Mroczny
|
Typ Mroczny - Typ mroczny został wprowadzony wraz z rozpoczęciem drugiej generacji. Aktualnie ich liczba wynosi 45. W japońskiej wersji ten typ nazywany jest "złym" co podkreślają wpisy w pokedexie na temat poszczególnych Pokemonów. Właśnie natura i reputacja Mrocznych Pokemonów jest z reguły zepsuta. Ataki tego typu są złowieszcze - polegają na gryzieniu, kąsaniu, miażdżeniu bądź kradzieży (np przedmiotów czy statystyk). Dziwnym wyjątkiem spośród mrocznych Pokemonów jest Absol, który zazwyczaj stara się pomagać ludziom, kiedy następuje kataklizm. Mroczne ataki z reguły mają użyteczne dodatkowe efekty, a same są niezwykle skuteczne. Zdecydowana ich większość jest atakami fizycznymi, więc naszego mrocznego Pokemona warto trenować w tym kierunku. Sam typ nie ma wielu odporności i efektywności, ale trzeba podkreślić, że Mrok ma pełną odporność na Pokemony psychiczne.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x): |
Podatne (2x): |
* Spis ataków mrocznych: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|
Assurance | 60 | 100 | Jeśli przeciwnik otrzymał już w turze jakiekolwiek (bezpośrednie lub nie) obrażenia moc podwaja się. | ||
Beat Up | 85 | 100 | Zlicza atak (bez bonusów i treningów) każdego niepokonanego Pokemona w drużynie, po czym zadaje na jego podstawie obrażenia. Moc równa jest 5 + zaokrąglonej sumie ataków podzielonej przez 30 i ograniczona do maksymalnie 200. | ||
Bite | 60 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Crunch | 80 | 100 | Po trafieniu 20% szans na zmniejszenie Obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Dark Pulse | 80 | 100 | Po trafieniu 20% szansy na oszołomienie przeciwnika. | ||
Dark Void | - | 50 | Po trafieniu usypia przeciwnika. | ||
Embargo | - | 100 | Blokuje efekty przedmiotu trzymanego przeciwnika na 5 rund. Nie działa na mega kamienie. | ||
Fake Tears | - | 100 | Obniża specjalną obronę przeciwnika o 2 poziomy (10%). | ||
Feint Attack | 60 | 10000 | Zawsze trafia. | ||
Flatter | - | 100 | Podnosi specjalny atak przeciwnika o 1 poziom (5%) oraz go otępia. Jeśli jesteśmy chronieni przez Safeguard to nie otępia nas, tylko zwiększa specjalny atak | ||
Fling | 1 | 100 | Pokemon rzuca trzymany przedmiot. Moc ataku uzależniona od przedmiotu. Niektóre przedmioty dodają efekty specjalne (moc oraz efekty opisane na stronie przedmiotu). | ||
Foul Play | 95 | 100 | Obrażenia zadawane obliczane sa na podstawie ataku fizycznego przeciwnika. | ||
Hone Claws | - | 100 | Zwiększa Atak oraz Celność używającego o 1 poziom (5%). | ||
Hyperspace Fury | 100 | 1000 | Zadaje obrażenia, przebijając ruchy obronne. Zmniejsza obronę używającego o 1 poziom(5%). | ||
Knock Off | 65 | 100 | Wytrąca trzymany przedmiot z użycia. Aczkolwiek szczęśliwe jajko nadal doda ekspa. Jeśli to zrobi zadaje 50% więcej obrażeń czyli 97,5. | ||
Memento | - | 100 | Zabiera sobie 5% obecnego życia by obniżyć przeciwnikowi atak i sp atak o dwa poziomy (0.1). | ||
Nasty Plot | - | 100 | Zwiększa Specjalny Atak używającego o dwa poziomy (10%). | ||
Night Daze | 85 | 95 | Po trafieniu 40% szans na zmniejszenie celności przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Night Slash | 70 | 100 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. | ||
Payback | 50 | 100 | Podwójna moc, jeśli atakujemy jako drudzy | ||
Punishment | 60 | 100 | Moc bazowa 60, zwiększana o 20 za każdy poziom zwiększenia statystyk przeciwnika (poza celnością i unikami). Maksymalna moc 200 | ||
Pursuit | 40 | 100 | Jeśli jesteśmy szybsi niż przeciwnik moc zwiększa się do 80. | ||
Quash | - | 100 | Zmniejsza priorytet losowego ataku przeciwnika o -2. Maksymalnie -6, może wylosować pusty ruch, wtedy nie zadziała. | ||
Snarl | 55 | 95 | Po trafieniu zmniejsza specjalny atak przeciwnika o 1 poziom (5%). | ||
Snatch | - | 1000 | Przejmuje ruch przeciwnika (tylko niektóre ruchy). Przeciwnik używa wtedy Struggle. | ||
Sucker Punch | 80 | 100 | Zadziała tylko wtedy, kiedy w danej rundzie Pokemon zaatakuje pierwszy oraz przeciwnik ma zaatakować ruchem fizycznym lub specjalnym (nie statusowym). Atak o priorytecie 1. | ||
Taunt | - | 100 | Nie pozwala przeciwnikowi użyć ruchów statusowych przez 1-2 rundy (jeśli Taunt będzie pierwszym ruchem w rundzie, wtedy na 2, bo zablokuje też użycie statusu przeciwnika w tej samej rundzie). Zamiast ruchu statusowego przeciwnik użyje Struggle. | ||
Thief | 60 | 100 | Kradniemy przedmiot przeciwnika. I jeśli nie mieliśmy żadnego to go używamy. Skradzione przedmioty wracają do właściciela na koniec walki 1v1. |
Lista pokemonów mrocznych:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS |
> KANTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS |