Dzicz Johto: Różnice pomiędzy wersjami

Z PokeLife Pokedex
Przejdź do nawigacji Przejdź do wyszukiwania
(Zmiana z nazw na linki)
Linia 274: Linia 274:
 
<tr>
 
<tr>
 
<td style="padding:20px; text-align: left;" width="20%">
 
<td style="padding:20px; text-align: left;" width="20%">
* #152 Chikorita
+
* #152 [[Chikorita]]
* #153 Bayleef
+
* #153 [[Bayleef]]
* #154 Meganium
+
* #154 [[Meganium]]
* #155 Cyndaquil
+
* #155 [[Cyndaquil]]
* #156 Quilava
+
* #156 [[Quilava]]
* #157 Typhlosion
+
* #157 [[Typhlosion]]
* #158 Totodile
+
* #158 [[Totodile]]
* #159 Croconaw
+
* #159 [[Croconaw]]
* #160 Feraligatr
+
* #160 [[Feraligatr]]
* #161 Sentret
+
* #161 [[Sentret]]
* #162 Furret
+
* #162 [[Furret]]
* #163 Hoothoot
+
* #163 [[Hoothoot]]
* #164 Noctowl</td>
+
* #164 [[Noctowl]]</td>
 
<td style="padding:20px; text-align: left;" width="20%">
 
<td style="padding:20px; text-align: left;" width="20%">
* #165 Ledyba
+
* #165 [[Ledyba]]
* #166 Ledian
+
* #166 [[Ledian]]
* #167 Spinarak
+
* #167 [[Spinarak]]
* #168 Ariados
+
* #168 [[Ariados]]
* #170 Chinchou
+
* #170 [[Chinchou]]
* #171 Lanturn
+
* #171 [[Lanturn]]
* #177 Natu
+
* #177 [[Natu]]
* #178 Xatu
+
* #178 [[Xatu]]
* #179 Mareep
+
* #179 [[Mareep]]
* #180 Flaaffy
+
* #180 [[Flaaffy]]
* #181 Ampharos
+
* #181 [[Ampharos]]
* #183 Marill
+
* #183 [[Marill]]
* #184 Azumarill</td>
+
* #184 [[Azumarill]]</td>
 
<td style="padding:20px; text-align: left;" width="20%">
 
<td style="padding:20px; text-align: left;" width="20%">
* #185 Sudowoodo
+
* #185 [[Sudowoodo]]
* #187 Hoppip
+
* #187 [[Hoppip]]
* #188 Skiploom
+
* #188 [[Skiploom]]
* #189 Jumpluff
+
* #189 [[Jumpluff]]
* #190 Aipom
+
* #190 [[Aipom]]
* #191 Sunkern
+
* #191 [[Sunkern]]
* #193 Yanma
+
* #193 [[Yanma]]
* #194 Wooper
+
* #194 [[Wooper]]
* #195 Quagsire
+
* #195 [[Quagsire]]
* #198 Murkrow
+
* #198 [[Murkrow]]
* #200 Misdreavus
+
* #200 [[Misdreavus]]
* #203 Girafarig
+
* #203 [[Girafarig]]
* #204 Pineco</td>
+
* #204 [[Pineco]]</td>
 
<td style="padding:20px; text-align: left;" width="20%">
 
<td style="padding:20px; text-align: left;" width="20%">
* #205 Forretress
+
* #205 [[Forretress]]
* #206 Dunsparce
+
* #206 [[Dunsparce]]
* #207 Gligar
+
* #207 [[Gligar]]
* #209 Snubbull
+
* #209 [[Snubbull]]
* #210 Granbull
+
* #210 [[Granbull]]
* #211 Qwilfish
+
* #211 [[Qwilfish]]
* #213 Shuckle
+
* #213 [[Shuckle]]
* #214 Heracross
+
* #214 [[Heracross]]
* #215 Sneasel
+
* #215 [[Sneasel]]
* #216 Teddiursa
+
* #216 [[Teddiursa]]
* #217 Ursaring
+
* #217 [[Ursaring]]
* #218 Slugma
+
* #218 [[Slugma]]
* #219 Magcargo</td>
+
* #219 [[Magcargo]]</td>
 
<td style="padding:20px; text-align: left;" width="20%">
 
<td style="padding:20px; text-align: left;" width="20%">
  
* #220 Swinub
+
* #220 [[Swinub]]
* #221 Piloswine
+
* #221 [[Piloswine]]
* #222 Corsola
+
* #222 [[Corsola]]
* #223 Remoraid
+
* #223 [[Remoraid]]
* #224 Octillery
+
* #224 [[Octillery]]
* #227 Skarmory
+
* #227 [[Skarmory]]
* #228 Houndour
+
* #228 [[Houndour]]
* #229 Houndoom
+
* #229 [[Houndoom]]
* #231 Phanpy
+
* #231 [[Phanpy]]
* #232 Donphan
+
* #232 [[Donphan]]
* #234 Stantler
+
* #234 [[Stantler]]
* #237 Hitmontop
+
* #237 [[Hitmontop]]
* #241 Miltank </td>
+
* #241 [[Miltank]] </td>
 
</tr></table>
 
</tr></table>
  
  
 
[[Category:Regiony]]
 
[[Category:Regiony]]

Wersja z 18:55, 26 lis 2016


----
REGION JOHTO
generacja: II
ilość lokacji: 6


JOHTO - jeden z regionów świata Pokemon. Kraina ta znajduje się na zachód od regionu Kanto. Znajduje się tu liga Pokémon, której główna kwatera mieści się na Srebrnej Konferencji. Miejscowym profesorem i przewodnikiem młodych trenerów jest profesor Elm, szanowany ekspert w dziedzinie badań nad Pokémonami. Tutejszymi starterami są Chikorita, Cyndaquil i Totodile. Johto ma jeden duży łańcuch górski obejmujący niemal całą wschodnią część regionu. W regionie Johto znajduje się dużo miejsc niebędących miastami. Są to np. miejsca kultu legendarnych Pokémonów czy różnego rodzaju wyspy i góry. Każdy z młodych trenerów, który pragnie rozpocząć przygodę z pokemonami musi udać się do laboratorium profesora Elma (w którym powinniśmy znaleźć również Profesora Oak'a) po kartę trenera oraz po swojego startera i pokedex. Profesor Oak odwiedza również inne regiony aby móc w nich rekrutować kolejne rzesze zdolnych i walecznych Szkoleniowców.

Odznaki Regionu








Liderzy Sal pokemon








Druga Generacja Pokemonów, która zamieszkuje te tereny liczy sobie 100 gatunków. Wszystkie Pokemony, które przynależą do tego regionu możemy znaleźć na stronie pokedexu: Lista Pokemonów Johto

Istnieje również 43 specjalnych maszyn technicznych (TM) pozwalających uczyć Pokemony ataków, których w większości nie nauczyłyby się w inny sposób wprowadzonych w tym regionie. Ich pełną listę możemy znaleźć tutaj: Lista TM.

W dziczy możemy natknąć się na dzikie pokemony spotykane jednak tylko do 80 poziomu (wyjątkiem są shiny Pokemony spotykane zawsze na poziomach zbliżonych do naszego poziomu trenera).

Koszt polowania w dziczy to 5 punktów akcji (wyjątkiem są Ruiny Miasta, w których koszt wyprawy poza walką z trenerem wynosi 13pa). Nie zawsze jednak napotkamy za 1-wszym razem pokemona. W dziczy możemy zdobyć doświadczenie pokonując pokemona oraz go złapać. Oprócz spotkania pokemona możemy również natknąć się na inne wydarzenia, które różnią się między sobą zależnie, od tego w którą partię dziczy się wybierzemy. Możemy tu zdobyć osiągnięcia, których nie można nabić w żadnym innym regionie a mianowicie Osiągnięcia Johto. Podstawowym osiągnięciem jest Kolekcja Johto. Im więcej mamy złapanych różnych gatunkowo pokemonów z tego regionu, tym szansa na złapanie kolejnego pokemona (niezależnie od gatunku!) jest wyższa.




POKEMONY STARTERY DOSTĘPNE DO WYBORU W JOHTO



Chikorita




Cyndaquil




Totodile




JAKICH POKEMONÓW NIE MOŻNA ZŁAPAĆ W DZICZY?

W dziczy można spotkać wszystkie pokemony z drugiej generacji wraz z ich ewolucjami. Te pokemony jednak nie są możliwe do złapania (tylko do spotkania). Trzeba je zdobyć inną drogą, bądź są niemożliwe do zdobycia:

W JAKI SPOSÓB DOSTAĆ SIĘ DO JOHTO:

W każdym regionie istnieją sieci połączeń komunikacyjnych z innymi regionami. Możemy między nimi swobodnie podróżować o ile stać nas na kupno biletu. W grze jest wiele środków transportu i obsługują one wszystkie regiony w zależności od tego, które rozwiązanie logistyczne jest optymalne przy danej krainie.

Do zdobycia w inny sposób

Legendy (brak możliwości spotkania):

Pokemony o specyficznej ewolucji:

Weedle Express obsługuje trasę Kanto - Johto - Kanto. Koszt podróży wynosi 650.000 ¥. Rozkład kursów:

5, 15 i 25 dzień każdego miesiąca,
godzina 3.30

S.S Anne obsługuje trasę Hoenn - Johto - Hoenn. Koszt podróży wynosi 650.000 ¥. Rozkład kursów:

7, 17 i 27 dzień każdego miesiąca,
godzina 3.30

Sterowiec obsługuje trasę Sinnoh - Johto - Sinnoh. Koszt podróży wynosi 650.000 ¥. Rozkład kursów:

9, 19 i 29 dzień każdego miesiąca,
godzina 3.30

Autokar obsługuje trasę Unova - Johto - Unova. Koszt podróży wynosi 650.000 ¥. Rozkład kursów:

3, 13, 23 dzień każdego miesiąca,
godzina 3.30




MIEJSCA, KTÓRE MOŻNA ODWIEDZIĆ:



Równina - Rozległe i otwarte tereny równin są najbezpieczniejszym i najmniej kosztownym miejscem dla trenerów Pokemon. Niestety otwartość tego terenu nie pozwala na zbyt częste spotykanie Pokemonów.

Wskazówka: Na równinę ze względu na brak negatywnych wydarzeń, najczęściej chodzą początkujący trenerzy. Można znaleźć tu średnią ilość jagód, jednak brak wśród nich najrzadszych gatunków.



Puszcza - Puszcza to świetne miejsce do życia dla wielu Pokemonów, ale nie życzą sobie, by ludzie ingerowali w ich teren. Jeśli spłoszysz Pokemony, to będziesz musiał się wysilić żeby jakiegoś znaleźć lub odczekać godzinę, by ponownie wróciły do swoich miejsc bytowych.

Wskazówka: Znajdziesz tu mnóstwo jagód zmieniających statystyki, które są rzadko spotykane w innych rejonach.



Jezioro - w okolicach Jeziora możesz spotkać wiele wodnych Pokemonów, lecz czasem pogoda może ci przeszkodzić w poszukiwaniach. Aby wyruszyć, musisz kupić łódź z PokeSklepu.

Wskazówka: Podczas wypływania na jezioro może nas spotkać przykra niespodzianka - strata balli. Jeśli zatem mamy w plecaku jakieś cenniejsze balle to na czas podróży możemy je wystawić na targ po wyższej cenie tak aby nikt ich nie kupił. Dzięki temu uchronimy się przed ich stratą.



Wulkan - Wulkan dla większości Pokemonów jest na pewno bardzo trudnym miejscem do życia. Jest tutaj gorąco, duszno, oraz jest mało pożywienia. Każdy Pokemon, który tutaj żyje musi być oswojony z takimi warunkami, więc nie spotkasz ich tutaj zbyt wiele, ale jest dobra wiadomość - wulkan obfituje w drogocenne minerały.

Wskazówka: Im większy mamy poziom tropiciela wulkanu tym większe są nasze zarobki z minerałów. Aby zmaksymalizować zyski kupuj ulepszony kilof oraz zdobądź odznakę Kopalni (region Sinnoh)



Ruiny Miasta - To miasto tętniło kiedyś życiem, ale po erupcji wulkanu popadło w ruinę. Pełno tu osuwisk i rozsypujących się budynków, więc musisz być ostrożny. Kręci się tutaj również mnóstwo podejrzanych trenerów.

Wskazówka: Dla początkujących trenerów jest to miejsce trudne do eksploracji, więc tracą aż 13 punktów akcji, ale mogą znaleźć przedmioty zgubione przez innych ludzi.

  • W tej dziczy walka z trenerem zabiera 5 PA



Park Narodowy - Specjalne miejsce stworzone na potrzeby regionu Johto, w którym pojawiają się Pokemony których nie można spotkać nigdzie indziej, oraz te które są uważane za "powszechne" na niektórych wyprawach. Można kupić bilet wstępu tylko raz w tygodniu i kosztuje on 10 000 ¥. Kasa biletowa jest otwarta w godzinach od 17:30 w Piątek, do 22:30 w Niedzielę.

Wskazówka: Jeśli zależy nam na pokemonach dostępnych tylko w Parku starajmy się nie rzucać Parkballami we wszystkie pokemony tylko zostawiajmy je na te, które nas interesują, tak aby mieć więcej prób pochwycenia stworka.

  • W tej dziczy walka z trenerem zabiera 5 PA


PRZEDMIOTY REGIONALNE DOSTĘPNE DO KUPIENIA W POKESKLEPIE:

Lornetka

Strój Maskujący

Łódź

Detektor Minerałów

Detektor Metali

Mapa Parku

---

---







CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE ZARÓWNO ANIME JAK I GRY:



W drugiej generacji jest tylko jeden pokemon typu duch, którego możemy złapać w dziczy. Jest to Misdreavus.

Region Johto jest podobny do regionu Sinnoh:

  • szóści liderzy mają typ stalowy, a siódmi - lodowy.
  • jest 6 dostępnych lokacji



Johto to kraina, która w rzeczywistości została stworzona na wzór regionu o tej samej nazwie znajdującego się w środkowej części Japonii.



Jest to jedyny region, w którym żaden starter w ostatnim statium ewolucji nie posiada drugorzędnego typu.


POKEMONY W DZICZY, KTÓRE MOŻNA ZŁAPAĆ: