Ognisty
|
Typ Ognisty - Do VI generacji wprowadzono 68 Pokemonów tego typu. Zazwyczaj przybierają formy lawy lub ognia, także częściowo. Niestety, co by nie mówić o ich sile rażenia, są słabe w obronie przeciwko najpopularniejszym typom: wodnym, kamiennym. Wszystkie zalety ognistych Pokemonów odnoszą się do ich ataków oraz możliwości podpalenia, które daje nam pewną przewagę w walce. Ogień jest szczególnie efektywny na stal, która oferuje Pokemonom możliwie wysoką defensywę, ale zapominające o specjalnej obronie. Wachlarz możliwości jeśli chodzi o ataki jest ogromny.
|
* Efektywność ataków: |
* Odporności pokemonów: |
|||||
Super efektywne (2x): |
Mało efektywne (0,5x): |
Brak efektu (0x): |
Nietykalne (0x): |
Odporne (0,5x): |
Podatne (2x): |
* Spis ataków ognistych: |
Posunięcie | Typ | Kategoria | Moc | Celność | Efekt |
---|---|---|---|---|---|
Blast Burn | 150 | 90 | Po użyciu używający w następnej rundzie odpoczywa. | ||
Blaze Kick | 85 | 90 | Po trafieniu 10% szansy na podpalenie przeciwnika. Ma zwiększoną szansę na cios krytyczny o 1 poziom. | ||
Blue Flare | 130 | 85 | Po trafieniu 20% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Ember | 40 | 100 | 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Eruption | 150 | 100 | Moc zaczyna od 150, zmniejsza się wraz ze zmniejszaniem zdrowia używającego. | ||
Burn Up | 130 | 100 | Po wykonaniu ataku, użytkownik traci typ ognisty. | ||
Fiery Dance | 80 | 100 | Po udanym użyciu ma 50% szans na podniesienie Specjalnego Ataku używającego o jeden poziom (5%). | ||
Fire Blast | 110 | 85 | Po trafieniu 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Fire Fang | 65 | 95 | Po trafieniu 10% szans na podpalenie oraz oszołomienie przeciwnika. Szansa na oszołomienie i podpalenie jest liczona osobno (mogą być oba, żaden lub jeden z nich). | ||
Fire Lash | 80 | 100 | Zmniejsza obronę przeciwnika o 1 poziom(5%). | ||
Fire Pledge | 80 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Fire Punch | 75 | 100 | Po trafieniu 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Fire Spin | 35 | 85 | Po trafieniu więzi przeciwnika w ognistej pułapce przez 4-5 rund. | ||
Flamethrower | 90 | 100 | Po trafieniu 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Flame Burst | 70 | 100 | Zadaje obrażenia. | ||
Flame Charge | 50 | 100 | Po trafieniu zwiększa szybkość używającego o jeden poziom (5%). | ||
Flame Wheel | 60 | 100 | Jeśli używający jest zamrożony - atak odmraża go, po czym zadaje obrażenia przeciwnikowi. Po trafieniu 10% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Flare Blitz | 120 | 100 | Jeśli używający jest zamrożony - atak odmraża go, po czym zadaje obrażenia przeciwnikowi. Po trafieniu 10% szans na podpalenie przeciwnika. Zadaje 33% obrażeń zwrotnych. | ||
Fusion Flare | 100 | 100 | Jeśli w tej samej rundzie został użyty atak Fusion Bolt, moc ataku zwiększa się dwukrotnie. | ||
Heat Crash | 40 | 100 | Moc ruchu 40-120, zależna od wag Pokemonów. Im atakujący cięższy od przeciwnika, tym wyższa moc ruchu. | ||
Heat Wave | 95 | 90 | Po trafieniu 10% szansy na podpalenie przeciwnika. | ||
Incinerate | 60 | 100 | Niszczy trzymany klejnot przeciwnika na czas walki. | ||
Inferno | 100 | 50 | Po trafieniu podpala przeciwnika. | ||
Lava Plume | 80 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na podpalenie przeciwnika. | ||
Magma Storm | 10 | 75 | Więzi przeciwnika na 4-5 rund zadając przy tym obrażenia. | ||
Mind Blown | 150 | 100 | Po trafieniu używający otrzymuje 50% obrażeń zwrotnych. | ||
Mystical Fire | 65 | 100 | Po trafieniu obniża Specjalny Atak przeciwnika o jeden poziom (5%). | ||
Overheat | 130 | 90 | Po trafieniu zmniejsza Specjalny Atak używającego o dwa poziomy (10%). | ||
Sacred Fire | 100 | 95 | Jeśli używający jest zamrożony - atak odmraża go, po czym zadaje obrażenia przeciwnikowi. Po trafieniu ma 50% szans na podpalenie przeciwnika. | ||
Searing Shot | 100 | 100 | Po trafieniu 30% szansy na podpalenie przeciwnika. | ||
Shell Trap | 150 | 100 | Na początku rundy zastawia pułapkę, później(priorytet -3) zadaje obrażenia, jeśli został zaatakowany ruchem fizycznym. | ||
Sunny Day | - | 100 | Przywołuje pogodę - Ostre Słońce | ||
V-create | 180 | 95 | Po udanym użyciu obniża Obronę, Specjalną Obronę i Szybkość używającego o jeden poziom (5%). | ||
Will-O-Wisp | - | 85 | Po trafieniu podpala przeciwnika. |
Lista pokemonów ognistych:
Pokemony typowo : |
Pokemony o pierwszym typie : |
Pokemony o drugim typie : |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH > Unova > KALOS > ALOLA |
> KANTO > JOHTO > HOENN > SINNOH > UNOVA > KALOS > ALOLA |
> KANTO > HOENN > UNOVA > KALOS |