Dzicz Hoenn

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


----
REGION HOENN
generacja: III
ilość lokacji: 7


HOENN - region znajdujący się na południowy zachód od Johto, występuje w III Generacji Pokémonów (Ruby, Sapphire i Emerald). Nazwy większości miast w świecie Hoenn składają się ze złożenia dwóch słów (Little Root, Fort Tree, Slate Port, i tym podobne). Profesor Birch z Littleroot Town wraz z Profesorem Oakiem oferuje graczowi trzy Pokémony Startery regionu: Treecko, Torchica lub Mudkipa do wytrenowania do dalszej podróży. Hoenn powstało poprzez działalność Groudona i Kyogre. Groudon ukształtował lądy, natomiast Kyogre morza. Gdy ci dwaj się spotkali zaczęli walczyć, kto ma rządzić na nowo powstałej ziemi. Spór rozstrzygnęła Rayquaza, która wysłała Groudona i Kyogre do jaskini, gdzie zasnęli na wiele lat, a obudzili się podczas wydarzeń III generacji. Regigigas ukształtował obecne Hoenn, po czym zasnął, a jego spokoju w świątyni w Snowpoint strzegą trzy filary - symbole Regirocka, Registeela i Regicea.

Odznaki Regionu








Liderzy Sal pokemon








Trzecia Generacja Pokemonów, która zamieszkuje te tereny liczy sobie 135 gatunków. Wszystkie Pokemony, które przynależą do tego regionu możemy znaleźć na stronie pokedexu: Lista Pokemonów Hoenn

Istnieje również 38 specjalnych maszyn technicznych (TM) pozwalających uczyć Pokemony ataków, których w większości nie nauczyłyby się w inny sposób wprowadzonych w tym regionie. Ich pełną listę możemy znaleźć tutaj: Lista TM.

W dziczy możemy natknąć się na dzikie pokemony spotykane jednak tylko do 80 poziomu (wyjątkiem są shiny Pokemony spotykane zawsze na poziomach zbliżonych do naszego poziomu trenera).

Koszt polowania w dziczy to 5 punktów akcji (wyjątkiem jest Pustynia, w której koszt wyprawy poza walką z trenerem wynosi 12pa). Nie zawsze jednak napotkamy za 1-wszym razem pokemona. W dziczy możemy zdobyć doświadczenie pokonując pokemona oraz go złapać. Oprócz spotkania pokemona możemy w dziczy natknąć się na inne wydarzenia, które różnią się między sobą zależnie, od tego w którą partię dziczy się wybierzemy. Możemy tu zdobyć osiągnięcia, których nie można nabić w żadnym innym regionie a mianowicie Osiągnięcia Hoenn. Podstawowym osiągnięciem jest Kolekcja Hoenn. Im więcej mamy złapanych różnych gatunkowo pokemonów z tego regionu, tym szansa na złapanie kolejnego pokemona (niezależnie od gatunku!) jest wyższa.




POKEMONY STARTERY DOSTĘPNE DO WYBORU W HOENN



Treecko




Torchic




Mudkip




JAKICH POKEMONÓW NIE MOŻNA ZŁAPAĆ W DZICZY?

W dziczy można spotkać wszystkie pokemony z trzeciej generacji wraz z ich ewolucjami. Te pokemony jednak nie są możliwe do złapania (tylko do spotkania). Trzeba je zdobyć inną drogą, bądź są niemożliwe do zdobycia:

W JAKI SPOSÓB DOSTAĆ SIĘ DO HOENN:

W każdym regionie istnieją sieci połączeń komunikacyjnych z innymi regionami. Możemy między nimi swobodnie podróżować o ile stać nas na kupno biletu. W grze jest wiele środków transportu i obsługują one wszystkie regiony w zależności od tego, które rozwiązanie logistyczne jest optymalne przy danej krainie.

Do zdobycia w inny sposób

Legendy (brak możliwości spotkania):

Pokemony o specyficznej ewolucji:

S.S Aqua Kanto - Hoenn - Kanto. Bilety możesz nabyć w pokesklepie [koszt 650.000 ¥]. Rozkład kursów:

9, 19 i 29 dzień każdego miesiąca,
godzina 3.30

S.S Anne obsługuje trasę Johto - Hoenn - Johto. Bilety możesz nabyć w pokesklepie [koszt 650.000 ¥]. Rozkład kursów:

2, 12 i 22 dzień każdego miesiąca,

godzina 3.30
Sterowiec obsługuje trasę Sinnoh - Hoenn - Sinnoh. Bilety możesz nabyć w pokesklepie [koszt 950.000 ¥]. Rozkład kursów:

1, 11 i 21 dzień każdego miesiąca,

godzina 3.30


MIEJSCA, KTÓRE MOŻNA ODWIEDZIĆ:



Alejka Spacerowa - Spokojne miejsce idealne na długie spacery. Najczęściej spotkamy tu Pokemony trawiaste i normalne. Nazwa tego miejsca nie oddaje jego wielkości. Alejka jest długa i przecina wiele obszarów zamieszkiwanych przez pokemony.

Wskazówka: Na Alejkę ze względu na brak negatywnych wydarzeń, najczęściej chodzą początkujący trenerzy. Można znaleźć tu okazjonalnie jagody oraz wbić pokemonom przywiązanie dzięki specjalnemu wydarzeniu.



Pustynia - To ciężkie do podróży miejsce zabiera aż 12 punktów akcji za jedną wyprawę. Zdarzają się tu fatamorgany, które nie dość, że zabierają czas to jeszcze sprawiają, że podopieczni mniej ufają trenerowi.

Wskazówka: Wyruszając na pustynię możemy trafić na oazę, która przywróci nam 20pa.

  • W tej dziczy walka z trenerem zabiera 5 PA



Głębina - W otchłaniach oceanu można spotkać tylko wodne Pokemony. Za to na samym dnie znajdziemy same skarby! Jagody, skrzynie czy nawet biżuterię! Warto jednak nie zatracić się w poszukiwaniach, gdyż można stracić wiele czasu. Aby tu wyruszyć musimy kupić Zestaw Do Nurkowania

Wskazówka: Część trenerów chodzi tutaj ze względu na występowanie trzech pokemonów, z których możemy uzyskać ewolucyjne przedmioty: Milotica, Huntaila i Gorebyssa.



Ogród - Najbardziej kolorowe i najmocniej pachnące z wszystkich do tej pory dostępnych miejsc. Ten piękny ogród ciągnie się kilometrami i jest ulubionym miejscem wielu pokemonów głównie roślinnych oraz robaków.

Wskazówka: W ogrodzie możemy znaleźć mnóstwo jagód różnorakich rodzajów, również tych najrzadszych zmieniających statystyki.



Opuszczona Elektrownia - Mimo, iż nie jest używana od lat, to stare turbiny i kable wciąż przyciągają elektryczne Pokemony oraz te, które lubią żyć w ciężkich warunkach. Warto przeszukiwać wszystkie zakamarki, kryje się tu mnóstwo rodzajów zgubionych Pokeballi. Część z nich jeszcze działa!

Wskazówka: Wkraczając na teren elektrowni należy pamiętać o niebezpieczeństwie porażenia prądem. Aby zminimalizować ryzyko musimy zaopatrzyć się w gumowe rękawice. Niestety nigdy nie ma 100% pewności czy uda nam się przed tym uchronić.



Nawiedzona Wieża - Nikt nie zna pierwotnej funkcji tej wieży. Być może była miejscem kultu, być może miejscem zabaw dla bogatych dzieci, co wydają się potwierdzać ukryte pokoje ze słodkościami na stołach. Obecnie mieszkają tu Pokemony mroczne, psychiczne oraz duchy.

Wskazówka: W nawiedzonej wieży możemy znaleźć Czekoladowe serca, które można sprzedać za pokaźną sumkę. Aby wybrać się w to miejsce potrzebujemy noktowizora.



Meteorytowa Góra - Codziennie góra ta jest bombardowana przez meteoryty. Jedynie wraz z nadejściem weekendu w magiczny sposób deszcze odłamków uspakajają się. Żyją tu gatunki popularne w innych miejscach oraz endemiczne.. Teren Meteorytowej Góry jest czynny tylko od Piątku (godz. 17:30) do Niedzieli (godz. 22:30)

Wskazówka: Będąc na Meteorytowej górze możemy znaleźć różnorodne okruchy.

  • W tej dziczy walka z trenerem zabiera 5 PA
------


PRZEDMIOTY REGIONALNE DOSTĘPNE DO KUPIENIA W POKESKLEPIE:

Mapa Turystyczna

Strój Pustynny

Zestaw Do Nurkowania

Nożyce Ogrodowe

Gumowe Rękawice

Noktowizor

Wykrywacz Meteorów
---






CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE ZARÓWNO ANIME JAK I GRY:



Nazwa Hoenn pochodzi od japońskiego określenia 豊縁 (hōen) – dosłownie bogate relacje, co ma nawiązywać do relacji między ludźmi a Pokémonami w tym regionie.


Hoenn ma najwięcej miast i miasteczek ze wszystkich gier Pokemon - 16



Region Hoenn bazuje na wyglądzie trzeciej co do wielkości wyspy japonii - Kyushu.



W 7 sali regionu jest dwóch liderów zamiast jednego - są to bliźniaki Tate i Liza. Walczą oni jednak jako jedna osoba, więc nie musimy mierzyć się z nimi osobno.


POKEMONY W DZICZY, KTÓRE MOŻNA ZŁAPAĆ:
  • #252 Treecko
  • #253 Grovyle
  • #254 Sceptile
  • #255 Torchic
  • #256 Combusken
  • #257 Blaziken
  • #258 Mudkip
  • #259 Marshtomp
  • #260 Swampert
  • #261 Poochyena
  • #262 Mightyena
  • #263 Zigzagoon
  • #264 Linoone
  • #265 Wurmple
  • #266 Silcoon
  • #267 Beautifly
  • #268 Cascoon
  • #269 Dustox
  • #270 Lotad
  • #271 Lombre
  • #273 Seedot
  • #274 Nuzleaf
  • #276 Taillow
  • #277 Swellow
  • #278 Wingull
  • #279 Pelipper
  • #280 Ralts
  • #281 Kirlia
  • #282 Gardevoir
  • #283 Surskit
  • #284 Masquerain
  • #285 Shroomish
  • #286 Breeloom
  • #290 Nincada
  • #291 Ninjask
  • #293 Whismur
  • #294 Loudred
  • #295 Exploud
  • #296 Makuhita
  • #297 Hariyama
  • #299 Nosepass
  • #300 Skitty
  • #302 Sableye
  • #303 Mawile
  • #304 Aron
  • #305 Lairon
  • #306 Aggron
  • #307 Meditite
  • #308 Medicham
  • #309 Electrike
  • #310 Manectric
  • #311 Plusle
  • #312 Minun
  • #313 Volbeat
  • #314 Illumise
  • #315 Roselia
  • #316 Gulpin
  • #317 Swalot
  • #318 Carvanha
  • #319 Sharpedo
  • #320 Wailmer
  • #321 Wailord
  • #322 Numel
  • #323 Camerupt
  • #324 Torkoal
  • #325 Spoink
  • #326 Grumpig
  • #327 Spinda
  • #328 Trapinch
  • #329 Vibrava
  • #330 Flygon
  • #331 Cacnea
  • #332 Cacturne
  • #333 Swablu
  • #334 Altaria
  • #335 Zangoose
  • #336 Seviper
  • #337 Lunatone
  • #338 Solrock
  • #339 Barboach
  • #340 Whiscash
  • #341 Corphish
  • #342 Crawdaunt
  • #343 Baltoy
  • #344 Claydol
  • #349 Feebas
  • #352 Kecleon
  • #353 Shuppet
  • #354 Banette
  • #355 Duskull
  • #356 Dusclops
  • #357 Tropius
  • #358 Chimecho
  • #359 Absol
  • #361 Snorunt
  • #362 Glalie
  • #363 Spheal
  • #364 Sealeo
  • #365 Walrein
  • #366 Clamperl
  • #369 Relicanth
  • #370 Luvdisc