Galar

Z PokeLife Pokedex
Wersja z dnia 01:42, 27 gru 2023 autorstwa Krystian 2 2000794 (dyskusja | edycje)
(różn.) ← poprzednia wersja | przejdź do aktualnej wersji (różn.) | następna wersja → (różn.)
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


----
REGION GALAR
generacja: VIII
ilość lokacji: 6


GALAR - jeden z regionów świata Pokemon. Region Galar uznaje się za drugi pod względem wielkości region zaraz po regionie Kanto. Pogoda i klimat w regionie są zróżnicowane, obejmując zalesione tereny takie jak Senna Puszcza czy Bór Glimwood znany z bioluminescencyjnych grzybów, a także górzyste obszary słynne z Galariańskich Kopalnii oraz miejsca pokryte śniegiem takie jak wymagająca Koronna Tundra. Najpopularnjeszym miejscem wśród ambitnych trenerów jest Wyspa Pancerza, gdzie trenują oni z nadzieją otrzymania zaproszenia do treningu w Dojo Mistrza. Najsłynniejszym profesorem regionu Galar jest profesor Magnolia, która od lat prowadzi badania nad fenomenem zwanym "gigantamax", który pozwala niektórym pokemonom na zmianę wyglądu i wzmocnienie umiejętności podczas walki. Pokemonami które możemy wybrać na początek naszej przygody w tym regionie są Grookey, Scorbunny i Sobble. Każdy z młodych trenerów, który pragnie rozpocząć przygodę z Pokemonami musi udać się do laboratorium profesor Magnolii (w którym powinniśmy znaleźć również Profesora Oak'a) po kartę trenera oraz po swojego startera i Pokedex. Bez tych przedmiotów trenowanie Pokemonów jest niemożliwe. Profesor Oak odwiedza również inne regiony, aby móc w nich rekrutować kolejne rzesze zdolnych i walecznych Szkoleniowców.

Odznaki Regionu









Liderzy Sal pokemon








Ósma Generacja Pokemonów, która zamieszkuje te tereny liczy sobie 106 (w tym 16 alolańskich form) gatunków.

Istnieje również 13 specjalnych maszyn technicznych (TM) pozwalających uczyć Pokemony ataków, których w większości nie nauczyłyby się w inny sposób wprowadzonych w tym regionie. Ich pełną listę możemy znaleźć tutaj: Lista TM.

Koszt polowania w dziczy to 5 punktów akcji (wyjątkiem jest Wyspa Pancerza, na której koszt wyprawy poza walką z trenerem wynosi 10 pa). Nie zawsze jednak napotkamy za 1-wszym razem pokemona. W dziczy możemy zdobyć doświadczenie pokonując pokemona oraz go złapać. Oprócz spotkania pokemona możemy również natknąć się na inne wydarzenia, które różnią się między sobą zależnie, od tego w którą partię dziczy się wybierzemy. Możemy tu zdobyć osiągnięcia, których nie można nabić w żadnym innym regionie a mianowicie Osiągnięcia Galar. Podstawowym osiągnięciem jest Kolekcja Galar. Im więcej mamy złapanych różnych gatunkowo pokemonów z tego regionu, tym szansa na złapanie kolejnego pokemona (niezależnie od gatunku!) jest wyższa.




POKEMONY STARTERY DOSTĘPNE DO WYBORU W GALAR



Grookey




Scorbunny




Sobble




JAKICH POKEMONÓW NIE MOŻNA ZŁAPAĆ W DZICZY LUB MOŻNA ZŁAPAĆ W INNY SPOSÓB?

W dziczy można spotkać wszystkie pokemony z siódmej generacji wraz z ich ewolucjami. Te pokemony jednak nie są możliwe do złapania (tylko do spotkania). Trzeba je zdobyć inną drogą, bądź są niemożliwe do zdobycia:

W JAKI SPOSÓB DOSTAĆ SIĘ DO GALAR:

W każdym regionie istnieje sieć połączeń komunikacyjnych z innymi regionami. Możemy między nimi swobodnie podróżować o ile stać nas na kupno biletu. W grze jest jeden środek transportu i obsługuje on wszystkie regiony w zależności od tego, które rozwiązanie logistyczne jest optymalne przy danej krainie.

Do zdobycia w inny sposób


Legendy (aktualnie niedostępne):


Pokemony o specyficznej ewolucji:


Sterowiec Transkontynentalny "Gary" obsługuje trasę dowolny region - Galar - dowolny region. Koszt podróży wynosi 500.000 ¥.

Kursuje codziennie
po nocnym resecie.






MIEJSCA, KTÓRE MOŻNA ODWIEDZIĆ:



Senna Puszcza - Z pozoru spokojna puszcza, do której udaje się wielu początujących trenerów. Należy jednak unikać wchodzenia w mgłę, która otacza starożytny ołtarz - przebywanie w niej zbyt długo grozi straceniem przytomności.



Galariańska Kopalnia - Stara kopalnia to idealne siedlisko dla Pokemonów, które preferują ciemność. Można też tu znaleźć sporo wartościowych minerałów jeśli ktoś jest na tyle odważny, żeby zapuścić się w rzadziej uczęszczane odnogi kopalni.
/



Koronna Tundra - Tylko połowe tej dziczy zajmują pokryte śniegiem zbocza górskie. Mimo to jest to oczywiste miejsce polowań na rzadsze lodowe Pokemony. Trzeba jednak uważać na lód oraz nagłe śnieżyce.




Bór Glimwood - Tajemniczy i bajeczny bór aż zaprasza do eksploracji. Niestety jest to pułapka i jest to jedna z niebezpieczniejszych Dziczy. Głównym tego powodem jest fakt, że zamieszkują w niej najbardziej złośliwe Pokemony. Dobrze pilnuj swojego ekwipunku i nie daj się nabrać na sztuczki Pokemonów!



Wyspa Pancerza - Wyspa znajdująca się niedaleko głównej masy lądowej Galar. Podróż na nią zajmuje więcej czasu ale jest częstym celem podróży Trenerów, którzy chcą szybko zwiększyć swoje doświadczenie. Sporo z nich próbuje dostać się na nauki do Dojo Mistrza. Koszt wyprawy do tej Dziczy to 10PA.

  • W tej dziczy walka z trenerem zabiera 5 PA.



Dzika Strefa - Największa ale jednocześnie najmniej zbadana strefa regionu. Należy zachować ostrożność w podróżowaniu po niej, ponieważ nigdy nie ma się pewności na jakie Pokemony trafisz. Rozglądaj się też uważnie, bo w takiej rozległej strefie łatwo znaleźć przedmioty zgubione przez innych podróżników. Można tu spotkać najrzadsze Pokemony.

Wejście: Można kupić bilet wstępu tylko raz w tygodniu i kosztuje on 10 000 ¥. Kasa biletowa jest otwarta w godzinach od 17:30 w Piątek, do 22:30 w Niedzielę.

  • W tej dziczy walka z trenerem zabiera 5 PA.



W GALAR NIE MA ŻADNYCH PRZEDMIOTÓW REGIONALNYCH DO KUPIENIA.


CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE ZARÓWNO ANIME JAK I GRY:
Region Galar wzorowany jest na Wielkiej Brytanii.



Jest to region w którym zostało dodanych najwięcej pokemonów o typie Wróżkowym zaraz po Regionie Alola.

W Galar aż 16 pokemonów dostało swoje unikalne, galariańskie, formy.