Dzicz Johto

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania


----
REGION JOHTO
generacja: II
ilość lokacji: 6


JOHTO - jeden z regionów świata Pokemon. Kraina ta znajduje się na zachód od regionu Kanto. Znajduje się tu liga Pokémon, której główna kwatera mieści się na Srebrnej Konferencji. Miejscowym profesorem i przewodnikiem młodych trenerów jest profesor Elm, szanowany ekspert w dziedzinie badań nad Pokémonami. Tutejszymi starterami są Chikorita, Cyndaquil i Totodile. Johto ma jeden duży łańcuch górski obejmujący niemal całą wschodnią część regionu. W regionie Johto znajduje się dużo miejsc niebędących miastami. Są to np. miejsca kultu legendarnych Pokémonów czy różnego rodzaju wyspy i góry. Każdy z młodych trenerów, który pragnie rozpocząć przygodę z pokemonami musi udać się do laboratorium profesora Elma (w którym powinniśmy znaleźć również Profesora Oak'a) po kartę trenera oraz po swojego startera i pokedex. Profesor Oak odwiedza również inne regiony aby móc w nich rekrutować kolejne rzesze zdolnych i walecznych Szkoleniowców.

Odznaki Regionu








Liderzy Sal pokemon








Druga Generacja Pokemonów, która zamieszkuje te tereny liczy sobie 100 gatunków. Wszystkie Pokemony, które przynależą do tego regionu możemy znaleźć na stronie pokedexu: Lista Pokemonów Johto

Istnieje również 43 specjalnych maszyn technicznych (TM) pozwalających uczyć Pokemony ataków, których w większości nie nauczyłyby się w inny sposób wprowadzonych w tym regionie. Ich pełną listę możemy znaleźć tutaj: Lista TM.

Koszt polowania w dziczy to 5 punktów akcji (wyjątkiem są Ruiny Miasta, w których koszt wyprawy poza walką z trenerem wynosi 13pa). Nie zawsze jednak napotkamy za 1-wszym razem pokemona. W dziczy możemy zdobyć doświadczenie pokonując pokemona oraz go złapać. Oprócz spotkania pokemona możemy również natknąć się na inne wydarzenia, które różnią się między sobą zależnie, od tego w którą partię dziczy się wybierzemy. Możemy tu zdobyć osiągnięcia, których nie można nabić w żadnym innym regionie a mianowicie Osiągnięcia Johto. Podstawowym osiągnięciem jest Kolekcja Johto. Im więcej mamy złapanych różnych gatunkowo pokemonów z tego regionu, tym szansa na złapanie kolejnego pokemona (niezależnie od gatunku!) jest wyższa.




POKEMONY STARTERY DOSTĘPNE DO WYBORU W JOHTO



Chikorita




Cyndaquil




Totodile




JAKICH POKEMONÓW NIE MOŻNA ZŁAPAĆ W DZICZY?

W dziczy można spotkać wszystkie pokemony z drugiej generacji wraz z ich ewolucjami. Te pokemony jednak nie są możliwe do złapania (tylko do spotkania). Trzeba je zdobyć inną drogą, bądź są niemożliwe do zdobycia:

W JAKI SPOSÓB DOSTAĆ SIĘ DO JOHTO:

W każdym regionie istnieje sieć połączeń komunikacyjnych z innymi regionami. Możemy między nimi swobodnie podróżować o ile stać nas na kupno biletu. W grze jest jeden środek transportu i obsługuje on wszystkie regiony w zależności od tego, które rozwiązanie logistyczne jest optymalne przy danej krainie.

Do zdobycia w inny sposób

Legendy (część aktualnie niedostępna):

Pokemony o specyficznej ewolucji:

Sterowiec Transkontynentalny "Gary" obsługuje trasę Kanto - Johto - Kanto. Koszt podróży wynosi 500.000 ¥.

Kursuje codziennie
po nocnym resecie.

Sterowiec Transkontynentalny "Gary" obsługuje trasę Hoenn - Johto - Hoenn. Koszt podróży wynosi 500.000 ¥.

Kursuje codziennie
po nocnym resecie.

Sterowiec Transkontynentalny "Gary" obsługuje trasę Sinnoh - Johto - Sinnoh. Koszt podróży wynosi 500.000 ¥.

Kursuje codziennie
po nocnym resecie.

Sterowiec Transkontynentalny "Gary" obsługuje trasę Unova - Johto - Unova. Koszt podróży wynosi 500.000 ¥.

Kursuje codziennie
po nocnym resecie.

Sterowiec Transkontynentalny "Gary" obsługuje trasę Kalos - Johto - Kalos . Koszt podróży wynosi 500.000 ¥.

Kursuje codziennie
po nocnym resecie.




MIEJSCA, KTÓRE MOŻNA ODWIEDZIĆ:



Równina - Rozległe i otwarte tereny równin są najbezpieczniejszym i najmniej kosztownym miejscem dla trenerów Pokemon. Niestety otwartość tego terenu nie pozwala na zbyt częste spotykanie Pokemonów.

Wskazówka: Na równinę ze względu na brak negatywnych wydarzeń, najczęściej chodzą początkujący trenerzy. Można znaleźć tu średnią ilość jagód, jednak brak wśród nich najrzadszych gatunków.



Puszcza - Puszcza to świetne miejsce do życia dla wielu Pokemonów, ale nie życzą sobie, by ludzie ingerowali w ich teren. Jeśli spłoszysz Pokemony, to będziesz musiał się wysilić żeby jakiegoś znaleźć lub odczekać godzinę, by ponownie wróciły do swoich miejsc bytowych.

Wskazówka: Znajdziesz tu mnóstwo jagód zmieniających statystyki, które są rzadko spotykane w innych rejonach.



Jezioro - w okolicach Jeziora możesz spotkać wiele wodnych Pokemonów, lecz czasem pogoda może ci przeszkodzić w poszukiwaniach. Aby wyruszyć, musisz kupić łódź z PokeSklepu.

Wskazówka: Podczas wypływania na jezioro może nas spotkać przykra niespodzianka - strata balli. Jeśli zatem mamy w plecaku jakieś cenniejsze balle to na czas podróży możemy je wystawić na targ po wyższej cenie tak aby nikt ich nie kupił. Dzięki temu uchronimy się przed ich stratą.



Wulkan - Wulkan dla większości Pokemonów jest na pewno bardzo trudnym miejscem do życia. Jest tutaj gorąco, duszno, oraz jest mało pożywienia. Każdy Pokemon, który tutaj żyje musi być oswojony z takimi warunkami, więc nie spotkasz ich tutaj zbyt wiele, ale jest dobra wiadomość - wulkan obfituje w drogocenne minerały.

Wskazówka: Im większy mamy poziom tropiciela wulkanu tym większe są nasze zarobki z minerałów. Aby zmaksymalizować zyski kupuj ulepszony kilof oraz zdobądź odznakę Kopalni (region Sinnoh)



Ruiny Miasta - To miasto tętniło kiedyś życiem, ale po erupcji wulkanu popadło w ruinę. Pełno tu osuwisk i rozsypujących się budynków, więc musisz być ostrożny. Kręci się tutaj również mnóstwo podejrzanych trenerów.

Wskazówka: Dla początkujących trenerów jest to miejsce trudne do eksploracji, więc tracą aż 13 punktów akcji, ale mogą znaleźć przedmioty zgubione przez innych ludzi.

  • W tej dziczy walka z trenerem zabiera 5 PA



Park Narodowy - Specjalne miejsce stworzone na potrzeby regionu Johto, w którym pojawiają się Pokemony których nie można spotkać nigdzie indziej, oraz te które są uważane za "powszechne" na niektórych wyprawach. Można kupić bilet wstępu tylko raz w tygodniu i kosztuje on 10 000 ¥. Kasa biletowa jest otwarta w godzinach od 17:30 w Piątek, do 22:30 w Niedzielę.

Wskazówka: Jeśli zależy nam na pokemonach dostępnych tylko w Parku starajmy się nie rzucać Parkballami we wszystkie pokemony tylko zostawiajmy je na te, które nas interesują, tak aby mieć więcej prób pochwycenia stworka. Podstawowy koszt wyprawy do tej dziczy to 15 PA.

  • W tej dziczy walka z trenerem zabiera 5 PA


PRZEDMIOTY REGIONALNE DOSTĘPNE DO KUPIENIA W POKESKLEPIE:

Lornetka

Strój Maskujący

Łódź

Detektor Minerałów

Detektor Metali

Mapa Parku

---

---







CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE ZARÓWNO ANIME JAK I GRY:



W drugiej generacji jest tylko jeden pokemon typu duch, którego możemy złapać w dziczy. Jest to Misdreavus.

Region Johto jest podobny do regionu Sinnoh:

  • szóści liderzy mają typ stalowy, a siódmi - lodowy.
  • jest 6 dostępnych lokacji



Johto to kraina, która w rzeczywistości została stworzona na wzór regionu o tej samej nazwie znajdującego się w środkowej części Japonii.



Jest to jedyny region, w którym żaden starter w ostatnim statium ewolucji nie posiada drugorzędnego typu.


POKEMONY W DZICZY, KTÓRE MOŻNA ZŁAPAĆ: