Umiejętności
Wersja z dnia 19:48, 11 sty 2018 autorstwa Shins (dyskusja | edycje) (→Lista umiejętności jakie mogą nauczyć się poszczególne pokemony)
Spis treści
Informacje ogólne
- Umiejętności opisane jako AURA działają także na pozostałe Pokemony w drużynie, pod warunkiem, że Pokemon posiadający umiejętność aurę nie został jeszcze pokonany.
- Niektóre umiejętności są niedostępne w Pokelife - jest to spowodowane brakiem możliwości ich wprowadzenia do gry, gdyż nie są one zgodne z mechaniką gry.
- W przypadku ewolucji pokemona jego umiejętność może ulec zmianie. Zmiana zawsze przebiega w taki sposób, że jeśli pokemon posiadał umiejętność nr 1, to po ewolucji także będzie posiadał umiejętność nr 1, ale dla swojej ewolucji. Przykładowo jeśli posiadamy w drużynie Nidorino, który posiada umiejętność nr 3 - Hustle to po ewolucji w Nidokinga jego umiejętność zmieni się na Sheer Force, ponieważ właśnie ta umiejętność jest na pozycji 3 dla Nidokinga.
- Jeśli pokemon może nauczyć się więcej niż jednej umiejętności, to szansa, że nauczy się konkretnej wygląda następująco:
- Jeśli pok ma wszystkie 3: 48% szans na naukę umiejętności nr 1, 47% szans na naukę umiejętności nr 2, 5% szans na naukę umiejętności nr 3
- Jeśli ma 1 i 2: 50% szans na naukę umiejętności nr 1, 50% szans na naukę umiejętności nr 2
- Jeśli ma 3 i 1 lub 2: 95% szans na naukę umiejętności nr 1 lub 2, 5% szans na naukę umiejętności nr 3
- Jeśli ma tylko jedną, zawsze będzie tylko ta jedna, nawet jeśli to umiejętność nr 3 ("hidden", czyli ukryta).
- Pokemony otrzymywane w konkursach, eevee z Jaskini Hazardu i pokemony z Centrum Nagród mają umiejętność do wyboru przez gracza.
- Przedmiot, umożliwiający ponowne wylosowanie umiejętności - - losuje je z prawdopodobieństwami jak wyżej.
- Efekty niektórych umiejętności skojarzone są z Pogodą
Lista umiejętności w grze
UWAGA! W grach o pokemonach istnieje pewna ilość umiejętności, które nie zostały wprowadzone do PokeLife, ponieważ ich efekt nie ma sensu grze takiej ja ta. Umiejętnościami nie wprowadzonymi do gry są Illuminate, Anticipation, Arena Trap, Cheek Pouch, Forewarn, Frisk, Gluttony, Harvest, Honey Gather, Illusion, Magnet Pull, Natural Cure, Pickup, Pressure, Run Away, Shadow Tag, Suction Cups, Symbiosis, Telepathy, Unnerve.
Nazwa Umiejętności | Efekt |
---|---|
Adaptability | Zwiększa STAB z 25% na 50%. |
Aerilate | Ruchy o typie normalnym zmieniają typ na latający i zyskują 15% mocy. |
Aftermath | Jeśli pokemon po przegraniu pojedynku w ostatniej rundzie otrzymał obrażenia od ciosu z kontaktem, to oddaje 25% obrażeń. |
Air Lock | OBECNIE NIE DZIAŁA: Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody |
Analytic | Gdy pokemon atakuje jako drugi moc jego ataku rośnie o 30%. |
Anger Point | Gdy pokemon otrzyma cios krytyczny jego atak rośnie o 4 poziomy (15%). |
Aroma Veil | Chroni sojusznicze pokemony przec atakiem Curse oraz zakochaniem. AURA |
Aura Break | Odwraca działanie umiejętności Dark Aura oraz Fairy Aura, sprawiając, że zmniejszają one moc danych typów ruchów. Aura ogólna - działa na wszystkie Pokemony w obu drużynach w walkach 6v6, dopóki ten Pokemon nie został powalony. |
Bad Dreams | Pokemon z tą umiejętnością zadaje śpiącemu przeciwnikowi dodatkowe obrażenia na koniec rundy |
Battle Armor | Pokemon nie może otrzymać krytycznych obrażeń. |
Big Pecks | Przeciwnik nie może obniżyć obrony Pokemonowi z tą umiejętnością. |
Blaze | Jeśli życie Pokemona z tą umiejętnością spadnie poniżej 33%, obrażenia jakie zadaje ognistymi ruchami będą zwiększone o 50%. |
Bulletproof | Całkowicie chroni przed atakami: Acid Spray, Aura Sphere, Barrage, Beak Blast, Bullet Seed, Egg Bomb, Electro Ball, Energy Ball, Focus Blast, Gyro Ball, Ice Ball, Magnet Bomb, Mist Ball, Mud Bomb, Octazooka, Pollen Puff, Rock Blast, Rock Wrecker, Searing Shot, Seed Bomb, Shadow Ball, Sludge Bomb, Weather Ball, Zap Cannon. |
Chlorophyll | OBECNIE NIE DZIAŁA: Podczas Ostrego Słońca podwaja szybość Pokemona |
Clear Body | Przeciwnik nie może zmniejszyć statystyk Pokemona z tą umiejętnością. |
Cloud Nine | OBECNIE NIE DZIAŁA: Blokuje wszystkie efekty wywoływane przez pogody |
Color Change | Po otrzymaniu obrażeń bezpośrednich Pokemon zmienia swój typ na typ ataku, którym został zaatakowany. |
Competitive | Każde zmniejszenie statystyk Pokemona z tą umiejętnością przez przeciwnika jednocześnie zwiększa jego sp. atak o 2 poziomy. |
Compound Eyes | Zwiększa celność ruchów fizycznych i specjalnych o 30%. |
Contrary | Wszystkie zmiany poziomów statystyk tego Pokemona są odwracane - zarówno te wywoływane przez niego jak i przez przeciwnika. Np. Swords Dance użyty przez tego Pokemona zmniejszy jego atak. |
Cursed Body | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem z kontaktem, istnieje 30% szansy, że ten ruch przeciwnika nie będzie mógł zostać użyty przy następnej próbie skorzystania z niego (zostanie wyświetlony komunikat, że Pokemon nie może użyć teraz tego ruchu). |
Cute Charm | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem z kontaktem, istnieje 30% szans że przeciwnik zostanie zauroczony na 2 rundy. |
Damp | Jeśli przynajmniej 1 z Pokemonów w walce ma tą umiejętność, użycie Self-Destruct oraz Explosion będzie zablokowane. Dodatkowo umiejętność Aftermath nie będzie miała żadnego efektu. |
Dark Aura | Zwiększa moc ataków Mrocznych o 33% dla każdego Pokemona w walce. AURA |
Defeatist | Jeśli Pokemon ma mniej niż połowę życia, jego statystyki ataków i obrony będą zmniejszone o 25% w momencie obliczania zadanych obrażeń. |
Defiant | Każde zmniejszenie statystyk Pokemona z tą umiejętnością przez przeciwnika jednocześnie zwiększa jego atak o 2 poziomy. |
Delta Stream | OBECNIE NIE DZIAŁA: Wywołuje pogodę - Silny Wiatr |
Desolate Land | OBECNIE NIE DZIAŁA: Wywołuje pogodę - ekstremalnie Ostre Słońce |
Download | Jeśli pokemon ma niższą obronę od specjalnej obrony to zwiększa się jego atak o 2 poziomy, w przeciwnym wypadku zwiększa się o 2 poziomy specjalny atak. |
Drizzle | OBECNIE NIE DZIAŁA: Wywołuje pogodę - Deszcz |
Drought | OBECNIE NIE DZIAŁA: Wywołuje pogodę - Ostre Słońce |
Dry Skin | Pokemon z tą umiejętnością jest odporny na fizyczne i specjalne ruchy o typie Wodnym. Każde użycie tych ataków przeciwko niemu leczy go za 6.25% obecnego życia. |
Early Bird | Czas trwania snu jest zmniejszony o 1 rundę. Nie działa na sen z Rest. |
Effect Spore | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem z kontaktem, istnieje 30% szans na zatrucie, sparaliżowanie lub uśpienie przeciwnika. Każdy efekt ma równą szansę na wystąpienie. |
Fairy Aura | Zwiększa moc ataków Wróżkowych o 33% dla każdego Pokemona w walce. AURA |
Filter | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem o typie super efektywnym (ma odporność na niego większą niż 1x), obrażenia od tego ruchu zostaną zmniejszone o 25%. |
Flame Body | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem z kontaktem, istnieje 30% szans na podpalenie przeciwnika. |
Flare Boost | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością płonie podczas atakowania ruchem specjalnym, obrażenia od tego ruchu zostaną zwiększone o 50%. |
Flash Fire | Kiedy Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem ognistym, zdobywa status Flash Fire. Od tego momentu wszystkie jego ruchy ogniste będą zadawały 50% więcej obrażeń oraz on sam będzie odporny na ruchy typu ognistego (wyłączając ten, który "uruchomił" umiejętność). |
Flower Gift | OBECNIE NIE DZIAŁA: Podczas Ostrego Słońca zwiększa atak i specjalną obronę Pokemonów w druzynie o 50% (wartości mogą ulec zmianie) |
Flower Veil | Chroni trawiaste Pokemony przed zmniejszeniem statystyk przez przeciwnika oraz przed głównymi statusami. AURA |
Forecast | OBECNIE NIE DZIAŁA: Umiejętność Castforma, później bedzie robiona. |
Friend Guard | Zmniejsza obrażenia otrzymywane przez Pokemony o 25%. AURA |
Fur Coat | Na początku walki zwiększa obronę Pokemona o 100% podstawowej wartości. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Gale Wings | Na początku walki zwiększa priorytet wszystkich ruchów Latających tego Pokemona o +1. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Gooey | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem z kontaktem, szybkość przeciwnika zostanie obniżona o 1 poziom. |
Grass Pelt | OBECNIE NIE DZIAŁA: Zwiększa obronę Pokemona o 50% w Grassy Terrain (taki ruch, niekoniecznie pogoda, podobne działanie do Spikes) |
Guts | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością jest pod wpływem zatrucia, podpalenia lub paraliżu, atak tego Pokemona jest zwiększany o 50% w momencie kalkulowania zadanych obrażeń. |
Healer | 30% szansy, że Pokemon wyleczy się z zatrucia, podpalenia, paraliżu, zamrożenia lub snu na końcu każdej rundy. AURA |
Heatproof | Obrażenia otrzymywane od ognistych ruchów są zmniejszone o 50%. |
Heavy Metal | Na początku walki podwaja wagę tego Pokemona. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Huge Power | Na początku walki zwiększa atak Pokemona o 100% podstawowej wartości. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Hustle | Na początku walki zwiększa atak Pokemona o 50% podstawowej wartości, ale obniża celność ataków fizycznych o 15%. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Hydration | OBECNIE NIE DZIAŁA: Podczas deszczu leczy Pokemona z głównych statusów |
Hyper Cutter | Przeciwnik nie może zmniejszyć statystyki ataku Pokemona z tą umiejętnością. |
Ice Body | OBECNIE NIE DZIAŁA: Podczas gradu leczy się na koniec każdej tury (pewnie tyle co regeneracja, nie wiadomo jeszcze) oraz nie otrzymuje obrażeń od gradu |
Immunity | Pokemon z tą umiejętnością nie może zostać zatruty. |
Imposter | Pokemon zmienia się w przeciwnika. Przejmuje on jego: ruchy, wagę, typy, rodzaj, odporności, umiejętności. |
Infiltrator | Ignoruje efekty ataków Mist, Safeguard, Reflect, Light Screen u przeciwnika. |
Inner Focus | Pokemon z tą umiejętnością nie może zostać oszołomiony. |
Insomnia | Pokemon z tą umiejętnością nie może zostać uśpiony. Rest nie zadziała. |
Intimidate | Na początku każdej walki zmniejsza atak przeciwnika o 4 poziomy w 1. rundzie. |
Iron Barbs | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem z kontaktem, przeciwnik otrzyma obrażenia równe 5% jego obecnego życia. |
Iron Fist | Na początku walki zwiększa o 15% moc następujących ruchów: Bullet Punch, Comet Punch, Dizzy Punch, Drain Punch, Dynamic Punch, Fire Punch, Focus Punch, Hammer Arm, Ice Hammer, Ice Punch, Mach Punch, Mega Punch, Meteor Mash, Power up Punch, Shadow Punch, Sky Uppercut, Thunder Punch. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Justified | Zwiększa atak tego Pokemona o 1 poziom, gdy zostanie on trafiony Mrocznym ruchem. |
Keen Eye | Przeciwnik nie może zmniejszyć statystyki celności Pokemona z tą umiejętnością. Dodatkowo Pokemon ignoruje pozytywne zmiany uników u przeciwnika w momencie kalkulowania szansy trafienia. |
Klutz | Pokemon nie może używać przedmiotów innych niż Szczęśliwe Jajko oraz Kojący dzwonek. |
Leaf Guard | OBECNIE NIE DZIAŁA: Podczas ostrego słońca chroni Pokemona przed głównymi statusami |
Levitate | Pokemon z tą umiejętnością jest odporny na fizyczne i specjalne ruchy o typie Ziemnym. Dodatkowo nie otrzymuje obrażeń od Spikes oraz Toxic Spikes przy wejściu do walki. |
Light Metal | Na początku walki zmniejsza o 50% wagę tego Pokemona. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Lightning Rod | Pokemon z tą umiejętnością jest odporny na fizyczne i specjalne ruchy o typie Elektrycznym. Każde użycie tych ataków przeciwko niemu zwiększa jego sp atak o 1 poziom. |
Limber | Pokemon z tą umiejętnością nie może zostać sparaliżowany. |
Liquid Ooze | Leech Seed oraz ruchy, z których przeciwnik się leczy mają odwrócony efekt jeśli użyte wobec tego Pokemona - przeciwnik zamiast się wyleczyć, otrzyma obrażenia równe ilości tego leczenia. |
Magic Bounce | Blokuje ruchy statusowe przeciwnika, które wpłynęłyby negatywnie na statystyki tego Pokemona lub nałożyłyby negatywny status. Blokuje również Leech Seed. |
Magic Guard | Pokemon nie otrzymuje obrażeń od pułapek, trucizny, podpalenia, kolców, Curse. Inne efekty tych stanów nadal działają. |
Magician | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością nie ma przedmiotu, a przeciwnik posiada użyteczny przedmiot, Pokemon ukradnie go przy pierwszym udanym ataku. Raz skradziony przedmiot zostaje z tym Pokemonem dopóki on nie przegra. |
Magma Armor | Pokemon z tą umiejętnością nie może zostać zamrożony. |
Marvel Scale | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością jest pod wpływem zatrucia, podpalenia lub paraliżu, obrona tego Pokemona jest zwiększana o 50% w momencie kalkulowania obrażeń. |
Mega Launcher | Na początku walki zwiększa o 50% moc następujących ruchów: Aura Sphere, Dark Pulse, Dragon Pulse, Origin Pulse, Water Pulse. Dodatkowo Heal Pulse leczy o 25% więcej. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Minus | Na początku walki zwiększa Sp. Atak Pokemona o 100% podstawowej wartości, jeśli w drużynie jest inny Pokemon z umiejętnością Plus lub Minus. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. AURA |
Mold Breaker | Ignoruje część umiejętności przeciwnika, które wpływają na atak Pokemona z tą umiejętnością. |
Moody | Na koniec każdej rundy Pokemon z tą umiejętnością losowo zwiększa jedną ze swoich statystyk o 2 poziomy i zmniejsza inną o 1 poziom. |
Motor Drive | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem Elektrycznym, zwiększa swoją szybkość o 1 poziom. |
Moxie | Po każdej walce, w której przeciwnik zostaje pokonany, Pokemon z tą umiejętnością zwiększa sobie atak o 4 poziomy. |
Multiscale | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością ma 100% życia, otrzyma o 50% mniej obrażeń od ataków. |
Multitype | Pokemon zmienia swój typ na taki sam co trzymana płyta. Jeśli nie ma płyty, zostaje z Normalnym typem. |
Mummy | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem z kontaktem, umiejętność przeciwnika również zmieni się na Mummy. Zmiana umiejętności w ten sposób nie cofa bonusów z umiejętności, które zostały dodane jednokrotnie na początku walki (np. Fur Coat). |
No Guard | Ataki zarówno Pokemona jak i przeciwnika mają pewną szansę na trafienie. Nadal jednak wpływają na nie odporności Pokemonów. Wyjątkiem są ruchy KO, umiejętność na nie nie działa. |
Normalize | Na początku walki zmienia typ wszystkich ruchów na Normalny. Dodatkowo zmienione tak ruchy mają moc większą o 15%. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Oblivious | Pokemon z tą umiejętnością nie może zostać zauroczony. |
Overcoat | OBECNIE NIE DZIAŁA: Pokemon nie otrzymuje obrażeń od gradu i burzy piaskowej |
Overgrow | Jeśli życie Pokemona z tą umiejętnością spadnie poniżej 33%, obrażenia jakie zadaje trawiastymi ruchami będą zwiększone o 50%. |
Own Tempo | Pokemon z tą umiejętnością nie może zostać otępiony. |
Parental Bond | Atakuje 2 razy jeśli używany ruch nie jest statusowym, trafi przeciwnika za pierwszym razem oraz nie jest ruchem dwurundowym lub kontynuującym. Drugi ruch ma pewne trafienie oraz zadaje 25% obrażeń. |
Pickpocket | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością nie ma przedmiotu, a przeciwnik posiada użyteczny przedmiot, Pokemon ukradnie go kiedy zostanie trafiony przez przeciwnika ruchem z kontaktem. Raz skradziony przedmiot zostaje z tym pokemonem dopóki on nie przegra. |
Pixilate | Na początku walki zmienia wszystkie ruchy Normalne tego Pokemona na Wróżkowe. Zmienionym w ten sposób ruchom daje również bonus 15% do mocy. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Plus | Na początku walki zwiększa sp atak Pokemona o 100% podstawowej wartości, jeśli w drużynie jest inny Pokemon z umiejętnością Plus lub Minus. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. AURA |
Poison Heal | Pokemon z tą umiejętnością zamiast otrzymać obrażenia od trucizny, leczy się za tą samą wartość. |
Poison Point | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem z kontaktem, istnieje 30% szans na zatrucie przeciwnika. |
Poison Touch | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością trafi przeciwnika ruchem z kontaktem, istnieje 30% szans na zatrucie przeciwnika. |
Prankster | Na początku walki zwiększa priorytet swoich ruchów statusowych o +1. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Primordial Sea | OBECNIE NIE DZIAŁA: Wywołuje pogodę - obfity Deszcz |
Protean | Na chwilę przed wykonaniem ataku zmienia swój typ na ten sam, co właśnie wykonywany atak, co sprawia, że zawsze otrzymuje bonus STAB. |
Pure Power | Na początku walki zwiększa atak Pokemona o 100% podstawowej wartości. Uruchamia się tylko raz ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Quick Feet | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością jest pod wpływem zatrucia, podpalenia lub paraliżu, szybkość tego Pokemona jest zwiększana o 50% w momencie kalkulowania szansy trafienia ataków obu Pokemonów. |
Rain Dish | OBECNIE NIE DZIAŁA: Podczas deszczu leczy się na koniec każdej tury (pewnie tyle co regeneracja, nie wiadomo jeszcze) |
Rattled | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony fizycznym lub specjalnym ruchem o typie Robaczym, Mrocznym lub Duch, jego szybkość zwiększy się o 1 poziom. |
Reckless | Na początku walki zwiększa moc ruchów zadających obrażenia zwrotne o 15%. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Refrigerate | Na początku walki zmienia wszystkie ruchy Normalne tego Pokemona na Lodowe. Zmienionym w ten sposób ruchom daje również bonus 15% do mocy. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Regenerator | Leczy się za 1/3 obecnego życia po zakończonej walce. Życie wyleczone w ten sposób nie zwiększa licznika adrenaliny, z którego obliczany jest spadek życia na koniec walki. |
Rivalry | Pokemon zadaje 25% więcej obrażeń, jeśli przeciwnik jest tej samej płci. Zadaje 25% mniej obrażeń, jeśli jest płci przeciwnej. Umiejętność nie ma efektu jeśli przeciwnik nie ma płci. |
Rock Head | Pokemon nie otrzymuje obrażeń zwrotnych z własnych ataków (Brave Bird, Double Edge, Flare Blitz, Head Charge, Head Smash, Light of Ruin, Submission, Take Down, Volt Tackle, Wood Hammer, Wild Charge). |
Rough Skin | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem z kontaktem, przeciwnik otrzyma obrażenia równe 5% jego obecnego życia. |
Sand Force | OBECNIE NIE DZIAŁA: W trakcie burzy piaskowej zwiększa moc ruchó kamiennych, ziemnych i stalowych o 30(?)% |
Sand Rush | OBECNIE NIE DZIAŁA: Podczas burzy piaskowej podwaja szybość Pokemona. Chroni też przed obrażeniami od burzy piaskowej |
Sand Stream | OBECNIE NIE DZIAŁA: Wywołuje pogodę - Burza Piaskowa |
Sand Veil | OBECNIE NIE DZIAŁA: Podczas burzy piaskowej zwiększa celność Pokemona o 85% (niekoniecznie tyle u nas będzie). Chroni też przed obrażeniami od burzy piaskowej |
Sap Sipper | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem Trawiastym, jego atak zwiększy się 1 poziom. |
Scrappy | Pokemon z tą umiejętnością może trafić przeciwnika o typie Duch za pomocą ruchów Normalnych i Walczących. |
Serene Grace | Na początku walki podwaja szansę wystąpienia efektów wszystkich ataków tego Pokemona. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Shed Skin | 30% szansy, że Pokemon wyleczy się z zatrucia, podpalenia, paraliżu, zamrożenia lub snu na końcu każdej rundy. |
Sheer Force | Na początku walki zwiększa moc ataku o 30% jeśli ten atak ma pozytywny dla używającego efekt dodatkowy (zwiększenie statystyk używającego, zmniejszenie statystyk przeciwnika lub nałożenie statusu na przeciwnika). Wszystkie dodatkowe efekty są wtedy usunięte z tego ruchu. Zwiększenie mocy jest zawsze takie samo, nawet jeśli atak ma kilka efektów. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Shell Armor | Pokemon nie może otrzymać krytycznych obrażeń. |
Shield Dust | Blokuje negatywne efekty ataków fizycznych i specjalnych przeciwnika. Te efekty to zmniejszenie poziomu statystyk oraz nałożenie statusu na Pokemona z tą umiejętnością. |
Simple | Wszystkie zmiany statystyk wywoływane przez tego Pokemona i jego ataki są podwojone. |
Skill Link | Ruchy, które atakują od 2 do 5 razy zawsze zaatakują 5 razy. Dodatkowo sprawia, że Triple Kick zawsze trafi 3 razy o ile pierwszy atak trafi. |
Slow Start | Na początku walki zmniejsza atak i szybkość Pokemona o 50% wartości podstawowej. Pokemon odzyskuje te statystyki po 5 turze walki. W przypadku walk 6v6, w których Pokemon może walczyć z więcej niż 1 Pokemonem, umiejętność zmniejsza statystyki tylko w pierwszej walce. |
Sniper | Obrażenia krytyczne zadawane przez Pokemona z tą umiejętnością zwiększane są o 100% zamiast standardowych 50%. |
Snow Cloak | OBECNIE NIE DZIAŁA: Podczas gradu zwiększa celność Pokemona o 85% (niekoniecznie tyle u nas będzie). Chroni też przed obrażeniami od gradu |
Snow Warning | OBECNIE NIE DZIAŁA: Wywołuje pogodę - Grad |
Solar Power | OBECNIE NIE DZIAŁA: Podczas ostrego słońca zwiększa sp atak Pokemona o 50%, jednak na koniec każdej tury traci on część swojego życia |
Solid Rock | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem o typie super efektywnym (ma odporność na niego większą niż 1x), obrażenia od tego ruchu zostaną zmniejszone o 25%. |
Soundproof | Uodparnia Pokemona na ruchy bazujące na dźwięku, nie pozwala mu również użyć Heal Bell. Lista ruchów: Boomburst, Bug Buzz, Chatter, Clanging Scales, Confide, Disarming Voice, Echoed Voice, Grass Whistle, Growl, Heal Bell, Hyper Voice, Metal Sound, Noble Roar, Parting Shot, Perish Song, Relic Song, Roar, Round, Screech, Shadow Panic, Sing, Snarl, Snore, Sparkling Aria, Supersonic, Uproar |
Speed Boost | Na końcu każdej rundy szybkość tego Pokemona zwiększa się o 1 poziom. |
Stall | Pokemon zawsze atakuje jako drugi, niezależnie od priorytetów oraz szybkości. |
Stance Change | Zamienia Atak z Obroną i Sp. Atak z Sp. Obroną. |
Static | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony ruchem z kontaktem, istnieje 30% szans na sparaliżowanie przeciwnika. |
Steadfast | Za każdym razem, gdy Pokemon pomija atak przez otępienie, jego szybkość zwiększa się o 1 poziom. |
Stench | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony dowolnym ruchem, istnieje 10% szans na to, że przeciwnik zostanie otępiony. |
Sticky Hold | Nie można ukraść przedmiotu temu Pokemonowi. |
Storm Drain | Pokemon z tą umiejętnością jest odporny na fizyczne i specjalne ruchy o typie Wodnym. Każde użycie tych ataków przeciwko niemu zwiększa jego Sp. Atak o 1 poziom. |
Strong Jaw | Na początku walki zwiększa o 50% moc niektórych ruchów tego Pokemona (Bite, Crunch, Fire Fang, Hype Fang, Ice Fang, Poison Fang, Psychic Fangs, Thunder Fang). Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6" |
Sturdy | Pokemon jest całkowicie odporny na ruchy KO, a dodatkowo jeśli ruch miałby mu zabrać całe życie, ze 100% do 0, zostaje z 5 życia. |
Super Luck | Dodaje +1 do szansy na zadanie obrażeń krytycznych. |
Swarm | Jeśli życie Pokemona z tą umiejętnością spadnie poniżej 33%, obrażenia jakie zadaje robaczymi ruchami będą zwiększone o 50%. |
Sweet Veil | Pokemon nie może zostać uśpiony. Nie blokuje Rest. AURA |
Swift Swim | OBECNIE NIE DZIAŁA: Podczas deszczu podwaja szybość Pokemona |
Synchronize | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie zatruty, sparaliżowany lub podpalony, również przeciwnik dostanie ten sam status. |
Tangled Feet | Zwiększa o 50% uniki tego Pokemona, jeśli jest oszołomiony. |
Technician | Jeśli moc końcowa ruchu będzie mniejsza lub równa 60, ruch ten zada o 50% więcej obrażeń. |
Teravolt | Ignoruje część umiejętności przeciwnika, które wpływają na Atak Pokemona z tą umiejętnością. |
Thick Fat | Pokemon z tą umiejętnością trafiony ruchem ognistym lub lodowym otrzyma o 50% mniej obrażeń. |
Tinted Lens | Jeśli Pokemon uderzy przeciwnika mało efektywnym atakiem (odporność 0.5 lub mniej), obrażenia od tego ataku zostaną podwojone. |
Torrent | Jeśli życie Pokemona z tą umiejętnością spadnie poniżej 33%, obrażenia jakie zadaje wodnymi ruchami będą zwiększone o 50%. |
Tough Claws | Na początku walki zwiększa o 30% moc ruchów z kontaktem. Uruchamia się tylko raz, ale efekt pozostaje na wszystkie Tury w walkach 6v6. |
Toxic Boost | Pokemon zadaje 50% większe obrażenia z fizycznych ruchów, gdy jest zatruty. |
Trace | Na początku walki kopiuje umiejętność przeciwnika, otrzymując wszystkie jej bonusy. Pokemon pozostanie z tą umiejętnością do końca wszystkich walk 6v6. Nie może skopiować: Trace, Forecast, Flower Gift, Multitype, Illusion, Zen Mode, Imposter, Stance Change, Power of Alchemy, Receiver, Schooling, Comatose, Shields Down, Disguise, Rks System Battle Bond, Power Construct. |
Truant | Pokemon atakuje na zmianę z odpoczywaniem przez jedną rundę. |
Turboblaze | Ignoruje część umiejętności przeciwnika, które wpływają na Atak Pokemona z tą umiejętnością. |
Unaware | Ignoruje wszelkie adekwatne zmiany statystyk u przeciwnika (obrony, kiedy Pokemon atakuje oraz ataki, kiedy przeciwnik atakuje). |
Unburden | Zwiększa szybkość o 100% wartości podstawowej, kiedy przedmiot Pokemona jest zużyty/zniszczony (klejnot) lub skradziony. Nie działa jeśli Pokemon w ogóle nie miał przedmiotu. |
Victory Star | Zwiększa celność wszystkich ruchów o 10% (czyli np. z 40% celność wyniesie 44%). AURA. |
Vital Spirit | Pokemon z tą umiejętnością nie może zostać uśpiony. Rest nie zadziała. |
Volt Absorb | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony Elektrycznym ruchem, uleczy się za 6.25% obecnego życia. |
Water Absorb | Jeśli Pokemon z tą umiejętnością zostanie trafiony Wodnym ruchem, uleczy się za 6.25% obecnego życia. |
Water Veil | Pokemon z tą umiejętnością nie może zostać podpalony. |
Weak Armor | Jeśli Pokemon z ta umiejętnością zostanie trafiony ruchem fizycznym, jego obrona spadnie o 1 poziom, ale szybkość zostanie zwiększona o 2 poziomy. |
White Smoke | Przeciwnik nie może zmniejszyć statystyk Pokemona z tą umiejętnością. |
Wonder Guard | Pokemon może być trafiony jedynie ruchami super efektywnymi (odporność większa niż 1x). |
Wonder Skin | Zmniejsza o 50% celność ruchów statusowych używanych przez przeciwnika. |
Zen Mode | Zmienia wszystkie zmienne statystyki (czyli również tą, która ma wpływ na to ile się dostanie z poziomu statystyki), zależnie od różnicy między statystykami form (np. ze standardowej w Zen Atak zostanie pomnożony przez 0.21, a przy powrocie Zen do standardowej, atak będzie pomnożony przez 4.77. Zmiana zachodzi przy mniej niż 50% hp. |