przy pierwszym spotkaniu pokemona dodaje nam się on do rubryki spotkanych, a w zakładce pojawia się jego czarno biały obrazek i nazwa (na obrazku Pokemon o ID 135 - Jolteon).
  • Jeśli pokonamy danego pokemona i złapiemy go w jakikolwiek pokeball, dodaje nam się on do kolekcji złapanych i widzimy go w całej okazałości (na obrazku Pokemon o ID 129 - Magikarp oraz ID 130 - Gyarados)


Przykładowy wycinek kolekcji:


316khog.jpg


Więcej szczegółów na temat uzupełniania znajdziesz w artykule Kolekcja.



10. Przedmioty - wyjaśnienie ich działania w jednym miejscu.

Przedmioty

  • Pokeballe - służą do łapania pokemonów w dziczy.
  • Jagody - w zależności od ich koloru służą do: leczenia pokemonów, odnawiania punktów akcji, dodawania maksymalnych punktów akcji, zwiększania doświadczenia pokemonom, zwiększania statystyk pokemonom.
  • Okruchy - służą do ewolucji pokemonów.
  • Przedmioty ewolucyjne - służą do ewolucji pokemonów u Wychowawcy.
  • Przedmioty Użytkowe - mają zróżnicowane przeznaczenie, po użyciu tracimy je.
  • Inne - mają zróżnicowane przeznaczenie, działają pasywnie, kupujemy je raz i już nie możemy ich sprzedać / kupić ponownie.
  • Regionalne - służą do umożliwiania / polepszania warunków wypraw w danych regionach.


Lista przedmiotów dostępnych w grze

Przedmioty
Pokeballe Pokeballe - Nestballe - Greatballe - Friendballe - Nightballe - Lureballe - Levelballe - Luxuryballe -
Premierballe - Stunballe - Swarmballe - Safariballe - Parkballe - Meteorballe - Marshballe - Ultraballe - Cherishballe - Masterballe
Jagody Niebieskie Jagody - Czerwone Jagody - Fioletowe Jagody - Żółte Jagody - Zielone Jagody -
Pomarańczowe Jagody - Purpurowe Jagody - Różowe Jagody - Białe Jagody -
Brązowe Jagody
Okruchy Ognisty Okruch - Wodny Okruch - Roślinny Okruch - Okruch Gromu - Księżycowy Okruch - Słoneczny Okruch -
Okruch Zmierzchu - Okruch Świtu - Okruch Błyszczący
Przedmioty Ewolucyjne Czarny Pas - Obsydian - Ektoplazma - Metalowa Powłoka - Patch 2.0 - Królewski Kamień - Kamień Filozoficzny<br\> - Smocza Łuska - Pryzmatyczna Łuska - Głębinowy Ząb - Głębinowa Łuska - Ostry Kieł - Ostry Pazur - Owalny Kamień - Tkanina Żniwiarza - Protektor - Magmarizer - Electirizer - Podejrzany Dysk
Przedmioty Użytkowe Pokeprzysmaki - Napój Energetyczny - Wiśniowy Napój Energetyczny Repel - Super Repel - Max Repel -Tepel -
Super Tepel - Max Tepel - Szukacz Pojedynków - Bilet Weedle Express - Bilet Na Prom - Bilet na Podróż Sterowcem - Czekoladowe Serce - Karty trenera -Pyszny Lizak - Tabletka Zapomnienia - Maść Lecznicza
Inne Pokedex 1.0 - Pokedex 2.0 - Pokedex 2.5sh - Księga Jagód - Uzupełniona Księga Jagód - Magazyn na Pokemony -
Plastry - Podstawowy Pakiet Leczący - Uzupełniony Pakiet Leczący - Kompletny Pakiet Leczący -
Przenośne Ambulatorium - Pojazdy - Wytrzymała Piłka - Frisbee - Zabawki - Dodatkowy RAM - Jeszcze więcej RAM
Kanto Kilof - Latarka - Baterie - Kompas - Zestaw Wspinaczkowy - Amulet Żeglarza - Strój Safari - Mapa
Johto Lornetka - Strój Maskujący - Łódź - Detektor Minerałów - Detektor Metali - Mapa Parku
Hoenn Mapa Turystyczna - Strój Pustynny - Zestaw Do Nurkowania - Nożyce Ogrodowe - Gumowe Rękawice - Noktowizor<br\> - Wykrywacz Meteorów
Sinnoh Detektor Zapachu - Latarka - Karta Łowiecka - Rakiety Śnieżne - Wodery




11. Osiągnięcia - czy warto je zdobywać, po co są?

Gra pokelife gromadzi informacje o naszych prywatnych zdobyczach, rekordach i innych sukcesach. Możemy je znaleźć w zakładce Osiągnięcia.


2yty82s.jpg


Jak widać podzielone są one na kilka kategorii. Prawie każde osiągniecie ma więcej niż jeden poziom, kiedy je zdobywamy zyskujemy dodatkowe bonusy w grze. Z czasem kiedy kolekcjonujemy coraz więcej różnych osiągnięć, pozytywne efekty bonusów znacząco przekładają się na grę i rozwój konta, jest to zatem bardzo ważny aspekt dla każdego gracza.


Jedno z osiągnięć jest inne niż wszystkie, jest to osiągnięcie Wszechstronny i zlicza ono sumę całej reszty.

13. Zaawansowane zasady szkolenia Pokemonów.

UWAGA: Poniższe porady i wskazówki mają największe znaczenie przy treningu pokemonów przekraczających wartości kilkaset milionów yen (!!!), jeśli dopiero co zaczynasz grę lub chcesz grać dla przyjemności nie trzymaj się sztywno każdej wytycznej przedstawionej w artykule, jednak wiedza w nim zawarta z pewnością ci się przyda i pomoże uniknąć ci wielu pytań i zagadek związanych z treningiem.

Trening

Trening pokemona to kluczowa część w grze. Najlepszy trening to taki którego koszty są jak najmniejsze. Co zatem zrobić aby takie były? Poniżej przedstawione zostaną wszystkie metody zmniejszania kosztów treningu.


Odpowiednia ilość treningów na poziom

Kiedy pokemon jest młody nie zdoła opanować dużej ilości treningów. Przy przetrenowaniu go, koszta pozostałych rosną i trzeba wyciągać coraz więcej funduszy z portfela na dalszy trening. Pełną dojrzałość pokemon zyskuje na 40 poziomie. Zanim to nastąpi co każdy zdobyty poziom możemy mu wytrenować 8 punktów w daną statystykę bez żadnych konsekwencji. Jak widać przetrenowania nie można uniknąć, gdyż na 40 poziomie ilość statystyk dostępnych do wytrenowania bez zwiększania kosztów pozostałych wyniesie 320 (40 poziomów x 8 pkt) i ta liczba nie ulegnie już zmianie. Trenując zatem pokemona przed 40 poziomem musimy uważać aby nie przedobrzyć z rozdanymi punktami.

Dodatkowo, pokemon dobywając doświadczenie łatwiej przyswaja wiedzę, zatem z każdym zdobytym poziomem (aż do 40 poziomu) ceny szkolenia poszczególnych statystyk maleją. Po 40 poziomie nie ma to już najmniejszego znaczenia.

Trening statystyk w odpowiedniej kolejności

Trening pokemonów w różne statystyki na przemian znacząco zwiększa koszty. Dzieje się tak ponieważ mimo, że początkowo rośnie wartość tylko tej statystyki którą trenujemy, to po określonej liczbie treningów (na 40 poziomie i wyżej jest to 320 treningów) rosną koszty także pozostałych statystyk. Pokemony powinno się trenować zgodnie z ich usposobieniem ataków w ostatniej formie ewolucyjnej. Trenujemy tylko jeden z ataków (specjalny lub fizyczny). Poniżej przedstawione są przykłady trenowania statystyki jedna po drugiej oraz na przemian:

POKEMON Z TRENOWANYM NAJPIERW ATAKIEM A POTEM HP: http://pokelife.pl/pokemon_skr.php?p=59745086

POKEMON Z TRENOWANYM ATAKIEM I HP PO 25 PUNKTÓW NA PRZEMIAN: http://pokelife.pl/pokemon_skr.php?p=59745074


W zdecydowanej większości przypadków trening wygląda następująco (wartości punktów rozdawanych w trening wybieramy w zależności od tego jak bardzo silnego chcemy mieć pokemona, pamiętajmy jednak, że trenując kolejną statystykę nie będziemy mogli już wrócić do poprzedniej, bo będzie się to wiązało z kolosalnymi kosztami):

1. Wybieramy czy pokemon będzie atakował fizycznie czy specjalnie. W zależności od wyboru trenujemy kilkaset punktów w Atak fizyczny lub Atak specjalny.
2. Trenujemy Punkty Życia (HP).
3. Patrzymy na przyrosty obrony fizycznej i obrony specjalnej pokemona. Zazwyczaj zaczyna się od treningu tej obrony, która ma mniejszy przyrost, ponieważ trening kolejnej będzie kosztował nas więcej pieniędzy, przez co będziemy mogli jej wytrenować mniej (no chyba, że więcej zapłacimy). W przypadku kiedy przyrosty obydwu obron są równe nie ma znaczenia, której trening rozpoczniemy jako pierwszy.
4. Trenujemy kolejną obronę.
5. Trenujemy szybkość.

Od powyższego schematu bywają wyjątki, dlatego zawsze warto poradzić się graczy na czacie bądź forum, którzy zawsze chętnie służą pomocą.

Odpowiednie przywiązanie

Wysokie przywiązanie to gwarancja tańszego treningu. Kiedy Pokemon jest do Ciebie naprawdę bardzo przywiązany, nie musisz już spędzać z nim tak dużo czasu na ciężkich treningach w płatnych salach. Każdy 1% powyżej 75% to 1% tańsze szkolenie statystyk (np. kiedy nasz pokemon ma 99% przywiązania to koszty treningu spadną o 24%). Moment, w którym zamierzasz trenować swojego podopiecznego wybierasz sam, aby ci to ułatwić podpowiem, że w większości gracze zaczynają trening w okolicach 90-95% przywiązania.

Czysta salka

W dziczy możemy napotkać pokemony, które nie mają żadnych rozdanych treningów. Są to pokemony tylko i wyłącznie na 1 poziomie (z wyjątkiem shiny). Salę treningową takiego delikwenta nazywamy "czystą salką". Wygląda ona mniej więcej tak:

1531wly.jpg

Trening takiego pokemona jest nieznacznie tańszy niż trening pokemona złapanego w dziczy z rozdanymi już punktami w różne statystyki. Powód tego to nieodpowiednia kolejność trenowania poruszona już powyżej. Nie jest to jednak bardzo duża różnica w kosztach, a tutaj masz przykład ile możesz zaoszczędzić trenując pokemona "od zera":

POKEMON Z CZYSTĄ SALKĄ: http://pokelife.pl/pokemon_skr.php?p=59746230

POKEMON Z ROZDANYMI LOSOWO 20 TRENINGAMI W INNE STATYSTYKI: http://pokelife.pl/pokemon_skr.php?p=59741259

Osiągnięcie Szkoleniowiec

Osiągnięcie to regularnie zmniejsza nam koszty treningów. Zanim zaczniemy trenować swoje najlepsze pokemony, które chcemy aby zostały z nami na długi czas możemy je trochę podbić na innych słabszych pokemonach, które potem sprzedamy. Im wyższy poziom osiągnięcia tym trening będzie tańszy, wśród graczy panuje przekonanie, że pokemony warto trenować od 6 poziomu osiągnięcia w górę.

8 odznaka Sali Lidera Kanto

8.png

8 Odznaka z Sali Liderów Pokemon w regionie Kanto (Odznaka Ziemii) zmniejsza nam koszty treningów o 7,5%. Warto ją zdobyć zanim na dobre zaczniemy trenować nasze pokemony.