Ziemny
|
Typ Ziemny - Pokemony tego typu zazwyczaj są wytrzymałymi i silnymi kompanami dopóki nie muszą mierzyć się z wodą, trawą czy lodem. Do VII generacji włącznie odnaleziono informacje o 67 osobnikach tego gatunku. Pokemony te starają się żyć w suchych miejscach, szczególnie na pustyniach, czy głęboko w górach. Ataków tego typu jest dosłownie garstka. Mimo to ich siła nie przewyższa średniej i maksymalną mocą Earthquake jest 100, co nie przysparza im wielu wielbicieli na najwyższych poziomach. Ich zaletą jest całkowita odporność na ataki elektryczne, a także dość duża ilość zdrowia i obrony. W ofensywie typ ziemny jest efektywny na pięć innych typów - w tym na trujące i stalowe. Pokemony ziemne nie trafiają latających, ale pamiętajmy, że na wyższych poziomach potrafią nauczyć się też kamiennych ataków i to w pewien sposób rozwiązuje problem.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x): |
Podatne (2x): |
* Spis ataków ziemnych: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|
Bonemerang | ![]() |
![]() |
50 | 90 | Pokemon atakuje 2 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. |
Bone Club | ![]() |
![]() |
65 | 85 | Po trafieniu 10% szansy na oszołomienie przeciwnika. |
Bone Rush | ![]() |
![]() |
25 | 90 | Pokemon atakuje 2-5 razy. Każdy atak ma osobną szansę na trafienie. |
Bulldoze | ![]() |
![]() |
60 | 100 | Po trafieniu obniża Szybkość przeciwnika o 1 poziom (5%). |
Dig | ![]() |
![]() |
80 | 100 | Atak dwurundowy. W pierwszej użytkownik zakopuje się pod ziemię i jest praktycznie nietykalny - w drugiej zadaje obrażenia. Magnitude, Fissure i Earthquake zadają podwójne obrażenia gdy jesteśmy zakopani. Dodatkowo jeśli rundę wcześniej użyto Lock-On albo Mind Reader to będziemy trafieni w fazie podziemnej. |
Drill Run | ![]() |
![]() |
80 | 95 | Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. |
Earthquake | ![]() |
![]() |
100 | 100 | Zakopanego przeciwnika zawsze trafia oraz zadaje podwójne obrażenia. |
Earth Power | ![]() |
![]() |
90 | 100 | Po trafieniu 10% szansy na obniżenie specjalnej obrony przeciwnika o 1 poziom (5%). |
Fissure | ![]() |
![]() |
800 | 25 | Gdy Pokemon atakuje przeciwnika na tym samym lub niższym poziomie moc wynosi 1000, gdy przeciwnik ma wyższy poziom - atakuje z mocą 100. |
High Horsepower | ![]() |
![]() |
95 | 95 | Zadaje obrażenia. |
Land's Wrath | ![]() |
![]() |
90 | 100 | Zadaje obrażenia. |
Magnitude | ![]() |
![]() |
70 | 100 | Zróżnicowana moc, od 10 do 150 co oznaczają cyferki podczas wykonywania ataku (od 1 do 10). Najczęściej atakuje za 70. Zakopanego Pokemona atakuje z podwójną mocą. |
Mud Bomb | ![]() |
![]() |
65 | 85 | Po trafieniu 30% szansy na zmniejszenie Celności przeciwnika o jeden poziom (5%). |
Mud Shot | ![]() |
![]() |
55 | 95 | Po trafieniu zmniejsza Szybkość przeciwnika o jeden poziom (5%). |
Mud-Slap | ![]() |
![]() |
20 | 100 | Po trafieniu zmniejsza Celność przeciwnika o jeden poziom (5%). |
Mud Sport | ![]() |
![]() |
- | 1000 | Pokrywa pole walki błotem, zmniejszajac siłe elektrycznych ruchów wszystkich Pokemonów o 50%. Efekt pozostaje przez 5 rund. |
Precipice Blades | ![]() |
![]() |
120 | 85 | Zadaje obrażenia. |
Sand Attack | ![]() |
![]() |
- | 100 | Zmniejsza celność przeciwnika o jeden poziom (5%). |
Sand Tomb | ![]() |
![]() |
35 | 85 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. |
Shore Up | ![]() |
![]() |
- | 1000 | Leczy 25% aktualnego zdrowia Pokemona. W trakcie burzy piaskowej leczy o 30%. Nie może wyleczyć poza ilość z jaką Pokemon wszedł do walki. |
Spikes | ![]() |
![]() |
- | 100 | Każde użycie (nawet, gdy atak spudłuje) nakłada 2 "ładunki" kolców na pole walki (maks. 10). Gdy trafi zadaje obrażenia o mocy 5% hp przeciwnika. Każdy wchodzący do walki Pokemon przeciwnika otrzyma obrażenia o mocy do 15% obecnego hp (zależne od ilości kolców). |
Stomping Tantrum | ![]() |
![]() |
75 | 100 | Zadaje podwójne obrażenia, jeśli poprzedni ruch się nie powiódł. |
Thousand Arrows | ![]() |
![]() |
90 | 100 | Mimo typu ziemnego może trafić Pokemony odporne na ruchy ziemne (dając im tymczasową odporność na ziemne równą 1). Ruch pomija też wszelkie odporności wynikające z typu latającego oraz ruchów Fly i Bounce. Dodatkowo trafienie przerwie ruchy Fly i Bounce oraz permanentnie uziemi Pokemona podobnie do Smack Down. |
Thousand Waves | ![]() |
![]() |
90 | 100 | Zadaje obrażenia. |
Lista pokemonów ziemnych:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS > GALAR |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS > GALAR |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS > ALOLA > GALAR |