Dzicz Johto

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


----
REGION JOHTO
generacja: II
ilość lokacji: 6


JOHTO - jeden z regionów świata Pokemon. Kraina ta znajduje się na zachód od regionu Kanto. Znajduje się tu liga Pokémon, której główna kwatera mieści się na Srebrnej Konferencji. Miejscowym profesorem i przewodnikiem młodych trenerów jest profesor Elm, szanowany ekspert w dziedzinie badań nad Pokémonami. Tutejszymi starterami są Chikorita, Cyndaquil i Totodile. Johto ma jeden duży łańcuch górski obejmujący niemal całą wschodnią część regionu. W regionie Johto znajduje się dużo miejsc niebędących miastami. Są to np. miejsca kultu legendarnych Pokémonów czy różnego rodzaju wyspy i góry. Każdy z młodych trenerów, który pragnie rozpocząć przygodę z pokemonami musi udać się do laboratorium profesora Elma (w którym powinniśmy znaleźć również Profesora Oak'a) po kartę trenera oraz po swojego startera i pokedex. Profesor Oak odwiedza również inne regiony aby móc w nich rekrutować kolejne rzesze zdolnych i walecznych Szkoleniowców.

Odznaki Regionu








Liderzy Sal pokemon








Druga Generacja Pokemonów, która zamieszkuje te tereny liczy sobie 100 gatunków. Wszystkie Pokemony, które przynależą do tego regionu możemy znaleźć na stronie pokedexu: Lista Pokemonów Johto

Istnieje również 43 specjalnych maszyn technicznych (TM) pozwalających uczyć Pokemony ataków, których w większości nie nauczyłyby się w inny sposób wprowadzonych w tym regionie. Ich pełną listę możemy znaleźć tutaj: Lista TM.

W dziczy możemy natknąć się na dzikie pokemony spotykane jednak tylko do 80 poziomu (wyjątkiem są shiny Pokemony spotykane zawsze na poziomach zbliżonych do naszego poziomu trenera).

Koszt polowania w dziczy to 5 punktów akcji (wyjątkiem są Ruiny Miasta, w których koszt wyprawy poza walką z trenerem wynosi 13pa). Nie zawsze jednak napotkamy za 1-wszym razem pokemona. W dziczy możemy zdobyć doświadczenie pokonując pokemona oraz go złapać. Oprócz spotkania pokemona możemy również natknąć się na inne wydarzenia, które różnią się między sobą zależnie, od tego w którą partię dziczy się wybierzemy. Możemy tu zdobyć osiągnięcia, których nie można nabić w żadnym innym regionie a mianowicie Osiągnięcia Johto. Podstawowym osiągnięciem jest Kolekcja Johto. Im więcej mamy złapanych różnych gatunkowo pokemonów z tego regionu, tym szansa na złapanie kolejnego pokemona (niezależnie od gatunku!) jest wyższa.




POKEMONY STARTERY DOSTĘPNE DO WYBORU W JOHTO



Chikorita




Cyndaquil




Totodile




JAKICH POKEMONÓW NIE MOŻNA ZŁAPAĆ W DZICZY?

W dziczy można spotkać wszystkie pokemony z drugiej generacji wraz z ich ewolucjami. Te pokemony jednak nie są możliwe do złapania (tylko do spotkania). Trzeba je zdobyć inną drogą, bądź są niemożliwe do zdobycia:

W JAKI SPOSÓB DOSTAĆ SIĘ DO JOHTO:

W każdym regionie istnieją sieci połączeń komunikacyjnych z innymi regionami. Możemy między nimi swobodnie podróżować o ile stać nas na kupno biletu. W grze jest wiele środków transportu i obsługują one wszystkie regiony w zależności od tego, które rozwiązanie logistyczne jest optymalne przy danej krainie.

Do zdobycia w inny sposób

Legendy (brak możliwości spotkania):

Pokemony o specyficznej ewolucji:

Weedle Express obsługuje trasę Kanto - Johto - Kanto. Koszt podróży wynosi 650.000 ¥. Rozkład kursów:

5, 15 i 25 dzień każdego miesiąca,
godzina 3.30

S.S Anne obsługuje trasę Hoenn - Johto - Hoenn. Koszt podróży wynosi 650.000 ¥. Rozkład kursów:

7, 17 i 27 dzień każdego miesiąca,
godzina 3.30

Sterowiec obsługuje trasę Sinnoh - Johto - Sinnoh. Koszt podróży wynosi 650.000 ¥. Rozkład kursów:

9, 19 i 29 dzień każdego miesiąca,
godzina 3.30

Autokar obsługuje trasę Unova - Johto - Unova. Koszt podróży wynosi 650.000 ¥. Rozkład kursów:

3, 13, 23 dzień każdego miesiąca,
godzina 3.30




MIEJSCA, KTÓRE MOŻNA ODWIEDZIĆ:



Równina - Rozległe i otwarte tereny równin są najbezpieczniejszym i najmniej kosztownym miejscem dla trenerów Pokemon. Niestety otwartość tego terenu nie pozwala na zbyt częste spotykanie Pokemonów.

Wskazówka: Na równinę ze względu na brak negatywnych wydarzeń, najczęściej chodzą początkujący trenerzy. Można znaleźć tu średnią ilość jagód, jednak brak wśród nich najrzadszych gatunków.



Puszcza - Puszcza to świetne miejsce do życia dla wielu Pokemonów, ale nie życzą sobie, by ludzie ingerowali w ich teren. Jeśli spłoszysz Pokemony, to będziesz musiał się wysilić żeby jakiegoś znaleźć lub odczekać godzinę, by ponownie wróciły do swoich miejsc bytowych.

Wskazówka: Znajdziesz tu mnóstwo jagód zmieniających statystyki, które są rzadko spotykane w innych rejonach.



Jezioro - w okolicach Jeziora możesz spotkać wiele wodnych Pokemonów, lecz czasem pogoda może ci przeszkodzić w poszukiwaniach. Aby wyruszyć, musisz kupić łódź z PokeSklepu.

Wskazówka: Podczas wypływania na jezioro może nas spotkać przykra niespodzianka - strata balli. Jeśli zatem mamy w plecaku jakieś cenniejsze balle to na czas podróży możemy je wystawić na targ po wyższej cenie tak aby nikt ich nie kupił. Dzięki temu uchronimy się przed ich stratą.



Wulkan - Wulkan dla większości Pokemonów jest na pewno bardzo trudnym miejscem do życia. Jest tutaj gorąco, duszno, oraz jest mało pożywienia. Każdy Pokemon, który tutaj żyje musi być oswojony z takimi warunkami, więc nie spotkasz ich tutaj zbyt wiele, ale jest dobra wiadomość - wulkan obfituje w drogocenne minerały.

Wskazówka: Im większy mamy poziom tropiciela wulkanu tym większe są nasze zarobki z minerałów. Aby zmaksymalizować zyski kupuj ulepszony kilof oraz zdobądź odznakę Kopalni (region Sinnoh)



Ruiny Miasta - To miasto tętniło kiedyś życiem, ale po erupcji wulkanu popadło w ruinę. Pełno tu osuwisk i rozsypujących się budynków, więc musisz być ostrożny. Kręci się tutaj również mnóstwo podejrzanych trenerów.

Wskazówka: Dla początkujących trenerów jest to miejsce trudne do eksploracji, więc tracą aż 13 punktów akcji, ale mogą znaleźć przedmioty zgubione przez innych ludzi.

  • W tej dziczy walka z trenerem zabiera 5 PA



Park Narodowy - Specjalne miejsce stworzone na potrzeby regionu Johto, w którym pojawiają się Pokemony których nie można spotkać nigdzie indziej, oraz te które są uważane za "powszechne" na niektórych wyprawach. Można kupić bilet wstępu tylko raz w tygodniu i kosztuje on 10 000 ¥. Kasa biletowa jest otwarta w godzinach od 17:30 w Piątek, do 22:30 w Niedzielę.

Wskazówka: Jeśli zależy nam na pokemonach dostępnych tylko w Parku starajmy się nie rzucać Parkballami we wszystkie pokemony tylko zostawiajmy je na te, które nas interesują, tak aby mieć więcej prób pochwycenia stworka.

  • W tej dziczy walka z trenerem zabiera 5 PA


PRZEDMIOTY REGIONALNE DOSTĘPNE DO KUPIENIA W POKESKLEPIE:

Lornetka

Strój Maskujący

Łódź

Detektor Minerałów

Detektor Metali

Mapa Parku

---

---







CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE ZARÓWNO ANIME JAK I GRY:



W drugiej generacji jest tylko jeden pokemon typu duch, którego możemy złapać w dziczy. Jest to Misdreavus.

Region Johto jest podobny do regionu Sinnoh:

  • szóści liderzy mają typ stalowy, a siódmi - lodowy.
  • jest 6 dostępnych lokacji



Johto to kraina, która w rzeczywistości została stworzona na wzór regionu o tej samej nazwie znajdującego się w środkowej części Japonii.



Jest to jedyny region, w którym żaden starter w ostatnim statium ewolucji nie posiada drugorzędnego typu.


POKEMONY W DZICZY, KTÓRE MOŻNA ZŁAPAĆ:
  • #152 Chikorita
  • #153 Bayleef
  • #154 Meganium
  • #155 Cyndaquil
  • #156 Quilava
  • #157 Typhlosion
  • #158 Totodile
  • #159 Croconaw
  • #160 Feraligatr
  • #161 Sentret
  • #162 Furret
  • #163 Hoothoot
  • #164 Noctowl
  • #165 Ledyba
  • #166 Ledian
  • #167 Spinarak
  • #168 Ariados
  • #170 Chinchou
  • #171 Lanturn
  • #177 Natu
  • #178 Xatu
  • #179 Mareep
  • #180 Flaaffy
  • #181 Ampharos
  • #183 Marill
  • #184 Azumarill
  • #185 Sudowoodo
  • #187 Hoppip
  • #188 Skiploom
  • #189 Jumpluff
  • #190 Aipom
  • #191 Sunkern
  • #193 Yanma
  • #194 Wooper
  • #195 Quagsire
  • #198 Murkrow
  • #200 Misdreavus
  • #203 Girafarig
  • #204 Pineco
  • #205 Forretress
  • #206 Dunsparce
  • #207 Gligar
  • #209 Snubbull
  • #210 Granbull
  • #211 Qwilfish
  • #213 Shuckle
  • #214 Heracross
  • #215 Sneasel
  • #216 Teddiursa
  • #217 Ursaring
  • #218 Slugma
  • #219 Magcargo
  • #220 Swinub
  • #221 Piloswine
  • #222 Corsola
  • #223 Remoraid
  • #224 Octillery
  • #227 Skarmory
  • #228 Houndour
  • #229 Houndoom
  • #231 Phanpy
  • #232 Donphan
  • #234 Stantler
  • #237 Hitmontop
  • #241 Miltank